bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řemen se v chladu pálí
Ahoj,
je možné, že by se mohl vlivem nižších teplot pálit řemen?
Čím chladněji je, jako třeba dnes, tak při zastavení cítím spálenou gumu. Kolikrát se i stane při rozjezdu, že se "spojka utrhne". Jako že rozjezd není plynulý. Motor se zvedá do otáček a kvalt tam padne ne plynule, ale škubnutím.
Nikde nemohu najít žádný článek o tom, ale moje dedukce je, že směs řemenu při nízké teplotě je tvrdší, tudíž mírně prokluzuje.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí

2.12.2021 v 15:44 | Nahoru | #1
behem nizsich teplot se ti dostava do motoru vic vzduchu, tim naroste uz tak velky vykon a i pri jemnem pridani plynu to pali zadni gumu

...a nebo tam mas neco zatuhlyho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen se v chladu pálí

2.12.2021 v 15:48 | Nahoru | #2
Jarrinn> Bavíme se o Hondě PCX 125 :) že by mi prokluzovala zadní pneu se mi nezdá

(reakce na) Řemen se v chladu pálí

2.12.2021 v 15:53 | Nahoru | #3
Orvi> no ja si taky delal prdel
mas tam nekde problem a v remenu to nebude
zkusil bych to dat na central a zkusil co to dela bez zatizeni a pak treba prislapnul zadni brzdu

1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí

2.12.2021 v 16:07 | Nahoru | #4
to sis mohl vsimnout uz drive ze v zime piskaji řemeny i u aut, vlhkost vzduchu kondenzacní vlhkost , a v zime se nejezdí

(reakce na) Řemen se v chladu pálí

2.12.2021 v 16:12 | Nahoru | #5
ja1> Toho jsem si právě všiml, proto takto dedukuji a svádím vinu právě na řemen. Jelikož je to ale moje živobytí, tak budu jezdit, dokud nebude silnice pokryta sněhem, což v Praze ani moc nehrozí.

Spíš bych hledal východisko, než skútr odstavit. Jestli s tím právě nemá někdo zkušenosti a neví o řemenu, co by zvládl i chladné počasí.

1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí

2.12.2021 v 16:36 | Nahoru | #6
pochyboju že bode v daném rozmeru vyrobcu vice a klinově řemeny s jinou smesí, ale možna je zraly na vymnenu

Naposledy editováno 02.12.2021 16:37:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen se v chladu pálí

2.12.2021 v 16:54 | Nahoru | #7
ja1> Podle servisních úkonů by měl vydržet ještě 9 tkm. 1000km na zpět jsem dělal válečky a vodítka, takže jsem ho kontroloval a na výměnu nevypadal.

Každopádně koupím jeden do foroty a připravím se na to, že bych ho mohl v tomto počasí prodřít.

(reakce na) Řemen se v chladu pálí

2.12.2021 v 16:59 | Nahoru | #8
Orvi> buď budeš věřit servisu a intervalu, nebo sundaš dekl a podíváš se...

1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí

2.12.2021 v 17:20 | Nahoru | #9
Prezrel si aj chod spojkových remeníc a vyčistil spojku? Ak ti spojka trhá iba studená, tak to môže byť v zime skôr vlastnosť. Ak cítiš gumu, tak to nie je nič neobvyklého, hlavne ak sa to zahreje. Keď robíš valčeky venuj vždy údržbu celému variátoru a remeniciam, včetne kontrastnej pružiny a pružinám spojkových pakní- samozrejme podľa najazdených km. Opotrebovanie remeňa je cca 2mm z pôvodnej šírky.

Řemen se v chladu pálí

2.12.2021 v 20:24 | Nahoru | #10
a proc myslis ze se taky rika, zima jako remen

1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí

2.12.2021 v 22:16 | Nahoru | #11
Máš pravdu, že při nižší teplotě guma na řemenu bude tuhá a bude mít menší tření. Ale to imho je jen otázka pár minut, než se zahřeje. Dělá to pořád, nebo jen po rozjetí? Máš skůtr v garáži?

(reakce na) Řemen se v chladu pálí

2.12.2021 v 23:42 | Nahoru | #12
srnka1010> Postupoval jsem podle tohoto návodu, takže jestli to jak tam machruje s hadrem, tak jsem spojku vyčistil. Pravda je, že pružinám jsem nevěnoval pozornost a příště tedy rozhodně budu. Naštěstí, spojka má neplynulý chod jen za studena. Takže budu dělat, že je to v téhle zimě normální :) Dává to i smysl vzhledem k teplotě oleje v převodovce.

