k tratím, Hobby závodění....,Licence, Zranění, dění na MMČR a MXGP...
Pokud je tu někdo kdo pravidelně sleduje.....,má dotaz, či probrat danou situaci ...perte to sem
Naposledy editováno 28.10.2021 08:16:28
1 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...
(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...
GP Švédska, v MX2 pokračuje přetahovaná Geerts - Vialle. Počty říkají, že kdyby Vialle posledních 6 jízd vyhrál, Geerts může kontrolovat 6x druhé místo a má titul.
A co udělal? Specialista na písek se válel v tom finském , když se chtěl předvést. Ve Francii se zase válel v bahně . V Turecku to mohlo být na pohodu, ale co už..
Klid vystřídá bouře která vypukne 25.9.22 MS národů o Chemberlainovu trofej v amickém RED BUD
Záznam 3ch jízd je momentálně v programu E2
Za barvy ČR (ve složeném evropském teamu FIM) by měl jet sbírat zkušenosti naše momentální největší nadějě Julek Mikula sic na 125ccm 2T
Tak hodně zdaru a čupr sportovní zážitek
1 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...
V neděli bude oblačno až zataženo, na většině území déšť, později místy přeháňky. Na severu ráno nad 1200 m, jinak pouze v nejvyšších polohách srážky smíšené nebo sněhové. Ranní teploty 9 až 5 °C, v podhůřích jen okolo 3 °C. Nejvyšší denní teploty 9 až 14 °C. Mírný až čerstvý jihozápadní až západní vítr se bude stáčet postupně na severozápadní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...
(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...
1 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...
(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...
3 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...
Zamě teda, od půlky mě to náko přestalo bavit....jak jezdit živě sledovat naší republiku, tak sledovat MXGP....chyběli hlavní favorité, málo jezdců atd...
Něco jsem zaslechl, že je jakási snaha změnit úroveň závodění (omezit hlavního organizátora a končí promotér závadů...?) , tak se historie bude opakovat a snad to donese ovoce...
Hlavně máme super juniory Julka Mikulu s Víťou Markem (přeju brzké uzdravení), těm je potřeba fandit
Ještě se odjel v Anglii superkros což vyhrál ET3, a ještě se mají jet 2 závody....
Ještě teda pokračuje Offroadmaratón.....jezdí to tu někdo, kdo to tu čte? Zamě teda SUPER svezení a snad příští rok bych se chtěl ještě svézt, nebo ještě letos? No uvidí se....po 3 letech jsem vytách motorku a svezl se alespoň se synem ...
(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...
... od půlky mě to náko přestalo bavit....jak jezdit živě sledovat naší republiku, tak sledovat MXGP....chyběli hlavní favorité, málo jezdců atd...
Mě to přestalo bavit z různých důvodů před třiceti roky, ale letos jsem se rozhodnul, že to překousnu a pro motokros (jako divák) něco udělám. Investoval jsem pětikilo do dalečínských (dvě návštěvy), vždycky jsem se cestou tam a zpět pěkně projel po škaredých cestách a zkratkami kolem lesů, když už byl ten offroadový den. Dalečín, hlavně proto, že si tam připomenu, jak tam naši jezdili na kawách mistrovství světa (125 ccm 1986, 250 ccm 1987).
Naposledy editováno 15.10.2022 15:25:51
(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...
sirr píše: Něco jsem zaslechl, že je jakási snaha změnit úroveň závodění (omezit hlavního organizátora a končí promotér závadů...?) , tak se historie bude opakovat a snad to donese ovoce...
Motokros je pekelně drahá záležitost a muselo by to fungovat "jako dřív" - nějaká SVS by musela najít a drapnout talenty s předpoklady a těm dopřát podmínky pro rozvoj. A těm nejlepším zajistit techniku a závodění na úrovni. Ted je to spíš o umanutosti fotrů, kteří, když na to mají prachy, zkouší svoje vlastní (a často nesplněné) ambice skrze potomky. Jezdili jsme s klukem bikros a i tam je vidět, jak je to o prachách, kolik se projezdí, a i když vybavení je "za pár tisíc", rodina s malýma dětma si to nemůže dovolit příliš často.
