bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Záhada spojky Transalp 600
Zdravím kolegové, mám na vás další dotaz ohledně spojky u Alpa. Spojka během sezóny docela klouzala, ale přišlo mi, že podle toho, jak se zrovna vyspala. Největší problém asi byl, když jsem se potřeboval svižně rozjet a při přeřazení a puštění spojky akorát tak letěly otáčky nahoru a spojka klouzala. Muselo se povolit a zabrat znova. Potom už začala dělat i to, že např. na pětku při zrychlování začala kouzat. Jednou to dělala, podruhý zase ne. Jezdil jsem teď olej Motul 5100. Ale dělala to už předtím. Od předchozího majitele jsem se dozvěděl, že měl jednou nouzi s olejem a nalil tam prý trochu klasické 10W40.
Spojku jsem teď rozdělal a zjistil následovné. Lamely mají všechny přibližně kolem 3mm (měřeno mikrometrem). Resp. servisní limit jsem dohledal 2,6. Pružiny mají 42mm, a jejich limit je udaný na 37,4mm. Když jsem sundal pružiny, tak ještě před povolením středové matice chodily lamely v cca 2mm vůli.
Zásadní věc, na kterou jsem při rozebírání přišel je ta, že tam nejspíš chybí jedna perová podložka, či co to je. Je to na obrázku níže a je to buď 5, nebo 11. Tím si právě nejsem jistý.
Takže hlavní dotazy zní:
1) Mohly tu klasickou 10w40 odnést lamely a nadobro jít do kopru? Případně, dá se s tím něco provést?
2) Je dobře takový velký volný chod lamel po sundání pružin
3) Dokáže někdo podle fotky poznat a určit, jestli mi chybí díl 5, nebo 11? Resp. Na foto je to, co tam bylo.

EDIT: Kluci jsem blbec.. je tam 5 i 11. Jen jsem jí přehlédl. Jedno je klasická podložka a druhá je perová..

Díky všem

Naposledy editováno 11.11.2021 18:36:20

Záhada spojky Transalp 600

11.11.2021 v 18:02 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek Záhada spojky Transalp 600

11.11.2021 v 20:07 | Nahoru | #2
Nepíšeš jak je na tom bovden a plechy. Třeba se ti jen zadrhává bovden, to je nejjednodušší věc na vyměnění/koupi.

(reakce na) Záhada spojky Transalp 600

11.11.2021 v 20:29 | Nahoru | #3
Pedl> Bovden se zdá být ok, i jsem ho mazal. Nastavenej je správně, nechal jsem malou vůli. Jak říkám. Svižnější rozjezd, víc plynu a klouže...
Ještě jsem teď prohlížel koš, má v sobě malé vymačkané důlky, opatrně je zapiluju, ale nezdají se mi tak velký, aby se kousaly lamely... Řadilo to úplně normálně

1 reakcí na tento příspěvek Záhada spojky Transalp 600

12.11.2021 v 09:58 | Nahoru | #4
No bovden s teflonem by nemělo být nutné mazat, spíš mě zajímá jestli to jde lehce nebo ztuha.
Jo zapilovat koš není na škodu, ale není to tak hrozné. A vidím, že tam máš výřez pro poslední lamelu ať je pootočená oproti ostatním, snad jsi to měl dobře poskládané. A plechy mezi lamelama musí být rovné. Ale určitě je to v manuálu dostatečně popsané.

(reakce na) Záhada spojky Transalp 600

12.11.2021 v 10:18 | Nahoru | #5
Pedl> Lanko spojky vyměním, ať mám klid. Koukal jsem, že má na jednom místě roztřepený jedno vlákno. Plechy jsou ok, první lamela byla poposazená, jak má být. Jenom mimo řečí, nevíš přesně, proč je ta lamela poposazená?
Jinak jsem to konzultoval s člověkem, kterej dělá obložení spojek atd a říkal, že jestliže předchozí majitel jel s nedostatkem oleje, tak se spojka mohla spálit a tím prakticky ztrácí svoje třetí vlastnosti...

