globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ktm 450exc 2012 - špatné starty za tepla
17.11.2021 v 19:44
Zdravím, mám problém se startováním za tepla u KTM EXC 450 r.v. 2012 (první stříkačka). Opravami motorek se zabývám docela hodně, ale tady už nevím a nechci zkoušet měnit polovinu motorky a zkoušet čím to bude, tak zkouším, jestli by nevěděl někdo přesné. Za studena motorka nastartuje na jednu otáčku motoru bez sytiče, to je v pohodě. Za tepla, pokud to chcípne a do cca 10 sekund znovu nastartuji, tak chytne taky normálně. Problém nastává, když je to dýl než cca 10 sekund (po 10 sekundách vypnou relátka). Startér musí otočit motorem tak 7 krát než chytne a do toho přidávat úplně kousíček plynu a ono to tak postupně chytá, než se to chytne a když se náhodou motor zastaví pokud přidám víc plynu a zmáčknu start znovu, tak chytne zase hned. Toť k problému a teď přejdu k tomu co už jsem zkoušel. První věc: nastavení tps senzoru z 0,6V na 0,64V (žádná změna). Výměna hlavního relátka, výměna baterie. Odpojení čidel teploty vzduchu i teploty motoru, taky nic, jen blikala porucha ale i tak to startlo úplně stejně blbě. Proměření indučky, kabelu a fajfky (fajfka měla nekonečný odpor, tak byla vyměněna, ale taky beze změny na startování). V ultrazvuku vyčistěno celé benzínové vedení včetně vstřiku, nový palivový filtr ( i ten malinký co je v hadičce). Dále výměna MAF senzoru co je v sání na škrtící klapce (ne za nový, ale od kámoše a taky beze změny). Mi tak připadá, jak kdyby po vypnutí hlavního relé ztratila jednotka nějaké údaje a pak při startování jí trvá než je získá, nebo já nevím :D Zkuste něco poradit.

Ktm 450exc 2012 - špatné starty za tepla

17.11.2021 v 19:57 | Nahoru | #1
Mám kawu z750 r.2012 a už jsem tohle také psal. Mám stejný problém. A zatím co každý říkal ať nechám udělat ventilove vůle. Jinak žádná kloudná rada.

Ktm 450exc 2012 - špatné starty za tepla

17.11.2021 v 20:17 | Nahoru | #2
Jo na to jsem zapomněl, měl jsem celý motor rozebraný jelikož tekl olej z pod hlavy takže jsem kontroloval pist, válec kroužky, rozvodák, olejové čerpadla a všechno a všechno je ok. Na pístu a ojnici je najeto 80Mth. Jediný problém byl vodítko sacího ventilu, tak jsem jej vyměnil a při jednom i výměna gufer ventilu a samozřejmě nastavení vůlí ventilu a startování i tak to stejné.

Ktm 450exc 2012 - špatné starty za tepla

17.11.2021 v 20:46 | Nahoru | #3
Čau, mám husku rok výroby 2012, striekačka TE 449. Motor BMW X 450. Studený štart bez plynu v pohode, teplý štart to isté ako u teba musí to točiť a úplne , ale že fakt úplne málinko plynu. Trošku viac a nenaštartuje. Ešte sa opýtam, na vstrekovaní tá veľká mosadzná skrutka to na čo slúži? Je to z ľavej strany. Nevieš náhodou? Ako je chladno tak to musím nastaviť na 1/4 až 1/2 o otáčky . Pôvodne som mal 1,5 otáčky celé leto som tak jazdil ako je zima tak to začne strieľať do výfuku pri malých otáčkach, akoby to malo chudobnú zmes. až to vie zastaviť motor. To štartovanie za tepla je stále stejné na hovno aj u mňa, po odpojení senzoru vzduchu -váha vzduchu mi vypíše chybu a funguje to stejnako. Lambda sonda je vymontovaná a nahodená RACING MAPE II. Vypisuje mi to na displeji. Pôvodne origo tam podľa manuálu nepíše nič. Snímač vyzerá ako origo zaslepený, je to normálna prípojka na lambdu, ale bez dierok. Výfuk je origo z príbalu Akrap a sanie je origo. ako som videl v manuále tak ten Akrap je tam súčasne aj s lambdou. Niektoré verzie sú bez lambdy. Takto som to kúpil. Vstrekovanie Keihin, pošlem foto z manuálu ak chceš.