K promotérství a organizaci, viz. výše a MXoN - motokros není téma dne, dostat se k informacím znamená najít si je a pokud to promotérství a novinařina jsou na poloamatérské úrovni (o celkovém diletantství českých novinářů a magazínů ani nemluvě), kdo by se zajímal? Navíc lidí mají dneska lepší fotky a videa na internetu, než by mohli vidět na vlastní oči na trati. Holt to není jako v dobách, kdy tiskem vyšlo pár obrázků pochybné kvality a v televizi, často ještě černobílé, nebylo vidět žádné detaily, tedy tak akorát, aby to posloužilo jako návnada pro dva závody mistrovství světa, které se u nás jezdily.
Co s tím, to je otázka za milión.
(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...
sirr píše: ... Hlavně máme super juniory Julka Mikulu s Víťou Markem (přeju brzké uzdravení), těm je potřeba fandit ..
Před měsícem :
Před dvěma týdny :
Jaké to je, zkriplit se ve čtrnácti, to víš asi nejlíp sám. Z této perspektivy nejsem zastáncem příliš velkého spěchu, kdy začít s motokrosem, tlaku na výsledky a technické náročnosti se skoky po vzoru dospělých. Mimochodem, ty pak dává alespoň trochu do pořádku manželka ve svém zaměstnání, a nechtěl bych být v jejich kůži.
Dám sem link na bakalářku s názvem Kondiční příprava v motokrosu, ze které cituji:
Při výběru jezdce motokrosu se bere zřetel především na stav pasivního a aktivního pohybového aparátu. Páteř je při motokrosu vysoce zatěžována a podléhá intenzivním nárazům, to může způsobit i celoživotní následky, zejména v době růstu jedince. Záznamy výběrových řízení například ukázaly, že někteří z 38 testovaných chlapců (13–15 let) museli být z motokrosového tréninku vyloučeni z důvodu vadného držení těla (skolióza, ochabnutí břišního svalstva, kyfóza). Dopady motokrosu na ženy a muže se významně neliší.
Pokud jde o zranění jezdců motokrosu, nejčastěji dochází k polytraumatům od luxací, distorzí, odřenin a podlitin až po zlomeniny, k otřesu mozku a k vážným mnohočetným poraněním. Příkladovým zraněním v motokrosu je fraktura klíční kosti. Vlivem vibrací se u motokrosových jezdců projevují zejména degenerativní změny páteře a kloubů výhradně dolních končetin. Existuje zde i velké riziko poškození hlezen vibracemi, které vzhledem k nízkým regeneračním vlastnostem chrupavky způsobuje artrózu. Pracující motor a nerovnosti tratě způsobují vibrace o nízkých frekvencích a s vysokou amplitudou, které jsou přes stupačky přenášeny k jezdci. Ty bývají příčinou neurovaskulárních, hematurijních a proteinurijních poškození. Z důvodu velké psychofyzické zátěže se v motoristických sportech často objevuje riziko náhlých kardiovaskulárních příhod. Sledování srdeční aktivity v průběhu řízení ukázalo, že 17 % zdravých jezdců projevilo patologické změny EKG (výhradně ischémie depresí S-T úseku a poruchy srdečního rytmu).
Motoristický sport také vystavuje jezdce akutnímu nebo chronickému riziku otravy organismu (např. výfukové plyny v uzavřených prostorách). Negativní dopad na organismus jezdce mají mazadla, těžké uhlovodíky a rozpouštědla. Významnou roli může však hrát i alergie na prach a na další organické či anorganické látky, vyskytující se přímo v terénu nebo v depu. Obecně lze shrnout, že rizika motoristických sportů jsou závislá na meteorologických podmínkách na závodišti, na terénu a na technice.
Nehody motokrosových jezdců jsou zejména způsobeny zvýšenou únavou. Příčinou nadměrné svalové únavy je nahromadění odpadních látek metabolismu, nedostatečný přísun tekutin a spotřebování energetických rezerv. Jezdec je při jízdě vystaven dlouhodobému setrvání v nucené poloze, což zatěžuje svalstvo zejména staticky. Statické zatížení je daleko náročnější na látkovou výměnu než cyklické dynamické zatížení. Velký vliv na únavu motokrosových jezdců má i nervově-psychická složka. Kvalita procesů CNS se zhoršuje a prodlužují se reakce a zrak se značně unavuje (snížená schopnost vidět za šera, pokles ostrosti). Kvalitu výkonu nebo naopak únavu ovlivňuje zpravidla doba trvání závodu, nedostatek spánku, cirkadiánní rytmy, postpradiální hyperémie zažívacího traktu, individuální životospráva atd. Při motoristických sportech dochází k dopinku zřídkakdy. Byly však zaznamenány případy užívání psychomimetik a stimulanicií pro oddálení únavy a látek snižujících emocemi vyvolanou tachykardii inhibicí vlivem sympatiku.
