Téma: V strom 1000 rachot ze spojky
20.11.2021 v 14:31
Zdar, koupili jsme si na delší cesty litrovýho stromka a nezdá se mi u něho jedna věc, a to když za to vemu trochu víc, začne se ozývat z motoru navíc kovové klepání, jako by klika běžela bez šálů. Když uberu klepání zmizí. Přečetl jsem si internet a dozvěděl se, že se může jednat o spojkový koš, kde jsou volné tlumící pružiny.
Chci se tedy zeptat, jestli se opravdu může jednat o tento problém a jestli je možné, že by se spojkový koš unavil po 17 000 KM?
Ohledně tohoto problému se radí, že buď na to srat, že to tak vydrží navěky, nebo provést úpravu podložením pružin.
Další možnost a to výměna spojkového koše se mi moc nelíbí na to, že tenhle kus má najeto celkem prd.
Má někdo zkušenost s tímto možná problémem?
Chci se tedy zeptat, jestli se opravdu může jednat o tento problém a jestli je možné, že by se spojkový koš unavil po 17 000 KM?
Ohledně tohoto problému se radí, že buď na to srat, že to tak vydrží navěky, nebo provést úpravu podložením pružin.
Další možnost a to výměna spojkového koše se mi moc nelíbí na to, že tenhle kus má najeto celkem prd.
Má někdo zkušenost s tímto možná problémem?
Ročná či dvojročná motorka? Ohľadom tých 17000km.
Voľný spojkový kôš poznáš, že rachotí to na neutrál, keď zmačkneš spojku, utíši sa to. Rachotí tak dosť motoriek. 2x som to robil na XJ600 /pružiny som nemenil - aj to môže byť chyba, ale mení sa tam taký kolík/ a určite rachotí aj KTM.
Voľný spojkový kôš poznáš, že rachotí to na neutrál, keď zmačkneš spojku, utíši sa to. Rachotí tak dosť motoriek. 2x som to robil na XJ600 /pružiny som nemenil - aj to môže byť chyba, ale mení sa tam taký kolík/ a určite rachotí aj KTM.
Pokud je to spojkový koš, poznáš to že při vymačknuté spojce motor ztichne.
Pokud zmáčkneš spojku a motor stále vydává klepání či kovové zvuky, spojkový koš to nebude.
První modely 03-06 na to trpěly ... vypodložit se to dá, ale nevím jestli bych se s tím vydal někam moc daleko.
Pokud zmáčkneš spojku a motor stále vydává klepání či kovové zvuky, spojkový koš to nebude.
První modely 03-06 na to trpěly ... vypodložit se to dá, ale nevím jestli bych se s tím vydal někam moc daleko.
1 reakcí na tento příspěvek V strom 1000 rachot ze spojky
Jedná se o rok 2018. Na volnoběh spojka poklepává a při zmáčklé spojce to utichne. To by mi nevadilo, dvouválec předpokládám nebude klidný jako 4V, spíše mi jde o to kovové klepání při záběru. Tam se trochu bojím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V strom 1000 rachot ze spojky
Chabra> Je to "vlastnost". Koš je dvoudílný a jsou tam pružiny pro tlumení vibrací (rotačních). Vymačká se to a při určitých otáčkách (3-4000) to zarezonuje. Na funkci to asi nemá moc vliv a nic moc to nemůže pokazit. Já s tím jezdil na KLV1000 (2004) několik let až jsem koš vyměnil a dvě sezony si užíval zátahu bez toho nepříjemného chrastění.
1 reakcí na tento příspěvek V strom 1000 rachot ze spojky
Mam 17 ku taky spojka hodne hlucna kdyz vymacku klidek.... Umi to resit par lidi kdyz ji posles spojku odkoukano od Poláků. Kdyztak sz poslu ti odkaz
1 reakcí na tento příspěvek V strom 1000 rachot ze spojky
Mas tam i video a snad i odkaz na borce kdyztak vidis jmeno na fcb
Kovové klepání při záběru nebude spojkový koš, musíš poslechnout jestli to jde jz vrchu nebo ze spodu,
Vrch jsou ventily , spodek klika. Něco by mohl dělat rozvoďák - napínák , může se to stát i u malého nájezdu.
