vše pro chopper Přidat reklamu

Téma: Multistrada 950 x V-Strom 1050
29.12.2021 v 11:02
Rozum říká, že silnější a jinou motorku nepotřebuji, ale červík chtíče pořád hlodá
Mám V-Strom 650 r.2019, nájezd 3-4 tis. ročně, jezdím sám kolem komína, výlety cca 150 km na vyčištění hlavy, okresky - hlavně ty menší a bohužel rozbitější, žádné dálnice, srovnaný jezdec 45 let, 120 kg, 179 cm. Takže opravdu nepotřebuji, ale poslední dobou nemůžu pustit z hlavy 2 stroje:
V-Strom 1050 - v podstatě jistota, to co mám a znám, vyhovuje mi, jen trochu v jiném vzhledu a silnějším motorem. Osvědčená, spolehlivá, téměř bezúdržbová a "levná" japonská technika. Mínus - vzhled, nejsem jistý, zda se mi vlastně toto "retro" líbí. A musel bych měnit výfuk za hezčí a trochu hlasitější.
Multistrada 950 - přesný opak. Nádherná, ale asi trochu nevyzpytatelná Itálie, strach ze spolehlivosti a cen servisu.

U obou typů motorek dále řeším, zda volit standardní, levnější verze bez kupy elektroniky nebo vybavenější verze (XT, S) (větší bezpečnost, ale složitější a nákladnější servis). U V-Stromu takový cenový rozdíl není, ale např. u Multice je rozdíl v ceně lehce jeté 950 a 950S cca 100 tis. Tady je ten pokles ceny u standardní verze větší.

Taky bych byl rád za radu, u kterých ročníků 950 přibyla i u základní verze lepší výbava - náklonová elektronika atd. Mám pocit, že ze začátku byla úplně oholená a pak jí výbavu zlepšili. Nemluvím o verzi S - ta má ještě věci navíc. Díky za radu a názor.

Předchozí
1 2
Následující

Multistrada 950 x V-Strom 1050

31.12.2021 v 12:52 | Nahoru | #31
Prečítaj si moje recenzie z jednodňových testov, čo som pre svoju potrebu robil minulý rok. (Strom je v 22. príspevku.)

Multistrada bez S, ak sa dobre pamätám, okrem aktívneho odpruženia postráda aj quickshifter a tempomat. A dokúpiť sa nedajú! Tým pádom by som šiel do S-ka. Upgrade prebehol tuším v roku 2019, poznáš to napr. podľa ČB vs. farebného displeja a stará verzia mala tuším ešte lankovú spojku.

Čo sa týka Stromu, ak máš na Strom, máš na Tigra, ktorý je lepší prakticky vo všetkých ohľadoch, Strom má kopu nedotiahnutých detailov, horšie odpruženie, horšiu elektroniku, horšiu ergonómiu. Alebo, ak s tým budeš lietať len okolo komína, ako píšeš, KTM.

Malý Strom má horšie odpruženie než 800+ konkurencia (menovite spomínané MTS, Tiger a KTM Adv), to je IMO jeden z dvoch primárnych dôvodov, prečo ísť do 800+. (Druhý je elektronika.)

Multistrada 950 x V-Strom 1050

31.12.2021 v 13:27 | Nahoru | #32
Na foru se dozvíš jenom domněnky a subjektivní pohled každýho jednoho člověka.To by chtělo vyzkoušet.Mě se líbí víc v-strom,než multina,ale jestli ti nesedí design,tak bych se na to vysral.

