bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sidecar Tipteq na CZ dokumenty
Zdravím,
natrafil som na problém, že na Slovensku pripojiť sajdku dovezenú zo zahraničia k motocyklu je extra nákladne a problematické:
- Všetky dokumenty od výrobcov preložiť z DE do SK, tj min 20 strán úradného prekladu.
- Vyjadrenie výrobcu BMW o schválení pripojenia sajdky
- Dokumenty, ktoré od výrobcu Tipteq potvrdené De TUV na SK nie sú platné ani po preklade kvôli formátu.
- Napriek vyjadreniu výrobcu, že montáž svojpomocne je povolená, vyžadujú montáž v certifikovanom servise.
- K preklasifikácii z triedy L3e-A3 motocykel na L4e - motocykel s neodpojiteľnou sajdkou treba znova na otypovanie prestavaného vozidla niekam, plus kontrola originality a STK s novým technickým preukazom.
Jednoduchší postup je, keď niekto dovezie motocykel so sajdkou so zahraničným TP a ten dá na SK značky.
Ako je to v CZ v takýchto prípadoch?
S pozdravom
Palika

1 reakcí na tento příspěvek Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

12.1.2022 v 15:33 | Nahoru | #1
už desítky let platí že vozidlo, konstrukční část, samostatný technický celek atd musí být řádně SCHVÁLEN....pokud byl německý výrobce schopen absolvovat německou technickou kontrolu v německé TUV, nic mu nebrání dotáhnout celou věc do konce a absolvovat schvalovací proces u německého schvalovacího orgánu a získat příslušný certifikát...s tím certifikátem pak sajdy prodávat...EU legislativa neumožňuje vzájemné uznávání protokolů z národních technických zkušeben, protokol z německé Dekry je na SK nebo v ČR k ničemu...sajdu je nutné SCHVÁLIT pro provoz...
Pokud jde o podmínky schvalování v ČR, dle mého názoru jde o přestavbu podle §73 zákona 56/2001 Sb...jde o změnu kategorie (podkategorie) z L3e na L4e....stejné to bude i na SK

v ČR se to dá řešit 2 způsoby, pokud bude sajda řádně schválena a bude k dispozici nějaké schvalovací rozhodnutí, k posouzení správného připojení stačí absolvovat technickou kontrolu ve zkušební stanici (prakticky každá STK která má technika typu "K")...pokud sajda nebude schválena, může úřad teoreticky požadovat posouzení celého motocyklu L4e v technické zkušebně...zřejmě by to dokázal odůvodnit, například nutností provést výpočty nebo zkoušky stability upraveného vozidla...k tomu obyčejná STK není personálně připravena ani ze zákona vybavena ..

V ČR bych to vyřešil tak, že bych nejdříve požádal úřad o povolení individuální výroby sajdy...úřqad stanoví podmínky ty bych splnil....zřejmě by úřad předepsal jen návštěvu zkušební stanice...po schválení bych motorku se sajdou přistavil na STK a nechal udělat technický protokol a požádal úřad o schválení přestavby na L4e....ceny jsou smluvní, poplatky na úřadu...výroba - 2000,- Kč, přestavba - 1000,- Kč....změna údajů v TP 50- Kč...ceny na STK jsou smluvní odhaduji to na 1500-2000- Kč při výrobě nebo přestavbě...u technické zkušebny to bude o něco málo víc...
neviem čo chceš dávať na české doklady keď si z dunajskej stredy

Jednou jsem četl dobový schvalovací dokument české sajdy k české motorce jawa, z 50 let....dva inženýři se projeli jawou s namontovanou sajdou libeňským ostrovem, pérování odzkoušeli jízdou po kostkách a napsali o tom půlstránkovou zprávu podle které je jízda příjemná a díky sedačce a pérování pohodlná ochrana proti větru dobrá atd....ministerský úředník dal pod to razítko s dovětkem že výrobce při zkoušce uspěl a má povoleno vyrobit 500 stejných kusů...

Naposledy editováno 12.01.2022 17:11:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

12.1.2022 v 21:20 | Nahoru | #2

CRF1000 píše: už desítky let platí že vozidlo, konstrukční část, samostatný technický celek atd musí být řádně SCHVÁLEN....pokud byl německý výrobce schopen absolvovat německou technickou kontrolu v německé TUV, nic mu nebrání dotáhnout celou věc do konce a absolvovat schvalovací proces u německého schvalovacího orgánu a získat příslušný certifikát...s tím certifikátem pak sajdy prodávat...EU legislativa neumožňuje vzájemné uznávání protokolů z národních technických zkušeben, protokol z německé Dekry je na SK nebo v ČR k ničemu...sajdu je nutné SCHVÁLIT pro provoz...



Takže když koupím sajdu z De kde bude vse zapsaný tak to schválí kdo? Stačí když se to udělá jako dovoz se všemi náležitosti s dekry atd a jse vse ok ne?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 10:51 kokoška.
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 14 5.10.2023 v 20:08 oration
kuriózna chyba prevodovky BMW R 1150 GS, BMW R 1150 RT, BMW R 1150 R, BMW R 11... Destroyer 2 14.9.2023 v 07:19 Tomassino


TOPlist