globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odškrcení motoru XJR 1300
25.11.2021 v 01:14
Zdravím všechny.
Mám moto Yamaha XJR 1300 r. v. 2001. Stroj je z Německa a tudíž má z důvodu německých předpisů snížený výkon na 72 kW. Na webu https://www.yamaha-...ct/odskrceni-motoru/ jsem se dočetl o možnosti "odškrcení" motoru pomocí úpravy zapojení konektoru na řídící jednotce a tím využití plného výkonu motoru. Na můj dotaz, jak to funguje a jestli je to funkční, mi tam nikdo neodpověděl, proto se obracím s dotazem ohledně tohoto na někoho z vás. Nechci sám dělat nějaké úpravy, protože bych nerad něco podělal.
Předem díky za odpovědi. Laďa

Naposledy editováno 25.11.2021 06:48:41
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Odškrcení motoru XJR 1300

25.11.2021 v 08:39 | Nahoru | #1
funguje to tak, ze to zmensi predstih... jestli ta uprava funguje netusim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

25.11.2021 v 09:10 | Nahoru | #2

assassin píše: funguje to tak, ze to zmensi predstih... jestli ta uprava funguje netusim.



Pokud je to opravdu tak, tak bych to osobně raději řešil pootočením snímače než šťouráním se v jednotce. Podle mě pokud budeš na netu hledat tak určitě něco najdeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

25.11.2021 v 09:12 | Nahoru | #3
V_i_c_i> ono je mozny, ze je tam mapa co posune predstih jen pro max otacky... pak bys snimacem rozhodil ten zbytek...

CDI jinou moznost jak ovlivnit vykon nema. tzn pokud tam nejsou restriktory v karbcich, musi to byt tohle.

- jo jeste by to mohlo byt omezeno posunutim omezovace, ale to asi nebude pripad xjr.

(reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

25.11.2021 v 09:22 | Nahoru | #4

assassin píše: V_i_c_i> ono je mozny, ze je tam mapa co posune predstih jen pro max otacky... pak bys snimacem rozhodil ten zbytek...

CDI jinou moznost jak ovlivnit vykon nema. tzn pokud tam nejsou restriktory v karbcich, musi to byt tohle.

- jo jeste by to mohlo byt omezeno posunutim omezovace, ale to asi nebude pripad xjr.



To mě nenapadlo, zaujatě jsem vycházel z toho že u GSX je to celkem běžná úprava. Lze aplikovat propilováním dírek co drží desku snímače nebo se dokonce dá koupit za pár euro jiný "palec". Dá se to najít pod názvem "ingnition advancer".
Ale věřím tomu, že tohle téma bude pro tuhle moto hodně řešené a někde na zahraničních webech by neměl být problém si tu informaci z odkazu "potvrdit" případně najít další řešení.

1 reakcí na tento příspěvek Odškrcení motoru XJR 1300

25.11.2021 v 10:06 | Nahoru | #5
A jsi si jistý, že je motorka opravdu uškrcená ? To, že je z Německa neznamená, že si ji nenechal někdo otevřít už tam.

2 reakcí na tento příspěvek Odškrcení motoru XJR 1300

25.11.2021 v 10:34 | Nahoru | #6
Má smysl řešit u 20let starého hezkého biku řešit teoreticky "6kW" upgrade?

Ono už se v tom někdo mohl porýpat a nemusí to nic přinést, pokud chceš vědět koli koní to má dej to na brzdu a pak se rozhodni jestli s tím chceš něco dělat

Naposledy editováno 25.11.2021 10:37:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

25.11.2021 v 10:37 | Nahoru | #7
Kamikadze-Ace> ono to nejspis ani nepujde poznat. na moji motorce bylo 72kW - predelano na puvodnich 92kW a nejdriv jsem si myslel, ze jsem neco po..., protoze nebyl poznat rozdil

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

25.11.2021 v 11:03 | Nahoru | #8
assassin> Stejný problém, jako nedávno u FJ - vyšší číslo v papírech má sice na jízdu úplně stejný vliv jako placebo při léčení nemocí, ale musí se to mít, i když to nikdy nepoužiješ.
https://www.motorkar...p;pgr=1#goto10134423
Položím zakladateli stejnou otázku jako u toho FJ: Vytáčíš to často na 8000rpm? Protože do 6000rpm to jede stejně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

25.11.2021 v 12:56 | Nahoru | #9

Kohlstein píše: assassin> Stejný problém, jako nedávno u FJ - vyšší číslo v papírech má sice na jízdu úplně stejný vliv jako placebo při léčení nemocí, ale musí se to mít, i když to nikdy nepoužiješ.
https://www.motorkar...p;pgr=1#goto10134423
Položím zakladateli stejnou otázku jako u toho FJ: Vytáčíš to často na 8000rpm? Protože do 6000rpm to jede stejně.



