Spojku jsem teď rozdělal a zjistil následovné. Lamely mají všechny přibližně kolem 3mm (měřeno mikrometrem). Resp. servisní limit jsem dohledal 2,6. Pružiny mají 42mm, a jejich limit je udaný na 37,4mm. Když jsem sundal pružiny, tak ještě před povolením středové matice chodily lamely v cca 2mm vůli.
Zásadní věc, na kterou jsem při rozebírání přišel je ta, že tam nejspíš chybí jedna perová podložka, či co to je. Je to na obrázku níže a je to buď 5, nebo 11. Tím si právě nejsem jistý.
Takže hlavní dotazy zní:
1) Mohly tu klasickou 10w40 odnést lamely a nadobro jít do kopru? Případně, dá se s tím něco provést?
2) Je dobře takový velký volný chod lamel po sundání pružin
3) Dokáže někdo podle fotky poznat a určit, jestli mi chybí díl 5, nebo 11? Resp. Na foto je to, co tam bylo.
EDIT: Kluci jsem blbec.. je tam 5 i 11. Jen jsem jí přehlédl. Jedno je klasická podložka a druhá je perová..
Díky všem
Naposledy editováno 11.11.2021 18:36:20
1 reakcí na tento příspěvek Záhada spojky Transalp 600
Ještě jsem teď prohlížel koš, má v sobě malé vymačkané důlky, opatrně je zapiluju, ale nezdají se mi tak velký, aby se kousaly lamely... Řadilo to úplně normálně
1 reakcí na tento příspěvek Záhada spojky Transalp 600
Jo zapilovat koš není na škodu, ale není to tak hrozné. A vidím, že tam máš výřez pro poslední lamelu ať je pootočená oproti ostatním, snad jsi to měl dobře poskládané. A plechy mezi lamelama musí být rovné. Ale určitě je to v manuálu dostatečně popsané.
Jinak jsem to konzultoval s člověkem, kterej dělá obložení spojek atd a říkal, že jestliže předchozí majitel jel s nedostatkem oleje, tak se spojka mohla spálit a tím prakticky ztrácí svoje třetí vlastnosti...
" nevíš přesně, proč je ta lamela poposazená?" - Nevím přesně. Hádám, že proto aby se k sobě tolik nelepily hlavně při studeném startu.
Asi dej fotky těch lamel sem. Ale já takový expert nejsem. Mně když to začlo klouzat (ale na jiných motorkách, na Transalpu jsem nezažil), tak jsem prostě rovnou vyměnil lamely, plechy i pružiny, jen pro zajímavost kouknul jak jsou na tom ty staré. A samozřejmě při tom i nový olej. A je pak asi lepší když lamely dostávají furt stejný olej, ikdyž myslím, že když jsou dobré, tak by to nemělo záležet.
Naposledy editováno 12.11.2021 11:30:19
1 reakcí na tento příspěvek Záhada spojky Transalp 600
Přesto snad všichni vždycky rozeberou spojku, přeměří jen lamely, ty kupodivu najdou v limitu a tápou, kde by byl problém.
1 reakcí na tento příspěvek Záhada spojky Transalp 600
1 reakcí na tento příspěvek Záhada spojky Transalp 600
(20w50 mi přijde jako už docela hustý olej pro vodou chlazený stroj v našich končinách)
Naposledy editováno 12.11.2021 19:42:33
Naposledy editováno 13.11.2021 14:59:15
Ten koš není potřeba zapilovat, ty otlačeniny jsou zcela minimální, běžně bývají i 5x tak hluboké a pak už to vadí plynulosti chodu.
Automobilový olej může způsobit klouzání spojky, ale po druhé výměně oleje by už měl být vypláchlej.
Vzhledem k tomu, že je to TA600, jsou tam 30 let staré pružinky, ty bych vyměnil hned - věkem ztrácí sílu a jsou levné. To že se délkou vejdou to limitu, nemusí stačit.
Dále polož ty plechové lamely na něco rovného, třeba skleněnou desku a zkontroluj, zda nejsou prohnuté.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp | gryzli | 12 | 19.1.2024 v 18:51 Pedl |