bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sidecar Tipteq na CZ dokumenty
Zdravím,
natrafil som na problém, že na Slovensku pripojiť sajdku dovezenú zo zahraničia k motocyklu je extra nákladne a problematické:
- Všetky dokumenty od výrobcov preložiť z DE do SK, tj min 20 strán úradného prekladu.
- Vyjadrenie výrobcu BMW o schválení pripojenia sajdky
- Dokumenty, ktoré od výrobcu Tipteq potvrdené De TUV na SK nie sú platné ani po preklade kvôli formátu.
- Napriek vyjadreniu výrobcu, že montáž svojpomocne je povolená, vyžadujú montáž v certifikovanom servise.
- K preklasifikácii z triedy L3e-A3 motocykel na L4e - motocykel s neodpojiteľnou sajdkou treba znova na otypovanie prestavaného vozidla niekam, plus kontrola originality a STK s novým technickým preukazom.
Jednoduchší postup je, keď niekto dovezie motocykel so sajdkou so zahraničným TP a ten dá na SK značky.
Ako je to v CZ v takýchto prípadoch?
S pozdravom
Palika

Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

11.1.2022 v 08:32 | Nahoru | #1
ahoj, je to přibližně stejné.
Platnost dokumentů zkušeben je národní, tedy TUV SRN neplatí v ČR, pokud není technický celek homologován celoevropsky. Tohle ten případ nebude.
Legálně to dotáhneš do konce jen tak, že ti doklady vystaví pověřená zkušebna v SK , případně v CZ, pokud to u nás budeš registrovat.

Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

11.1.2022 v 12:45 | Nahoru | #2
Tady to v posledních letech bylo různé, Velorex nemá ofiko homologaci, zatímco Kobras by měl jít připojit na cokoliv, kde to výrobce/dovozce motorky povolí. Někdo to řešil tak, že to vyvezl do DE, tam to nechal složit a přihlásit na DE doklady a následně to bylo jako dovoz do Čr. Taky záježí na okres od okresu podle důležitosti úředníka.
Co se týká BMW, kontaktoval bych asi Carservis Praha, už to řešili. Samotnou montáž řeší třeba Sidecarmont Vysoké Mýto.

1 reakcí na tento příspěvek Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

11.1.2022 v 18:53 | Nahoru | #3
To je ináč hrozné,že kôli takej doslova kokotine ako je sajdka k motorke človek zažíva úplne trápenie na úradoch a musí si vydrieť kopec papierov,zmeniť typ vozidla,nemôže to len tak odpojiť..hrozné....
A kopec chujov na úradoch to dáva pocítiť,všade sa platí...
Hrozné...
Pritom taká pekná a jednoduchá vec to je...načo to tak komplikujú nerozumiem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

11.1.2022 v 19:05 | Nahoru | #4
Rick_James> no nevim, motorka se sajdkarou mi prijde na jizdu nebezcpecnejsi nez snad cokoliv jineho...

to je jak kdyby sis stavel vlastni auto...to je taky jednoducha vec...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

11.1.2022 v 19:13 | Nahoru | #5
assassin> to je prave podla mna blbost...
Je to nebezpecne tak ako obycajna motorka..ten kto blbo jazdi na motorke bude rovnako blbo jazdit aj na nej zo sajdkou..
A zabit sa na tom da rovnako...
Ale to som nemyslel...

Mne vadi to,ze s tym je tolko drbania....ved existuju firmy co vyrabaju sajdky...ked napisu,ze to pasuje na BMW taky a onaky typ,tak preco si to proste nemozem kupit, namotovat na motorku,s origo papierom ist na STK,tam mi daju papier so stepmlom na policiu aby to zapisali,ze to mozem pripojit a kedykolvek chcem si to pripojim,alebo odpojim,ale v papieroch uz mas ze to mozes mat...
Ved to je normalna cesta...
Ako ked niekto vyraba disky na auto,alebo stresny nosic,alebo cokolvek ine...
Tak to funguje v statoch a ludia sa tam zabijaju automatickymi puskami a nie sajdkami...

1 reakcí na tento příspěvek Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

12.1.2022 v 14:19 | Nahoru | #6
Rick -James, z časti súhlasím, ale sme v EU, musíme hrať podľa pravidiel, aj keď sa nám to nepáči.....
Začal som pátrať na Slovensku po firme, ktorý robia schvaľovacie skúšky, Dekra Slovensko ma odmietla, že na motocykle nerobia. teraz som kontaktoval TUV SUD Slovensko, uvidíme odpoveď. Tajne dúfam, že majú celoeurópsku firemnú databázu, ktorá by mohla celu pre-kategorizáciu so schvaľovaním zjednodušiť, Z Maďarska jeden Svenker sidecar majiteľ odpísal, že u nich sa to sprísnilo podľa EU predpisov a čo vedeli dať na papiere pred rokmi, to teraz neprejde. Nechápem celý ten postoj úradov, nechcem ja podomácky pozváranú sajdku pripojiť, ale otestovanú s DE TUV povolením.
Ďakujem Vám za typ s Sidecarmont, kontaktoval som ich, počkám na odozvu. Majú na stránke dobrú fotogalériu vytvorených súprav.
A na druhom vlákne mapujem cenu za dovoz už postavenej súpravy, len žial to bude musieť byť s EU techničákom.
Na SK je na predaj jedna Yamaha 1600 so sajdkou, no cena je značne vysoká.

