Chtěl bych se s Vámi podělit o svůj podnikatelský záměr a zajímal by mě feedback širší veřejnosti, ne jen kamarádů a známých.
Vždycky jsem na motorce chtěl cestovat poměrně daleko a vzhledem k tomu, že mám po Česku a okolí naježděných 40 000 km, neznám už moc hezkých míst, kde bych nebyl a hledám změnu. Ocenil bych, kdybych si mohl na týden zajet do Norska nebo Španělska bez nějakých dlouhých dálničních přejezdů, které jsou nudné, otravné a navíc tvoří plošky na gumách
Napadlo mě vytvořit službu, která toto zákazníkům poskytne. V Praze se na sběrném místě naloží několik motorek do auta nebo na vlek a poté se zavezou do cílové destinace. Co se týče dopravy zákazníků, nabízí se dvě možnosti:
1) Pojede se dodávkou - lidi vevnitř, motky na vleku. Doprava bude trvat několik dní a bude pravděpodobně únavná.
2) Motky se naloží do náklaďáku, pojedou bez majitelů do cílové destinace a zákaznici přiletí letadlem, taxík je vyzvedne na letišti a zaveze před zaplacený hotel na jednu noc a kde jim přivezeme a předáme motorky na hotelovém parkovišti. Zde vidím jako výhodu pohodlnost přesunu. Nevýhoda je platba za letenku a hotel a toto nemusí vyhovovat každému. U této možnosti jsem poptal několik mezinárodních přepravních firem, abych si udělal cenovou představu
3) Přejezd na vlastním stroji - otravné dálniční přejezdy, veme spoustu času a platí se navíc za noclehy (buď kemp a nebo hotely)
4) Doletět do nějaké zajímavé destinace letadlem a tam si motku včetně veškere výbavy půjčit. Toto je pravděpodobně nejjednodušší, ale také poměrně drahé, pokud chcete zůstat déle než týden.
Nad lokacemi jsem přemýšlel takto:
• Musí být dostatečně daleko, aby tam bylo poměrně časově náročné a nekomfortní tam dojet na vlastním stroji. Tady jsem počítal I s cenou vlastního přejezdu včetně dálničních poplatků a opotřebení stroje (gumy a servis)
• Nesmí to být tak daleko, aby se vyplatilo si na tom místě motorku půjčit (počítáno na týden půjčovného, BMW F 800 GS či ekvivalent)
Z tohoto mě vyšly tyto lokace:
1) Španělsko - Bilbao, Barcelona, Malaga
2) Norsko - Trondheim, Tromso
3) Skotsko - Glasgow
4) Albánie - Tirana
Když udělám rozpad cen, tak to vypadá následovně (vše bylo počítáno na 4 motorky/4 zákazníky):
Zajímal by mě Váš názor, jak nad tím problémem přemýšlíte vy a případně, jestli by Vás tento nápad zaujal a za transport jste si zaplatili. Případně znáte v Česku takovou specializovanou službu? Díky, Martin
Moto cestovka, taky jsem o tom přemýšlel, ale mě by nebavilo srát se s lidma. I na dovcu jezdím sám (se ženou) kdokoli navic je dřív ci později voser, zvlášť když tam jsou další baby. Už je to o kompromisech a přizpůsobování se. Myslím, že konkurence nevadi, lidi je dost i těch co jsou ochotni platit. Stejně jako kdyby jsi chtěl založit živnost, třeba instalatera ...
Jen si myslím, že nemá smysl tuto službu nabízet 'sockam'. Teď to nemyslím nijak špatně vůči někomu kdo má třeba hlouběji do kapsy. Co ale vidím jako nejdulezitejsi, je třeba nabídnout tem co tam povezes zábavu, se vším všudy. Takže slušný itinerář, zázemí, žrádlo a musíš být flexibilní, splachovaci a tak trochu sasek, aby se jim to divadlo líbilo. Jinak to nemá smysl. A hlavně, musíš si to nechat zaplatit... Jinak to nebude bavit ani tebe.
Aluman píše: Mr.Dreamer> a kam das tu přepravní paletu po dobu co budeš v cílový destinaci jezdit? Motobox tam má svoje zázemí.
To by asi (za peníze) vyřešila každá spedice.
