paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Drží vysoké otáčky - "sytič" - Kawasaki KLX 230
20.12.2021 v 14:21
Ahoj, mám novou Kawu KLX 230 a děje se toto:
Když zastavuju třeba na semaforu a postupně se docvakám na neutrál či jedničku se spojkou, tak motorka nespadne na volnoběh a drží nějakou dobu vyšší otáčky - pocitově "sytič". Trvá to třeba 3-5 vteřin. Volnoběh sám o sobě je pak o.k.
Čím to může být?..stříkačka se ladit nedá..nebo dá?..Nemůže to být tím, že je to vzducháč a teď je zima a tudíž se to chladí víc než je zdrávo? (mám najeto 350 km a nejteplejc bylo 8 stupnů)..
Když jsem to volal do Kawy, tak mi řekli, že se s tím ještě nesetkali a že na garančce na to kouknou...

díky

Drží vysoké otáčky - "sytič" - Kawasaki KLX 230

20.12.2021 v 14:23 | Nahoru | #1
Jestli mas novou - prvne bych se podival do manualu, jestli se to opravdu ladit neda no a pak bych pockal na tu garancku

Naposledy editováno 20.12.2021 14:24:37

2 reakcí na tento příspěvek Drží vysoké otáčky - "sytič" - Kawasaki KLX 230

20.12.2021 v 14:34 | Nahoru | #2
v manualu samozřejmě nic není...to bejvalo za mých mladých let, že k autu byl návod na rozborku a zborku Do garančky to vydržím, to je jasný...ale se.. mě to..

Naposledy editováno 20.12.2021 14:42:39

(reakce na) Drží vysoké otáčky - "sytič" - Kawasaki KLX 230

20.12.2021 v 14:40 | Nahoru | #3
tobago> a to má na plynu lanko? Mohlo to zatuhnout zimou. Nemazal si tam něco?

To sání zkus prostriknout třeba start sprejem, uvidíš, jestli to zareaguje.

Naposledy editováno 20.12.2021 14:41:58

(reakce na) Drží vysoké otáčky - "sytič" - Kawasaki KLX 230

20.12.2021 v 14:42 | Nahoru | #4

trinidad píše: v manualu samozřejmě nic není...to bejvalo za mých mladých let, že k autu byl návod na rozborku a zborku Do garančky to vydržím, to je jasný...ale se.. mě to..



Ty jo to se mi moc nezda, ja mam na vsech motorkach se vstrikovanim kolecko na stelovani volnobehu a je to popsane i v manualu.

Moderni motorky co maj volnobeh rizenej nejakym ventilem to samo nemaji a volnobeh se nastavuje na diagnostice, ale endura maj dost praveky systemy vstrikovani, tam by melo byt stelovani…

No a jestli ten volnobeh jen pomalu pada, nakonec ale bezi s nizkyma otackama, tak spis nejaka netesnost v sani…

Drží vysoké otáčky - "sytič" - Kawasaki KLX 230

20.12.2021 v 14:46 | Nahoru | #5
Tak to volnobeh ridi nejakym ventilem, tzn nastavuje se to diagnostikou… leda ze bys mel spatne nastavenou treba vuli v lanku…

Drží vysoké otáčky - "sytič" - Kawasaki KLX 230

20.12.2021 v 15:06 | Nahoru | #6
On je to u tohohle stroje normální jev,. Co si vybavuju, bylo to v popisu nebo nějaký recenzi toho modelu i zmíněný jakože "inteligentní sytič-ochrana proti chcípnutí;)". Při studeným motoru je to markantnější, kór v mrazu. Doporučuju se s tím smířit a prostě jí věřit, že ví co a proč dělá Někdo to řešil výměnou jednotky za JUKEN5, ale to přineslo víc nešvarů, takže se spousta vrátilo k té původní.

Drží vysoké otáčky - "sytič" - Kawasaki KLX 230

20.12.2021 v 15:11 | Nahoru | #7
Při jízdě v technickém terénu může být ta funkce otravná, ale pro jízdu po městě v tom nevidím moc problém. On je obecně volnoběh tak nízko spíše kvůli spotřebě, než šetření motoru a pokud je pár vteřin vyšší, nemyslím si, že by to něčemu ublížilo.

