globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stav válců a pístů - co s tím
6.11.2021 v 09:58


Nový výbrus a nové písty a zjevně najeto nula nula nic. Honování pracovní plochy zmizelo a objevily se podélné škrábance.
Co s tím?

Naposledy editováno 06.11.2021 09:58:37
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Stav válců a pístů - co s tím

6.11.2021 v 10:59 | Nahoru | #1
Rantl to má? Pokud ne,tak přehonovat a jedeme dál...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stav válců a pístů - co s tím

6.11.2021 v 11:27 | Nahoru | #2
Anti> rantl to nemá žádný. Ten motor v podstatě neběžel, zjevně dle nulových úsad na pístech. Otázka je zda se nepřidřel a tak.

1 reakcí na tento příspěvek Stav válců a pístů - co s tím

6.11.2021 v 11:37 | Nahoru | #3
To chce změřit tolerance a zjistit zda jsou kroužky/písty vhodné pro materiál válců.

Stav válců a pístů - co s tím

6.11.2021 v 15:30 | Nahoru | #4
Něco podobného mi dělala taky Kawa,ale KLR. Proč tomu docházelo na tom jsem fakticky nepřišel,zůstalo u teorií...

2 reakcí na tento příspěvek Stav válců a pístů - co s tím

6.11.2021 v 15:46 | Nahoru | #5
Nebyl pro zajizdeni pouzitej nejakej extrasuper syntetickej olej? A vyrobce pistu je jakej?

(reakce na) Stav válců a pístů - co s tím

6.11.2021 v 19:32 | Nahoru | #6
Slávek-TDM> Spíš, jestli tam vůbec nějaký olej byl, myslím rozstříknutý na válcích a pístech.

(reakce na) Stav válců a pístů - co s tím

6.11.2021 v 20:28 | Nahoru | #7
Slávek-TDM> jaký olej tam byl nevím. Zjistil jsem, že se jedná o tuto pístní sadu

https://www.scheuerl...it-uebermass-1.00-mm

(reakce na) Stav válců a pístů - co s tím

6.11.2021 v 20:31 | Nahoru | #8
odgin> tolerance jsou dobré. Takže by to šlo ještě přehonovat. Ale bojím se trochu právě o ty pístní kroužky. Použita byla tato pístní sada https://www.scheuer...it-uebermass-1.00-mm

(reakce na) Stav válců a pístů - co s tím

6.11.2021 v 20:31 | Nahoru | #9
Anti> víte někdo kam dát válce na přehonování?

Stav válců a pístů - co s tím

6.11.2021 v 21:56 | Nahoru | #10
To by měla umět každá brusírna. Ale ve Zlínském kraji fakt nevím. Možná poslat...

1 reakcí na tento příspěvek Stav válců a pístů - co s tím

6.11.2021 v 23:20 | Nahoru | #11
To jsi takto koupil, nebo proč to neřešíš tam kde se dělal výbrus?Pokud nevíš nic o tom, co se s tím dělo před opravou a po opravě tak těžko hledat příčinu,pokud máš změřené válce a písty a mazalo to, tak nemohl tomu někdo dát za uši hned za studena?Možná by to chtělo taky doladit bohatost po tom výbrusu.

1 reakcí na tento příspěvek Stav válců a pístů - co s tím

7.11.2021 v 06:51 | Nahoru | #12
V mém případě jsem dospěl k závěru že bordel v oleji...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stav válců a pístů - co s tím

7.11.2021 v 10:19 | Nahoru | #13
Anti> To by ale tady poznal podle poškozených šálů.

(reakce na) Stav válců a pístů - co s tím

7.11.2021 v 12:12 | Nahoru | #14
odgin> nemá šály. A např. uložení vaček je OK.

(reakce na) Stav válců a pístů - co s tím

7.11.2021 v 12:14 | Nahoru | #15
odgin> takto to u mě přistálo na stole. Autor opravy a výbrusu neznámý. Pístní sadu jsem identifikoval dle toho jak vypadá. Je to 2. výbrus, takže znovu brousit to nejde, ale ani není proč, když je to téměř nejeté.

