globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zadní tlumič - repas v garáži
Zdravím všichni, jsem trochu kutil a garážový mechanik a nedávno jsem koupil GPZ 500s z 96' od pána co se jí vůbec nevěnoval (akorát ji odkapotoval) a teď jí dávám dohromady. Podle prodávajícího by měla mít nalítáno 70kkm a já už udělal postupně dosti nezbytností. Jako celky mi teď zbývá zadní vidlice a odpružení, kouknu do přepákování, vymyju, dám novou vazelinu a na kyvku nový ložiska, repas přepákování stojí přes 4k takže se tomu snad vyhnu, ale chci "udělat" zadní tlumič, alespoň vyměnit olej, nebo trochu vyprat, k mechanikovi se mi to dávat nechce, stálo by to minimálně 3k a tlumič neteče, jen má divný chod. Takže pokud ho někdo otvíral, tak bych se zeptal jestli jde nějak rozšroubovat, nebo je pouze zalisovaný, popř jestli je na něm vypouštěcí šroub, nebo něco takového, přes co by šel vyměnit olej... Díky
Předchozí
1 2
Následující

Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 09:26 | Nahoru | #31
Tady je video rozborky tlumiče v domácích podmínkách. Stlačováky na pružinu by šly vyrobit nebo nahradit přípravkem na lis, akorát si člověk musí dát pozor, aby mu vystřelená pružina nenafackovala...

1 reakcí na tento příspěvek Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 10:21 | Nahoru | #32
Opravuji se, má to být 10 atm. moje chyba. Na zx6r tlumič ještě kouknu a třeba se vleze, díky za tip, to by bylo skvělé
Na rozebírání nerozebiratelného se vyseru, jak říkáte, určitě bych to nedal do kupy a asi bych byl i o oko chudší Nechtěl jsem tuto motorku brát jako kasičku na peníze a aby se mi při příp prodejem + - všechno vrátilo, ale nejspíš je to utopie a pokud budu muset kupovat opravnou sadu ložisek přepákování, tak už jdu do záporných čísel i bez řešení tlumiče.
Opět díky za reakce, i když to vypadá že hodně lidí tímto svým chováním spíš štvu jednoduchá rada ode mě, ignorujte mě a nediskutujte

(reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 10:26 | Nahoru | #33
Dacann> V klidu, ucenej z nebe nespadl, me kurzy a skoleni pred odpruzeni staly hodne pres 50k a porad jsem daleko od toho abych rekl, ze tomu rozumim

Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 10:30 | Nahoru | #34

Nechtěl jsem tuto motorku brát jako kasičku na peníze a aby se mi při příp prodejem + - všechno vrátilo, ale nejspíš je to utopie


To bys musel hodně dobře koupit a hodně málo jezdit a nebo hodně brzo prodat.
Pokud si koupil za obvyklou cenou nebo blízko obvyklé ceny a jezdíš na tom, nikdy to nemůže u takovéhle motorky klapnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 14:46 | Nahoru | #35

assassin píše: kerut> no jiste.. ja jsem tu psal o zazracnych vlastnostech dusiku...

jo ono kdyz neco pribrzduje dynamiku, tak to vlastne zadnou energii nemari.. treba jako brzdy...

na shock dynu nalepis na tlumic teplomer, nechas tam ten tlumic par minut cvivit a je na nem 80+C ... zahada.



meles nesmysly, vetsina energie se pri pruzeni nikde nemari ale uklada do pruziny (analogie s brzdama je uplne mimo), tlumi se jen prekmity (druhej clen eulera), ä navic se naprosta vetsina teto energie jeste disipuje v oleji a nikoliv v plynne naplni, ..nehlede na tepelny kapacity tech dvou medii

Medved> a ty zas debil, to si nevyberes

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 15:16 | Nahoru | #36
kerut> hm a jak vysvetlis to ohrivani tlumicu? vzhledem k tomu, ze ten horkej olej sdili s plynem stejnou hlinikovou nadobu tak se urcite ten plyn nema sanci ohrat. a taky v te nadobe s plynem neustale cykluje pist co ten plyn stlacuje. (nebo gumovej mech, pokud by ses tradicne chtel tocit na detailu co nesouvisi)

proste brzdis pohyb nejake hmoty, ze ty hmoty je min nebo brzdis jen cast energie tak to znamena, ze se nic neohriva, ze se ta kineticka energie nemeni na teplo? Jestli ne, tak opravdu nelze pouzit analogii s brozdou.

ja jsem o VETSINE energie nic nepsal.. to sis tam vlozil ty.

Naposledy editováno 02.11.2021 15:17:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 17:44 | Nahoru | #37

assassin píše: ja jsem o VETSINE energie nic nepsal.. to sis tam vlozil ty.

..takze si v zasade rozumime, slava

(reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 17:46 | Nahoru | #38
assassin> Jmenuje se to myslím adiabatický děj, nebo prostě Termodynamika. Při protlačování oleje přes ventil v tlumiči vzniká tlak který vytváří teplo. Stejně jako v kompresoru, ten se taky zahřívá stlačováním plynu a mechanickým třením.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 18:13 | Nahoru | #39
kerut> slava? na zacatku bylo tvrzeni, ze 150+F je u tlumice spis nesmysl... ja napisu, ze to je bezne .. ale ja pisu kraviny a pak slava.. kdyz napisu, ze jsem o vetsine energie (vetsine z ceho?) nic nepsal...

dave: mno... mam par zkousek z fyziky, mechaniky tekutin a termomechaniky na CVUT sice jsem byl vic v hospode nez na prednaskach, ale aspon nejaky zaklady jsem utrpel...

jinak samo adiabitcky dej to neni... to je spis vec zidealizovanych modelu...