Záhada spojky Transalp 600

12.11.2021 v 11:29 | Nahoru | #6
No jak se to začne třepit, tak to beru jako signál, že lepší celé vyměnit. Ale to je můj přístup. Měl jsem umírající lanko u páčky a spojka furt fungovala, jen pak další den se to urvalo. Ale s novým to pak šlo dvakrát snadněji mačkat.

" nevíš přesně, proč je ta lamela poposazená?" - Nevím přesně. Hádám, že proto aby se k sobě tolik nelepily hlavně při studeném startu.

Asi dej fotky těch lamel sem. Ale já takový expert nejsem. Mně když to začlo klouzat (ale na jiných motorkách, na Transalpu jsem nezažil), tak jsem prostě rovnou vyměnil lamely, plechy i pružiny, jen pro zajímavost kouknul jak jsou na tom ty staré. A samozřejmě při tom i nový olej. A je pak asi lepší když lamely dostávají furt stejný olej, ikdyž myslím, že když jsou dobré, tak by to nemělo záležet.

Naposledy editováno 12.11.2021 11:30:19

1 reakcí na tento příspěvek Záhada spojky Transalp 600

Skvělá odpověď, děkuji! 12.11.2021 v 11:35 | Nahoru | #7
Ahoj, minulou zimu jsem taky dělal spojku na TA600, taky mi po přeřazení klouzla. Já měl pružiny pod limitem a plechy nebyly rovné!! Po opravě vše ok. Mrkni i na řetízek k olejovému čerpadlu, já ho měnil taky!!!

Záhada spojky Transalp 600

Skvělá odpověď, děkuji! 12.11.2021 v 11:52 | Nahoru | #8
A ten Motul 5100 tomu taky moc nepomohl. Vzdycky kdyz jsem ho nalil do nejaky svy motorky, zacala klouzat spojka (celkem 3x - asi nahoda, ale zajimava). Priznavam, ze to byly starsi vrany, ale lamely ani pruziny nikdy nebyly pod limitem. Presto jsem je pokazdy vymenil, ale pak jsem zmenil znacku nebo aspon typ oleje a samozrejme s novyma dilama to bylo v poradku. No, uz ten olej nekupuju, i kdyz to asi nema objektivni zaklad.

Záhada spojky Transalp 600

Skvělá odpověď, děkuji! 12.11.2021 v 13:21 | Nahoru | #9
Dle mého je to olejem. Stalo se mi to samé před lety. chtěl sem dopřát Dakarce lepší olej a druhý den spojka přesně jak popisuješ. Otevřel sem spojku a vše jako nové. Raději sem ale objednal novou a naházel to tam, nalil olej dle manuálu a vše v poho. Když už to máš rozebrané tak tam naházej vše nové a dej tam olej co tam být má a vsadím se že bude vše ok.

(reakce na) Záhada spojky Transalp 600

12.11.2021 v 14:15 | Nahoru | #10
A tak tedy otázka do pranice, co tedy ideálně za olej? Co dáváte vy?

Řetízek a plechy ještě zdokumentuju a nahraju foto. Řetízek má trochu vůli, ale není to podle mě nic hroznýho... Ale nahraju vám to sem

Záhada spojky Transalp 600

12.11.2021 v 14:16 | Nahoru | #11
Je to tady každou chvíli neustále dokola. Doba, kdy problém se spojkou znamenal takřka automaticky sjeté lamely, skončila příchodem "moderních" motorek a odchodem Jawy nebo Čízy. U běžných motorek vydrží lamely strašně moc - a to jak teplotně, tak kilometrově. Problémy jsou povětšinou se zkroucenými plechy.

Přesto snad všichni vždycky rozeberou spojku, přeměří jen lamely, ty kupodivu najdou v limitu a tápou, kde by byl problém.