Pokud někdo podtáčí motor, jezdí vysoký kvalt na nízké otáčky, může se rozvoďák v jednom místě natáhnout
Vrch jsou ventily , spodek klika. Něco by mohl dělat rozvoďák - napínák , může se to stát i u malého nájezdu.
Pokud někdo podtáčí motor, jezdí vysoký kvalt na nízké otáčky, může se rozvoďák v jednom místě natáhnout
Tak dnes to otestovali dva majitelé dvouvalcu, z toho jeden přímo majitel SV1000 a že snad je to O.K. že to tyhle motory prostě dělají. Částečně charakterem a částečně tou spojkou, která i když se repasuje, vydrží klidná jen chvíli. No zatim jim budu věřit, teď bude chvíli klid od rajtování, už dnes byla zima fest, tak ještě mrknu na ten olej, stejně budu měnit a uvidim co přinese další sezóna.
2 reakcí na tento příspěvek V strom 1000 rachot ze spojky
Mám TL 97 a spojka je v cajku, tichá jak lví pšouk a to mám první verzi s pěti pružinami místo pozdějšími 6.ti. Rachtá jen těm co to podtáčej a jezděj na spotřebu, ten motor vychází ze sportovní motorky (TL1000S a TL1000R), takže jezdit s tím jak s Ovcí v dehtu něco vždy odsere, no...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V strom 1000 rachot ze spojky
dewwil> Asi to měl nějaký děda v DE Kluci co to zkoušeli mi taky radili nebát se toho a zkusit to rozhýbat... Tak uvidíme.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V strom 1000 rachot ze spojky
Chabra píše: dewwil> Asi to měl nějaký děda v DE Kluci co to zkoušeli mi taky radili nebát se toho a zkusit to rozhýbat... Tak uvidíme.
Klukum se to keca,kdyz nebudou platit opravu. Mel jsem take Stroma a spojka take rachtala. Ale jak popisuji kolegove vyse. Spojka rachta a kdyz ji vymacknes,tak to prestane. Klepani v zaberu spojky je ppod.neco jineho. Nerikam,ze to nemuze byt spojka,ale asi ne vlastnost,ale nejaka zavada. Nechal bych to poslechnout nejakeho servisaka co dela motorky. My vsichni od monitoru,ti to tezko spravne diagnostikujeme!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V strom 1000 rachot ze spojky
dewwil> Nerachtají pružiny co stahujou plechy a lamely ale ty radiální, který tlumí vibrace.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V strom 1000 rachot ze spojky
dafikk> No ono je možná problém u mne, protože jsem měl dlouhá léta jen 4V, poslední Fazer měl proti tomuto prostě sametový chod. Když jsem sedl na stromka, napřed to byl příjemný rozdíl, ale čím dál jsem ho zkoušel, tím víc jsem to tam cítil, takové tvrdé vibrace při vyšších otáčkách, ale prý to prostě ten motor dělá.
V plánu mám určitě výměnu oleje na jaro, servisní interval je podle mně moc dlouhý, tak mrknu, jestli se něco v motoru nepeklí alespoň podle toho.
Jinak určitě na servis půjde do Suzuki, kde snad budou vědět jak se má motor chovat. Doufám.
Šlo mně spíš o názory majitelů, jestli je to standard, nebo na co si dát pozor.
V plánu mám určitě výměnu oleje na jaro, servisní interval je podle mně moc dlouhý, tak mrknu, jestli se něco v motoru nepeklí alespoň podle toho.
Jinak určitě na servis půjde do Suzuki, kde snad budou vědět jak se má motor chovat. Doufám.
Šlo mně spíš o názory majitelů, jestli je to standard, nebo na co si dát pozor.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 34 | 26.3.2024 v 10:06 kokosman |
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom | Hlubas | 8 | 21.1.2024 v 15:00 jarekol |
v strom Suzuki DL 1000 V-Strom | aldags | 6 | 20.1.2024 v 21:47 aldags |
Rozsvicující se kontrolka motoru Suzuki DL 1000 V-Strom | Mastik4 | 9 | 17.9.2023 v 21:03 dzudas |
kontrolka oleje Suzuki DL 1000 V-Strom | akimek314 | 1 | 8.9.2023 v 06:36 milor |