bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bitumo Y0157KB01WO
10.11.2021 v 19:10
Zdarec,koupil jsem na Tracera 700 přední pružiny Bitumo Y0157KB01WO s seřízením předpětí,vše namontováno dle návodu,viskozita tlumičového oleje je doporučena 10W a množství 400ml na vidli,jelikož jsem měl doma zbytek Valvoline SynPower Fork Oil 10W a Valvoline SynPower Fork Oil 15W namíchal jsem na vidli 250ml 10W a150ml 15W takže nějak průměr kolem W12,po montáži vidlí- rozdíl motorka bez jezdce a s zatížením jezdcem 80kg je SAG při úplném povolení štelování předpětí pouze 12mm ,zdvih předních je na Traceru -130mm,dle návodu ta mám být olej BITUBO SAE 10 č.997632(Fuchs Silkolene 10W) jsou to jednoduché vidle,prodejce v Itálii mi psal že pružiny jsou progresivní ale v skutečnosti jsou lineární(na obrázku se zdají být progresi ale nejsou) a oproti originálům yamaha jsou kratší o 10cm,je možné že tak malý SAG je v pořádku ? je to sada original na Tracera 700.
Předchozí
1 2
Následující

Bitumo Y0157KB01WO

10.11.2021 v 21:20 | Nahoru | #1
Prosím tě, co je to ten SAG? Našel jsem to jen jako módní slovíčko u nastavování bicyklů. Pravděpodobně se jedná o to, co se normálně u motorek nazývá "předpětí".

Jinak - jelikož je tebou uvedená sada skutečně určena pro Tracer 700 ABS 2016-2020 a ty máš rok 2018, tak bych si znovu zkontroloval, zda jsi při montáži něco nezvoral a vyzkoušel bych to v provozu.
Jaký máš důvod měnit pružiny a tlumení nechat původní?

2 reakcí na tento příspěvek Bitumo Y0157KB01WO

10.11.2021 v 21:31 | Nahoru | #2
Tak SAG meris od plne povoleneho tlumice, takze pocatecni mereni musi byt s kolem ve vzduchu. SAG by mel byt cca 30% zdvihu (Tracer neni nanuk). Pokud meris jen motorka bez jezdce oproti motorka s jezdcem, tak to neni SAG a ta hodnota ti vyjde samozrejme mensi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

10.11.2021 v 21:42 | Nahoru | #3
Animals21> sag vždycky všechno s malým, je to normální slovo jako třeba stroke nebo shift, atd.
Pro docenta, u nás tom říkáme propružení.

Bitumo Y0157KB01WO

10.11.2021 v 21:44 | Nahoru | #4
neni tam co zvorat ,pruzina,podlozka,mezikus s dirou nahoru,podlozka a vrchni dil.Byl jsem to projet zatim jen kousek a zdá se to ok,jinak seriove jsou dost měkké a ve vyšších rychlostech na nerovnem povrchu podvozek trochu nestabilni,dával jsem i zadni tlumic Bitubo s seřízenim predpětí.

Naposledy editováno 10.11.2021 22:03:23

1 reakcí na tento příspěvek Bitumo Y0157KB01WO

10.11.2021 v 21:47 | Nahoru | #5
A pro Alfu, věta ze webu, kde to Bitubo (ne Bitumo) prodávají ti napoví:
Does your motorbike needs more support while braking? JBH, JBC and KB1 kit is the answer!

Kratšíma a tužšíma pružinama se ti podařilo omezit potápění předku při brzdění, pravděpodobně s následkem zprznění vlastností pérování za všech ostatních okolností.
Edit - množství oleje je vždycky orientační, nastavuje se hladina a dolaďuje se progresivita vidlice hladinou.