PS: na voľnobeh to nestrieľa, len pri malých otáčkach za jazdy. Serie ma to, musím to soliť vtedy to ide OK.

Naposledy editováno 17.11.2021 20:49:22

1 reakcí na tento příspěvek Ktm 450exc 2012 - špatné starty za tepla

17.11.2021 v 21:01 | Nahoru | #4
Husqvarna to má jinak, takže to ti asi moc neporadím, ale jestli střílí do výfuku tak bych zkusil všechny filtry v přívodu paliva + vyčistit vstřik v ultrazvuku a nastait ventilové vůle. a ten mosazný šroubek nevím k čemu je, není popsaný v manuálu? A TPS senzor koukni podle manuálu jak má být a zkusit ho změřit (i když je zalepený).

Naposledy editováno 17.11.2021 21:02:46

(reakce na) Ktm 450exc 2012 - špatné starty za tepla

17.11.2021 v 21:28 | Nahoru | #5
danield2> práve tá potvora funguje podľa počasia, teda podľa teploty. Po prestavení tej skrutky to dúfam bude OK. Myslel som, že je to olejom Motul to trepalo do sania na filter, Shel už nie oba 10 W-40. Po prechode na Shell sa to zlepšilo , som myslel, že už je pokoj s tým a teraz zas čo je zima. V lete si otvorila sekundárnu klapku sama, pri teplom štarte teda keď som nastavil voľnobeh podľa manuálu na 1850 ot/min, podľa ucha sa mi to zdalo veľmi vysoké. Pridala si sama ešte viac a po naštartovaní si ubrala. Uvidím, čo to spraví po prestavení tej skrutky. Zrejme mi klesnú voľnobežné otáčky asi to spraví bohatšiu zmes, potom budem musieť nastaviť doraz klapky zas. U mňa ventily nemôžem nastaviť , len premerať, na nastavenie potrebujem na výfukové podložky a na sacie guličky, Rozoberem to , zistím aké podložky a guličky potrebujem počkám si mesiac , dva, dokedy to príde z číny a poskladám. Kua a to isté je zo spojkou, je tam tanierová pružina a mení sa prítlačný plech.

1 reakcí na tento příspěvek Ktm 450exc 2012 - špatné starty za tepla

18.11.2021 v 12:40 | Nahoru | #6
Studenou ji nastartuj a nech přesně 15 minut běžet a nesahej na nic, hlavně na plyn. Pak vypni. Načte si nový hodnoty Studenou, opravdu. Nejlíp odstavenou z předchozího dne. Jinak to není efektivní, musí se uložit polohy od úplně ledový do přehřáté při daném vzduchu a palivu.
Platí pouze po stříkačky

Předtím to ale zapni, nestartuj , pomalu na plný plyn a pomalu zpět, z dorazu na doraz. Nech vypnout.
Tim bys měl uložit polohy pro TPS. Už to samotné by možná stačilo.

Naposledy editováno 18.11.2021 13:21:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm 450exc 2012 - špatné starty za tepla

18.11.2021 v 16:40 | Nahoru | #7
Kafoholik> čau mám otázku, keď stále po jazde odpojím baterku tak sa to asi zas vynuluje, alebo to ostane v pamäti? A ako to mám zapnúť? Mne sa všetko zapína až keď stlačím štart. Dovtedy mi nič nesvieti ani budíky. Ale to vyskúšam. Teda nevyskúšam keď to mám 15 minút nechať hrčať pred domom , tak to mi jebne asi. A aj motorke.

1 reakcí na tento příspěvek Ktm 450exc 2012 - špatné starty za tepla

18.11.2021 v 19:51 | Nahoru | #8
Kafoholik> to bylo asi na tu husqvarnu co? Co já vím, tak na ktm nic takového nefunguje

1 reakcí na tento příspěvek Ktm 450exc 2012 - špatné starty za tepla

18.11.2021 v 20:03 | Nahoru | #9
Mam exc 350 2013 a mel jsem to same. Dal jsem lithiovou baterku ktera ma daleko vetsi startovaci proud a toci to jak mixer a chyta to o 100% lepe. Na klasickou i novou baterku to byla slabota.