Troufám si tvrdit že rozdíl mezi 72kW a 95kW už poznáš a rozhodně je minimálně při předjíždění využiješ. Na své moto s cca 100PS jsem +/- 6PS nepoznal, ale + 18PS a následně +35PS už ano. A to i při normální jízdě, protože ten výkon vzrost i ve středních otáčkách. Ne jen na vrchu.
Ale stejně tak souhlasím i s tím, že rozdíl 72kW vs 78kW bych neřešil. Obzvlášť u moto typu XJR.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

25.11.2021 v 13:07 | Nahoru | #10
V_i_c_i> u me bylo skrceni dano restriktorem v sani, dokud klapka neotevre prurez sani na vic nez je ten skrcenej, nema ten restriktor vubec vliv. tzn pokud restriktor zabira 10procent prurezu tak dokud klapku oteviras do tech cca 90ti procent, nepoznas rozdil.

diky tomu jak je na seriovych motorkach dlouhej plyn, tak temer nikdy nepridas na prvni 4kvalty plnej, protoze to znamena, ze bys musel neprirozene vykloubit ruku.
Plnej plyn se ti podari dat az na dlouhe rovince nebo na dalnici kde na vyssi kvalty na plynu prehmatavas. pokud se na tohle nesoustredis tak ti ani neprijde, ze tohle delas.

proto pri testovani na okresce nebyla moznost poznat 72 vs 92kW .. protoze na okresce vytocim ctyrku a obvykle neni moc casu na to jeste na plynu prehmatnout.

se zkracenym plynem je to trosku jina situace.

u me odskrceni nema vliv prubeh kdekoliv jinde nez u temer plneho plynu.

u novejsich motorek se sekundarnima klapkama uz obvykle nebyva restriktor v podobe clony v sani, ale restrikci tvori primo sekundarni klapky, respektive to jak moc se neotevrou ... to pak muze byt v mape pro sekundarni klapky nastavene tak, ze maji vliv na cely prubeh.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

25.11.2021 v 14:53 | Nahoru | #11

assassin píše: V_i_c_i> u me bylo skrceni dano restriktorem v sani, dokud klapka neotevre prurez sani na vic nez je ten skrcenej, nema ten restriktor vubec vliv. tzn pokud restriktor zabira 10procent prurezu tak dokud klapku oteviras do tech cca 90ti procent, nepoznas rozdil.

diky tomu jak je na seriovych motorkach dlouhej plyn, tak temer nikdy nepridas na prvni 4kvalty plnej, protoze to znamena, ze bys musel neprirozene vykloubit ruku.
Plnej plyn se ti podari dat az na dlouhe rovince nebo na dalnici kde na vyssi kvalty na plynu prehmatavas. pokud se na tohle nesoustredis tak ti ani neprijde, ze tohle delas.

proto pri testovani na okresce nebyla moznost poznat 72 vs 92kW .. protoze na okresce vytocim ctyrku a obvykle neni moc casu na to jeste na plynu prehmatnout.

se zkracenym plynem je to trosku jina situace.

u me odskrceni nema vliv prubeh kdekoliv jinde nez u temer plneho plynu.

u novejsich motorek se sekundarnima klapkama uz obvykle nebyva restriktor v podobe clony v sani, ale restrikci tvori primo sekundarni klapky, respektive to jak moc se neotevrou ... to pak muze byt v mape pro sekundarni klapky nastavene tak, ze maji vliv na cely prubeh.



Chápu, já jsem plyn zkracoval hned jako jednu z prvních úprav a je pravda že tohle bylo znát snad nejvíc. Viz. i zápis v deníku u mé moto. A při této úpravě výkon vlastně neměníš a pocitový rozdíl ohromný...alespoň pro mě. Nicméně ty další úpravy pak už byly se zkráceným plynem, proto možná ten pocit z těch rozdílů výkonu co jsem psal v předešlém postu....