1 reakcí na tento příspěvek Stav válců a pístů - co s tím

7.11.2021 v 13:32 | Nahoru | #16
Obnovit honování určitě půjde,pokud ale neodstraníš příčinu tak se to stane znovu.Základ je správná vůle která se může lišit od manuálu podle konstrukce pístu, proto je lepší když ti píst dodá kdo to brousí.

(reakce na) Stav válců a pístů - co s tím

7.11.2021 v 13:52 | Nahoru | #17
odgin> na toto je už pozdě. Musím vyjít z toho co je k dispozici. Vůle jsou dle manuálu, otázkou je zda neplechu nedělají ty kroužky. Myslím tedy že se shodneme na obnovení honování. Má nekdo tip na někoho kdo by to udělal?

1 reakcí na tento příspěvek Stav válců a pístů - co s tím

7.11.2021 v 22:59 | Nahoru | #18
Takovehle sedreni pistu se deje kdyz je pist ve valci moc natesno a nebo kdyz je vule na ojnici pistniho cepu. Pist se pak ve valci sprajcuje a takto se to dodre. A setkal jsem se s tim, ze u druhovyrobnich krouzku bylo potreba lehoulince jemnym pilnikem liznout hrany u zamku, protoze kdyz jsem to zmeril mikrometrem tak v tom miste byly krouzky sirsi a zpusbilo by to ryhy ve valci. Coz bude take asi tvuj pripad, protoze ryhy jsou nejen v miste kde chodi spodek pisu, ale i v pracovni plose krouzku.

zmer ovalitu valce, velikost pistu a prumer oka pro pistni cep na ojnici.

a jinak na profi honovani bych se vyprdnul, mam dobrou zkusenost s honovaci sadou do akuvrtacky co stoji cca 1000kč. Na takove to posmrdlani a srazeni hran od drobnych ryh to bohate staci. Coz je presne tvuj pripad. resil jsem tim i vic zdevastovane valce a po slozeni to melo komprese noveho motoru.

Stav válců a pístů - co s tím

8.11.2021 v 11:24 | Nahoru | #19
přesně takhle vypadaly moje valce na jawce , když sem z M2T přešel na cosi syntetického co rozpouštělo karbon

(reakce na) Stav válců a pístů - co s tím

8.11.2021 v 22:09 | Nahoru | #20
cuir>

po slozeni to melo komprese noveho motoru.

Ty klidně budou i když to honování bude špatně.

Stav válců a pístů - co s tím

9.11.2021 v 19:15 | Nahoru | #21
Nic. Nedelat s tim nic a jezdit. Buť kousneš, pak reš, nebo jedeš. Brod je daleko a aby ti tahle plocha pistu zlomila ojnici, ta pak prošla kartetem a pohřbila motor... .
V horkych dnech drž ruku pobliž spojky a neřeš.
Nebrzdi motorem a užívej.

Stav válců a pístů - co s tím

9.11.2021 v 21:41 | Nahoru | #22
Může to být jen blbý záběh, jestli to někdo nechal na sytič ve volnoběhu, tak to takhle vypadat může.
U motoru s valivými ložisky se přikláním k téměř okamžitému zvýšení otáček po prvním startu. A u karburátoru ihned zavřít sytič, pokud musel být vytažený.

Tím přípravkem do vrtačky to oživit by mělo stačit.

Druhá věc, jestli to před startem někdo protočil bez svíček aby se protlačil olej.. A jak vlastně vypadá pumpa. A jestli to namazal při montáži, už jsem slyšel i teorie o tom že WD 40 na montáž super, takže se pak může dít ledacos.

Třetí věc je, jak to bylo broušené. Některé honovačky umí srovnat kuželovitý válec, ale většina ne. Změřil bych to v úvratích, jestli to neni kýbl. To bys musel asi srovnat nebo nový válce už, pokud jsou na konci.

1 reakcí na tento příspěvek Stav válců a pístů - co s tím

10.11.2021 v 05:44 | Nahoru | #23
Tohle jsem měl na motoru z gs 500, kterej mi spad pod ruku. Chlap tam měl nějaký suprčupr aliexpres sportovní otevřeny sání, takže mu to sálo kdejakej bordel.....byl doslova všude. Častečky prachu nalepený na stěnách válce. Ten píst vypadal jak když ho vemeš smirkem
Ale u tebe to vypadá o dost líp. Vzal bych to honovacim kartáčem pak pořadně vyčistil a jel dál.

