vše pro chopper Přidat reklamu

Téma: A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená
26.1.2022 v 13:02
Prosím o radu či názor. 17 letý syn se chystá udělat řidičák na A2. Od dětství řádí na minibiku, pitbiku a krosce na polňačkách za barákem. Do budoucna pravděpodobně přejde i na velké A. Je motoristicky - technicky lepší koupit motorku z výroby A2, např, Honda CB 500F (nebo nějakou 500stovku)nebo seškrcenou A na A2, např. Honda CB 650R, Yamaha MT 07, Suzuki SV650...nějakou 7-8-900 stovku? Taky bych mu mohl nechat seškrtit svůj V-Strom 650 a sám si koupit něco jiného, silnějšího. Ale on v jeho věku chce raději naháč nebo zmrzlinu.
Někteří výrobci např. Honda nabízí, že když u nich koupím novou motorku, tak seškrcení a pak zase otevření provedou zdarma.

Otázka zní, zda je lepší mít (ať novu či ojetou) od výrobce motorku 500/35kw dimenzovanou celkově, vč. podvozku na tento výkon nebo je pro jezdce i motorku lepší mít seškrcenou motorku celkově dimenzovanou na vyšší výkon? (aby to seškrcení např. neškodilo motoru) Díky.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 13:25 | Nahoru | #1
Z vlastní zkušenosti bych doporučil koupit A a uškrtit na A2. Sám mám CBR 650R, nejdříve 2 roky uškrcenou a loni otevřenou na plný výkon. Nejen že to ušetří peníze, ale rovnou až se motorka otevře tak už jí znáš a víš jak se chová, akorát má větší výkon... Spíš bych měl strach koupit 400/500, že to po nějaké době nebude stačit a bude chtít koupit silnější. Jinak motoru to určitě nijak neškodí

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 13:39 | Nahoru | #2
záleží, jaké je postavy, pokud je malý a nemá moc síly, šel bych do něčeho menšího, aby se zbytečně nepral s těžší moto, pokud je už teď kus chlapa, tak bych neměl strach nějakou 600 staženou na 35 kW, vidím to u ženy, má ER-6n, dokud ji neměla sníženou, tak s ní bojovala, po snížení pohoda, má jen 164 cm

1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 13:57 | Nahoru | #3
Já myslím, že by sem kluk mohl napsat sám, jak to vidí a cítí, než nechat vybírat fotra, který mu nabízí svoje SV650. A taky pár měsíců počkat, minimálně, až se párkrát v autoškole projede.

1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 14:20 | Nahoru | #4
Bohužel jeho vize v 17 letech a bez zkušenosti i s motorkami nad A2 je často dost naivní a mimo realitu. Proto se mu jako otec a životem i motorkařením zkušenější osoba budu snažit poradit. Nehledě na to, že to budu financovat. Jde mi jak o dítě, tak i finance. Momentálně nevybírám konkrétní motorku, na to je ještě čas. Spíše mě zajímá názor a zkušenost jiných v otázce, zda je lepší vybírat v okruhu A2 neseškrcených nebo A seškrcených na A2. Takové základní zúžení výběru.

1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 14:30 | Nahoru | #5
"Ještě k tomu škrcení - uvědomte si všichni, že to je NOUZOVÉ ŘEŠENÍ, které sice změní charakeristiku motoru, ale motce zůstane charakter podvozku, široký gumy, pro nezkušenou ruku příliš ostrý brzdy - což sou věci, který už spoustu lidí připravily o ŽIVOT.

Více na: https://www.motorkari.cz/tema/?t=40918
Copyright © Motorkari.cz"

Pokud bych se rozhodoval o motorce pro kluka já, a že mě to možná za pár let čeká, volil bych variantu nějaké levné střely, která splňuje parametry pro řidičák A2 už z výroby, po dvou letech ať si ji klidně pošle dál a přeskočí vejš.... nic mu neuteče.

Naposledy editováno 26.01.2022 14:32:57

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 15:16 | Nahoru | #6
zahadnytajemny> Takže A1 nemá a na ničem nejezdí? Otec vybírá hračku, která ho snad chytne?

1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 15:45 | Nahoru | #7
Nechci byt vulgarni. S lidmi, kteri neumí cist a jsou hloupi, se obtizne komunikuje. Staci si precist cely dotaz. Na ruznych motorkach jezdi od 6 let, tj. už 11 let. Řidičák na motorku i auto už začne dělat v 17 letech, tak aby hned v 18 udelal zaverecne zkousky a už mohl vyjet. Nemůže se dočkat. Ty vole, sorry ale...prober se.

1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 16:11 | Nahoru | #8
Kohlstein> a ty nemáš žádnou hračku? Vždyť je to sen každýho táty, že může jezdit se synem na motorce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 16:19 | Nahoru | #9
zahadnytajemny> probrat by ses měl sám, podívej se jen do parametrů třeba CBR 500 a CBR 650 a musí ti to bejt jasný, na limit půllitru se za dva roky fakt nedostane

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 16:42 | Nahoru | #10
Mňojo> Diky za nazor. O takove odpovedi, rady, nazory mi jde. Od toho je toto forum.

Kdybych hledal psychoterapeuta pro svoji rodinu, obratil bych se jinam. I kdyz Kohlstein praktikuje diagnostiku na dalku a bez naproste znalosti cloveka, bez precteni zadani. Na kazdem foru jsou takovi, ale stejne me to vzdycky udivi.

Naposledy editováno 26.01.2022 16:43:27

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 16:56 | Nahoru | #11
me to prijde jedno, jestli seskrcenou a nebo origo A2, nechal bych to na vyberu kluka samotnyho s tim jak se do toho zamicha vyse budgetu na koupi
rozhodujici faktor je jak to ma v hlave srovnany, coz dokazes posoudit jen sam

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 18:23 | Nahoru | #12

JirkaLN píše: Kohlstein> a ty nemáš žádnou hračku? Vždyť je to sen každýho táty, že může jezdit se synem na motorce.


Předpokládám, že je to i sen každého kluka, mít svolení se projet s fotrem za prdelí nebo kam fotr chce.
Jenom jsem se ptal, abych měl jasno, jestli je po mašinách opravdu tak dychtivý, že AM měl v patnácti a A1 v šestnácti, když mu máme vybrat tu správnou motorku.

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 18:31 | Nahoru | #13
Abych teda neodbočoval, tak při rozpočtu Záhadného a Tajemného jako svého fotra, bych si nechal pořídil Kawasaki Z400. Bohužel nová zatím letos není, takže bych se spokojil i s mírně jetou. Z650 nechci.
Edit - že není z čeho vybírat, tak i tuhle opičárnu s 500km tacho.


Naposledy editováno 26.01.2022 18:41:53

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 19:38 | Nahoru | #14
Díky i Kohlsteinovi za konečně konstruktivní odpověď a názor. Jen připomínám a upřesňuji, že nyní si ještě nevybírá konkrétní motorku.
Zajímají nás názory a zkušenost jiných v otázce, zda je lepší vybírat v okruhu A2 neseškrcených nebo A seškrcených na A2. A argumenty proč se přiklonit
raději k té či oné variantě. Takové základní zúžení výběru. Za každý konstruktivní názor a zkušenost k tomuto tématu budeme rádi.

1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 19:44 | Nahoru | #15
Za mě seškrcenou. Motorka, bude mít lepší podvozek, brzdy...až se mladý bude cítit tak odškrtit...

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 19:47 | Nahoru | #16
Za mě seškrcená a pěkně koupená za vlastní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 19:49 | Nahoru | #17
PlusOne> člověče jak jsem mohl přežít přechod z jawy 350/632 na Horneta 600 co měl 100 koní a bez jakýchkoliv asistentů a elektroniky ?
Paradoxně byla ta Honda asi tak 100x ovladatelnější a bezpečnější než ten potrat z Týnce.
Pro tazatele. Podle mě je to defacto jedno. Pokud by kluk tíhl k vyšším pohodlnějším motorkam, tak přesun Stroma v rámci rodiny je super a celkem i ekonomický nápad, jak ale píšeš a zpravidla to tak mladí kluci maj, tak chcou něco nahatyho, silničního z čeho stříká výkon a rychlost na všechny strany. Potom je to asi fuck, šel bych primárně s myšlenkou, že se asi stejně napoprvé netrefí do toho co ho bude bavit déle než ty dva - tři roky a tak bych vybíral z kategorie co se mu líbí, nějakou ojetou buď s výkonem do 35kW nebo seskrcenou ostrou, prostě podle toho jaká bude nabídka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 20:41 | Nahoru | #18

Pekeno píše: Za mě seškrcenou. Motorka, bude mít lepší podvozek, brzdy...až se mladý bude cítit tak odškrtit...


Taky větší váhu, horší zrychlení a míň friendly.
Něco jako jezdit na 125 T jenom se zavřenou přívěrou. Jede to, čtyřtakta to podělá, ale jinak je to jako za trest - víš, že by to mohlo jet o hodně víc, ale protože jsi zlobil, nasadili ti kouli na nohu.

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 20:48 | Nahoru | #19
Přesně jak říká Michal :D. Hlavně koupena za vlastní. Jestli po ní touží, tak se jistě hecne a vydělá na ni. Třeba pak s příspěvkem rodičů. Sám vím, že často mají rodiče představu A jak bude dítě po nich a dítě má představu B, že zaručeně nechce mít s fotrem nic společného :D. V tomhle věku jsem přesně chtěl být od rodičů co nejdál a mít klid - přesto že dodnes máme s rodiči výborné vztahy.

A ja bych tedy volil nějakou malorazku. Do 500 ccm. Na starý kolena mám v garáži 550 ccm, ale složené ze tří motorek. Ty menší objemy jsou podle mě super na naučení a jejich ovladatelnost je návyková. Rada starých paprik je má taky na blbnutí. Výše zmíněná z400, 300, Duke 390 nebo rc390 a kupa jiných v podobné relaci. Při menším rozpočtu třeba starší 500 ccm stroje.

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 20:59 | Nahoru | #20
můj syn A1 a spokojený s motorkou 125 a jezdíme každý sám a někdy spolua ambice na A a velké moto ale až se pořádně projede zatím asi 10000km,záleží hlavně na synovi a ne co fotr rekne

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 21:33 | Nahoru | #21
A co třeba Duke 390. Lehká motorka, obratná a naučí se na tom jezdit ze začátku mnohem líp než na skrčené o 50 kilo těžší motorce.

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 22:30 | Nahoru | #22
Díky za dosavadní názory. Jen doplním poznámku, která mi vůbec pro původní otázku nepřišla důležitá, ale vidím, že některým ano
Možná někoho uklidní, že už před 2 lety, při koupi jeho poslední motorky si na ni sám ze svých úspor finančně přispěl opravdu nemalou částkou v řádu hodně tisícovek.
To stejné je v plánu i u další motorky, stejně jako i to, že si částí vlastních peněz přispěje i na zaplacení řidičáku (B+A2).
Stejně tak to, že se mu i díky vašim názorům a zkušenostem budu snažit nabídnout pomoc a rady při výběru následující motorky (jestli jich využije je jeho věc),
neznamená automaticky úvahy, že bude jezdit na vyjížďky s fotrem v zádech a podle fotříkem naplánovaných tras.
Moc nerozumím tomuto uvažování, ale asi tak někdo soudí podle svých zkušeností.
Holt každý měl asi vztahy s rodiči či dětmi různé. To život.

Ale za věcné názory a zkušenosti k tématu jsme fakt rádi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

26.1.2022 v 22:43 | Nahoru | #23

Kohlstein píše: Taky větší váhu, horší zrychlení a míň friendly.
Něco jako jezdit na 125 T jenom se zavřenou přívěrou. Jede to, čtyřtakta to podělá, ale jinak je to jako za trest - víš, že by to mohlo jet o hodně víc, ale protože jsi zlobil, nasadili ti kouli na nohu.


Tak třeba zmíněná ktm duke 390 váha 149kg, moje Duc848 168kg
To mi nepřijde jako zásadní rozdíl

(reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 06:28 | Nahoru | #24
Pekeno> nech si svojí Duc848 seškrtit na 35 kW, potažmo 32, a uvidíš zásadní rozdíl o kterým Kohlstein píše

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 08:16 | Nahoru | #25
Tohle je primárně otázka peněz. Jestli si OK s tím teď koupit "pravou" A2 a za pár let kupovat A, tak to je určitě ta nejlepší varianta. Dvě motorky jsou vždycky lepší než jedna

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 08:17 | Nahoru | #26
jeste bych pro uplnost zminil treti moznost. osobne bych se touto cestou rozhodne nevydal, ale podle poctu inzeratu to zjevne neni az tak ojedinele reseni. a sedmnactilety syn by byl urcite pro mam na mysli izeraty typu "v papirech 35 kw, ale je plne otevrena", kde se to prodavajici snazi vypichnout jako prednost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 08:35 | Nahoru | #27

Kohlstein píše: Já myslím, že by sem kluk mohl napsat sám, jak to vidí a cítí, než nechat vybírat fotra, který mu nabízí svoje SV650. A taky pár měsíců počkat, minimálně, až se párkrát v autoškole projede.



Co tak pročítám různé příspěvky zde na fóru tak na tebe narážím snad všude a nestačím se divit. Místo konstruktivní odpovědi musíš mít vždy milion keců kolem a dělat největšího chytráka a až potom tě napadne odpovědět na danou otázku. Tebe bych chtěl znát na živo, musíš být dobrý blb.

A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 09:00 | Nahoru | #28
Zdarec, trošku to tu bouří :-o Já přidám vylidněnou dopověď. Už tady výše něco podobného padlo, já bych rozhodně volil nějaký stroj, který je prostě reálně dimenzovaný na těch svých 35kW. Kluk má sice něco nalítáno na minibike a pitbike a je jedno jestli jsou to hodiny nebo stovky hodin. K asfaltu si asi ještě moc nepřičuchnul a ono padnout do bláta nebo se rozmáznout na asfaltu případně trefit strom nebo patník nebo nedej Bože vlítnout pod náklaďák, to je sakra rozdíl.

Ono už samotné přesednutí z pitbike, který má výkon řekněme někde mezi 8 a 15 kW na 35 kW bude celkem šok. Tam už nejde jezdit plyn úplně stylem ON/OFF, musí se u toho přemýšlet. Stroje z výroby dimenzovaný na 35kW jsou obvykle subtilnější, mají užší pneumatiky a brzdy úměrné váze a výkonu té 35-ky. Když to bude škrcená 70kW mašina, tak je všechno dvakrát předimenzovaný, především brzdy, ale bude tam i širší guma, která už chce nějaký zkušenosti oproti užovce. Když v zatáčce zjistí, že je moc rychlej a hupne na přední brzdu, ta se mu kousne a průser je na světě. Vlastně ani nemusí skočit rovnou na hranici řidičáku na 35 kW, ale může vzít na jednu sezónu nějakou olítanou vránu která bude rozumným krokem od výkonu, na který je doposud zvyklý. Ještě bude řádit na motorkách mnoho let, tak ať si užije rozumný postup. Přece nechceš, aby se hned někde rozsekal. Znám řadu lidi, co mají roky velký Áčko a stejně nejraději jezdí na strojích, které ani těch 35kW na A2 nedosahují. A jsou úplně "happy".

Třeba často haněná ale jinými opěvovaná BMW G 310 GS je pro takovýho 17-ti letýho kluka, co sedlal pitbike vcelku rozumná volba, koupíš jí za 100.000 - 120.000 a po sezóně prakticky za stejný prachy pošleš dál. Chápu, že bys rád recykloval stroje, co máš ve stodole, ale za mne to rozhodně ideální není. Ale je to Tvoje dítě a Tvoje rozhodnutí, on má už sice svůj rozum (možná to nechceš připustit), ale do 18-ti jsi za něho zcela odpovědný právě Ty (a Tvoje drahá polovička).

Tak GOOD LUCK!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 09:23 | Nahoru | #29
Kratas14> Ser se do svojí staré a jejích keců, neser se do mě.

1 reakcí na tento příspěvek A2 lepší seškrcená nebo neseškrcená

27.1.2022 v 09:45 | Nahoru | #30
Kohlstein> v tomto vlákně se nejvíc a opět sereš pouze ty.
Myslím, že jsi další adept k nominaci do místní ankety Blb roku 2022.
Stupidními reakcemi to všem jen potvrzuješ.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki SV 650 2016 Suzuki SV 650 nefro 0 14.5.2022 v 10:51 nefro
První motorka - cafe racer, Scrambler Suzuki SV 650 Suzuki Suzuki jacobfr 10 14.5.2022 v 10:12 Gahan37
První motorka - cafe racer, Scrambler Suzuki SV 650 Suzuki Suzuki jacobfr 13 13.5.2022 v 21:10 jandaxx
Nestabilní motorka při jízdě [1, 2] Suzuki SV 650 Tommy69 32 2.4.2022 v 21:16 Bady5
Přední destičky SV650 Suzuki SV 650 vocko250 12 1.4.2022 v 22:33 Johny_Servis


TOPlist