Naposledy editováno 25.11.2021 14:54:44

(reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

25.11.2021 v 15:06 | Nahoru | #12
V_i_c_i> jop, kratkej plyn ma nejvetsi efekt ze vseho co jsem na moto delal

1 reakcí na tento příspěvek Odškrcení motoru XJR 1300

26.11.2021 v 18:35 | Nahoru | #13
Ahoj. Tvoje téma je na dlouhé povídání. Nicméně se přikláním k názoru co psal Kohlstein. Jestli můžu poradit, přihlas se na XJR stránky, tam se ti dostane odpovědi. Když jsem měl XJR nový a já nebyl v dědkovským věku, tak jsem se taky honil po výkonu. S nárustem věku jsem zjišťoval, že tahle mašina je o něčem jiným. Ale já to tehdy vyřešil tím ( od novoty sem ji neměl přiškrcenou ), že jsem si nechal vyrobit u Baláže na zakázku otevřený laufy, sání osadil KN, přetryskoval karbce a pak nechal v Olomouci u Engels seřídit a vyladit na brzdě. Samozřejmě s grafem. Výsledkem je slušnej nárust výkonu ale hlavně jeho lineární průběh. Žádný okno ani díra ve středních otáčkách. Na grafu to jde krásně vidět, jak jdou otáčky od volnoběhu až do červenýho pole strmě nahoru. Je ale pravda, že to nebylo za pár drobných. Paradox je, že spotřeba šla dolů. Rád bych pokecal, ale jsem v časové tísni.

Naposledy editováno 26.11.2021 18:51:45

Odškrcení motoru XJR 1300

26.11.2021 v 19:51 | Nahoru | #14
Průběh plynu jsem manželce na její motorce udělal nelineární, nad volnoběhem pomalejší a u plného plynu ostrý. Citlivě se jí ovládá na začátku a na konci pokud potřebuje, tak rychle přidá bez přehmatávání.

(reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

27.11.2021 v 15:20 | Nahoru | #15
Kamikadze-Ace>

Díky za odpověď. Jak píšeš, bylo by to nejlepší dát na brzdu a vidělo by se. Stroj je podle VIN opravdu pouze pro německý trh a má 72kW. To je vše, co vím. O tomhle problému jsem se dočetl náhodou na webu XJR, když jsem sháněl nějaká moudra. A teď to trochu hlodá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

27.11.2021 v 15:28 | Nahoru | #16
Kohlstein>

Díky za odpověď. O tomhle problému jsem se dočetl náhodou na webu XJR, když jsem sháněl nějaká moudra. A teď to trochu hlodá. Co se týká věku, tak jsem už taky starší kus ( r.v. 64 ), a na 8000rpm jsem ji ještě navytočil. Užívám si.

(reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

27.11.2021 v 15:35 | Nahoru | #17
FJRPEPA>

Díky za odpověď. Samozřejmě nevím, že je uškrcená. Stroj je podle VIN opravdu pouze pro německý trh a má 72kW. To je vše, co vím. O tomhle problému jsem se dočetl náhodou na webu XJR, když jsem sháněl nějaká moudra. A teď to trochu hlodá. Jak psal jiný kolega, bylo by nejlepší dát ji na brzdu a vidělo by se, jak to je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

27.11.2021 v 15:45 | Nahoru | #18
eda>

Díky za odpověď. O tomhle problému jsem se dočetl náhodou na webu XJR, když jsem sháněl nějaká moudra. A teď to trochu hlodá. Pokud by byla možnost, jak z ní ten plný výkon dostat, tak bych to zkusil. Ale samozřejmě nehoním koně, užívám si. Jsem už staršího data výroby ( r. 1964 ).

(reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

27.11.2021 v 16:20 | Nahoru | #19
Ladin64> Lidi potřebují sto koní pod prdelí na mašině, ale kdyby jim někdo nabízel auto s 300kW, tak se budou akorát křižovat a druhou rukou klepat na čelo, že je to nepoužitelné. Přitom poměr váha / výkon bude u toho auta nejspíš horší.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

28.11.2021 v 17:56 | Nahoru | #20
Ladin64> Jestli ti to takhle v hlavě hlodá, tak pořiď jinou motorku, těch pár koní nepoznáš.

Kohlstein> No to asi není dobré přirovnání. Auto lidi berou jako praktickou záležitost. Spotřeba, ovladelnost (i při jízdě po městě), poruchovost, životnost, ceny dílů, cena vozidla, cena pojistky, zavazadlový prostor...

(reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

28.11.2021 v 20:49 | Nahoru | #21
Pedl> Svět se v prdel obrací ... a proto se u auta dneska pomalu ani nedozvíme, kolik to má válců, jaký je objem motoru a při jakých otáčkách tam ty "koně" jsou. "Manažeři prodeje" naprosto ignorují kilowatty, přesto, že už je to skoro padesát roků jedinná zákonná jednotka pro výkon. Ještěže ti alespoň při prodeji řeknou, jestli se to krmí benzínem nebo naftou.

