bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkových padáků ...
8.1.2022 v 14:03
Ahoj

Na motorce mám trubkové padáky od SW-Motech, které jsou k bloku motoru přichyceny imbus šrouby DIN912 M10 x 90 s jemným závitovým stoupáním, jak uvádí SW-Motech. Bohužel neuvádí, jaké to stoupání je ..... ?
Protože originál padáky nekryjí přední blinkry a vůbec jsou dost natěsno, tak je podložím a tudíž budu potřebovat delší šrouby, tak bych potřeboval zjistit, jaké závitové stoupání ty šrouby mají mít. V ruce to nezměřím a kupovat nerez šrouby s různým stoupáním (1,25 nebo 1 mm) je docela zbytečná a drahá sranda. Normální metrické stoupání je 1,5 mm, hádám, že Yamaha používá 1,25 mm, ale fakt nevím ... a v ruce to nezměřím.
Letos je přede mnou Gruzie a Arménie a když vidím, kde pojedu, tak by bylo divné, kdybych s tím někde nepraštil. Tak prostě upravuju padáky na motorce a asi naivně věřím, že to pomůže .
Tak prosím poraďte ...

OM

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

8.1.2022 v 14:07 | Nahoru | #1
Na yamaha fz6 jsou 1,25. Vem sroub a bez tam, kde je prodavaji a oni ti to zmeri.

Ja jsem musel půjčit zavitove ocko a jeste zavit prodlouzit, protoze kolikrat ten, co potřebuješ nesezenes.

Naposledy editováno 08.01.2022 14:09:30

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

8.1.2022 v 14:17 | Nahoru | #2
A co takhle napočítal 10 závitů a změřit to šuplerou.

(reakce na) Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

8.1.2022 v 14:21 | Nahoru | #3
_Michal>
Michale sehnat M10 x 150 v nerezu s tímhle stoupáním u nás "na vsi" a v okolí není žádné legrace. Na netu se to dá sehnat, ale radši bych tu informaci měl. Pokud říkáš, že na FZ6 je stoupání 1,25, tak jsi mi pomohl. Měl jsem také FZ6 a také jsem tam dával padáky a zbyly mi z toho kratší šrouby, které do Traceru závitově také pasují, takže to bude těch 1,25 mm. Třeba mi to ještě někdo potvrdí.

Díky ...OM

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

8.1.2022 v 14:23 | Nahoru | #4
lubon>
Jo to jsem zkusil, ale je to tak trochu "mezi kozy"

... OM

(reakce na) Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

8.1.2022 v 14:31 | Nahoru | #5
OldMan> zadnyho automechanika tam nemate?

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

8.1.2022 v 16:46 | Nahoru | #6
stoupání je vždycky stejné pro jakýkoliv průměr. Najdi si na netu tabulku standartních stoupání pro jednotlivé průměry metrického závitu a máš částečně hotovo.

Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

8.1.2022 v 16:56 | Nahoru | #7
Pokud umíš se šuplerou, tak to nemůže být mezi kozy. Změřil jsem tak stoupání u menších průměrů. Udělej si otisk šroubu do plastelíny, vyznač si 10 polí stoupání, polož na to šupleru a kontroluj si měření třeba i lupou. Jde to!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

8.1.2022 v 16:58 | Nahoru | #8
crestik> Raději nikomu neraď…

Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

8.1.2022 v 17:02 | Nahoru | #9
K identifikaci (nikoli měření) závitu slouží tzv. "závitové šablony", lidově zvané "hřebínky. Je to sada plechových šablonek, co se přiloží k závitu a pokud se pár kopíruje, je určena rozteč napsaná na tom hřebnku (kalibru).

Obyčejná sada těchto šablon stojí asi 100 Kč a má to každé dobré železářství.

Pokud nechceš ani to investovat, tak se dá udělat rychla a přesná kontrola rovnou šroubem. Pokud na svůj závit položíš závitem originál šroub M8 (rozteč 1,25) a bude to sedět, pak má rozteč 1,25 mm. Pokud na to přiložíš originál šroub M6 (rozteč 1 mm) a bude se to kopírovat, tak to má rozteč 1 mm. Je to nejjednodušší a nejpřesnější porovnání, lepší než měřit šuplerou a dělit počtem závitů... navíc to nic nestojí.