(reakce na) Ktm 450exc 2012 - špatné starty za tepla

19.11.2021 v 16:11 | Nahoru | #10

danield2 píše: Kafoholik> to bylo asi na tu husqvarnu co? Co já vím, tak na ktm nic takového nefunguje



Ne, mělo by to fungovat na vstřikový jednotky KTM. Husku jsem neměl, i když ty od KTM jsou už stejné. Dokonce je to snad i oficiální postup pro Lc4 a Lc8 , i když v manuálu od motorky jsem to asi neviděl.
U EXC-F 350 cca kolem roku 2012 jsem to asi dvakrát provedl a zklidnila se. Klepnutím na starter a než zhasla budík tak otočit na doraz a zpět plynem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm 450exc 2012 - špatné starty za tepla

19.11.2021 v 16:22 | Nahoru | #11
krokoš>
No, říkají že se to pro smazání má nechat 15 minut odpojené a s odpojeným zmáčknout start, aby se vybily kondenzátory atd... Ale to jsem nikdy nezkoušel. Pak zapnout a jak načerpá tak otočit tím plynem, než se to zase vypne.

Je pravda, že nechat to blafat na volnoběh 15 minut je o nervy, spíná se ke konci větrák a nerad jsem to dělal. Ale nikdy se to nevyvařilo nakonec. S motorkou bez ventilátoru nevím, to bych se asi bál že bude sprcha horkou vodou....

Ale jestli ti nestřílí po otevření plynu z nuly, nebo nechcípá, tak na to kašlat, protože když se to udělá blbě, tak to uloží nesmysly a pak to je i horší klidně. Stejně to má vliv jen na volnoběh, teplý start a chování při přechodu z ubranýho plynu v nižších otáčkách.

(reakce na) Ktm 450exc 2012 - špatné starty za tepla

20.11.2021 v 07:55 | Nahoru | #12
Kafoholik> čau to presne to robí, po malom pridaní plynu z nuly, štarty ma tak neserú . voľnobeh je v poriadku. V technickom úseku , keď dám jednotku po jemnom pridaní mi to zdochlo , a u mňa zdochnutie znamená pád, lebo krátke nožičky ,lebo nerovný terén. keď pridám a pustím spojku tak to ide na zadné.

PS: tak dnes som to skúsil čo si písal. Studenú motorku som vytlačil z plecháču, zapojil baterku , stlačil štart gombík a pustil. Rozsvietil sa budík zabzučalo čerpadlo . Motor som nenaštartoval. Potom som pomaly pridal plyn na plno a pomaly som ho ubral . Dal som si prilbu a vytlačil to za bránku a naštartoval. Po ceste k trati mi studený motor ešte zblbol poriadne vynechával, no po príjazde na trať už to fungovalo v pohode. Už sa asi zohrial a dostal rozum, ale zas bolo celkom teplo.
To čo písal Norous o tej lítiovej baterke , to bude pravda pravdúca, po nej pasiem, povedal som ježíškovi, že ju chcem na vianoce , ale....... asi dostanem tristo kokotov do riti. Možno na narodeniny 15-03.2022 budem mať ( 62) , keď dožijem.

Naposledy editováno 20.11.2021 14:07:56

(reakce na) Ktm 450exc 2012 - špatné starty za tepla

24.11.2021 v 18:59 | Nahoru | #13
Norous123> No ono to za studena točí docela pomalu, ale chytne hned. Za tepla točí jak o život, ale chytne tak na 10 otočku motoru. Jinak zítra zkusím to *základní nastavení TPS* a dám vědět jak to dopadlo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
24-30-3-2024 Chorvatsko podval KTM EXC 450 F Svaca04 4 23.3.2024 v 10:58 H-D82
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 12 18.3.2024 v 16:44 krokoš
Smazat prosim KTM EXC 450 Tutor 0 7.3.2024 v 14:20 Tutor
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 0 7.3.2024 v 13:59 Tutor
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Musilll 1 28.2.2024 v 18:54 Norous123


TOPlist