Řemen jsem neměřil, jen jsem zkontroloval zda není zpuchřelý. Na oko se zdál ve skvělé formě.

Návod:

Naposledy editováno 02.12.2021 23:52:04

(reakce na) Řemen se v chladu pálí

2.12.2021 v 23:51 | Nahoru | #13
Borntobewild> Bohužel moje Picinka jak jí přezdívám je přes den ponechána na větru a dešti před pizzerii a v noci spí stále venku, ale alespoň pod plachtou.

Právě a to mě donutilo založit vlákno jsem dnes jel Nusle-> Roztyly. Tak sedm kilometrů jízdy a průměrná rychlost 80km/h a i tak jsem u zákazníka cítil zápach gumy. Když jsem dorazil k zákazníkovi a zkusil jsem zapnout start/stop, tak se motor vypl. Což by neudělal, kdyby nebyl zahřátý. Plus tedy nevím jestli to byl dým (hodně bílé barvy) nebo pára, která nechci říct se valila... Spíš doutnala mezi zadním kolem a motorem. To jsem si ale říkal, že může být teplota motoru a mokrá vozovka. Když jsem ujel stejný úsek ve stejném tempu na zpět do restaurace, tak smrad nebyl a ani dým/pára.

Řemen se v chladu pálí

3.12.2021 v 00:02 | Nahoru | #14
Tak zimou to nebude , také jezdím teď na skútru a žádná guma se mne nepálí.

Naposledy editováno 03.12.2021 00:03:01

Řemen se v chladu pálí

3.12.2021 v 00:03 | Nahoru | #15
Jinak jsem si vzpomněl, že jsem podobné téma chtěl založit už před dvěma roky. Tenkrát se jednalo taky o prosincové počasí ale o jiný skútr. Byl to Piaggio Fly 125 a jak smrad (ale o poznání mírnější) tak ten chod spojky byl totožný s tím, co řeším teď. Ale tenkrát mi odešel sytič a než jsem zjistil, čím to bylo, že se mi motor udusí, tak už byl únor a počasí přijatelnější. Tudíž jsem úplně na tohle téma zapomněl.
Ale je tam jedna souvislost a to, že jsem také svépomocí měnil válečky. Dá se při napínání řemenu udělat chyba, nebo prostě budu otáčet za matku na hřídeli motoru po směru hodin, dokud se nebude otáčet celý mechanismus? Tak jak je to v návodu výše? :)
Jelikož jestli je v tom nějaký fígl, tak jsem ho jednoduše málo dopnul a tím by se to vysvětlilo, že když mrzne, tak prokluzuje. I když je zvláštní, že výkon motoru (resp. jízda je skvělá), prokluz řemenu necítím, že by motor byl v otáčkách a skútr nejel. Naopak po výměně válečků mě ta jízda maximálně uspokojuje. A při stoupání jako je ulice Na Jezerce ( omlouvám se za přirovnání pouze pro znalé Prahy), se dostanu na 75km/h než vystoupám na horizont kopce. Což mi přijde na necelých 8kW jako perfektní výkon.

Ještě tedy dodatek, spotřeba benzínu zůstala v průměru. Na tento parametr by měl prokluz řemenu dle mého myšlenkového pochodu také vliv.

Naposledy editováno 03.12.2021 00:34:13

1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí

3.12.2021 v 05:45 | Nahoru | #16
Praha je na sibiři? Zě řešíte "v tehle zimě"

1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí

Skvělá odpověď, děkuji! 3.12.2021 v 08:48 | Nahoru | #17
IMHO ten "smrad spalene gumy" jde od vyfuku, jak na nej lita mokro (asi uz se soli, ikdyz v Prahe nevim jestli uz bylo potreba) ze silnice.
Jo a zadnej "kvalt" tam urcite nepada, to spis se uz spojka louci s oblozenim