Naposledy editováno 02.11.2021 18:16:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 18:53 | Nahoru | #40
assassin> vzhledem k tomu kolik energie se ve skutecnosti mari, vthledem k tlaku kterej v tlumici je (resp rozdil tlaku pri nezatizenem a zatizenem okruhu), a tepelny kapacite vseho kolem plynu, predpokladam ze si rozumime.. pokud ti tlumic/nadobku neco ohrejva tak leda ten skrcenej volej, kdyby se nadobka pri tlumeni ohrala na tvych 80°C stlacovanim plynu, pochybuju ze by si uchladil jen samotnou kompresi u psitovyho motoru
(BTW par zkousek z fyziky ma kde kdo, vcetne absolventu katerdy ekonomie )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 19:10 | Nahoru | #41
kerut> A ja jsem tu snad tvrdil, ze se to ohriva jen tim stlacovanim plynu? Btw ten plyn je porad dokola stlacovanej ale nasledne i expanduje…

Ja pisu o tom, ze ho porad dokola stlacuje pist, ten pist beha v kovovem valci a tesni. Tzn se tre o stenu. Tohle je fakt - neznamena to, ze tvrdim, ze tam vetsina tepla vznika takhle - vetsina tepla tam vznika na tom skrticim obvodu, kterej je ale obvykle na vstupu do teto nadobky s plovoucim pistem (jeden z nich, oba v pripade ttx) , tzn pomerne blizko.

Ja jsem tady jako prvni psal o tom, ze je celkem fuk jestli vzduch nebo dusik - ty se mi tu snazis vysvetlit, ze je fuk jestli vzduch nebo dusik - wtf, chapes, ze se mi snazis vyvratit moje tvrzeni tim, ze pises to same jako ja?

Pak napisu neco o teplotach a ty zacnes resit, ze to je jen cast energie se kterou pracuje pruzina a to ze to neni teplo od stlacovani plynu… co to ma kurva spolecnyho s tim, ze tvrdim, ze u tlumicu se nadobka zahriva pri provozu i na vyssi teplotu nez pises jako nerealnou?

Naposledy editováno 02.11.2021 19:10:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 19:14 | Nahoru | #42
assassin> no, a plyn pri expanzi energii akumuluje, nebo odevzdava ? otevri si k tomu dilematu vychlazenyho lahvace
jinak dobre, oprava nadobka v extremu mozna 80°C ma (i kdyz bych si na takovu chtel sahnout osobne, a to klidne s rizikem ze si spalim ruku) plyn uvnitr tuhle teplotu urcite nema

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 19:23 | Nahoru | #43
kerut> Hele ty si presedni - ja ti prave naznacuju, ze chapu jak to probiha s energii/teplem pri stlacovani a roztahovani plynu… z toho duvodu by me nenapadlo tvrdit, ze se to zahriva z tohodle duvodu. Pisu ti, ze se tlumic zahriva skrcenim prutoku kapaliny (proto se tomu rika ztraty, ne?) pri deformaci mechanickych soucasti a pri treni mechanickych soucasti.

Takze chces tvrdit, ze kdyz zavru plyn do hlinikove nadoby ktera ma 80C tak ten plyn se nedostane pres 40C? (Ja jsem tu netvrdil, ze plyn ma stejnou teplotu jako nadoba, nebo olej, jen tvrdim, ze ma vic nez tech 40C co pises. Kdyz jsem psal ze ma vic nez 150F tak jsem mel na mysli teplotu nadobky, protoze tam jsem tu teplotu meril… ale moc me nenapada podle jakyho principu by mel mit plyn zasadne mensi teplotu nez nadoba ve ktere je zavrenej…

Naposledy editováno 02.11.2021 19:28:31

(reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 19:28 | Nahoru | #44
assassin> vzdyt pisu ze si rozumime.. jinak ciste ze zvedavosti mi nekdy omer tu teplotu a vyfot..

Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 19:36 | Nahoru | #45
Hele neni to zadnej vedeckej argumet, ale …
https://thumpertalk....mely-hot-shock-temp/

1 reakcí na tento příspěvek Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 19:51 | Nahoru | #46
kerute a jakou teda cca bude mít ten plyn teplotu, když nádobka bude mít těch 80°C?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 20:24 | Nahoru | #47
Koudy01> vzhledem k tomu ze jsme se uz jaksi shodli, ze neohriva ten plyn nadobku nybrz maximalne nadobka plyn, tak nizsi, a vzhledem k tepelne vodivosti plynu obecne..

Zadní tlumič - repas v garáži

2.11.2021 v 20:28 | Nahoru | #48
aha

Zadní tlumič - repas v garáži

4.11.2021 v 09:59 | Nahoru | #49
pěkně se to tady mele

(reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži

4.11.2021 v 10:08 | Nahoru | #50
kerut> myslim, ze termodynamicke zakony jako takovej zaklad tu zna kazdej technik ... ano teplota bude nizsi, ale to neznamena, ze i tak nebude dost vysoka.

jsou motorky co maji problemy s teplotou tlumice, prestoze to teplo nevznika stlacovanim plynu ... proste prilis blizko vede svod zadniho valce - a teplota tlumice je taky nizsi... nez svodu....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 blingdoogie 23 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist