bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zadní tlumič - repas v garáži
Zdravím všichni, jsem trochu kutil a garážový mechanik a nedávno jsem koupil GPZ 500s z 96' od pána co se jí vůbec nevěnoval (akorát ji odkapotoval) a teď jí dávám dohromady. Podle prodávajícího by měla mít nalítáno 70kkm a já už udělal postupně dosti nezbytností. Jako celky mi teď zbývá zadní vidlice a odpružení, kouknu do přepákování, vymyju, dám novou vazelinu a na kyvku nový ložiska, repas přepákování stojí přes 4k takže se tomu snad vyhnu, ale chci "udělat" zadní tlumič, alespoň vyměnit olej, nebo trochu vyprat, k mechanikovi se mi to dávat nechce, stálo by to minimálně 3k a tlumič neteče, jen má divný chod. Takže pokud ho někdo otvíral, tak bych se zeptal jestli jde nějak rozšroubovat, nebo je pouze zalisovaný, popř jestli je na něm vypouštěcí šroub, nebo něco takového, přes co by šel vyměnit olej... Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 18:53 | Nahoru | #1
assassin> vzhledem k tomu kolik energie se ve skutecnosti mari, vthledem k tlaku kterej v tlumici je (resp rozdil tlaku pri nezatizenem a zatizenem okruhu), a tepelny kapacite vseho kolem plynu, predpokladam ze si rozumime.. pokud ti tlumic/nadobku neco ohrejva tak leda ten skrcenej volej, kdyby se nadobka pri tlumeni ohrala na tvych 80°C stlacovanim plynu, pochybuju ze by si uchladil jen samotnou kompresi u psitovyho motoru
(BTW par zkousek z fyziky ma kde kdo, vcetne absolventu katerdy ekonomie )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 19:10 | Nahoru | #2
kerut> A ja jsem tu snad tvrdil, ze se to ohriva jen tim stlacovanim plynu? Btw ten plyn je porad dokola stlacovanej ale nasledne i expanduje…

Ja pisu o tom, ze ho porad dokola stlacuje pist, ten pist beha v kovovem valci a tesni. Tzn se tre o stenu. Tohle je fakt - neznamena to, ze tvrdim, ze tam vetsina tepla vznika takhle - vetsina tepla tam vznika na tom skrticim obvodu, kterej je ale obvykle na vstupu do teto nadobky s plovoucim pistem (jeden z nich, oba v pripade ttx) , tzn pomerne blizko.

Ja jsem tady jako prvni psal o tom, ze je celkem fuk jestli vzduch nebo dusik - ty se mi tu snazis vysvetlit, ze je fuk jestli vzduch nebo dusik - wtf, chapes, ze se mi snazis vyvratit moje tvrzeni tim, ze pises to same jako ja?

Pak napisu neco o teplotach a ty zacnes resit, ze to je jen cast energie se kterou pracuje pruzina a to ze to neni teplo od stlacovani plynu… co to ma kurva spolecnyho s tim, ze tvrdim, ze u tlumicu se nadobka zahriva pri provozu i na vyssi teplotu nez pises jako nerealnou?

Naposledy editováno 02.11.2021 19:10:34
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 blingdoogie 23 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist