Téma: Olej do motoru J-20 po GO
21.12.2021 v 10:46
Ahoj, chtěl bych se zeptat, jaký olej mám dávat do motoru po GO. Pročetl jsem snad všechno na internetu a moc moudrý z toho nejsem. Někdo doporučuje M2T, někdo zase ne, někdo doporučuje moderní 2T oleje a jiní tvrdí, že díky tomu přidřeli...
Potřebuju teda poradit, zda mám do motoru dávat M2T API TA, M2t API TB, 2T API TC nebo třeba oleje Mogul TSF nebo Stihl
Díky moc
Potřebuju teda poradit, zda mám do motoru dávat M2T API TA, M2t API TB, 2T API TC nebo třeba oleje Mogul TSF nebo Stihl
Díky moc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do motoru J-20 po GO
Kohlstein> Ta cena je super... Kéž by i dnes...
1 reakcí na tento příspěvek Olej do motoru J-20 po GO
Teraz ja komu a v akom poradí mam odpovedať
=>combust
Áno, ale potom na konci zvysovania teploty už to M2T stratí vsetky vlastnosti a končí... Tak ako píše Krovak
=>Gazda4
Vidim, že som ťa zaujal, ale mám pocit, že sa nerozumieme.
Ja ten Husq olej nepoznám.
Jedna vec je predpis od Jawy pre Mustanga tych 1:30 , druha vec je použitý olej.
Obyč. M2T by som dal podla predpisu.
Predriedený (vodičku) trochu viac t.j. cca 1:25
Rozumieme sa?
Ale to som ja. Vlastne taký olej som mal minimum, a ani by som nechcel.
Max, čo som aj písal na začiatku te FB, max. FC
=>Kohlstein
Ááá, ešte si to pamätáš?
Díky za záujem.
Končilo to zaujímavo.
Takto:
Vymena karbecu za čínsku PWK 28 s tryskami 90 pre HT a 35 pre VT
Benzin už len E5
Pomer 1:40
Je to lepšie, vyzerá, že hádže von len zbytok z laufov, bo sa mi nechcelo vypalovať.
=>combust
Áno, ale potom na konci zvysovania teploty už to M2T stratí vsetky vlastnosti a končí... Tak ako píše Krovak
=>Gazda4
Vidim, že som ťa zaujal, ale mám pocit, že sa nerozumieme.
Ja ten Husq olej nepoznám.
Jedna vec je predpis od Jawy pre Mustanga tych 1:30 , druha vec je použitý olej.
Obyč. M2T by som dal podla predpisu.
Predriedený (vodičku) trochu viac t.j. cca 1:25
Rozumieme sa?
Ale to som ja. Vlastne taký olej som mal minimum, a ani by som nechcel.
Max, čo som aj písal na začiatku te FB, max. FC
=>Kohlstein
Ááá, ešte si to pamätáš?
Díky za záujem.
Končilo to zaujímavo.
Takto:
Vymena karbecu za čínsku PWK 28 s tryskami 90 pre HT a 35 pre VT
Benzin už len E5
Pomer 1:40
Je to lepšie, vyzerá, že hádže von len zbytok z laufov, bo sa mi nechcelo vypalovať.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do motoru J-20 po GO
Gazda4>
Čo je super na tej cene?
7€ zaplatíš hocikedy za 2T olej.
Aj viac..
Čo je super na tej cene?
7€ zaplatíš hocikedy za 2T olej.
Aj viac..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do motoru J-20 po GO
Eastrider> Tam bylo ale 7Kčs...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do motoru J-20 po GO
Eastrider píše: Teraz ja komu a v akom poradí mam odpovedať
=>combust
Áno, ale potom na konci zvysovania teploty už to M2T stratí vsetky vlastnosti a končí... Tak ako píše Krovak
=
No ano, to je ten rozdíl ve výkonosti. To TSF umaže za vysokých teplot víc i když je za studena míň viskózní. Jenže některý části u dvoutaktu makaj i při nižší teplotě. A pak jsou i oleje co maj viskozitní třídu jako to TSF ale viskozitní index jako M2T a ty přestanou držet mazací film i při nižší teplotě než M2T. Proto výrobci radši neuváděj viskozitní třídu protože to nemá dostatečnou vypovídací hodnotu (v dobách olejů bez aditiv to svým způsobem definovalo vlastnosti).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do motoru J-20 po GO
combust> U těch předředěných petrolejem ale nedává údaj o viskozitě smysl, protože by to byl údaj směsi lubrikantu s petrolejem. V motoru se petrolej odpaří a v klikové skříni zůstane jenom ten lubrikant. To stejné bod vzplanutí, který je nízký právě kvůli tomu petroleji.
Kohlstein> No on je to trochu problém v tom že někdo udává parametry oleje v čistý podobě a někdo výsledný směsi. Např. takovej shell v technickým listě k flašce uvádí viskozitu při 100° 7.3mm2/s a bod vzplanutí 70° protože to platí pro výslednou směs. V safety sheetu maj ovšem údaj vztahující se k čistýmu oleji a viskozita je 9mm2/s a bod vzplanutí 102°. Takže oni by to mohli pořád uvádět postaru jenže evidentně vědí že průměrnýho zákazníka by z toho rozbolelo mezi ušima tak se raději schovaj za jaso a doufaj že tyhle dražší produkty bude někdo cpát jen do strojů co maj vlastní dávkování protože ne u všech je možný se dobrat rozumnejch údajů pro mixování (Mobil aspoň přizná že ta směs je říznutá cca 25% petroleje a belray aspoň uvede tabulku jak se domixovat s).
1 reakcí na tento příspěvek Olej do motoru J-20 po GO
Dobře chlapi, oleje už jsme probrali a teraz druhá část směsí - benzín:
na který je dle vás lepší jezdit na 2T v dnešní době?
Jak už jsem psal, pincek je podle návodu stavěný na Normal v té době...
Podle té fotky co jsem tu viděl, se ty biosračky obsažené v 95 s olejem na 2T přímo milují...
O E10, která má krátkodobě vytlačit současnou E5 ani nemluvě...
Do auta i R1 už nějaký ten pátek beru pouze 100 s ETBE, ale jak teda s mustangem?
Tam jsem ještě neměl odvahu ho tam dát...
Do MZ 251 jsem kdysi jednou 100 dal a skončilo to tak, že mi vyletěl tlumič z příruby pod motorem, která ho spojuje s kolenem a to tam byly dva šrouby 8...
Tak jaký máte teda názor?
na který je dle vás lepší jezdit na 2T v dnešní době?
Jak už jsem psal, pincek je podle návodu stavěný na Normal v té době...
Podle té fotky co jsem tu viděl, se ty biosračky obsažené v 95 s olejem na 2T přímo milují...
O E10, která má krátkodobě vytlačit současnou E5 ani nemluvě...
Do auta i R1 už nějaký ten pátek beru pouze 100 s ETBE, ale jak teda s mustangem?
Tam jsem ještě neměl odvahu ho tam dát...
Do MZ 251 jsem kdysi jednou 100 dal a skončilo to tak, že mi vyletěl tlumič z příruby pod motorem, která ho spojuje s kolenem a to tam byly dva šrouby 8...
Tak jaký máte teda názor?
2 reakcí na tento příspěvek Olej do motoru J-20 po GO
Mě tak napadá v souvislosti s benzínem že ten předředěnej olej by mohl trochu pomoct s těma ekodobrotama. Vzhledem k tomu že takový ty vodičky jako VIF jsou povětšinou právě petrolej tak je to skoro stejná věc jako to čím se ředí ten olej. Mohlo by to líp rozpouštět parafíny (smejvač vosků na lyže je taky na tomhle základě ).
Naposled mi tyhle věci zalepily jehlovej ventil nad plovákem (není čas jezdit,no).
Naposled mi tyhle věci zalepily jehlovej ventil nad plovákem (není čas jezdit,no).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do motoru J-20 po GO
combust>
Zaujímavá myšlienka, reálne ale nevieme čím sa riedia "tie" oleje..
Petrolej(často), ťažký benzín, nafta??? príp. iné?
V akom pomere????
Tých 25% pre Mobil je celkom realny, sú aj "lepšie" LOL
Neviem či nie nahodou Power 1 2T olej (určite sa vynajdete ktorú značku myslím)má až 50%
Teraz tento olej naleje nejaký mlaďas do svojej Jawy namiesto 1:40 v nádeji, že však kvalitný olej, umaže aj 1:50, tak realne bude mať 1:100, a to už je volačo.
Potom že hurá nedymí, nekarbonuje, akurát za dedinou zadre.
Potom bude nadávať na olej, že uvolnuje karbón, ničí motor a tak, atd, atd!
.
Druhá poznamka sa týka VIF-u, je tam konkurenčný produkt od Mountfield-u, ten FuelFit.
Ja použivam VIF už roky, kolega napr. obidva naraz - wtf?!?!
.
A ešte jeden koment.
Prípravok proti zamrzaniu vody(kondenzátu) v nádrži, Velfobin, je zložením 80% čistý lieh.
Logika?
Tak benzin E10 nechceme, kvoli obsahu liehu, ale vo forme aditíva to dobrovolne tam nalejeme.
Naposledy editováno 29.12.2021 17:10:00
Zaujímavá myšlienka, reálne ale nevieme čím sa riedia "tie" oleje..
Petrolej(často), ťažký benzín, nafta??? príp. iné?
V akom pomere????
Tých 25% pre Mobil je celkom realny, sú aj "lepšie" LOL
Neviem či nie nahodou Power 1 2T olej (určite sa vynajdete ktorú značku myslím)má až 50%
Teraz tento olej naleje nejaký mlaďas do svojej Jawy namiesto 1:40 v nádeji, že však kvalitný olej, umaže aj 1:50, tak realne bude mať 1:100, a to už je volačo.
Potom že hurá nedymí, nekarbonuje, akurát za dedinou zadre.
Potom bude nadávať na olej, že uvolnuje karbón, ničí motor a tak, atd, atd!
.
Druhá poznamka sa týka VIF-u, je tam konkurenčný produkt od Mountfield-u, ten FuelFit.
Ja použivam VIF už roky, kolega napr. obidva naraz - wtf?!?!
.
A ešte jeden koment.
Prípravok proti zamrzaniu vody(kondenzátu) v nádrži, Velfobin, je zložením 80% čistý lieh.
Logika?
Tak benzin E10 nechceme, kvoli obsahu liehu, ale vo forme aditíva to dobrovolne tam nalejeme.
Naposledy editováno 29.12.2021 17:10:00
1 reakcí na tento příspěvek Olej do motoru J-20 po GO
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do motoru J-20 po GO
Gazda4> appka od EuroOil. Mají tam info, kde je jaký obsah biolihu. Jestli tomu věřit, nebo ne...ale kolem sebe mám všechny, kde je 0%. Čím dál ode mě už tam drtivá většina nějaké procento má, občas se najde vyjímka, která má i u N95 0% biolihu.
1 reakcí na tento příspěvek Olej do motoru J-20 po GO
Simsonácký karbec je na tohle nejhorší ze všech, v Jikovu není po deseti letech odstavení takový bordel jak v BVF po jedné zimě.
Letos jsem koupil stabillizátor benzinu od Wynn´s, zaujalo mě tam že mají v bezpečnostním listu detailně rozepsaný šílený koktejl ředidel, oproti VIFu s "aromatickými uhlovodíky".
Jinak 100 oktan rozhodně explozi výfuku nezpůsobí, u MZ bych to tipoval na vynechávající zapalovaní kvůli dodrbaných kabelů ten motor se tam v těch silentblokách mele jak hadr v pračce.
Letos jsem koupil stabillizátor benzinu od Wynn´s, zaujalo mě tam že mají v bezpečnostním listu detailně rozepsaný šílený koktejl ředidel, oproti VIFu s "aromatickými uhlovodíky".
Jinak 100 oktan rozhodně explozi výfuku nezpůsobí, u MZ bych to tipoval na vynechávající zapalovaní kvůli dodrbaných kabelů ten motor se tam v těch silentblokách mele jak hadr v pračce.
crestik> jj, tankuji už pouze Eurooil, mám i tu apku, na pumpě kde tankuji se benzín s bi-ethanolem objeví cca za 2-3 závozy, někdy je to dle aplikace 1,5%, někdy je to i těch 4,9%...
Jak je delší dobu nula, tak si vezmu do kanystru pro mustanga, do auta i R1 beru ten BA 98 Super+...
Do motorovky a křovinořezu beru ten Optimal 95...
Jak je delší dobu nula, tak si vezmu do kanystru pro mustanga, do auta i R1 beru ten BA 98 Super+...
Do motorovky a křovinořezu beru ten Optimal 95...
Kalasnikov> Tak 100 má sice větší tlak pár, ale nemělo by...
Ono to tam možná bylo i chujově nasazené po předchozím majiteli...
Koupil jsem oceláky 10, díry v objímce převrtal, pořádně to zatlačil až nadoraz, stáhnul a byl klid od té doby...
Ono to tam možná bylo i chujově nasazené po předchozím majiteli...
Koupil jsem oceláky 10, díry v objímce převrtal, pořádně to zatlačil až nadoraz, stáhnul a byl klid od té doby...
2 reakcí na tento příspěvek Olej do motoru J-20 po GO
Tvl vaše problémy bych chtěl mít
Prostě na podzim postavím Fazera i enduro do garáže, na jaře to vytáhnu, v jednom případě nabiju baterku, v druhým jen párkrát skočím na startpáce a ono to, světe div se, normálně blafne a odjede kam já chci. Co je v nádrži zrovna za benzín, jsem fakt nikdy neřešil.
Prostě na podzim postavím Fazera i enduro do garáže, na jaře to vytáhnu, v jednom případě nabiju baterku, v druhým jen párkrát skočím na startpáce a ono to, světe div se, normálně blafne a odjede kam já chci. Co je v nádrži zrovna za benzín, jsem fakt nikdy neřešil.
Krovak> odstavil jsem FZS600 vloni po pádu v září (doma startoval v poho, nic tomu nebylo) přes zimu dal dokupy, startoval možná někdy ke konci jara a problémy. Trápil jsem to možná půl hodiny, jelo to střídavě na 1-3,5 válce, rozebírat jsem to nehodlal, protože jsem věděl, že je fakt problém v usazeném benzínu. Až už to skoro jelo pravidelně, tak jsem vyjel a po 5km se vše srovnalo. Stojí to v místnosti, kde je 15+ C i v mrazech, do nádrže jsem hodil nějaký VIF nebo stabilizátor paliva. Kdybych jezdil do listopadu, a vyjel v dubnu, tak věřím, že se nic takového nekoná.
2 reakcí na tento příspěvek Olej do motoru J-20 po GO
se vam divim , vaše spory ohledně oleje , co se týče cvajtakttu , byl bych kurva vopatrnrej a určite bych se vyvaroval moderních vodiček , výrobce motoru tenkrat vzal v potaz co bylo za voleje a podle toho NAVRHNUL MOTOR A MAZACÍ POMĚR a vy se dneska snažíte dat olej abyste nemusely čistit vejfuk? Vždyt výrobce stim počítal a popsal postup dekarbonizace v manualu? Pokud mam starej motor , neexperimentuju , všechno ma svý , jehly vs pouzdro , dnešní nikasil vs vložka , všechno chce svý a proto sem pro to co píše KOHLSTEIN - řídit se specifikace doporučeným výrobce , nebo vyšší nejbližší možnou specifikací a pokud je v manualu popsan postup dekarbonizace , tak bych se ho naučil............
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do motoru J-20 po GO
zdenysrx6> takže to znamená, že pokud neseženeš i benzín 84okt. tak si pincka můžeš vystavit max. doma v obýváku a nebudeš na něm jezdit.
Přece tam nebudeš dávat moderní benzín s biosračkama E5 nebo vysokooktanový s ETBE, když to na toto výrobce nepostavil a nenapsal to do manuálu.
Přece tam nebudeš dávat moderní benzín s biosračkama E5 nebo vysokooktanový s ETBE, když to na toto výrobce nepostavil a nenapsal to do manuálu.
zdenysrx6> Ještě bych teda mohl poradit, že se mně osvědčil hustý strojní olej do převodovky a řidší strojní olej s technickým benzínem do nádrže, když jsme to tenkrát s bratrancem našli u nich v komoře.
Naposledy editováno 01.01.2022 09:41:31
Naposledy editováno 01.01.2022 09:41:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do motoru J-20 po GO
Gazda4 píše: zdenysrx6> takže to znamená, že pokud neseženeš i benzín 84okt. tak si pincka můžeš vystavit max. doma v obýváku a nebudeš na něm jezdit.
Přece tam nebudeš dávat moderní benzín s biosračkama E5 nebo vysokooktanový s ETBE, když to na toto výrobce nepostavil a nenapsal to do manuálu.
stim benzínem to tak brzo bude , starý čtyřtakty potřebujou olovo na mazaní sedel ventilů , skus tam nasypat ten moderní a jezdit. a u toho pincka skusil si tam dát ethanol ? , nebo do starýho favorita benzín co ma 10 procent biosraček?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej do motoru J-20 po GO
zdenysrx6> No vidíš, gratuluju ti!!!
Tys vyřešil za hodinu to, co my tady řešíme x-dní...
Odstavit, nejezdit a je to!
Tys vyřešil za hodinu to, co my tady řešíme x-dní...
Odstavit, nejezdit a je to!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 13 | 25.3.2024 v 11:50 papiboy |
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 2 | 23.3.2024 v 14:06 moje-moto |
Olej do methanolu Jawa 50/23 Mustang | Matmote123 | 28 | 22.3.2024 v 11:55 assassin |
Jawa 50 motor Jawa 50/20 Pionýr | Dominik07 | 15 | 20.3.2024 v 20:01 Dominik07 |
Obnovení slovenských dokladů Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 3 | 19.3.2024 v 21:21 rg250 |