bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Venylová vůle
Zdravím mam dotaz ohledně nastavovaní vůle ventylů sání: 0,15-0,24 MM výfuk: 0,22-0,31 MM
držet se spodní -horní hranice nebo středu. Dík za info.
Předchozí
1 2
Následující

Venylová vůle

Skvělá odpověď, děkuji! 17.11.2021 v 20:30 | Nahoru | #1
tak sání bych dělal merkou 0,2 natěsno tak, aby tam 0,25 už strčit nesla a naopak 0,15 úplně volně
U výfuku bych to pak udělal na 0,25 těsně tak že 0,3 už by prakticky nesla prostrčit (ztuha). tím budeš mít ventily OK
Ale jinak pokud bys to udělal krapet volnější, tak je to menší chyba než je udělat s menšími vůlemi (v čase se vůle obvykle zmenšují a pak by se ventil nemusel úplně dovirat)

Naposledy editováno 17.11.2021 20:32:33

2 reakcí na tento příspěvek Venylová vůle

18.11.2021 v 09:08 | Nahoru | #2
Nevím jak u "venylových" vůlí, ale u ventylových vůlí se raději držím té horní hranice, protože platí co píše kolega nademnou, časem se ventylové vůle zmenšují

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Venylová vůle

18.11.2021 v 09:10 | Nahoru | #3
udinar> Tak ja zase naopak - a ted si vyber

Naposledy editováno 18.11.2021 09:44:00

1 reakcí na tento příspěvek Venylová vůle

18.11.2021 v 09:43 | Nahoru | #4
A ja jsem rad kdyz se tam nekam mezi to trefim.

1 reakcí na tento příspěvek Venylová vůle

18.11.2021 v 10:04 | Nahoru | #5
nevim jak vy, ale ja do ted serizoval ventIlove vule

(reakce na) Venylová vůle

18.11.2021 v 10:05 | Nahoru | #6
V_i_c_i> Úplně chápu

(reakce na) Venylová vůle

18.11.2021 v 10:09 | Nahoru | #7

gerrik píše: nevim jak vy, ale ja do ted serizoval ventIlove vule

no to je krása, teď už si se svou dislexií nepříjdu tak blbej, díky Mohl by to tu prosím někdo napsat končně správně

Venylová vůle

18.11.2021 v 10:11 | Nahoru | #8
Kawa má podložky, stačí sa trafiť do rozsahu predpísaného výrobcom...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Venylová vůle

18.11.2021 v 10:31 | Nahoru | #9

udinar píše: Nevím jak u "venylových" vůlí, ale u ventylových vůlí se raději držím...


A co ventilové vůle?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Venylová vůle

18.11.2021 v 10:37 | Nahoru | #10

Pedl píše: A co ventilové vůle?



Ventilové vůle jsem teď měřil na VFR. Venyly ani ventyly jsem tam vůbec nenašel

Venylová vůle

18.11.2021 v 11:05 | Nahoru | #11
vule nechavat spise vetsi, casem se zmensuji. ja ty podlozky normalne zbrusuji na jemnem smirkovem papiru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Venylová vůle

18.11.2021 v 11:39 | Nahoru | #12

assassin píše: udinar> Tak ja zase naopak - a ted si vyber



Z jakého důvodu spíš měnší?

Venylová vůle

18.11.2021 v 17:40 | Nahoru | #13
assassin ma jednoznacne pravdu, opotrebovanim medzi vahadlom-zdvihatkom a vackou sa vola medzi ventilom a vahadlom zvacsuje, t.zn. ze ventil sa v hlave otvara menej a tym je aj mensie prudenie plynov ci uz vyfukovych alebo nasavanych, v extreme sa motor dusi. preto treba ventily nastavovat do co najmensej povolenej dimenzie, aby sa otvarali v hlave conajviac a tym sa zvysilo prudenie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Venylová vůle

18.11.2021 v 17:50 | Nahoru | #14
Piwell> Je to spis moje teorie, nez ze bych mel jistotu, ze to tak je, ale pokud jsou v nejakem mechanismu vule tak jsou tam i dynamické rázy. Druha vec je, ze vetsi vule znamenají mensi vykon.

Takze pokud nekdo cili na to, ze nebude dlouho vule sledovat tak asi at si nastaví vetsi. Ja na svejch motorkach nastavuju na spodni limit a kontroluju častěji.

3 reakcí na tento příspěvek Venylová vůle

18.11.2021 v 18:07 | Nahoru | #15
ok poviem to inak. Vola sa nikdy nezmensuje, len sa opotrebovanim zvacsuje. Ked je predpis napr 0.2 mm a tak je aj nastavena, po 40t km vola nikdy nebude pod 0.2mm ale vzdy vacsia napr 0.25. ak je to v tolerancii napr do 0.3, vsetko ok. akje to ale 0.35 tak treba nastavovat najlepsie zas na 0.2mm. Velka vola v ziadnom pripade nesposobi stret valca s ventilom (skor naopak oddaluje sa) ale motor uz zacina stracat na vykone prave mensim otvaranim ventilov v sedle.

(reakce na) Venylová vůle

18.11.2021 v 18:58 | Nahoru | #16
10987> No počkej vůle u ventilu se jednoznačně opotřebenim zmenšují, protože ventily se zaklepávají a jsou čím dál tim blíž zdvihátku respektive vahadlu, vačce. Zaleži jak to je konstručně řešene.

assassin> to není teorie např u husara 550 dělá nastavení ventilove vůle až 1 koně. Nová svíčka dělala teda cca 1.3 , takže zas takovej zazrak to neni, ale 1 kuň dobrej u novějšich 450tek bych klidně řekl, že to bude víc kvůli tomu, že točej víc.

(reakce na) Venylová vůle

18.11.2021 v 19:18 | Nahoru | #17
10987> asi to blbě chápu, ale ventilové vůle se vůči vahadlu či vačce provozem zmenšují... Jakmile tam už je minimální nebo žádná vůle je výkon teoreticky nejvyšší, jakmile je vůle už záporná tak ventil nedovírá a než motor úplně ztratí kompresní tlaky dochází k podpálení ventilů a poškození jejich sedla v hlavě motoru... Tento motor se ladil na 400m sprintu na 0,05 vůle na ventilech...

Naposledy editováno 18.11.2021 19:23:18

(reakce na) Venylová vůle

18.11.2021 v 19:22 | Nahoru | #18
10987> ventilová vôľa sa zväčšuje? opak je pravdou! k zväčšeniu vôlí prispieva jedine opotrebenie vačky alebo vahadlového mechanizmu, prípadne nejaké usadeniny karbónu. Každopádne obyčajne je niečo veľmi zlé ak sa tak deje, najmä pri OHC/DOHC

1 reakcí na tento příspěvek Venylová vůle

18.11.2021 v 19:24 | Nahoru | #19
Dewwil> hergot kde furt beres tolik, a tak kvalitniho porna ?

(reakce na) Venylová vůle

18.11.2021 v 19:28 | Nahoru | #20
Piwell> no po tobě bych chtěl koupit motorku, když neseřizuješ venyly a ventyly.

(reakce na) Venylová vůle

18.11.2021 v 19:42 | Nahoru | #21
kerut> Občas se tu a tam někde vyskytnu U tohodle "brouka" bylo zajímavý, že na plynovým pedálu byl klips ze šlapky bicyklu Favorit, při plný akceleraci ti to totiž sundávalo haxnu z plynu, tak jsi ji tam prostě zasunul a noha byla tam kde měla být, jinak to mělo na klice ještě navíc dvě mechanická olejová čerpadla za sebou, to jsou ty červený krabičky vzadu na motoru....

Naposledy editováno 18.11.2021 19:43:13

2 reakcí na tento příspěvek Venylová vůle

18.11.2021 v 20:08 | Nahoru | #22
s tou 0.05 mm mas uplnu pravdu pri takom specialy, pri seriovke by uz boli otlacky ventilu v pieste. A stojim si za tym z praxe, ze vola medzi voditkom ventilu a vahadlom sa jednoznacne zvacsuje. ventil ma v hlave velku dosadaciu plochu takze sa zaklepe snad pri zabehu, ale aj to snad v tisicinach. Najviac sa zaklepava vahadlo-z jednej strany tycka ventilu z druhej zdvihatko +vacka to su 3 namahane plochy + lozisko vahadla...ale to hovorim o tisickach km a vole na vetily 0.1-0.2mm. Pri generalkach motorov sme vzdy zabrusovali plochy vahadiel, boli vzdy zaklepane aj 0.2 0.3 mm. no a ja som este nikdy nenatrafil na motor kde by bolo treba vole ventilov povolit, vzdy sa vole zmensovali.