Doporučuji tedy, jeden originál šroub vyndat (pokud nemáš ty, co si z toho musel vyndat a dát delší), použít jako šablonu šroub M8 nebo M6 a uvidíš hned a bez násilí.

Dále moc nedoporučuji na tyto aplikace nerez (ani A2 ani A4), protože to je mechanicky bláto (a navíc jsem snad s jemným závitem tyto šrouby neviděl).
Já když něco takového potřebuji, tak si koupím normální šroub DIN 912 vždy o cca 40 mm delší (např. když chci délku 100, tak kupuji např. 150), protože ten nemá závit až k hlavě. Současnou závitovou část uříznu a zbyde mi hlava s hladkým dříkem správného průměru (DIN 912 se neškrtí na d2). Na soustruhu pak jen naříznu správný závit s jemnou roztečí a hotovo... mám šroub s jemnou roztečí nerezové a klidně ocelové pevnostní třídy 12.9 (i když jsem si vědom toho, že řezaný a tvářený závit má jiné mech. vlastnosti), nebo inbus s nízkou hlavou (DIN 7991 jestli se nepletu).

Howgh!

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

8.1.2022 v 17:18 | Nahoru | #10
Ja nedoporucuju padáky do motoru a uz vubec ne je prodlužovat kvuli blbymu blinkru - snaha je zachránit blinkr za 3,50 ale pri padu to vytrhne zavit z motoru a jeste to casto zničí ram

Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

8.1.2022 v 17:41 | Nahoru | #11
sice jsem daval na Traceru 7 a tak se mi zda ze stoupani bylo 1,25. kup si merky zavitu,na Aliku jsou za 40kč :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

8.1.2022 v 17:43 | Nahoru | #12
assassin>
To si uvědomuji, na tom je hodně pravdy, pokud by byl padák jako špalek na dlouhé ose (šroubu). Já mám trubkové padáky na konci zahnuté, chycené ve dvou místech v malé vzdálenosti. Teoreticky by se takový padák neměl zaseknout jako špalek. A nejde jenom o blinkry, jde také o oplatování.
Nasadil jsi mi brouka do hlavy .

…OM

Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

9.1.2022 v 00:24 | Nahoru | #13
Já mám na Tracer 9 M10x1.25

Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

9.1.2022 v 09:24 | Nahoru | #14
Kasli na blinkry, Petre. Jestli se o ne bojis, kup si od cinanu nejake lacine, ktere tam budou pasovat, pred cestou je prehod a origo si nech doma. Kdyz cestou ten cinskej ulomis, "opravis" ho elektrikarskou plastovou izolackou anebo americkou paskou. Vysunovani chranicu neni dobra cesta. Spis bych se poohledl po nejakych, ktere nejsou prisroubovany do bloku motoru.
A plasty, pokud s tim prastis na nejake semi-off-ceste, stejne nezachranis, to bys musel mit klec kolem cele motorky. Ale vetsinu toho pobere kufr a riditka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

9.1.2022 v 16:45 | Nahoru | #15

LukSaf píše: crestik> Raději nikomu neraď…

co je na tom špatně? Pokud nic, a jenom jsi to nepochopil, tak se dovzdělej a potom se ani nemusíš omlouvat. Napsal jsem to samé, co trochu jinak Sofia

(reakce na) Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

9.1.2022 v 18:23 | Nahoru | #16
assassin> přesně takto

(reakce na) Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

9.1.2022 v 18:25 | Nahoru | #17
OldMan> posli odkaz na ty padáky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

9.1.2022 v 19:25 | Nahoru | #18
crestik> "stoupání je vždycky stejné pro jakýkoliv průměr"
- to ale není pravda. Hodnoty se liší podle průměru i podle druhu (standard, jemné). Nemám problém uznat chybu. Snad to v uvozovkách myslíš nějak dobře, ale jak - to fakt netuším…

(reakce na) Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

9.1.2022 v 19:39 | Nahoru | #19
OldMan> Jo tak jestli je to padák s trubkovou konstrukci tak tam by tenhle problem tolik hrozit nemel - myslel jsem, ze tam chces davat tyhle “hribky” podle toho záměru o jejich prodlouzeni. S rámem asi muzes byt v klidu.

Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

11.1.2022 v 02:36 | Nahoru | #20
ahoj petře, souhlasím s medvědem a částečně i s assassinem
dáš-li nějakou rozpěrku a delší šroub, vyvineš při pádu větší páku na uchycení - 4x si pomůžeš a po páté vyrobíš průšvih.

půjdeš-li přesto touto cestou, pak, kromě jemnosti závitu, řeš i pevnostní třídu šroubu podle původních šroubů (což bude další limit - zkrátka neseženeš ani v dobrém železářství a musíš speciálku typu fabory...bohužel kamenné prodejny zmizly a jedou jen eshop).

Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

11.1.2022 v 14:43 | Nahoru | #21
pockej jak nezmeris .... napocitas 10 zavitu, a zmeris suplerou vzdalenost ne? nebo co mi uslo ?

Edit: Docitam pozde, a vidim ze vsechno uz tu zaznelo, vcetne varovani nad znicenim daleko podstatnejsich veci nez blinkru, tak moji "dobrou radu" ignoruj

Naposledy editováno 11.01.2022 14:49:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

12.1.2022 v 19:23 | Nahoru | #22
LukSaf> platí co myslí asi všichni....stoupání např. 1,25 je stejné pro jakékoliv Mxy, jenom pro některé je to standart, který nikdo neuvádí, pro jiný průměr je to hrubé, pro jiný jemné. Když si autor vygugli standartní stoupání pro dané průměry M, (které má určitě pohozené po garáží, dílně, baráku), může si to oměřit celkem přesně...no prostě zase z jednoduchého problému udělala jaderná teorie a předpokládám, že autor už má dávno vyřešeno

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

12.1.2022 v 19:34 | Nahoru | #23
Ahoj díky všem!
Závitová měrka mi potvrdila stoupání 1,25 mm. Takže pro všechny, kdo máte Yamahy, tak:
- používá šrouby se stoupáním 1,25
- kvalita šroubů je 10,9 proti obvyklým 8,8

… OM ?

Naposledy editováno 12.01.2022 19:35:25

(reakce na) Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

13.1.2022 v 13:28 | Nahoru | #24

OldMan píše: ... Yamahy, tak: používá šrouby se stoupáním 1,25...

… OM ?


Takhle zobecnit to asi nejde....

(reakce na) Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

16.1.2022 v 18:17 | Nahoru | #25
crestik> No, prostě si to pojmenujme… Tvoje "rada" byla pro někoho, kdo problematice rozumí, k ničemu. A pro toho, kdo problematice nerozumí, úplně k ničemu. Tazatel si z ní neměl šanci cokoli vzít. Takže příště: mlčeti - zlato!

Yamaha Tracer 900 GT - šrouby stoupání - nastavení trubkový...

24.1.2022 v 22:49 | Nahoru | #26
"Motorové" šrouby jsou u Yamahy Tracer M10x1,25 v pevnostní třídě 10.9.
Toť vše.

Riziko poškození zásadních konstrukčních částí při pádu (jak psal Assasin) tady samozřejmě je. Je na uvážení každého soudruha, jak se rozhodne - t.j. jakou pravděpodobnost dává svému potencionánímu držkopádu Se zvětšující se délkou šroubů se zvětšuje nebezpečí vylomení.

Já jsem přidával padáky SW motech a prsíčka Kappa. Zatím jsem ssebou nešvih
Originální sestava:


Po instalaci padáků a šusplechu:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dotaz na volnoběh Yamaha Tracer 9 / 900 olin72 4 Včera v 18:43 Kohlstein
Tracer 900 GT přední vidlice Yamaha Tracer 9 / 900 dodocb 10 14.4.2024 v 17:29 JAVR
Tracer 9 GT zadní centrála Yamaha Tracer 9 / 900 mára929r 15 14.4.2024 v 09:58 mára929r
Tracer 9 poziční světla Yamaha Tracer 9 / 900 Michal.R6 6 19.3.2024 v 16:55 Jirka.46
Laděný výfuk Tracer 900 [1, 2] Yamaha Tracer 900 JimMrJim 40 6.3.2024 v 13:26 PeťanBé


TOPlist