1 reakcí na tento příspěvek Drží vysoké otáčky - "sytič" - Kawasaki KLX 230

20.12.2021 v 15:34 | Nahoru | #8
no tak asi uvidím, jestli se to při vyšší teplotě změní...lanko vůli má..naposled mi tohle dělal Simson, tak jsem holt z toho překvapenej..
v kadým případě díky za info a názory - víc hlav víc ví

(reakce na) Drží vysoké otáčky - "sytič" - Kawasaki KLX 230

20.12.2021 v 16:08 | Nahoru | #9
trinidad>

The KLX230 has its own engine idle speed monitoring system that automatically raises engine idle speed as it senses a low engine speed or load on the engine. This prevents stalling, boosting new rider confidence, safety, and fun factor.

Drží vysoké otáčky - "sytič" - Kawasaki KLX 230

20.12.2021 v 21:24 | Nahoru | #10
Kdyby mela najeto par desitek tisic, mohl by na hrane klapky byt karbon, ktery by branil dovirani a pak se to chova takto. Ale u novy motorky je to nepravdepodobny...

Drží vysoké otáčky - "sytič" - Kawasaki KLX 230

23.12.2021 v 12:53 | Nahoru | #11
Mám KLX, najeto přes 8000km a motorka to proste dělá. Taky mě to sralo a na garancce jsem to řešil ale jak už tu padlo, tak je to tak udělaný, i Kawasaki dealer pro CZ mi to potvrdil. Nezkoušel jsem dávat juken5. Beru to jako vlastnost motorky. V terénu to nijak nevadí, ani při technických pasážích to nedělá problémy.
Obecně jsem fakt spokojenej a jsem rad ze jsem motorku koupil. Je to fakt nenarocnej společník na cely dny :)

1 reakcí na tento příspěvek Drží vysoké otáčky - "sytič" - Kawasaki KLX 230

31.12.2021 v 12:58 | Nahoru | #12
Máme tu KLX 230 tři a dělá všem to samé. Je to opravdu protivné ten vysoký volnoběh, navíc ta motorka vůbec nebrzdí motorem a při přidání jak kdyby se otáčky zasekly a pak to teprve pomalu padá. Dá se to řešit výměnou krokového motorku za šroub.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Drží vysoké otáčky - "sytič" - Kawasaki KLX 230

3.1.2022 v 09:55 | Nahoru | #13

chalka píše: Máme tu KLX 230 tři a dělá všem to samé. Je to opravdu protivné ten vysoký volnoběh, navíc ta motorka vůbec nebrzdí motorem a při přidání jak kdyby se otáčky zasekly a pak to teprve pomalu padá. Dá se to řešit výměnou krokového motorku za šroub.



co je to krokový motorek?..
Mě to motorem brzdí dobře, ty vyšší otáčky to tam foukne až když vyřadím neutrál, nebo mám jedničku na spojce.

..asi se s tím naučím žít...prostě zas někde vymysleli nějaký "kurvítko"..jinak s moto jsem spokojenej, na blbnutí a přespolní výlety parádní, lehoučký a nenáročný, nezáludný..

Drží vysoké otáčky - "sytič" - Kawasaki KLX 230

3.1.2022 v 11:15 | Nahoru | #14
co by za ten systém majitelé jawa indů,ohc a prvních himalayanů dali, když jim to i zahřáté po podřazení chcípe a pak blokne kolo puštěním spojky. Asi díky euro4. Motorek co zvedá volnoběh bych nevyndaval, pak to bude chcípat studené furt.

Naposledy editováno 03.01.2022 11:37:29

(reakce na) Drží vysoké otáčky - "sytič" - Kawasaki KLX 230

10.1.2022 v 17:01 | Nahoru | #15
trinidad> je tam krokový motorek, který řídí podle pokynů řídící jednotky zdvih válečku/šoupátka v postranní komoře vstřikování. Motorek se dá vymontovat a nahradit bazmekem viz. odkaz, kterým si našteluješ volnoběh podle libosti. Motorek je potřeba zapouzdřit- schovat před vlhkostí a nechat připojený, ikdyž už je mimo tělo vstřikování, jinak bude svítit kontrolka motoru.
KLX 230 to mají všechny a všechny takhle hýbou volnoběhem.

https://www.facebook...nk/1008824873016003/

Naposledy editováno 10.01.2022 17:03:00

Drží vysoké otáčky - "sytič" - Kawasaki KLX 230

11.1.2022 v 08:41 | Nahoru | #16
díky moc , ještě trochu pojezdím a pokud si na to nezvyknu, tak do toho jdu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vypnutí ABS na zadním kole Kawasaki KLX230 chochin 16 25.1.2022 v 10:37 starej-Lupo


TOPlist