1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí

Skvělá odpověď, děkuji! 3.12.2021 v 08:52 | Nahoru | #18
Orvi, remeň sa v tom napnúť nedá. Jeho dĺžka, šírka a sklon je daná. Môže sa meniť postupným opotrebením ( hlavne šírka remeňa) a niektoré remene sa môžu aj trochu natiahnuť (nejaké náhrady). Životnosť pružín záleží od veku a počtu km. Ak ich budeš niekedy meniť, daj tam len originál. Trhanie spojky môže byť začiatok jej konca, ale ak len za studena pár rozjazdov tak to nerieš. Ten zápach gumy môže, ako som už písal, byť bežný. Remeň je v uzavretej skrini spojený s motorom a na tom žeravom je aj zadné kolo. Preto sa neodporúča jazdiť maximálkou viac ako 15min a najme v lete. Treba pozrieť aj remenice, tie sa veľkým nábehom km tiež opotrebúvajú. Zodraté remenice a opotrebovaný remeň=menšia maximálka. To ale nie je asi tvoj prípad. Koľko km to má nabehané?

Řemen se v chladu pálí

3.12.2021 v 09:15 | Nahoru | #19
napadá mě, že když už se mění válečky, většinou stojí za to prohodit i kontrastku za novou.
Zjednodušeně řečeno variátor "řadí nahoru" na první řemenici a kontrastka "řadí dolů" na druhý řemenici. Když by to bylo nějak hodně blbě sladěný, mohl by řemen trpět.
Ale to bys určitě poznal na jízdě do kopce, kdy by to mělo tendence se dusit.

1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí

Skvělá odpověď, děkuji! 3.12.2021 v 09:17 | Nahoru | #20
Čau, stav ložiska variátoru zistíš takto, naštartuješ na hlavnom stojane a na voľnobehu musí zadné koleso stáť , ak sa točí tak je v riti to ložisko o ktorom tu píšem tento eleborát. Podľa mojej mienky máš zadrbané ložisko nie na variátore, ale ako máš remenicu v ktorej ej spojka to je tá vzadu, kde je spojka tak tam je jedno ihlové ložisko a to hučí aj na niektorých nových skútroch. remeň sa napína tým že sa približujú k sebe remenice na variátore. Keď si to mal rozobraté, tak už vieš čo a ako. Rozober variátor a po demontáži remeňa rozober aj tú druhú remenicu. remeň sa páli lebo tá celá remenica je horúca od toho ložiska čo je zadreté, lebo bubon na voľnobehu stojí a šmýka sa remeň. . Buď sa to dá vyčistiť, je tam bordel a namazať, alebo to musíš kúpiť nové. Je to aj na nete celá tá oprava a výmena. Stav toho ložiska zistíš jednoducho. Tlačíš skúter bez naštartovanéhoo motoru a počuješ ako to ložisko hučí. alebo to hoď na hlavný stojan a toč zadným kolesom. keď to je zadreté tak to bude ísť ťažšie lebo sa šmýka remeň . Pri nízkych otáčkach rozopnú spojky pohon na koleso a remenica sa točí na tom ihlovom ložisku. keď je zadreté to ložisko tak bubon stojí a šmýka sa to na remeni a tým ho páliš až ho zničíš čo už si ha asi zničil. Oprava , presne to zistíš , keď zhodíš dekeľ a točíš zadným kolesom. Ten bubon zadný musí stáť, nesmie sa otáčať s kolesom. Ešte Ak je ložisko zadreté tak sa otáča aj ten bubon a to je zle. Aj pohýňanie už ide cez remeň a nie cez rozbehovú spojku, preto sa to páli na voľnobeh.. Ty už budeš mať poničené všetko , lebo si takto jazdil Všetko=remeň+zadnú remenicu+ložisko. Neviem, či sa ti podarí to rozobrať lebo už to ložisko bude isto zadreté. ddržím palce pri výmene a na nete to máš popísané a nafilmované. syn to podľa toho robil a presne na PCX-ku. Držím palce.

PS: na to videu to tam máš , ten vrch toho bubnu sa točí s kolesom , ale ten spodok sa má točiť s remeňom. V tom bubne je to inkriminované ložisko.

Naposledy editováno 03.12.2021 09:27:27

1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí

3.12.2021 v 11:43 | Nahoru | #21
Já si to tu jen označím a rovnou se zeptám , řemen původní ?

