paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda Forza 300 - jízdní vlastnosti
24.11.2021 v 15:05
Ahoj, pořídil jsem mírně jetou Forzu 300 (r.v. 2019, naj.13tkm) a musím přiznat, že si stále nemůžu zvyknout na její jízdní vlastnosti. Nevím, jestli je to její vlastnost, nebo je něco špatně někde u předního kola. Totiž v dlouhých táhlých zatáčkách mám pocit, že mě to musí přesně v dalším okamžiku uklouznout, přední kolo tak divně tancuje - je to řekl bych přesný pravý opak toho, když motorka drží stopu a neuhne z ní. Zatím mi to nikde neklouzlo, ale projíždět pravotočivou zatáčku, když v protisměru jede náklaďák a já mám pocit, že mi to uklouzne přímo pod něj, je na infarkt. Netuším, čím to může být a nechce se mi měnit zkusmo díly kolem předního kola. Dlouhodoběji jsem jezdil před lety na motorce (MZ 150) a tam jsem tyhle věci vůbec nepozoroval. Na motorce je od předchozího majitele měněno přední pneu a brzdový kotouč - což mi nepřijde úplně standardní.
A teď nevím, je to "tancování v zatáčce" vlastnost kvůli menšímu přednímu kolu a musím si zvyknout, nebo je nějak nakoplá vidlice, nebo pneu na výměnu, nebo co s tím může být a jak to případně zjistit? V servisu při koupi mi řekli, že to projížděli a technik nic zvláštního nepozoroval, ale já se na tom skůtr skoro bojim jezdit i po najetých 2,5tkm. Před koupí jsem projížděl i Forzu 125, tam to bylo podobné, jen ten efekt byl o dost slabší. Předem díky za rady, případně zkušenosti.
Martin

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Forza 300 - jízdní vlastnosti

25.11.2021 v 19:46 | Nahoru | #1
Johny_Servis> Ano, je to docela možný, upřímně se mi moc nezdá, že by ty dvě desetiny baru měly mít takovej vliv. Ale co, hlavně že už nemám konstatní pocit, že mě to musí někde v zatáčce vysypat

(reakce na) Honda Forza 300 - jízdní vlastnosti

25.11.2021 v 20:19 | Nahoru | #2
Marty1077> tos mi připomněl jednu věc. Mám na Yamaha Nmax 125 vpředu i vzadu Dunlop scoot Smart a už po nějakých 5, možná 8 tisich najetých km jde cítit hlavně předek, jak je i za lehkého mokra nejistej. Na suchu celkem dobrý, ale vodě mám taky blbej pocit.
Takže jak budeš mít spolehlivej manometr, ještě gumu trochu odjezdi a pak tam zkus něco jinýho. Michelin bych ale považoval za celkem slušnou značku, za sebe ten Dunlop můžu nakonec spíš doporučit (není to zas taková tragédie, spíš jen blbej pocit do řidítek). Možná bys mohl skusit skutr fórum, tam jsem pár obsáhlých vláken o pneumatikách viděl
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Utahovací moment variátoru a spojky Honda Forza 300 Koryč 7 18.1.2024 v 22:02 Koryč
Zvlněný přední kotouč Honda Forza 300 Marty1077 15 25.10.2022 v 20:45 Slávek-TDM
Original kufr Honda Forza bezklicovy Honda Forza 300 StK323f 0 8.8.2022 v 19:09 StK323f
Držák na mobil Honda Forza 300 standa13 1 14.12.2021 v 21:13 Jarda350
Vybavení na denní dojíždění na skůt... Honda Forza 300 Marty1077 18 12.11.2021 v 14:58 janjohny