1 reakcí na tento příspěvek Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

12.1.2022 v 15:33 | Nahoru | #7
už desítky let platí že vozidlo, konstrukční část, samostatný technický celek atd musí být řádně SCHVÁLEN....pokud byl německý výrobce schopen absolvovat německou technickou kontrolu v německé TUV, nic mu nebrání dotáhnout celou věc do konce a absolvovat schvalovací proces u německého schvalovacího orgánu a získat příslušný certifikát...s tím certifikátem pak sajdy prodávat...EU legislativa neumožňuje vzájemné uznávání protokolů z národních technických zkušeben, protokol z německé Dekry je na SK nebo v ČR k ničemu...sajdu je nutné SCHVÁLIT pro provoz...
Pokud jde o podmínky schvalování v ČR, dle mého názoru jde o přestavbu podle §73 zákona 56/2001 Sb...jde o změnu kategorie (podkategorie) z L3e na L4e....stejné to bude i na SK

v ČR se to dá řešit 2 způsoby, pokud bude sajda řádně schválena a bude k dispozici nějaké schvalovací rozhodnutí, k posouzení správného připojení stačí absolvovat technickou kontrolu ve zkušební stanici (prakticky každá STK která má technika typu "K")...pokud sajda nebude schválena, může úřad teoreticky požadovat posouzení celého motocyklu L4e v technické zkušebně...zřejmě by to dokázal odůvodnit, například nutností provést výpočty nebo zkoušky stability upraveného vozidla...k tomu obyčejná STK není personálně připravena ani ze zákona vybavena ..

V ČR bych to vyřešil tak, že bych nejdříve požádal úřad o povolení individuální výroby sajdy...úřqad stanoví podmínky ty bych splnil....zřejmě by úřad předepsal jen návštěvu zkušební stanice...po schválení bych motorku se sajdou přistavil na STK a nechal udělat technický protokol a požádal úřad o schválení přestavby na L4e....ceny jsou smluvní, poplatky na úřadu...výroba - 2000,- Kč, přestavba - 1000,- Kč....změna údajů v TP 50- Kč...ceny na STK jsou smluvní odhaduji to na 1500-2000- Kč při výrobě nebo přestavbě...u technické zkušebny to bude o něco málo víc...
neviem čo chceš dávať na české doklady keď si z dunajskej stredy

Jednou jsem četl dobový schvalovací dokument české sajdy k české motorce jawa, z 50 let....dva inženýři se projeli jawou s namontovanou sajdou libeňským ostrovem, pérování odzkoušeli jízdou po kostkách a napsali o tom půlstránkovou zprávu podle které je jízda příjemná a díky sedačce a pérování pohodlná ochrana proti větru dobrá atd....ministerský úředník dal pod to razítko s dovětkem že výrobce při zkoušce uspěl a má povoleno vyrobit 500 stejných kusů...

Naposledy editováno 12.01.2022 17:11:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

12.1.2022 v 21:20 | Nahoru | #8

CRF1000 píše: už desítky let platí že vozidlo, konstrukční část, samostatný technický celek atd musí být řádně SCHVÁLEN....pokud byl německý výrobce schopen absolvovat německou technickou kontrolu v německé TUV, nic mu nebrání dotáhnout celou věc do konce a absolvovat schvalovací proces u německého schvalovacího orgánu a získat příslušný certifikát...s tím certifikátem pak sajdy prodávat...EU legislativa neumožňuje vzájemné uznávání protokolů z národních technických zkušeben, protokol z německé Dekry je na SK nebo v ČR k ničemu...sajdu je nutné SCHVÁLIT pro provoz...



Takže když koupím sajdu z De kde bude vse zapsaný tak to schválí kdo? Stačí když se to udělá jako dovoz se všemi náležitosti s dekry atd a jse vse ok ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

13.1.2022 v 08:11 | Nahoru | #9
YOSH_BOY> nerozumím tomu, na co se ptáš...na samostatnou sajdu ze SRN, nebo na motocykl s připojenou sajdou ze SRN? Co a kde bude zapsáno?

Naposledy editováno 13.01.2022 08:13:02

(reakce na) Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

13.1.2022 v 08:16 | Nahoru | #10
Rick_James> Tady se kazdej tejden nekdo pta jak vymenit olej nebo na jakou stranu se povoluje sroub a ty bys takovy lidi nechal si doma montovat sajdkary?