1 reakcí na tento příspěvek Multistrada 950 x V-Strom 1050

31.12.2021 v 14:02 | Nahoru | #33
Pánové díky za názory. Zjišťuji, že mé úvahy o změně motorky jsou asi ještě předčasné a vlastně úplně nevím, co vlastně chci. Pokud bych měl vyměnit stroj, který mě vyhovuje, jen už se asi "trochu" nudím, za něco jiného, měl bych mít asi víc jasno, co očekávám. Čím víc o tom, i díky Vašim podnětům přemýšlím, tím víc si musím přiznat, že zatím nevím, co vlastně opravdu chci. Nechci dělat unáhlená rozhodnutí. Asi tomu dám čas, ať to uzraje. Minulý rok jsem absolvoval několik předváděček a asi v tom budu příští rok ještě pokračovat. Hlavně vyzkouším tříválce. Hlavně Tracer 9 a Triumph Tiger 900 GT a je možné, že současná dvojice favoritů se změní.

Taky si myslím, že současné vyšponované ceny ojetin s ohledem na horší ekonomickou situaci příští rok zase začnou postupně klesat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Multistrada 950 x V-Strom 1050

31.12.2021 v 16:13 | Nahoru | #34
zahadnytajemny> když už nějaký upgrade z malého stroma tak nic pod litr....velkou multistradu, velkého tigra , velkého stroma, velké KTM, velkou Hondu.... atd...prostě to musí být velké, nad litr....od 1100ccm-1200 ccm výš...kufry a začneš čistit hlavu na delších cestách....začni cestovat na motorce

Multistrada 950 x V-Strom 1050

31.12.2021 v 23:38 | Nahoru | #35
Nezaujate v strom...jinak přeji dobrý výběr ať motorka sedne

Multistrada 950 x V-Strom 1050

1.1.2022 v 05:10 | Nahoru | #36
hlavně si ujasnit kam a na jaké ježdění tu mašinu budeš tahat , to je to první co si musíš ujasnit . Ja měl jawu 350 - 4 , po 4 letech sem začal pokukovat po nečem jiném , lepším , rychlejším , silnějším , no dopadlo to tak že sem se v roce 99 dopracoval ke katalogu motorad z roku 91 , a začal vybírat . Seznam začínal yamahou SRX600 a pokračovalo to buhví čím .
SRX bylo to , co se mi nejvíc líbilo - bylo to srdíčko . Ty vole , co čert nechtěl - jedno se objevilo na prodej - a kurva - koupil sem ho - šajze - katze co ted . , jednohrnek , vibracejakoprase , kurvabrzdítomotoremjakoprase ,pánové paráda , štastnej jako blecha sem na něm nalíta dalšíchl 40 000km (krásný to časy) ,
cca 6 po letech sem začal pokukovat po nečem rychlejšim , na čem bych stačil kamošum , zvolil sem SV 650 - babka ( SRDÍČKO) , se 17 000 km na tachometru( ) ,
co všechno sem musel vyřešit tim tě nebudu unavovat (padlý na stranu a asi KO na předek???) , ale vybíral sem srdcem , takže spokojenost ?URČITĚ .
Po 12 letech a 96 000 km na tacháči , sem si , řek že SV už bylo dost , a začal koukat co bude dál
, touhy byly rúzné - TL 1000 S (výrobce vdov , jojojo to se mi líbí ) , VTR 1000 F Firestorm...... , cokoli od Hondy řady VF (srdíčko) .... nebo cokoliv motorem do V ,ale volbou no.1 byla MT01 , tu bych teda rad i dnes ale. (krátké nožičky , malá nádřž ,jedetojakoprase , brzdítomotoremjakosvině , kurvanemátokardan).?...., osud mi do cesty přihrál Bulldoga , WTF , co je to? Vyrabí se to vůbec? , nikdy sem o tom neslyšel? ,koukám , je to velký véčko , kolem toho motorka? , kulatý světlo? , dva laufy? ,chlazený vzduchem ? ,karbec , kardan , ŽÁDNÁ ELEKTRONIKA , kurva to se mi líbí ,. pohled na výkon - 75 koňů - ajajaj - to se mi NELÍBÍ , ale zase , když si proberu kde jezdim a jak jezdim - ty vole potřebuju FAKT 100 KONÍ ??? , krouták 88 Nm při 4500 WTF . asi dýzl? , jak to asi pojede??? , Při mé projíždce na SV sem se zaměřil na otáčkoměr a zjistil sem že řadim při 5 000ot / min - sem normalní?....... , takže při tom mém asfaltomrdaní je hafo koní k hovnu...... a krouták zakhle nízko položenej , ajajaj, nááádhera , no vyhral Bulldog , nááádhernej , hlučnej , bublavej , jedinečnej (moc jich tu nelítá) a že má malo koní? krouták je duležitej , ve dvou při plné tonáži (450kg) je schopnej na dalnici udržet tempo 150 furt , ALE PROČ.....???? Navíc bullda je pohodlnej , takže 8 HODIN v sedle / kuse s krátkejma zastávkama na čurání a kafe a benzín ( nádrž 20 litru - max 400 km spíš míň ) se dá úplně v pohodě ,[TAKŽE FAKT VĚDĚT KAM A JAK JEZDÍŠ

