bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: GS vs Africa
Ahoj všichni , chtěl bych skočit do cestovního endura a rozmyslim nad GS a Africou . Chtěl bych Vás poprosit o vaše názory a doporučení . Jezdit chci zatím 90% cesta . Btw, mé míry ( pokud to hraje roli ) 195 Cm 120 kg . Děkuji za Vaše reakce . Kubin
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek GS vs Africa

24.11.2021 v 05:05 | Nahoru | #1
jestliže se na tohle potřebuješ ptát, tak bys měl koupit GS(A).

2 reakcí na tento příspěvek GS vs Africa

24.11.2021 v 05:07 | Nahoru | #2
Ahoj.
Obávám se, že tady odpověď nenajdeš. Existuje bájný kult (společenství) dvou písmen G a S, který bude za každou cenu hájit své... No a potom jsou ti ostatní, kteří jezdí vše ostatní a zase nemají to dlouhodobé porovnání.
Mě osobně se AT velmi líbí a také bych si ji jednou rád pořídil. K BMW, co mě osobně velmi baví, tak je ten podvozek systému telelever a paralever (či jak se to píše).Když jezdím brachove GS, tak si vždy říkám, že je to super, že se předek pdi brzdění diky tomu nepotápí, což jiná motorka než BMW neumí.
Hele....za mě to chce zkusit a následně si vyber srdcem,která tě více okouzlí.

3 reakcí na tento příspěvek GS vs Africa

24.11.2021 v 06:16 | Nahoru | #3
Afrika nieje pre GS konkurent. Bez šancí. Jedine že by si chcel ťahať štvrťtonového mastodonta do terénu, tam má Afrika trochu navrch.
Na GS je lepší podvozok, komfort, výkon...
Afrika sa dá porovnať s 1150 GS alebo vzduchovou jednovačkou 1200 GS, pričom podvozkovo je beztak na tom lepšie aj tá stará 1150 práve vďaka patentom...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS vs Africa

24.11.2021 v 06:51 | Nahoru | #4
Ondramorava> Mockrát děkuji za reakci.

(reakce na) GS vs Africa

24.11.2021 v 06:51 | Nahoru | #5
Destroyer> Děkuji za názor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS vs Africa

24.11.2021 v 06:53 | Nahoru | #6
MedWed> Popremyslim , díky ?

GS vs Africa

24.11.2021 v 07:46 | Nahoru | #7
Jestli chceš cestovat, doporučuji kardan.
Když jsem měl motorky s řetězem, přišlo mi to normální a nevadilo mi to.
Teď už jsem rozmazlený a tu podivnou mastnou součástku obalenou prachem na motorce nechci...

Naposledy editováno 24.11.2021 08:23:40

GS vs Africa

24.11.2021 v 08:25 | Nahoru | #8
Ahoj par motorek jsem uz mel , ted BMW S 1000 XR , pred tim BMW 1200 RT LC ....a opravdu nejsem nejaky BMW blazen. Na RT jsem najel za pet let 105.000km s jedinou zavadou na 90.000km odesel alternator . GS ma stejny system zaveseni kol telelever a paralever . Oproti klasickemu podvozku s timto BMW neni takova sranda v zatackach . Posloucha to excelentne , jen trochu fun faktor chybi ....ALE ...je to temer bezudrzbovy podvozek . Kardan jen menit olej a predni "vidle"jsou prakticky bezudrzbove .A servis neni vubec tak drahy , jak se nekdo domniva. Maly servis co 10.000km zhruba 5000Kc a velky co 20.000km o cca 3000Kc vic . Na RT jsem nechal menit pouze olej , filtry , desticky . Kdyz vidim kam se cena vybavene Afriky dnes dostala , tak bych si jednoznacne vybral GS . I GS zdrazilo , ale pokud uvazujes o nove , tak jedine GS . Dostanes vybavenou motorku , jen blbost , drzak na GPS uz namontovany. Ku.va na cestovni motorku jeste dokupovat drzak na GPS , tahat kabely....
Ale nakonec si urcite vyberes to co se ti bude libit nejvic . At to jezdi !