Obecně význam v tom vidím pro člověka kterej nechce ztratit 2+2 dny nudnou cestou po dálnici, případně chce ušetřit čas, nebno při cestě na do destinací pro jízdu mimo asfalt si nechceš ojet gumy do tenéru Sám moto často vozím buď ve vlastní dodávce nebo na vleku, ale mám většinou ostřejší gumy.
Čau, Tom
5 reakcí na tento příspěvek Mototransport - podnikatelský nápad
U cesty na vlastní motorce samozřejmě benzín, nějaké poplatky, nocleh někde na těch pár dní, než se tam borec dostane, opotřebení motky 2kč/km (gumy a servis).
U poptávky dopravy motorek přes specializovanou firmu jsem uvažoval nejekonomičtější variantu a to dokládkou ještě k dalšímu nákladu, pokud byla možnost.
Původní nápad byl takový, že např vyhodím motorkáře v Trondheimu, tam neberu borce z minulého turnusu a jedu zpět do Prahy. Mezitím ti borci z Trondheimu vyjedou do Tromsa, kde je např o týden naberu zpět…prostě kyvadlovka, jak tady někdo zmiňoval. A nebo se borec nechá někam zavést a zpět si to veme po vlastní ose. Já v takovéto službě prostě vidím největší benefit úspory času a nervů při dlouhých dálničních přejezdech.
Jako fulltime job jsem to neplánoval, jako řidiče bych sehnal nějaké známé nebo řidiče. Šlo mi o to pomalu rozjet nějaký takový projekt a každý rok ho rozvíjet do čím dál hodnotnější služby. Každopádně pokud má někdo ještě nějaký komentář nebo nápad, rád si ho přečtu. Díky, Martin.
Borci, co tahají ojetiny, taky dělají sami na sebe a nemají jenom spediční kancelář. Doba nepřeje ani cestovním kancelářím, protože ubytovat se dneska přes internet zvládne i pitomec a nějaké dlouhodobější plánování v době zkurvené čínské maoistické chřipky postrádá smysl.
Idiotů, kteří v létě jezdí k polárnímu kruhu, je sice dost, ale už vzhledem k povaze cesty a tudíž i povaze těch íček nelze předpokládat, že bys z nich vyrazil korunu navíc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mototransport - podnikatelský nápad
Aluman píše: Mr.Dreamer> a kam das tu přepravní paletu po dobu co budeš v cílový destinaci jezdit? Motobox tam má svoje zázemí.
To by byla hned druhá otázka. Motobox to má zařízené skvěle s partnery v cílových destinacích. Co by mě trápilo ještě více než uložení přepravní konstrukce, je uložení celé motorky, většinou nemám čas motorku vézt někam těsně před odjezdem a stejně tak pro motorku nemůžu běžet hned po tom, co dorazí. Zase by se mi třeba líbila myšlenka, že bych motorku neposlal domů, ale do další destinace a za pár měsíců pokračovat v cestě tam.
Nevím, proč tu tolik lidí mluví tvrdí, že klient takové služby určitě bude chtít zábavu, jídlo, ubytování, nalinkované aktivity, etc. Existují organizované výlety, to je ale zcela jiná služba, často na motorkách pořadatele nebo naopak bez zajištění dopravy stroje. Já klient jsem a nejvíce oceňuji to, že dojedu ke skladu, seskočím z motorky, naházím pár věcí do batohu, sepíšu krátký protokol a už sedím v autě směr. Místo obav, jestli to stihnu z5 a nutnosti trávit poslední dny dovolené přesunem, můžu jeden den jezdit na druhém konci Evropy a druhý den už jít do práce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mototransport - podnikatelský nápad
U využití podobné služby jsem uvažoval , ale COVID to zhatil (motogbox)
Podle mne nemáš domyšleno strašně moc věcí,
Jak by fungovalo převzetí a předání moto v místě? Kde budeš motorky skladovat? Určitě nikdo nepřijede někam na parkoviště na motorce a pak hurá na letiště a to samé v destinaci. nikdo nepojede si motorku vyzvednout někam na ulici - ani vlastně nevíš v kolik tam přijedeš, stačí jedna zácpa a jsi tam o tři hodiny později a nikdo tam na tebe nebude chtít čekat = potřebuješ někoho kdo ty motorky bude pro tebe přejímat a mít pro ně uskladnění, to samé v cílové destinaci.