Kdyz to blbe namontujes a bude mit sajda sbihavost/rozbihavost bude to myslis stale bezpecny stroj? Co brzdy?

A rozhodne si nemyslim, ze to je jako jizda na motorce, kdyz se to nenaklani…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

13.1.2022 v 10:13 | Nahoru | #11
PalikaSK> píšeš hlouposti, pokud si koupíš sajdu schválenou k připojení ke tvé motorce, jednoduše jí připojíš , zajdeš na STK kde se zkontroluje spojení a jdeš to na úřad dořešit evidenčně....musíš mít jen ten schvalovací doklad....

Pokud jsi někdy viděl dobový typový průkaz k vozíku PAV, tak něco podobného...samozřejmě pokud to bude schváleno v zahraničí, musí to být schváleno s platností pro celou EU ...to poznáš podle schvalovacího čísla, bude to začínat éčkem s číslovkou...

Pokud nemůžeš sehnat sajdu, která je řádně schválena k připojení ke tvé motorce, včetně připojovací sady, znamená to jediné....někdo to možná vyrábí ale nemá to schváleno jako typ, tedy hromadně...zřejmě se nikomu nevyplatí vyrábět to hromadně...proto se to musí řešit individuálně, včetně jednotlivého schválení....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

13.1.2022 v 10:37 | Nahoru | #12
CRF1000> na sajdu s moto i na samostatnou sajdu ale řekl bych že tady v cr toho jde taky hodně udělat jako se to dělalo v 90 kach s dovozama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

13.1.2022 v 10:49 | Nahoru | #13
YOSH_BOY> už jsem to jednou podrobně popsal, s výjimkou dovozu motocyklu, který je podle zahraničních dokladů podkategorií L4e...tedy dvoukolovým "motocyklem s postranním vozíkem"....ten se v ČR jednoduše zaregistruje jako dvoukolový motocykl s postranním vozíkem...je to jednoduché...před zakoupením motocyklu v zahraničí je vhodné zkontrolovat registrační doklady, zda je tam ta změna podkategorie uvedena...
když si v německu koupíš staré bávo se sajdou z Dnepru a nebude to v německých dokladech, bude v ČR nevyhovující evidenčka a nikde to nepřihlásíš

Naposledy editováno 13.01.2022 11:26:22

(reakce na) Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

13.1.2022 v 11:41 | Nahoru | #14
CRF1000> no asi jak kde a jak se kdo vyspí, já koupil sajdu od bruna s mašinou a na evidenče mi z toho udělalu EML uplně v klidu takže to musel chlapec dělat na novo, pak zas na mag. chtěli abych donesl úředně ověřený překlad veškerých úprav takže zas jebaní a prachy navíc, v jiným městě na mag. mi to "drobné na kafe" udělali a nic neřešili... je to hlavně o lidech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

13.1.2022 v 13:54 | Nahoru | #15
CRF1000>
Ako si sám spomínal, technická dokumentácia z jednej EU krajiny nemusí byť akceptovaná/platná v druhej krajine.
Tipteq sajdka je schválená v Holandsku, v Nemecku(x dealerov, ktorý aj montujú pre zákazníkov) a tuším aj vo Švedsku. Ako som spomínal, DE TUV dokumentácia na SK je neplatná a ničomu, aj keď je v nej, že táto sajdka je schválená na pripojenie k BMW R 1150RT. Výrobca uvádza, že povoľuje montáž vlastníkom. Vychádzajúc zo slov Administrátora, že nie každý motorkár zvládne výmenu oleja, tak je logické, že úrad vyžaduje dokument o odbornej montáži. To, že ja alebo Ty to zvládneme ešte nezaručuje, že každý.
Pripojením sajdky kategóriu motocykla na L4, máš tam iné hmotnosti, rozmery, počet miest na sedenie sa mení, pneumatiky sa menia. To všetko na základe niečoho treba zapísať do technického preukazu a to ti na STK neurobia, oni majú kontrolovať, či v technickom uvedeným detailom vozidlo zodpovedá.
Keď výrobca má schválenú/homologizovanú na SK sajdku, tak na základe technickej dokumentácii sajdky + schvaľovacích dokumentov + potvrdenia o montáži + vyjadrenie výrobcu motocykla môžeš ísť na Dopravný úrad riešiť zmenu technického preukazu. Tipteq má uvedené pre moje moto, že výrobca BMW súhlasí s pripojením sajdky len v prípade, že zadné koleso je vymenene na otestovaný typ od Tiptec, lebo originál nie je vhodný na takúto záťaž.
V prípade dovozu z mimo EU krajín je to podobné.
Výnimku z tejto celej mizérie tvorí prípad, že v inej EU krajine už zmontovaný celok a získal EČ a technický preukaz a Ty to len dovezieš s EU technickým preukazom, dopravný úrad prepíše technické údaje a ideš na KO + STK.
Pár ludí tu už mapovalo podobné možnosti, ale nedokázali sa prebojovať cez SK úrady, alebo keď áno, tak za také peniaze, že sa to neoplatilo riešiť, rozprávam tu o sume nad 2000 Eur a týždne vybavovania.
Preto preverujem, či nie je cesta vývoz, montáž sajdky, získanie napríklad CZ alebo DE technického preukazu a dovoz.
Alebo sa vykašlať na tu celu mizériu a kúpiť v zahraničí motorku so sajdkou. Koho poznám, každý to nakoniec vzdal a kúpil zmontovaný celok v EU a doviezol z CZ, Francuzka, Nemecka, Švajčiarska.
Tak počkám na odpoveď od Velorexu a Sidecarmont.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