Naposledy editováno 01.01.2022 06:12:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Multistrada 950 x V-Strom 1050

1.1.2022 v 08:04 | Nahoru | #37

CRF1000 píše: zahadnytajemny> když už nějaký upgrade z malého stroma tak nic pod litr....



To je blbost. To, že nutně potřebuje něco hodně nad litr bych netvrdil, každýmu sedne něco jinýho...
Například kámoš měl dlouho (možná 8let) Versyse 650, po něm si pořídil Tigera 1050, ale dlouho s ním nevydržel, jestli ho měl cca 2 roky ... Moc na něm nenajel, kór ke koncu. No začal se shánět zase po něčem "menším" Vstrom 650, Tracer 700, NC 750 X, a tak. Na podzim jsme byli mrknout na zanovního Stroma 650 XT a hned bylo vidět, že to je to co hledal ...
Prej i ten co od něj bral Versyse měl před tím všelijaký větší stroje, ale chtěl zpátky něco jako ten Versys...

Já po 650 (taky jsem měl Versyse) němůžu říct, že by Tiger 800 byl slabej, a že jsem měl jít do silnější kubatury, to vůbec.

Ono se jako standart bere, že pokud člověk cestuje, kór ve dvou, tak musí mít motorku z kategorie 1200+ ... Proč? Možná když má řidič přes metrák, to samý +/- paní a táhnou sebou zbytečný krámy (jako třeba někteří jídlo na každý den, a ještě něco navíc...), to asi užije . Já třeba bych se svou váhou neměl problém cestovat i ve 2, kdyby na to přišlo ...

Naposledy editováno 01.01.2022 08:08:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Multistrada 950 x V-Strom 1050

1.1.2022 v 09:24 | Nahoru | #38
jirka-mz> jirko jdi se pořádně najíst

(reakce na) Multistrada 950 x V-Strom 1050

1.1.2022 v 09:39 | Nahoru | #39
CRF1000> to je marný ...

2 reakcí na tento příspěvek Multistrada 950 x V-Strom 1050

1.1.2022 v 11:06 | Nahoru | #40
První Hroch (GS1100) má psaných necelých 44 kW, a nebránilo mu to stát se pojmem v kategorii cestovních endur.I CRF nepatří mezi špičku co se týče výkonu,a prodává se dobře.

Multistrada 950 x V-Strom 1050

1.1.2022 v 11:45 | Nahoru | #41
Pánové, díky za další názory.I za soukromé zprávy, kde mi hlavně píšete, že je blbost stromíka prodávat. Jak píšete, V-Strom je super, univerzální, ekonomicky nenáročná, nadčasová, skoro nesmrtelná motorka. O výkonu to v mém případě, potřebách, jezdeckých schopnostech a mentálním naladění taky úplně není. Znám své nízké jezdecké limity i výši hypotéky. I limity Stromka 650 jsou nad moje schopnosti. Když se jedeme občas projet ve třech, tak mně a parťákovi na XJR 1300 dává na prdel kamoš na NC 750. Vím to, jen člověk občas při pohledu na výběr tolika krásných motorek vymýšlí krávoviny.