Píšeš dodávku z půjčovny - cena za půjčení je jedna věc a druhá věc jsou najeté KM v ceně půjčovného, Pokud pojedeš dodávkou nonstop tři dny tak zaplatíš víc za nadkilometry než za půjčovné. Většinou je v ceně 500km na den a nadlimit 1,5Kč/Km
Jaký je poteciál v Brně abys dokázal obsadit celé léto a měl pro každou jízdu plné auto? Většina dopravců to má jako vytěžovák a motorky přijímají v předstihu.
Počítals pojistku nákladu? Vozit cizí motorky bez pojištění je docela střelba. Někde to trochu "drcne" a máš vystaráno.
BTW jak jsi přišel na cenu 15 000,- do Malagy pro 4 motorky. to je celkem za 60 000,- je to bratru 3000Km jedna cesta. Když neseženeš nikoho zpět jedeš za 10Kč/Km. Při spotřebě 10l/100Km a 35/litr nafty dáś jenom za naftu cca.21 000, + mýto, pojistka, půjčovné, mzda pro řidiče. Moc mi to nevychází
Naposledy editováno 18.11.2021 20:54:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mototransport - podnikatelský nápad
ze známých, kteří pro tebe budou jezdit si tímto velmi spolehlivě vyrobis nepřátele
a cizí řidiče na to seženeš jaké ? Zkušení a spolehliví šoféři jezdí kamióny a ti s tlačenku tranzit pošty mezi depy (prej ) a schválně si všimni kdo jezdí v těch bílých Ford transit nebo Renault master. Věkový průměr 20, bejsbolova čepice na stranu a na dálnici plnej plyn. Byl by zázrak, kdyby se ti kluk vratil celej i s dodávkou. Někde jsem četl, že tito hoši jsou placení těmi různými speditéry 1kc/km, podle toho to tak vypadá - prostě zaručena cesta do pruseru
Takže toto bude asi základní problém, Stáří o to nebudou mít zájem a mladí se ti na to vyserou
ThomasDRZ píše: MartinFZ6> Pokud máš jenom nápad a chceš si půjčit dodávku, vlek a najmout dva řidiče, tak jsi jenom manažer nefafčenko, který chce na něčem vydělat a přitom sedět doma u počítače.
A co je n tom špatně?
Ale kdybych opravdu byl motorkář, který si v různých koutech světa chce zajezdit, vychází mi nejlíp vůbec motorku nevlastnit, někam doletět a tam si motorku pronajmout. Stejnětak i zapálení lyžaři dnes lyže nevlastní. Proč by je doma skladovali, pravidelně servisovali, nakládali do střešních boxů, přenášeli, když si je přímo u sjezdovky mohou za pár drobných půjčit?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mototransport - podnikatelský nápad
edit: a já nikoho pod 25 let neberu. Ti mlaďoši fakt jezdí jak dementi. Sice né rychle bo mám v autech gps co hlídá vše od stavu nádrže po rychlost, ale jak se rozjíždí a řadí na 1000km od nich nepoznám.
Naposledy editováno 19.11.2021 09:04:10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mototransport - podnikatelský nápad
Ale je fakt, že v těch dodávkách jsou hlavně mladosi a uplnej extrém jsou pak ty rohlíky apod. občas se vyskytnu v Praze na Ruzyni, tam co mají ten svůj velkej sklad a jak to jezdí, to je otřes. představa že takovýho pošle s dodávkou a motorkama na 2000km trip po Evropě, no nevím...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mototransport - podnikatelský nápad
Nevím teda jak v Praze,a nevím jak u šíleností typu PPL, DPD, kde to je asi opravdu "palba" ,ale tady na jihu by všechny pekárny brali do logistiky mladý kluky všemi deseti, ale nejsou...vůbec. Přitom všichni z 90% používáme skříňový Iveka Daily s omezovačema a na karty, takže nic nezvladatelnýho, nebo v čem jde dělat prasárny.
Takže mladý by naopak byli vítaný, ale kde nic, tu nic
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mototransport - podnikatelský nápad
https://www.eurosend...e/pack-ship/motorrad
www.reitwagen- hamburg.com
https://www.moppettkutsche.de/
Chtěli byste si vzít s sebou na dovolenou motorku, abyste mohli vyrazit na motocyklový zájezd do zahraničí?
Váš motocykl dopravíme na vámi zvolené místo, abyste mohli lépe využít čas do příjezdu.