GS vs Africa

24.11.2021 v 09:11 | Nahoru | #9
Před xxx lety jako mlaďas sem si pořídil 650GS a pak Dakarku. Ta bezúdržbovost a spolehlivost kdy jsem za cca 100tis km, co jsem nalítal na těchto dvou motorkách, nevrazil ani vindru mne učarovalo. Řetěz, desky, olej, filtry nepočítám jako závady. 2x sem dělal na dakarce vidle co prochcávali ale to jsem zvládl sám takže oprava za pár stovek. Nicméně můj dlouholetý sen je 1200GS ADV které jednou doma bude, ale jen ještě nejsem tak starý abych se bál do terénu a rád si bláta užívám a na to je 1200 moc velký tak mám menšího bráchu 800ADV. Když afrika vyletěla do světa tak mne učarovala. To se přiznám. Nejel sem na ní ale seděl sem na té vyfešákované co mají (měli) v Touratechu v Praze. Posez parádní a ovládací prvky na jedničku. Afrika bude asi lepší na větší lítání v terénu ale GS se k ní dost blíží a na silnici v porovnání těchto dvou motorek bude GS určitě lepší. Pokud jsi tak moc nerozhodný tak se určitě na obou svez a podle toho se rozhodni. Za mně osobně je to ale GS

(reakce na) GS vs Africa

24.11.2021 v 09:14 | Nahoru | #10

Destroyer píše: Afrika nieje pre GS konkurent. Bez šancí. Jedine že by si chcel ťahať štvrťtonového mastodonta do terénu, tam má Afrika trochu navrch.
Na GS je lepší podvozok, komfort, výkon...
Afrika sa dá porovnať s 1150 GS alebo vzduchovou jednovačkou 1200 GS, pričom podvozkovo je beztak na tom lepšie aj tá stará 1150 práve vďaka patentom...



To jsem si teda nemyslel, že Afrika bude takovej jeb jako je R1150GS. To přece ani není možný ...

1 reakcí na tento příspěvek GS vs Africa

24.11.2021 v 09:36 | Nahoru | #11
Panebože tady zas bude nablito. Zkusím ti napsat jak to vidím já. Jezdím ve dvou na DOHC 1200GS, táta má Afriku, tak mám myslím srovnání.

Pro dva a pro dvoumetrovýho +120 kg chlapa bych volil GS (o to víc, pokud neplánuješ jezdit terén). Ta váha, kterou na motorku naložíš je méně cítit na GSu.

Mezi výhody i nevýhody GS patří podvozek a kardan. - podvozek se možná někomu líbí, já mu za rok ještě nepřišel na chuť, řízení je jakoby tupé, bez zpětné vazby od předního kola. Na silnici ještě ok, ale ať mi nikdo netvrdí, že tento typ podvozku je v terénu výhodou - ne není, právě naopak. Prostě nevíš co se pod tebou děje. Kardan - ok, ale zapomeň, že se o něj nemusíš starat, přečti diskuze na baworak forum. Musíš ho jednou za rok rozložit a promazat, pak možná ano, ale zase se buduje modla, že je bezúdržbový - což je hovadina. Výhoda řetězu je nesporně v tom, že se kouknu a vidím na čem jsem, do kardanu nevidíš.

Troufnu si tvrdit, že větší zábava je s Afrikou, má větší fun factor, daný jiným podvozkem a dobrým motorem. GS je taková volba z rozumu, příliš nenadchne, neurazí.

(reakce na) GS vs Africa

24.11.2021 v 09:36 | Nahoru | #12

Ondramorava píše: tak si vždy říkám, že je to super, že se předek pdi brzdění diky tomu nepotápí, což jiná motorka než BMW neumí..



Umí Třeba moje 1290 to umí ... dokonce zapnout a vypnout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS vs Africa

24.11.2021 v 09:38 | Nahoru | #13
ProsteOFF> Přesně tohle tvrdím léta a svého času jsem za to byl takřka lynčován ...

Edit: A ne, ne a ne. Taky jsem si nezvykl. Nevíš, co přední kolo dělá. 1150 prostě nejede, sportovních vloh nula, pokus o zábavné svezení se prostě nekoná, emocí to má asi jako rychlovarná konvice nebo toaster. Naprosto sterilní věc, dostat se z bodu A do bodu B. Auto mám mnohem zábavnější. Nepopírám to, že to funguje. Ano. Je to funkční věc, ovšem prostá čekhokoliv jinýho. A rozhodně to, co od motorky chceš, tyhle boxery s teleleverem prostě nemají.