Když jsem Stroma kupovat tak jsem váhal, zda nekoupit litr. Udělal bych to, kdybych jezdil ve dvou nebo s plnou bagáží dálky. Spíš to zatím dopadne tak, že zábavu a změnu budu dál hledat v tom, že si dál párkrát během sezony půjčím na jednodenní zkušební jízdy od prodejce nebo půjčovny něco jiného a pak bezstarostně na prodejnu vrátím a spokojeně zase budu sedlat svého stromíka. Případně si k němu pořídím vždy na čas nějakou jinou - levnější ojetinu, kterou na rozdíl od stromíka občas vyměním. Ale při mém malém nájezdu dává víc smysl si raději párkrát za sezonu jinou motorku půjčit.

Zase za mě mluví rozum. Docela závidím emočním střelcům

(reakce na) Multistrada 950 x V-Strom 1050

1.1.2022 v 12:57 | Nahoru | #42

Anti píše: První Hroch (GS1100) má psaných necelých 44 kW, a nebránilo mu to stát se pojmem v kategorii cestovních endur.I CRF nepatří mezi špičku co se týče výkonu,a prodává se dobře.



Pokud člověk umí jezdit, tak mu i při plný zátěži, bude stačit i těch 44kw. Furt ta motorka bude mít v legálních rychlostech možná i mírně nelegálních větší zrychlení a pružnost než většina aut... teda nevím jak hroch, ale Versys, Strom 650 určitě a o Tigeru 800 ani nemluvě .
Je tam taky jedna výhoda, že to člověka tolik nenutí jezdit jak prase ...

1 reakcí na tento příspěvek Multistrada 950 x V-Strom 1050

1.1.2022 v 13:30 | Nahoru | #43
Nechci vám do toho kluci moc zasahovat,ale za sebe můžu Tigra 800 doporučit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Multistrada 950 x V-Strom 1050

1.1.2022 v 13:38 | Nahoru | #44

Juraj22 píše: Nechci vám do toho kluci moc zasahovat,ale za sebe můžu Tigra 800 doporučit.


Stigma tohoto fóra.Jak zní název vlákna?

2 reakcí na tento příspěvek Multistrada 950 x V-Strom 1050

1.1.2022 v 13:46 | Nahoru | #45
Pokud te to jezdeni na tom co mas nebude bavit, je jedno kdo ti co pise a kolik duvodu je pro jaky reseni. Ja stroma 650 mel 3 sezony a taky ho dal pryc. Jezdim s zenou okufrovanej (hromada zbytecnosti v kufrech) a ta kultura cestovani je na velkym objemu proste jina. Chce to zkusit. Zpatky tu 650 muzes koupit vzdycky, je toho v bazaru 3 prdele, i zanovni, vyvoneny, i stary kusy. Pokud bych mel vrtochy a finance, vubec bych hlubsi smysl neresil. Jako jezdit pul roku na necem co me neba a pak si pujcit na den neco co me bavi, to by me akorat rak sralo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Multistrada 950 x V-Strom 1050

1.1.2022 v 14:17 | Nahoru | #46
oldyno> on si půjčí velkého a vrátí malého ( s doplatkem)

(reakce na) Multistrada 950 x V-Strom 1050

1.1.2022 v 14:49 | Nahoru | #47
Anti> Dobře, uznávám máš pravdu
V tom případě bych šel raději do Ducati

(reakce na) Multistrada 950 x V-Strom 1050

1.1.2022 v 14:51 | Nahoru | #48
CRF1000> na fotkách je to takový celkem hezký, ale když jsem ho viděl z blízka naživo ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Multistrada 950 x V-Strom 1050

1.1.2022 v 15:40 | Nahoru | #49
oldyno> Díky. Na každém názoru je něco pravdy. Jen mám obavu, že spadnu do té skupiny motorkářů, kteří na každou sezonu pořizovat jiný stroj.
Asi ať budu mít jakoukoliv, bude mě lákat i jiná. Holt sousedův trávník se vždycky zdá zelenější U motorek, ženských, čehokoliv

Momentálně by mě v případě posunu lákala buď Ducati nebo velký Strom. Ale faktem je, že jsem nezkoušel žádný tříválec. Sám jsem zvědavý, co mi to řekne.

