bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sidecar Tipteq na CZ dokumenty
Zdravím,
natrafil som na problém, že na Slovensku pripojiť sajdku dovezenú zo zahraničia k motocyklu je extra nákladne a problematické:
- Všetky dokumenty od výrobcov preložiť z DE do SK, tj min 20 strán úradného prekladu.
- Vyjadrenie výrobcu BMW o schválení pripojenia sajdky
- Dokumenty, ktoré od výrobcu Tipteq potvrdené De TUV na SK nie sú platné ani po preklade kvôli formátu.
- Napriek vyjadreniu výrobcu, že montáž svojpomocne je povolená, vyžadujú montáž v certifikovanom servise.
- K preklasifikácii z triedy L3e-A3 motocykel na L4e - motocykel s neodpojiteľnou sajdkou treba znova na otypovanie prestavaného vozidla niekam, plus kontrola originality a STK s novým technickým preukazom.
Jednoduchší postup je, keď niekto dovezie motocykel so sajdkou so zahraničným TP a ten dá na SK značky.
Ako je to v CZ v takýchto prípadoch?
S pozdravom
Palika

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

13.1.2022 v 13:54 | Nahoru | #1
CRF1000>
Ako si sám spomínal, technická dokumentácia z jednej EU krajiny nemusí byť akceptovaná/platná v druhej krajine.
Tipteq sajdka je schválená v Holandsku, v Nemecku(x dealerov, ktorý aj montujú pre zákazníkov) a tuším aj vo Švedsku. Ako som spomínal, DE TUV dokumentácia na SK je neplatná a ničomu, aj keď je v nej, že táto sajdka je schválená na pripojenie k BMW R 1150RT. Výrobca uvádza, že povoľuje montáž vlastníkom. Vychádzajúc zo slov Administrátora, že nie každý motorkár zvládne výmenu oleja, tak je logické, že úrad vyžaduje dokument o odbornej montáži. To, že ja alebo Ty to zvládneme ešte nezaručuje, že každý.
Pripojením sajdky kategóriu motocykla na L4, máš tam iné hmotnosti, rozmery, počet miest na sedenie sa mení, pneumatiky sa menia. To všetko na základe niečoho treba zapísať do technického preukazu a to ti na STK neurobia, oni majú kontrolovať, či v technickom uvedeným detailom vozidlo zodpovedá.
Keď výrobca má schválenú/homologizovanú na SK sajdku, tak na základe technickej dokumentácii sajdky + schvaľovacích dokumentov + potvrdenia o montáži + vyjadrenie výrobcu motocykla môžeš ísť na Dopravný úrad riešiť zmenu technického preukazu. Tipteq má uvedené pre moje moto, že výrobca BMW súhlasí s pripojením sajdky len v prípade, že zadné koleso je vymenene na otestovaný typ od Tiptec, lebo originál nie je vhodný na takúto záťaž.
V prípade dovozu z mimo EU krajín je to podobné.
Výnimku z tejto celej mizérie tvorí prípad, že v inej EU krajine už zmontovaný celok a získal EČ a technický preukaz a Ty to len dovezieš s EU technickým preukazom, dopravný úrad prepíše technické údaje a ideš na KO + STK.
Pár ludí tu už mapovalo podobné možnosti, ale nedokázali sa prebojovať cez SK úrady, alebo keď áno, tak za také peniaze, že sa to neoplatilo riešiť, rozprávam tu o sume nad 2000 Eur a týždne vybavovania.
Preto preverujem, či nie je cesta vývoz, montáž sajdky, získanie napríklad CZ alebo DE technického preukazu a dovoz.
Alebo sa vykašlať na tu celu mizériu a kúpiť v zahraničí motorku so sajdkou. Koho poznám, každý to nakoniec vzdal a kúpil zmontovaný celok v EU a doviezol z CZ, Francuzka, Nemecka, Švajčiarska.
Tak počkám na odpoveď od Velorexu a Sidecarmont.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

Skvělá odpověď, děkuji! 13.1.2022 v 14:59 | Nahoru | #2
PalikaSK> kup si v německu bávo se sajdou z uralu

sorry jako, TUV dokumentace není dokladem o schválení....TUV je technická zkušebna, v podstatě komerční firma pověřená státem k provádění nějaké činnosti...protokol TUV je jen jedním z podkladů pro schvalovací orgán...Možná si nerozumíme, schvalovacím dokladem je například typový průkaz k vozíku PAV, homologační kartička k zatemňovací folii na autoskla, typový list k ochrannému rámu nebo spojovacímu zařízení nebo k al-diskům...také to může mít formu rozhodnutí schvalovacího orgánu...s protokolem z německé zkušebny TUV se musí dojít na německý schvalovací úřad a tam požádat o schvaleni..

díval jsem se do slovenského zákona a máte to stejné, pokud to namontuješ na motorku, je to přestavba, pokud to budeš chtít schválit samostatně, je to individuální výroba...na rozdíl od ČR je na Slovensku navíc vyžadováno vyjádření výrobce, pokud je problém s místním zastoupením značky, můžeš se obrátit přímo na Německo s tím že budeš muset zajistit překlad....ale to je všude na světě, ani český úředník není povinen mluvit flámsky nebo francouzsky, úřední jazyk je stanoven zákonem...dnes je vše o penězích a na Slovensku máte jen to, co si zasloužíte s tím rozdílem že slovenská právní úprava je jasná a srozumitelná pro každého a vyhlášky jsou psaný polopate takže jim porozumí každý... u nás je to lido-demo, zákon některé věci vůbec neřeší provadeci vyhlášky pak nemají co vysvětlil značná pravomoc je dána komerčním STK ktere mají zaměstnance kteří ne vždy sleduji zájmy státu... kdyby byla i v ČR nezávislá kontrola originality dovezených vozidel jako na SK, tipuji že 30 procent dovozů vůbec neprojde...Ještě dodávám že ty sajdy jsou zpravidla i bržděné, takže je nutné upravit brzdový okruh , nejen přidáním dalších hadic....výrobce motocyklů to nemusí mít vyzkoušené a pak se skutečně nemá k čemu vyjádřit, musí to jít do technické zkušebny protože běžná STK to není schopna posoudit...

Naposledy editováno 15.01.2022 08:59:59
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 10:51 kokoška.
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 14 5.10.2023 v 20:08 oration
kuriózna chyba prevodovky BMW R 1150 GS, BMW R 1150 RT, BMW R 1150 R, BMW R 11... Destroyer 2 14.9.2023 v 07:19 Tomassino


TOPlist