Naposledy editováno 03.12.2021 11:53:21

(reakce na) Řemen se v chladu pálí

3.12.2021 v 12:05 | Nahoru | #22

HornisGSX píše: Praha je na sibiři? Zě řešíte "v tehle zimě"

Proto je to v uvozovkách :)

(reakce na) Řemen se v chladu pálí

3.12.2021 v 12:07 | Nahoru | #23

srnka1010 píše: Orvi, remeň sa v tom napnúť nedá. Jeho dĺžka, šírka a sklon je daná. Môže sa meniť postupným opotrebením ( hlavne šírka remeňa) a niektoré remene sa môžu aj trochu natiahnuť (nejaké náhrady). Životnosť pružín záleží od veku a počtu km. Ak ich budeš niekedy meniť, daj tam len originál. Trhanie spojky môže byť začiatok jej konca, ale ak len za studena pár rozjazdov tak to nerieš. Ten zápach gumy môže, ako som už písal, byť bežný. Remeň je v uzavretej skrini spojený s motorom a na tom žeravom je aj zadné kolo. Preto sa neodporúča jazdiť maximálkou viac ako 15min a najme v lete. Treba pozrieť aj remenice, tie sa veľkým nábehom km tiež opotrebúvajú. Zodraté remenice a opotrebovaný remeň=menšia maximálka. To ale nie je asi tvoj prípad. Koľko km to má nabehané?


Maximálka je stále 105km/h, ale maximalkou běžně nejezdím.
Mám nalítano 37500km

(reakce na) Řemen se v chladu pálí

3.12.2021 v 12:08 | Nahoru | #24
krokoš> A přesně jak to bylo na tom videu, tak to i fungovalo.
Každopádně děkuji za skvělý příspěvek. I když to asi nebude k tomuto problému, tak bude užitečný někdy příště!

Naposledy editováno 03.12.2021 12:12:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen se v chladu pálí

3.12.2021 v 12:09 | Nahoru | #25
BurnesOldman> Řemen byl měněn ještě za předchozího majitele v Hondě, takže určitě tam bude originál

(reakce na) Řemen se v chladu pálí

3.12.2021 v 12:10 | Nahoru | #26
Slávek-TDM> Tohle je možná asi odpověď, kterou hledám. Nasoleno tu je a ten smrad je hlavně za mokra. Ve středu a dnes, kdy je sucho tak nic necítím.

(reakce na) Řemen se v chladu pálí

3.12.2021 v 12:21 | Nahoru | #27

Orvi píše: BurnesOldman> Řemen byl měněn ještě za předchozího majitele v Hondě, takže určitě tam bude originál


S tím bych si nebyl úplně jistý

1 reakcí na tento příspěvek Řemen se v chladu pálí

3.12.2021 v 14:54 | Nahoru | #28
Netvrdím, že jazdíš maximálkou. Chcel som len poukázať na teplo, ktoré tam vzniká. Ak je spojková remenica od novoti a na tie km to ešte nebolo rozobrané, tak jak písal krokoš, tak v najbližšej údržbe sa tomu venuj väčšiu pozornosť. Rozober spojkové remenice, prekontroluj ložiská a dobre premaž.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řemen se v chladu pálí

3.12.2021 v 15:04 | Nahoru | #29
srnka1010> Podívám se do faktur, pán je všechny schovával. Pokud a myslím si, že když jsem je projížděl tak jsem to tam neviděl, určitě se na to při příští údržbě zaměřím.

Řemen se v chladu pálí

3.12.2021 v 15:57 | Nahoru | #30
Ono to vydrží dosť dlho, ale stalo sa mi, že remenice nejavili navonok nejaké poškodenia, ale po rozobratí, som našiel namodralý kov okolo ložísk vo vnútri remenice. Až také teplo tam dokáže vzniknúť. Nebolo to na PCX, ale princíp tých remeníc je takmer rovnaký. Pretrhnutie remeňa bez zjavného opotrebenia je takmer vždy spôsobené nesprávnou funkciou spojkových remeníc. Aj spojkové pakne dokážu potrápiť aj keď na pohľad vyzerajú v poriadku.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vše o Honda PCX Honda PCX 125 Kafr22 20 7.1.2024 v 11:42 neznamyScooterD
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 16 27.12.2023 v 20:08 Ivan-K
Honda PCX 125 identifikace dílu Honda PCX 125 Smrči-GSX-F 0 5.9.2023 v 12:50 Smrči-GSX-F
Honda pcx nebo Yamaha nmax Honda PCX 125 Jarda9600 19 27.8.2023 v 11:32 Meart
Vibrace při rozjezdu PCX 125 Honda PCX 125 Robert_ZL 11 9.8.2023 v 08:23 Krautkopf


TOPlist