Naposledy editováno 10.11.2021 22:05:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

10.11.2021 v 21:57 | Nahoru | #6
Animals21> měl jsem to zvednute na stojaně v krku a dole a rozdil byl myslim asi 45mm,tak to by mohlo byt ok,zitra to premerim presne

(reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

10.11.2021 v 22:08 | Nahoru | #7
Kohlstein> opraveno uvidim az na jaře co to bude robit,uz je pod plachtu..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

10.11.2021 v 23:21 | Nahoru | #8
Kohlstein> Pro Kohlsteina: propružení je něco trochu jiného než předpětí. To bys měl vědět.
A jako SAG uvádějí pumpičkáři (nikoli motocyklisté) rozdíl zanoření tlumičů, když si dřepnou v klidu na kolo - tzn. rozdíl mezi zanořením tlumičů vahou připraveného stroje a zanořením tlumičů připraveného stroje + váhy jezdce.

Domnívám se, že autora vlákna ve skutečnosti znepokojuje, že nové pružiny jsou v nestlačeném stavu o 10 cm kratší. Materiál pružin může však být velmi rozdílný. Proto radím, abys to nejdřív opatrně vyzkoušel a problémy řešil až potom.

Naposledy editováno 16.11.2021 21:19:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

10.11.2021 v 23:38 | Nahoru | #9
docent> Proč do toho taháš předpětí a pošahance s bicyklama?
Tady máš to slovo ze slovníku, vždycky všechno s malým.
sag [s?g]
Sloveso
prohýbat se, být prověšený, prověsit se
být povislý/svěšený, ochabovat, povisnout ztratit na pevnosti
přen.ochabovat, oslabovat (měna, nadšení, zájem ap.)

Podstatné jméno
průvěs, průhyb
pokles (cen ap. - přechodný)

Bitumo Y0157KB01WO

10.11.2021 v 23:46 | Nahoru | #10
Docent: sag je vzdalenost o kolik se do zdvihu ponori vidlice/tlumic bud pod vahou motocyklu nebo motocyklu plus jezdce - pak anglicka literatura rozlisuje static sag a rider sag. Predpeti tuto hodnotu ovlivnuje, ale predpeti neni sag.

Na odpruzenach kolech se da merit to same.

Ta hodnota vypovida o tuhosti pruziny.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

10.11.2021 v 23:48 | Nahoru | #11
Kohlstein> Skvělé Google překladač tedy znáš
Teď ještě něco, co by souviselo s tématem......

Bitumo Y0157KB01WO

10.11.2021 v 23:56 | Nahoru | #12
kurvadrat cesky je to staticky nastaveni pracovniho bodu.. tzn je to misto odkud muze pero s tlumicem po odlehceni nekam nahoru nebo po zatizeni nekam dolu, ...pricemz kolik a proc potrebuje chodit podvozek nahoru nebo dolucelkem dost zavisi na ucelu pouzivani.. treba dost jiny pozadavky na podvozek nez okruhari budou mit motokrosari atd..

Assassin> tak terminologicky zalezi cemu rikas "predpeti", technicky se da definovat jako predpeti oboje, jak stazeni pera pri montazi, tak jeho zatizeni hmotnosti stroje, nicmene tak jak to myslis to myslis spravne, protoze to druhy uz je funkci zatizeni, stejne jako zatizeni dynamikou od najeti na nerovnost..

Naposledy editováno 10.11.2021 23:59:30

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

10.11.2021 v 23:58 | Nahoru | #13
docent> No tys prisel mudrovat o tom, co ze to ten sag je.. pritom se to vsude bezne pouziva. Jen tazatel si nezjistil jak se to meri…

Jinak cesky by se tomu nejspis reklo propruzeni, kohlstein ma pravdu.

Alfa: Delka pruzin neni v zasade dulezita, pokud maji dostatecny pracovni rozsah. Bezne se tyhle aftermarket pruziny od originalnich delkou lisi a nastavuji se distacni trubkou. Tady predpokladam jako distancni trubka funguje ten dil se stelovanim predpeti. Origo tracer predpokladam stelovani predpeti vubec nema?

Kerut: neni dulezity cemu jak rikam ja, ale jaka je zavedena terminologie v oboru.