Ceny za přepravu motocyklu do 250kg
Níže je uvedena tabulka cen za přepravu motocyklu v rámci Německa.
bis 250km 169,- €
bis 500km 219,- €
bis 750km 259,- €
bis 1000km 289,- €
pevná cena vč. pojištění
V případě přepravy motocyklů nad 1000 km/cizina nám prosím napište osobně.
https://paeselt-tran....de/transportkosten/
Levně nakoupila bez DPH a s přirážkou 15% s úsměvem prodala.
Půl míče za půl roku v DPH manžel zatáhl a raději ji nechal doma ležet na zahradě.
Tady ten výpočet má podobné rysy.
Naposledy editováno 05.01.2022 22:46:30
Podělím se s vámi o svůj příběh. Cítím se více cestovatelem na motorce, než motorkářem a zmíněný podnikatelský záměr jsem o kousek posunul. Pětiletým pobytem ve Španělsku jsem nabyl znalost prostředí, jazyka a zamiloval si místní mentalitu. Po návratu do České republiky bylo jasné, že budu pokračovat v jakékoliv činnosti spojené se Španělskem. Zaměřil jsem se na přepravu zboží a postupně začal snít o návratu do Španělska s motorkou. Vzhledem k tomu, že máme vlastní kamiony, otevíral se velký prostor pro improvizaci. U prvního pokusu jsem naložil motorku do kamionu na zbylé místo a vyrazil s řidičem směr Madrid. Následující dny mě začalo docházet, že tudy cesta nevede. Ještě během cesty jsem kontaktoval konstruktérskou kancelář s žádostí o vytvoření ideálního přepravního rámu s jasnými požadavky na manipulovatelnost, odolnost a bezpečnost přepravovaného motocyklu. Rám MOTOBOX zároveň dal jméno celé službě. Dalším úkolem na mé zážitkové cestě bylo odprezentovat službu budoucím partnerům.
Fakta byla jasná: Praha - Malaga 2700km, při spotřebě 6l (má motorka při dálniční rychlosti nejezdí za míň) 162L - 235€, 2x nocleh 60€ a nějaká dálnice - podcením 60€. Při cestě tam a zpět 710€, cca 17500,-. Náklady na cestu jsou vyšší než přepravné a dalším nákladem při 5400 kilometrech je 50% servisního intervalu a stejně ojetých pneumatik. Za 4-6 dní ušetřené dovolené je reálné vydělat na letenku. Nasednutí na motocykl ve vysněné destinaci po 3,5 hodinovém letu se jevilo jako poslední vítězný argument.
Přesto cesta nebyla snadná a setkával jsem se snad se všemi názory, jaké čtu zde na fóru. Nakonec se mi podařilo obklopit lidmi sdílející mé nadšení. Jednou z osob, které si od začátku vážím, a od které jsem čerpal cenné informace a zkušenosti je Hanka Ptáčková. Oficiální BMW tour guide, provozovatel mototuristické agentury motoadventours.com a motopůjčovny.
Vím, že se dá polemizovat o způsobech sdílení přepravního vozíku taženého osobním autem. Ano a může to být nakonec i levnější varianta. Našim primárním cílem je časová úspora s eliminací rizik.
MOTOBOX dnes: Služba díky koronaviru utržila značnou jizvu. Našim hlavním oborem je transport zboží, díky jěmuž jsme ustáli nejtěžší chvíle pandemie. Na druhou stranu má služba svou stálou klientelu a postupně se začíná opět hýbat. Od samého začátku jsme k nabízené službě přistupovali jako ke koníčku a i nadále bychom byli rádi, aby naše služba spojovala hlavně lidi a zážitky. Všichni se musíme dostat ke svému cíli a nezáleží, zda jedeme po ose na vleku nebo na pronajaté motorce.
Všem přeji vysněný rok 2022
Vláďa
2 reakcí na tento příspěvek Mototransport - podnikatelský nápad
FJRPEPA píše: Inzerce jak vyšitá.
A proč ne? Co je na tom špatného? že to má zadarmo? Nabízí a představuje službu ve vlákně, kde se o takové službě diskutuje a kde jsou potenciální zákazníci. Necpe ji násilím někomu, koho to nezajímá.
Že kazí kšeft autorovi vlákna, který narozdíl od Vladimíra je zatím ve fázi divokých snů?