Venylová vůle

18.11.2021 v 20:10 | Nahoru | #23
Když jsou ventilový vůle v toleranci, tak je to ok. Osobně když musím nastavovat, tak na tu spodní hranici, ten motor pak tolik necvaká od ventilů. Nebál bych se toho, že to pak klesne natolik, že by ventil nedovřel, kvůli tomu jsou přece nastavený od výrobce intervaly kontroly.. Ninja bude mít podložky, tam se vůle hejbou minimálně..

Venylová vůle

18.11.2021 v 20:50 | Nahoru | #24
Nevím s jakými motory máš zkušenost. Já dělám předevšim enduro/cross/sm prostě motory s udržbou na motohodiny. A tam je teda jednoznačné, že se vůle zmenšuje. Ventily se zaklepávají průběžně během použivani at jsou ocelovy nebo titanovy. Jako kdyby se víc opotřebovala vačka nebo vahadla tak to potěš prdel peněženku majitele. Hlavně ty hlavy dneska už jsou opravdu důkladně mazaný už tam jsou přimo trysky, který směřuji tlakovej olej tam kde je potřeba u staršich to mnohdy bylo řešeny jen dodávkou přez řetěz atd. Tam pak samozřejmě byl občas problem jakmile hladina oleje klesla moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Venylová vůle

18.11.2021 v 21:03 | Nahoru | #25
10987> ...poslednou vetou si poprel všetky predošlé.
... ale pravdou je, že na favorite boli hliníkové zdvíhacie tyčky niekde v prvej sérii, tie sa zvykli zaklepať a vôle sa zväčšovali. Občas aj na Š105/120 skrátka rozvod OHV trpí väčšími rázmi. Motorky majú z 90% OHC a napríklad Moto Guzzi s OHV tiež vôle zmenšuje (vďaka bohu) tú som jednému kamošovi servisoval vyše 40.000 km

Venylová vůle

18.11.2021 v 21:16 | Nahoru | #26
to jste mě fakt překvapili, teda nevím to na 100% ale dal bych ruku do ohně za to, že před serizovanim mám téměř vždy vůle menší, tj. že se v provozu zmenšují

(reakce na) Venylová vůle

18.11.2021 v 21:27 | Nahoru | #27
Destroyer> prepac, malo to byt - vzdy som vole zmensoval.

Venylová vůle

18.11.2021 v 21:46 | Nahoru | #28
v kazdom pripade dakujem za uzitocny pokec s vami , s moto na motohodiny skusenosti naozaj nemam, takze uplne zovseobecnovat sa moj nazor asi neda. Este pekny vecer

(reakce na) Venylová vůle

18.11.2021 v 22:12 | Nahoru | #29

assassin píše: Piwell> Je to spis moje teorie, nez ze bych mel jistotu, ze to tak je, ale pokud jsou v nejakem mechanismu vule tak jsou tam i dynamické rázy. Druha vec je, ze vetsi vule znamenají mensi vykon.

Takze pokud nekdo cili na to, ze nebude dlouho vule sledovat tak asi at si nastaví vetsi. Ja na svejch motorkach nastavuju na spodni limit a kontroluju častěji.



Ano. Naprosto souhlasím a vím, že to tak je. Spíš to byla řečnická otázka k široké veřejnosti, která na to sere. Radši větší vůle a srát na to. Ventil se přece zaklepává, takže se vůle nezvětší, spíš se zmenší. A ano, souhlasím s tím, co píšeš. V konečném důsledku, vždycky bude lepší to měřit a ev. nastavovat častěji na menší vůli. Bohužel fakt spousta lidí vidí servis, výdaje....

Venylová vůle

18.11.2021 v 22:38 | Nahoru | #30
Já si teda venylový desky pouštím jen když je na to nálada.
ale souhlasím s tím, že vždycky jsem při seřizování ventilů vůle zvětšoval. Jak u auta, tak u motorky se vždycky provozem vůle zmenšily.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... enusim2 11 22.4.2023 v 21:04 Lech
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... jásumotorkář 28 21.4.2023 v 21:47 Phajatos
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja Phajatos 8 21.4.2023 v 21:01 Phajatos
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja Radovanh1 1 16.12.2022 v 02:27 hondaman1


TOPlist