Naposledy editováno 11.11.2021 00:04:08

Bitumo Y0157KB01WO

11.11.2021 v 00:01 | Nahoru | #14
...jj, a navic je to jeste inverzne, cim vetsi montazni predpeti tim mensi propruzeni pri zatizeni...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

11.11.2021 v 00:05 | Nahoru | #15
docent> S tématem souvisí to, co jsem alfě napsal, kratší pružiny s podložkama zvolil výrobce pravděpodobně proto, aby při stejných průměrech pružiny a drátu a s menším počtem závitů dosáhl větší tuhosti. V katalogu Bitubo je pro Tracer jenom tato sada, bez údaje o tuhosti pružin a bez možnosti zvolit pružiny jiné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

11.11.2021 v 00:08 | Nahoru | #16
Kohlstein> cimz si ovsem jak decentr spravne pise zkracuje jejich chod, protoze to pero resp material ma furt nejaky taumax, a do vic zavitu se da (sice s mensi tuhosti) pri stejnym napeti akumulovat vetsi stlaceni.. vono je to pak parametrove dycky jedno s druhym, neco za neco, idealni by byl o desetinu tlustsi drat, jenze ty draty sou taky jaksi normalizovany a neda se s tim kouzlit do nekonecna..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

11.11.2021 v 00:14 | Nahoru | #17
kerut> Ty máš zase večer ...

Pro anglána tři písmena a ty tři odstavce, a stejně furt nevím, co chceš sdělit. Unesli tě mimozemšťani a potřebuješ vysvobodit?

(reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

11.11.2021 v 00:17 | Nahoru | #18
Kohlstein> a co chces resit, sdelil nam ze si tam dal tvrdsi pera, a divi se ze to ma mensi propruzeni (prekvapive), zaroven popisuje jakej tam dal volej, jako by to melo na staticky propruzeni nejakej vyznam, tema vo hovne tak sleduju/kibicuju tvuj zapas s docentem koucovanej assassinem

(reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

11.11.2021 v 00:27 | Nahoru | #19
assassin> terminologie v oboru mechaniky je zavedena tak, ze predpeti pruziny jest sila ktera ji predepina,) tedy v nejakem konkretnim okamziku je to soucet vsech vnejsich sil, terminologie v boxu ci dilne je zavedena tak jak pises ty, a terminologie v oboru placani na foru je zavedena vselijak

Bitumo Y0157KB01WO

11.11.2021 v 07:58 | Nahoru | #20
kerut: jenze tady nejsme u zkousky z mechaniky. A taky by tema nemelo slouzit k tomu, ze se tu lidi budou predvadet jak dobri jsou v teorii, ale jde o to poradit nekomu kdo ma problem.

z dotazu je patrne, ze dotycnemu neni uplne jasne jak se ten ''sag'' meri a dokonce nejspis uplne ani to jak ve vidlici funguje pruzina a tlumic - protoze olej na to propruzeni v podstate nema vliv. Takze v tuhle chvili prejmenovat laickou verejnosti pouzivany sag na pracovni bod a pak predpeti zacit delit na predpeti montazni, predpeti od pracovniho zatizeni a predpeti vlastni hmotnosti pruziny v tom jen udela ultra bordel a uz se v tom nikdy nezorientuje.

taky neni uplne dobrej napad ho desit tim, ze si kratsi pruzinou zkratil chod - i ta kratsi a tuzsi pruzina bude mit proti zdvihu vidlice velkou rezervu.

ta nova hodnota co nameril - 45mm je nejspis i s jezdcem a to je cca OK.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

11.11.2021 v 08:28 | Nahoru | #21

ALFA70 píše: Animals21> měl jsem to zvednute na stojaně v krku a dole a rozdil byl myslim asi 45mm,tak to by mohlo byt ok,zitra to premerim presne



Takže to máš ok. A vzhledem k tomu, že už to máš pod plachtou (což btw. není úplně ideální, ale nechci rozjíždět další flame), tak už toho moc nepořešíme. Navíc až na jaře vyjedeš, tak si budeš prd pamatovat, jaký to bylo před tím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