Skvělá odpověď, děkuji! 13.1.2022 v 14:59 | Nahoru | #16
PalikaSK> kup si v německu bávo se sajdou z uralu

sorry jako, TUV dokumentace není dokladem o schválení....TUV je technická zkušebna, v podstatě komerční firma pověřená státem k provádění nějaké činnosti...protokol TUV je jen jedním z podkladů pro schvalovací orgán...Možná si nerozumíme, schvalovacím dokladem je například typový průkaz k vozíku PAV, homologační kartička k zatemňovací folii na autoskla, typový list k ochrannému rámu nebo spojovacímu zařízení nebo k al-diskům...také to může mít formu rozhodnutí schvalovacího orgánu...s protokolem z německé zkušebny TUV se musí dojít na německý schvalovací úřad a tam požádat o schvaleni..

díval jsem se do slovenského zákona a máte to stejné, pokud to namontuješ na motorku, je to přestavba, pokud to budeš chtít schválit samostatně, je to individuální výroba...na rozdíl od ČR je na Slovensku navíc vyžadováno vyjádření výrobce, pokud je problém s místním zastoupením značky, můžeš se obrátit přímo na Německo s tím že budeš muset zajistit překlad....ale to je všude na světě, ani český úředník není povinen mluvit flámsky nebo francouzsky, úřední jazyk je stanoven zákonem...dnes je vše o penězích a na Slovensku máte jen to, co si zasloužíte s tím rozdílem že slovenská právní úprava je jasná a srozumitelná pro každého a vyhlášky jsou psaný polopate takže jim porozumí každý... u nás je to lido-demo, zákon některé věci vůbec neřeší provadeci vyhlášky pak nemají co vysvětlil značná pravomoc je dána komerčním STK ktere mají zaměstnance kteří ne vždy sleduji zájmy státu... kdyby byla i v ČR nezávislá kontrola originality dovezených vozidel jako na SK, tipuji že 30 procent dovozů vůbec neprojde...Ještě dodávám že ty sajdy jsou zpravidla i bržděné, takže je nutné upravit brzdový okruh , nejen přidáním dalších hadic....výrobce motocyklů to nemusí mít vyzkoušené a pak se skutečně nemá k čemu vyjádřit, musí to jít do technické zkušebny protože běžná STK to není schopna posoudit...

Naposledy editováno 15.01.2022 08:59:59

(reakce na) Sidecar Tipteq na CZ dokumenty

17.1.2022 v 17:37 | Nahoru | #17
CRF 1000
Ahoj,

tak som sa toho celého projektu pripojenia vzdal, TUV Sud SK ma sklamala totálne, vôbec neodpovedajú, mohli aspoň jedno ni poslať((
Velorex taky sa vykašlal na odpoveď, nie je to ich paleta riešiť cudzie sajdky a Sidecarmount neodpovedal.
Takže z troch nula.
Tak sa pripájať nebude, na takéto nekonečné boje a tľapkanie v tme nemám vedľa stavebného projektu garáže a dielne čas a nervy.
Cez víkend som sa bol pozrieť na krásnu stavbu Yamaha 1600 so sidecar pochádzajúcu z CZ. Je to profesionálna stavba, zapísaná to dokumentácie.
Tak teraz sa rozhodujeme so polovičkou, ktorá je zvyknutá na luxus z 1200LT, či ona dokáže predstaviť cestovanie na veľkoobjemovom V custome so sajdkou, kam sa náš pes , hlavný účinkujúci projektu sajdka asi sa nezmestí bez diéty...
Ďakujem každému za pripomienky a rady!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 10:51 kokoška.
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 14 5.10.2023 v 20:08 oration
kuriózna chyba prevodovky BMW R 1150 GS, BMW R 1150 RT, BMW R 1150 R, BMW R 11... Destroyer 2 14.9.2023 v 07:19 Tomassino


TOPlist