(reakce na) Stav válců a pístů - co s tím

10.11.2021 v 22:27 | Nahoru | #24
Folby> ale na ploše kde běhají kroužky je honování úplně pryč. Tak si říkám jestli to nebude materiálem kroužků. Ještě je tu názor, zda honování není příliš jemné, jakoby na Nikasil.

Stav válců a pístů - co s tím

11.11.2021 v 09:29 | Nahoru | #25
Originální Nikasil má super jemné honování, které je jen viditelné, ale hmatem neznatelné. Obnovený Nikasil je již o dost hrubší. Z vlastní zkušenosti.

Stav válců a pístů - co s tím

11.11.2021 v 10:15 | Nahoru | #26
A jak ty kruhy teda vypadaj ? Pokud jsou sjety, tak to asi bylo fest.
Proč se to vlastně rozebiralo, co se stalo?

Pokud to někdo hudlal na volnoběh s kvalitním olejem, tak se udělá zrcadlo a je zle. Nedrží olej, netočí se kroužky. Pokud to nechceš prehonovavat na novou míru a dávat novou sadu, tak co jinyho nez to zkusit nechat?
Bych to neřešil, pokud jsou kruhy ok, tak lehce a pečlivě projet ručním přípravkem a pokračovat v záběhu, akorát tam dát minerální olej a pozor na směs a otáčky spíš vyšší.

Buď se to dozaběhne a cajk, nebo to pak budeš muset stejně udělat...

Naposledy editováno 11.11.2021 10:16:57

1 reakcí na tento příspěvek Stav válců a pístů - co s tím

11.11.2021 v 10:52 | Nahoru | #27
Honování není jen tak našmrdlat tam nějaké rýhy, musí se dodržet nějaká drsnost a úhel, dal bych to někomu kdo ví co dělá a má na to technologii, proč se to stalo je další věc,ale podle poškození a toho že to nic nenajelo bude asi problém s olejovým filmem, asi naředěným palivem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stav válců a pístů - co s tím

12.11.2021 v 00:35 | Nahoru | #28
odgin> ony ty přípravky co se prodávají jsou docela vychytaný, jestli umí číst tak to dá...

Ale jak tu už někdo psal, to může být i od ojnic, klika blbě uložená, pumpa netěsná, kanálek někde blbě, jsou tam ty trysky různě, to tam zapomeneš na to šup a nemažeme, milion věcí které neví když to neskládal.
A nebo to jen někdo startnul suchý a nenajdeš nic...

(reakce na) Stav válců a pístů - co s tím

12.11.2021 v 22:35 | Nahoru | #29
Kafoholik> No,podle jeho starších témat na to jde s námořnickou rozvahou, čeká asi na brusírnu která přežije všechny covid programy

(reakce na) Stav válců a pístů - co s tím

15.11.2021 v 20:12 | Nahoru | #30

Klasik píše: Anti> rantl to nemá žádný. Ten motor v podstatě neběžel, zjevně dle nulových úsad na pístech. Otázka je zda se nepřidřel a tak.



no přidřel, na pistech je ta barva vybroušená a jsou tam rýhy jak si psal... malá "clearance" a nebo tomu něgdo dal hned zastudena, že se písty roztáhly dřív než válce
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zapojení spínačů na výstražné blink... Kawasaki GPZ 1100 Korycan.V 14 17.12.2018 v 20:43 oldbajker
gpz1100 kzt10b rv,1986, jak na reno... Kawasaki GPZ 1100 smolcdavid 4 27.10.2018 v 09:34 Davecherokee
Kawasaki GPZ 1100 Kawasaki GPZ 1000, Kawasaki GPZ 1100 kaw.38 11 5.1.2016 v 18:15 horst1
Přidřený motor na klice [1, 2] Kawasaki GPZ 1100 Hanz2164 33 10.7.2014 v 19:38 Hanz2164
Dolití oleje do motoru Kawasaki GPZ 1100 miro18 9 29.5.2014 v 15:17 Stev


TOPlist