11.11.2021 v 16:32 | Nahoru | #22
Animals21> tak jsem to dneska měřil přední vidlice F1-143mm (zvednuté moto, kolo na stojanu v krku)
F2-116 mm (moto na kolech bez zátěže)
F3-105mm (moto s zátěží jezdce) zdvih předních vidlí Tracer 700 má 130mm

zadní tlumič Z1- 46,5cm (zvednutý zadek bez zátěže)
Z2- 42,5cm (volně stojící moto)
Z3-39,5cm (moto s zátěží jezdce)
zdvih zadní Tracer 700 má 142mm

(reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

11.11.2021 v 16:37 | Nahoru | #23
assassin> origo Tracer 700 r.2018 nemá štelování předpětí až novější model to má

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

11.11.2021 v 16:58 | Nahoru | #24

ALFA70 píše: Animals21> tak jsem to dneska měřil přední vidlice F1-143mm (zvednuté moto, kolo na stojanu v krku)
F2-116 mm (moto na kolech bez zátěže)
F3-105mm (moto s zátěží jezdce) zdvih předních vidlí Tracer 700 má 130mm

zadní tlumič Z1- 46,5cm (zvednutý zadek bez zátěže)
Z2- 42,5cm (volně stojící moto)
Z3-39,5cm (moto s zátěží jezdce)
zdvih zadní Tracer 700 má 142mm


Sag předek 27mm / 38mm
Sag zadek 40mm / 70mm.
Předek bych nechal a na jaře případně doladil hladinou oleje, kdyby se vidlice potápěla při brzdění. Zadek by měl chodit podobně s předkem, takže ho zvedni předpětím na sag 20mm / 50mm.
Škoda, že nevíme, kolik je sag na předku v originále.

Naposledy editováno 11.11.2021 16:58:31

Bitumo Y0157KB01WO

11.11.2021 v 17:06 | Nahoru | #25
...notykravo

(reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

11.11.2021 v 18:30 | Nahoru | #26
Kohlstein> super,jasné díky

1 reakcí na tento příspěvek Bitumo Y0157KB01WO

11.11.2021 v 18:33 | Nahoru | #27
to zlievanie roznych olejov je super

(reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

11.11.2021 v 20:02 | Nahoru | #28

Komorerth píše: to zlievanie roznych olejov je super


Pokud se jedná o mísení tlumičových olejů, tak to není problém. Celkem běžně se to dělá. Ovšem smysl to má především u starých motorek, jejichž tlumiče nebyly dělány na dnešní viskozitya další parametry. Viskozitu lze snadno zvýšit přidáním starého dobrého Mogulu a celkem dobře to funguje

Bitumo Y0157KB01WO

11.11.2021 v 22:37 | Nahoru | #29
...notykravovole

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bitumo Y0157KB01WO

16.11.2021 v 17:53 | Nahoru | #30
Kohlstein> tak jsem to predpeti zadniho tlumice vuči predku nastavil,at je to trochu k sobe a byl projet,je to suprove,ok oproti originalu podstatne lepší,prostě paráda
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Co vybrat na denní ježdění [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, Kawasaki Versys 650, Yamaha T... František_ly 32 4.12.2023 v 19:28 titus
Skútr 750 nebo moto [1, 2] Honda NC 750X, Yamaha MT-07, Yamaha Tracer 7 / 700, ... Inkvizition 40 20.11.2023 v 17:56 Ivos
Yamaha MT-07 fórum (nejen)pro majitele [1 ... 32, 33] Yamaha MT-07, Yamaha MT-07 Moto Cage, Yamaha XSR 700... SuperSic58 970 16.8.2023 v 19:49 SuperSic58
Prodej motorky když není zájetá cca... Yamaha Tracer 7 / 700 jerry5800 12 31.7.2023 v 22:18 panTerek
Centrál škrtá o zem - je to ok [1, 2] Yamaha Tracer 7 / 700 votruyen6 56 11.6.2023 v 22:51 votruyen6


TOPlist