Odškrcení motoru XJR 1300

28.11.2021 v 22:09 | Nahoru | #22
kdyby to nekdo nabrzdil, nejspis nezjistis nic, kazda brzda meri jinak, taky vstupuji do hry chyby mereni a normy podle kterych je ten ktery vykon udavan + to, ze motorka uz ma neco najeto + to, ze taky tabulkovy vykon casto nema ani nova.

1 reakcí na tento příspěvek Odškrcení motoru XJR 1300

29.11.2021 v 19:03 | Nahoru | #23
Taky mám 72 Kw - německý trh. Je to stará škola - zvyšovat výkonburčitě nebudu. Budu si dál užívat toho TAHU co ten prehistorickej stroj dokáže vykouzlit...

Naposledy editováno 29.11.2021 19:06:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

30.11.2021 v 12:54 | Nahoru | #24
Pedl>

Díky za odpověď. Jinou mašinu rozhodně kupovat nebudu. Tuhle jsem dlouho chtěl, takže si s ní budu užívat. 72 kW určitě stačí. Jen mě mrzí, že ti divní Němci jí tohle udělali.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

30.11.2021 v 13:08 | Nahoru | #25
Ladin64> delali to i francouzi .. a treba japonci navic omezuji maximalku na 180...

v nemecku to bylo tusim kvuli pojistkam, na hranici 100ps u motorek a 193ps u aut se lamala sazba a nad ni byla extremne vysoka...

Tak porad je cesta nekupovat si tu motorku z nemecka a nebo ji odskrtit... pokud to tolik vadi. Ja mam TL puvodem 72kW taky... odskrcene.

(reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

30.11.2021 v 13:22 | Nahoru | #26
Drak-09>

Dík za odpověď. Nebudu nad tím přemejšlet a budu radši jezdit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

30.11.2021 v 13:35 | Nahoru | #27
assassin>
Dík za odpověď. Tenhle stroj byl mým snem hóóóódně dlouho. Když se naskytla příležitost, tak jsem ji koupil. To, že je z Nemecka jsem věděl, ale že tohle mají s výkonem, jsem se dočetl náhodou na Yamaha XJR. Myslím ale, že bych ji koupil i kdybych to věděl při koupi.

(reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

30.11.2021 v 14:19 | Nahoru | #28

Ladin64 píše: assassin>
Dík za odpověď. Tenhle stroj byl mým snem hóóóódně dlouho. Když se naskytla příležitost, tak jsem ji koupil. To, že je z Nemecka jsem věděl, ale že tohle mají s výkonem, jsem se dočetl náhodou na Yamaha XJR. Myslím ale, že bych ji koupil i kdybych to věděl při koupi.



Já ne, mě se víc líbí ta žlutá verze se "speed blocks" nebo jak tomu říkají

1 reakcí na tento příspěvek Odškrcení motoru XJR 1300

2.12.2021 v 11:33 | Nahoru | #29
Ahoj, podívej se jestli jdou přečíst čísla na přírubách (gumových) od motoru do karburátoru, když jsem objednával nové, měly dva druhy s různým průměrem pro 72 a 78kW. Na partsdepot se dá zjistit to číslo.

Odškrcení motoru XJR 1300

8.12.2021 v 20:26 | Nahoru | #30
Jen k tématu, s tímhle jsem si vyhrál ažaž u lepeňáka(modří vědí)...původně FJ1200, 74kW. Jinak otevření je celý jen o karbecích a hrdlech sání....ty stačí prohoblovat, karbece přetryskovat, sehnat otevřený šoupátka - ty mají jinou přepouštěcí dírku. Ideálně nechat odbrzdit někým, kdo ví co dělá....ale myslím, že to smysl má a přes zimu se přeci dá na motorce vyšívat...

kdysi jsem narazil na chlapíka kterej XJRka ladil, a ten mi tvrdil, že stačí na 1300 motor posadit hlavu z FJ1100 a dát karbece z FJ1200 a bez dalších úprav se udajně dosáhne na 150 koní...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Enduro pneumatiky Yamaha XJR 1300 margolina 18 26.3.2024 v 10:42 MyšákTA
Držák bočních brašen Yamaha XJR 1300 koci84 3 26.3.2024 v 09:01 TruckerSalám
Led blinkry - kde najdu relé Yamaha XJR 1300 Novakus 4 1.3.2024 v 13:14 Novakus
XJR 1300 výstražné blinkry Yamaha XJR 1300 Zet. 7 1.3.2024 v 09:34 PetrL3
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr

TOPlist