Naposledy editováno 15.10.2022 16:29:17
Barum bus:
Dukla bus:
Naposledy editováno 30.10.2022 11:37:41
1 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...
Naposledy editováno 13.11.2022 11:21:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...
Naposledy editováno 13.11.2022 10:58:37
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...
http://gtmotocross.c...amp;cz=0&world=0
Dne 1.11.2007
Vypracoval : Rašík Dominik
1. Myšlenka:
Pořádat motokrosové závody ve třídě do 125 ccm a to pouze a jen dvoutaktních motorů o objemu do 125 ccm, pracovně „2T 125 ccm“.
2. Zdůvodnění:
a) Dnes probíhající závody jsou deprimující pro jezdce, kteří sedlají dvoudobé stroje. Třída do 125 ccm, která se jezdí, bohužel obsahuje i stroje čtyřtaktní, které mají jiné charakteristiky použitých motorů a tím pádem i jiný způsob jízdy. Proto si myslím, že se srovnává NESROVNATELNÉ – odtud i deprese a stres jezdců, kteří startují na dvoudobých motocyklech, kde jsou v průběhu závodu vlastně „vyzatáčkováni“ ( jezdec čtyřtaktního moto prostě na trati najede kratší dráhu než jezdec dvoutaktního moto ).
b) Mnoho jezdců se během sezóny zraňuje – dle mého názoru je to dáno tím, že se prostě snaží závodit a obstát i v konkurenci jezdců na 4T moto. Třída 2T do 125 ccm na tento problém bude mít pozitivní vliv a to tak, že mezi sebou závodí jezdci na strojích, které vyžadují stejný způsob jízdy daný použitím stejného druhu motoru, tj. dvoutaktního.
c) Dnešní příprava mladých jezdců je velice individuální a je jednoznačně taktéž závislá na financování. Prozatím začínají jezdci na 2T moto a následně přecházejí na 4T moto (třída do 125 ccm). Technika je samozřejmě drahá a k této ceně je ještě nutno připočíst provoz během sezóny. Taktéž je nutno zdůraznit, že v dnešní době je možno pořídit 2T moto o objemu 125 ccm za velice slušnou cenu a to jak používané, tak i nové. Zde je jednoznačně výhodnější 2T moto, tj. třída 2T do 125.
d) Kdo vlastně dnes jezdí motokros? Jsou to kluci, které podporují otcové nebo sponzoři – to je docela těžké a víme, že mnohdy se na startu sejde pár jezdců, kteří mezi sebou závodí. Někteří na 2T, někteří na 4T. Je dost jezdců, kteří v dobrého jezdce nikdy nevyrostou, ale mají štěstí ve štědrém sponzorovi nebo otci, který jim dopřeje novou, kvalitní techniku a ta jim mnohdy během závodu pomůže tím, že aspoň spolehlivě dojede do cíle a samozřejmě boduje. Takže zcela jistě nebudeme daleko od pravdy, když konstatujeme, že se nedá vůbec mluvit o nějaké masovosti tohoto sportu. Pokud budou pro tuto třídu 2T 125 ccm vyhlašovány závody, zcela jistě bude mnoho příznivců - jezdců, kteří rádi pojedou tuto třídu. Třída 2T do 125 ccc to ovšem dovolí.
e) Přechod z třídy do 85 ccm do vyšší kubatury je pozvolnější – nemění se způsob jízdy, ale jen jeden faktor a ten je výška motocyklu. Na 2T moto 125 ccm je nutno točit plynem úplně stejně jako na 2T moto 85 ccm. Jde o dravý způsob jízdy.
f) Vyšší zájem diváků – jízda 2T do 125 ccm je velice atraktivní. Použité motory a jejich charakteristiky nutí jezdce k agresivní jízdě nabité akcí a atraktivitou. Samozřejmě je zde umocňující fakt ve formě většího doprovodu ze strany rodinných příslušníků mladého jezdce. Nicméně vidět ještě nedospělé kluky na dospělých motorkách určitě láká k podívání větší množství lidí a určitě jsou takto koncipované závody zajímavější o drama na trati, vyrovnanosti jezdců a souboji nabitých metrů každé rozjížďky.
1 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...
Naposledy editováno 13.11.2022 13:04:19