Naposledy editováno 24.11.2021 09:44:07

1 reakcí na tento příspěvek GS vs Africa

24.11.2021 v 09:45 | Nahoru | #14
Ještě dodám jednu věc, kterou již i zde v diskuzi někdo tvrdí a není pravda. Kecy o tom, že má GS bezúdržbový podvozek. Prosím tě nenechej si namluvit nesmysly. BMW má podvozek "bezúdržbový" z důvodu toho, že originální tlumiče nelze žádným normálním způsobem rozložit a zrepasovat, vyměnit olej atp. Mění se kus za kus. (repasuje to prochymoto, nějakou násilnou cestou s flexou v ruce...) Ale každý kdo vychodil devítiletku ví, že olej v tlumičích degraduje, ať si v BMW tvrdí cokoliv. Tudíž tlumiče jsou po 40 - 50 tisících KO - sice ti nemusí vytéct, ale svoji funkci již plní velmi mdle a jsou zralé na výměnu či tu "násilnou" repasi s flexou v ruce. Tudíž normální USD vidle bych vnímal jako výhodu, tam vyměníte olej co 20 tisíc nebo 2 roky a máte je pořád v dobrém stavu...

GS vs Africa

24.11.2021 v 09:50 | Nahoru | #15
Jsem čekal nějakej flame war, když se někdo zeptá zrovna na TOHLE. Po "jaký olej" asi nejopakovanější dotaz Ale nic, asi že v tom není KTM

Nepíšeš roky, takže to budu brát podle rozpočtu cca 300-400 a porovnávat teda Afriku a GS v týhle ceně.

Za ty prachy můžeš mít novou Afriku. Nová je nová, to je velkej argument. Na druhé straně GS stojí jako nové víc z objektivních důvodů, je prostě "lepší".

Nicméně ty motorky jsou dost rozdílné.
Pro mě třeba zásadní věc - duše (Afra 1000) a bezduše (GS, Afra 1100).
Použití v offu - Afrika vyšší zdvihy, větší výběr off pneu, nižší váha, lepší odezva od podvozku. Víc přizpůsobená pro jízdu ve stupačkách. GS sice za podvozek všichni chválí, ale je to "cejtíš se dobře, protože nic nevíš", což má své plusy (pohodlí, sebedůvěra), ale i mínusy (nevíš, kdy jsi na hraně, co se děje). A ano, předek se u GS opravdu potápí významně míň, že u Afriky, která má vyšší zdvihy a klasický vidle.
BMW bude mít citelně větší výkon a krouťák. S tvojí váhou to může být dost poznat, tím víc, pokud pojedete dva. Na druhou stranu je výkon Afriky i tak víc než dostatečnej.
Afrika nabízí DCT, pro někoho velké plus.
Kardan vs řetěz.
GS líp chrání před prouděním vzduchu, GSA ještě o dost víc. Pro někoho plus, mě je třeba furt vedro, takže jsem rád, když fouká.
Obě motorky mají nějaké typické problémy (první Afra často rezne, často chcípá, GS ročníky 2013, 2014 problémy např. s kardanem a myslím krkem) a z mého pohledu to BMW řeší líp než Honda.

Ptáš se zhruba jako "Passat nebo Superb?". Je přece spousta dalších motorek, které dost možná budou (pro tebe) lepší. Už sis přecetl těch asi 200 témat o Afrikách a GSech? Pročetl sis popisy a deníky u majitelů těchto motorek? Je tu čtení na mnoho a mnoho dní. Přece si nemyslíš, že jsi první, kdo se na tohle ptá ............................
Chceš utratit celkem ranec, tak by ses asi měl nejdřív povozit na předváděčce, ne?

GS vs Africa

24.11.2021 v 09:51 | Nahoru | #16
Piwell: naprostý souhlas. Dáno je to dle mého názoru tím, že ti lidé nikdy na ničem jiném nejeli a jet nechtějí, nemají porovnání a plamenně brání to svoje.

GS vs Africa

24.11.2021 v 10:08 | Nahoru | #17
Jak moc chceš jezdit v terénu? Popřemýšlej i o litrovém V-Stromu.
Jinak recenzí je dost...
https://www.motorkar...om-1050xt-43722.html

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS vs Africa

24.11.2021 v 10:16 | Nahoru | #18
ProsteOFF> Čumím. Snad první majitel GS co je schopen nejednostranně vypsat klady i zápory. Jsem zvyklej na "ódy na radost" a tohle mě fakt dostalo. Seš Frajer

1 reakcí na tento příspěvek GS vs Africa

24.11.2021 v 10:26 | Nahoru | #19
Ja se ridim uz leta jednim heslem...afrik a geesek jezdi na cestach hrozne moc. Chci se odlisit a proto jezdim uz cca 12let vstroma. Kazde 2-3 roky kupuju noveho. (Zitra si dovezu 1050xt, bude to uz 6.strom v rade).Spolehlivost dokonala...

