paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Ceny Jawa
16.12.2021 v 08:33
Sleduju ceny Peraku a vlastně i Kejvaček, kam to směřuje?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny Jawa

17.12.2021 v 00:42 | Nahoru | #1
Jenick> No nevím, mám na to jiný názor.
Teda na řadu 638/639/640. Mám 639 a je to neuvěřitelný nezmar. Celkem jsem se s ní kdysi trápil, ale mohl jsem si za to sám, protože jsem tomu ještě tak nerozuměl. Ale co už mám nějaké zkušenosti a zjistil kde je problém, tak pohoda.
Zrepasoval jsem podvozek, dal nové kola, pneu, řetěz, prostě vše a jezdí se na ní suprově. Ve městě jezdím na jawce rád. Parádní posez, nebolí mě z ní záda ani za krkem. Dobrý odpich (na objem a výkon), krytý řetěz, suprový padací rám, ovladatelnost. Opravdu minimální údržba. Posledních 6000 km, co jsem najel od září jsem na to nešáhl a už ani nevozím nářadí (jen klíč 21 na matice os kol, šroubovák a kladivo).
S kvalitou dílů nemám problém, jen se spínačem brzdy, to jsou šmejdy. Pouzdra, misky, ložiska, pružinky, tlumiče, těsnění, gufera- vše sedělo a nic nelítalo. Zadní kyvka se ani nehne a po repasi tlumičů se jawa nevlní. Fakt. Mám obroušené i výfukové kolena.
On to ani není špatně zkonstruovaný stroj, když se vezme v potaz co měla jawa k dispozici, spíše dojel na špatnou kvalitu.
Na jawu nadávají nemehla, kteří toho moc neumí, přehlížejí jasný servis (tak když nemám namazané lanko spojky, tak asi moc nevydrží, že. A že jich je) nebo měli smůlu na špatný kus. Ale to je celkem rarita, nejčastější závada je zapalování, tak buď to opravit nebo dát VAPE, koupit pořádné zapalovací kabely a fajfky a v podstatě jediná porucha, co tě může potkat je svíčka, ucpaný karbec nebo zadření/rozsypaná klika.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ceny Jawa

17.12.2021 v 06:34 | Nahoru | #2

SkotyCZ píše: Jenick> No nevím, mám na to jiný názor.
Teda na řadu 638/639/640. Mám 639 a je to neuvěřitelný nezmar....


Je to nezmar, když se ji věnuješ a pár věcí vychytáš. Benefit velke vetsiny japoncu je v tom, že jsou nezmary, i když jim tu péči nedáš a tak, jak vyjeli z fabriky - bez nutnosti něco vychytávat. To je ten rozdíl. V Jawě se vrtáš furt, ale zatím ti to tak nepříjde. Bo ti chybí zkušenosti s dlouhodobým provozem spolehlivýho japonce. Si pamatuju, jak jsem z toho byl špatnej, když jsem vyměnil Jawu za japonca. Sem měl furt potřebu na té motorce něco dělat, ale nebylo co ze začátku trochu nuda. Ale časem to člověk ocení a zpet se mu uz nechce. Vrtas se v tom a jeste to malo jede (jak si zvyknes na vetsi). Ted je to navic jeste i drahy.

Naposledy editováno 17.12.2021 06:36:29
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cestování vs ne/očkování ve světě... [1, 2] Jawa 250 Pérák Dolin 35 Včera v 23:36 yeuop
Výběr výklopné přilby [1, 2] Jawa 250 Pérák Dolin 52 13.4.2022 v 22:56 Codo
hezká možnost ubytka NA víkendy Jawa 250 Pérák Dolin 2 22.3.2022 v 16:46 Johny_Servis
Co je to za sidecar Jawa 250 Pérák Gyxero 4 13.2.2022 v 18:30 Borntobewild
Úprava zapalování Jawa Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 250 Pérák honzaza 13 6.2.2022 v 10:48 honzaza


TOPlist