(reakce na) Multistrada 950 x V-Strom 1050

1.1.2022 v 16:49 | Nahoru | #50
zahadnytajemny> jo, život je krátkej, a nakonec budeš litovat toho co jsi neudělal

Multistrada 950 x V-Strom 1050

1.1.2022 v 21:00 | Nahoru | #51
Mám M950 rok 2018 a naprostá pecka. Neumím si v garáži představit něco jiného - no snad jen M V4. Najeto cca 40.000 km bez jediné závady, emoce pecka, když jí naložím, jede jako z praku. V Strom určitě super, ale jestli není trochu nudnej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Multistrada 950 x V-Strom 1050

2.1.2022 v 14:23 | Nahoru | #52

Anti píše: První Hroch (GS1100) má psaných necelých 44 kW, a nebránilo mu to stát se pojmem v kategorii cestovních endur.I CRF nepatří mezi špičku co se týče výkonu,a prodává se dobře.


Asi jsi myslel R 100 GS, R 1100 GS má skoro 60 kw.

A jinak? Ducati. Pokud ji nekoupíš hned, tak časem, nedá ti to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Multistrada 950 x V-Strom 1050

2.1.2022 v 16:05 | Nahoru | #53
Peacemaker> No tak místní katalog kecá.

(reakce na) Multistrada 950 x V-Strom 1050

2.1.2022 v 16:23 | Nahoru | #54
Anti> Radši jsem se podíval, protože ty výkony dřív patřily do kategorie nezajímavých.
R 100 GS 44kW https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_R_100_GS
R 1100 GS 59kW https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_R_1100_GS
R 1150 GS 62kW https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_R_1150_GS
R 1200 GS 72kW, pak 77kW https://de.wikipedi...ki/BMW_R_1200_GS_K25
R 1200 GS vodník 92kW https://de.wikipedi...ki/BMW_R_1200_GS_K50
edit - odkaz

Naposledy editováno 02.01.2022 17:14:41

Multistrada 950 x V-Strom 1050

2.1.2022 v 17:03 | Nahoru | #55
No,vypadá to že to má místní katalog v pěkným bordelu.Roky se kryjí s R100GS,stejně tak objem.Ujme se někdo nápravy?

Multistrada 950 x V-Strom 1050

2.1.2022 v 19:28 | Nahoru | #56
no, ono takhle... Když v garáži bude nějaká ta na kterou se fakt těšíš, tak najedeš třikrát tolik

A co já vím, tak mi nová radost vždy vydrží čtvrt roku, než se zhlidnu v něčem jiném....

A držet doma dvě motorky stejné kategorie ( zde silniční cendura ), je nesmysl. Na co...? Stejně budeš chtít jezdit na té lepší, kamkoliv.

Dvě motorky mají smysl, když se liší - mě třeba nudil v strom, takže jsem pořídil KTM 690 Enduro plus SM kola a k tomu na cestování gauč jménem Bandit S ... A je klid.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati Multistrada 950 Ducati Multistrada 950 Raďas14 5 24.3.2022 v 22:13 X-tra-X
Multistrada 1200 nebo Multistrada 950 Ducati Multistrada 1200, Ducati Multistrada 950 George24 15 28.2.2022 v 09:37 K2
Výběr lehké cestovní motorky (Trace... Yamaha Tracer 9 / 900, Ducati Multistrada 950, KTM 7... K2 26 21.12.2021 v 09:05 jaro27
Oblečenie na Multistradu Ducati Multistrada 1000, Ducati Multistrada 1100, Du... Richie1801 10 21.10.2019 v 19:31 motovlk
Tlustší gripy Ducati Multistrada 950 PanDeRass1 7 27.6.2019 v 06:17 Ivos


TOPlist