(reakce na) GS vs Africa

24.11.2021 v 10:29 | Nahoru | #20
Piwell> to som použil ako príklad, samo že stará 1150 v sérii bez úprav teda nič moc nejde. Ale ten podvozok má fajn. podvozok je "matter of taste" a podľa mňa má KTM aj v sérii nastavené parádne. Ale väčšina ľudí ich vníma ako príliš tvrdé. Rozhodne som ešte nejazdil na Honde kde by mi sedel podvozok.

(reakce na) GS vs Africa

24.11.2021 v 10:44 | Nahoru | #21
dl1000xt> veľmi ľahko a jednoznačne sa hovorí o spoľahlivosti pokiaľ jazdíš stále na novej motorke (rozumej do 50.000 km).

(reakce na) GS vs Africa

24.11.2021 v 11:19 | Nahoru | #22
Kubin_>
sice mě asi budou všichni kamenovat, ale to je mi jedno
Mrkni třeba na velkýho Tigra, myslím, že nebudeš litovat a brzy má vyjít novej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS vs Africa

24.11.2021 v 11:24 | Nahoru | #23

Anti píše: ProsteOFF> Čumím. Snad první majitel GS co je schopen nejednostranně vypsat klady i zápory. Jsem zvyklej na "ódy na radost" a tohle mě fakt dostalo. Seš Frajer



První rozhodně není

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS vs Africa

24.11.2021 v 12:28 | Nahoru | #24
Piwell> Samozřejmě jsem si všiml i tebe,ale netušil jsem že existuje i někdo další I ty máš u mě

(reakce na) GS vs Africa

24.11.2021 v 12:52 | Nahoru | #25

Anti píše: ProsteOFF> Čumím. Snad první majitel GS co je schopen nejednostranně vypsat klady i zápory. Jsem zvyklej na "ódy na radost" a tohle mě fakt dostalo. Seš Frajer


Také jsem mnohokrát popisoval klady i zápory (u mého BMW 1200 RT). Bohužel reakce mnohých byla taková, že z mého hodnocení vytáhli jen plusy (o kterých jsem mluvil) a následně mě obvinili, že jsem stupidní vychvalovač BMW.
To člověka dost otráví a tak jsem se už přestal do těchto diskuzí zapojovat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GS vs Africa

24.11.2021 v 12:57 | Nahoru | #26
Anti> ale Piwell len vyhejtoval, to je rozdiel, reálne zhodnotiť a vyhejtovať

(reakce na) GS vs Africa

24.11.2021 v 12:58 | Nahoru | #27
Kubin_> Myslím, že ani s jednou neprohloupíš. Ideální by bylo, kdybys měl možnost si je pořádně vyzkoušet.

Jelikož jsi chlap jak hora , tak pokud plánuješ jezdit ve dvou a s plným okufrováním, tak bych se taky klonil víc k BMW. Je to tank který moc nemění projev když na něj naložíš půl tuny....

Já jsem se RTéčka zbavil především kvůli váze. Měřím 175, vážím 70 kg a jsem dědek, co už moc nemůže na nohy

(reakce na) GS vs Africa

24.11.2021 v 13:40 | Nahoru | #28
Destroyer> On to má zhodnocené v profilu

Docent: To si dopadl ještě dobře, já se párkrát snažil poukázat že BMW je jen stroj jako každý jiný a byl jsem onálepkován jako "Bmwhater" takže jsem se taky přestal účastnit...

GS vs Africa

24.11.2021 v 13:44 | Nahoru | #29
Dekuji všem za rady a tipy . Neco si z toho určite namicham :)

Naposledy editováno 24.11.2021 13:45:03

GS vs Africa

24.11.2021 v 15:35 | Nahoru | #30
Prečo si si vybral práve tieto dve? Prečo nie napr. jednu z Multistrád, KTM SA, Tigra a pod.? Nechcem Tvoju voľbu spochybňovať, ale zaujíma ma to.

Druhá otázka je, či fakt plánuješ jazdiť 10% času v teréne a či to je aj niečo viac než šotolinová cesta.

Ešte jedna: Vyskúšal si si obe a stále si nie si istý?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 Dnes v 07:49 Koudy01
Afrika 1100, postřehy a zkušenosti [1 ... 24, 25] Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... Dušan_Sihelský 727 4.4.2024 v 12:27 dave-lister
Konfigurace Hondy Africa Twin Adven... [1, 2] Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports Bigbear 57 3.4.2024 v 20:52 Bigbear
ATAS vs GS nebo [1, 2] BMW R 1250 GS Adventure, Honda CRF1100L Africa Twin ... Jakub-1 54 2.4.2024 v 08:14 Bigbear
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl


TOPlist