Záhada spojky Transalp 600

Skvělá odpověď, děkuji! 12.11.2021 v 14:49 | Nahoru | #12
Dávám Liqui Moly motorbike 4Tstreet 20W50 API SG,SJ,SL.

1 reakcí na tento příspěvek Záhada spojky Transalp 600

12.11.2021 v 15:13 | Nahoru | #13
Tiež ma čaká výmena spojky, tak mi vaše rady pomôžu. Mne spojka prešmykla len pár krát, keď som jej hodne pridal. Skôr už mi vypínala veľmi vysoko Keď som stlačil páčku, tak 2-3 mm, tak už ju vypínalo. Vymením celú sadu, koš podľa toho v akom bude stave a aj retaz na olej. čerpadlo. Motor mám teraz u známeho, lebo stieracie krúžky si prestali plniť svoju úlohu.

1 reakcí na tento příspěvek Záhada spojky Transalp 600

12.11.2021 v 19:41 | Nahoru | #14
Já dával 2 roky Slávkem oblíbený Motul 5100 10w40 a žádné problémy. Ale nad 120 jsem s tím vyjímečně. Klouzající spojka se nejvíc projeví při velkých rychlostech.

(20w50 mi přijde jako už docela hustý olej pro vodou chlazený stroj v našich končinách)

Naposledy editováno 12.11.2021 19:42:33

(reakce na) Záhada spojky Transalp 600

13.11.2021 v 12:19 | Nahoru | #15
Pedl> Zde je video spojky



Naposledy editováno 04.02.2022 10:29:41

(reakce na) Záhada spojky Transalp 600

13.11.2021 v 14:39 | Nahoru | #16
srnka1010> Já jsem to měl právě to samé, taky jsem se na páčku sotva podíval a už byla spojka rozepnutá...

Záhada spojky Transalp 600

13.11.2021 v 14:57 | Nahoru | #17
Na tom videu to máš podľa mňa total zodraté. Ja to ešte nemám ani rozobraté ale budem meniť celú sadu aj s pružinami. Predpokladám, že to bude v stave ako máš aj ty. Moto má 90tis km, tak s tým nebudem moc špekulovať. Reťaz sa mi zdá dosť volná, asi by som je vymenil tiež. Nemá zmysel sa v tom za chvíľu rýpať znova. Teraz TA vyzrá takto.


Naposledy editováno 13.11.2021 14:59:15

Záhada spojky Transalp 600

8.4.2022 v 21:45 | Nahoru | #18
Taky jsem tam dával Motul 5100 a problém se spojkou jsem neměl. Ale problém s prokluzující spojkou byl v roztřepeném lanku u páčky spojky. Po výměně bylo po problému.

Záhada spojky Transalp 600

9.4.2022 v 16:21 | Nahoru | #19
osobně bych řekl že ty lamely jsou spálené , mě klouzaly a to byly světlejší než ty tvoje , plechy ok , lanko taky ale klouzala , po výměně lamel OK

Záhada spojky Transalp 600

9.4.2022 v 16:44 | Nahoru | #20
Kdyby lamely byly spálené, ty plechové by byly fialové.
Ten koš není potřeba zapilovat, ty otlačeniny jsou zcela minimální, běžně bývají i 5x tak hluboké a pak už to vadí plynulosti chodu.
Automobilový olej může způsobit klouzání spojky, ale po druhé výměně oleje by už měl být vypláchlej.
Vzhledem k tomu, že je to TA600, jsou tam 30 let staré pružinky, ty bych vyměnil hned - věkem ztrácí sílu a jsou levné. To že se délkou vejdou to limitu, nemusí stačit.
Dále polož ty plechové lamely na něco rovného, třeba skleněnou desku a zkontroluj, zda nejsou prohnuté.

Záhada spojky Transalp 600

9.4.2022 v 17:23 | Nahoru | #21
plechy bejt fialový nemusej , u mě nebyly , a stačilo vyměnit jen lamely a je po klouzání
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl


TOPlist