globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 2t vyfuk
no, tak jak jsem zjistil, že okapovič mi na mustangu dělal spíš opačný efekt než měl, tak mě tak nějak začala zajímat ta magie ve 2t vyfucích, našel jsem pár videí v angličtině a programů na počítání pro stavbu vlastního laďáku, ale moc moudrý z toho nejsem, určitě to tu už bylo, tak mě klidně zhejtěte, že jsem líné hovado a neumím použít google.
tak bych chtěl vědět zhruba na jaký princip to funguje, a jak se to počítá, když si chci udělat laďený výfuk na určitou motorku s určitou úpravou atd (např 3k válec na fechtlu)
protože z těch anglických programů na výpočet jsem toho moc nepobral, a z toho co jsem našel tady, to je matematika ze které jsem si taky moc nevzal :D takže nějaký jednodušší způsob/ program.

1 reakcí na tento příspěvek 2t vyfuk

21.10.2021 v 01:31 | Nahoru | #1
Tady máš spoustu zajímavého čtení.
www.motorkari.cz/profil/

2t vyfuk

21.10.2021 v 09:47 | Nahoru | #2
Jestli ti to připadá složité, tak to je proto, že to opravdu složité je! Jelikož jde o 2T motor, který má vratné vyplachování, tak sání a výfuk musí udělat rovnováhu, mezi nasáváním a výfukem. Když je sání příliš tuhé, nesaje to dostatek směsi, když je příliš volný výfuk bez odporu, tak se zase směs přefoukne do výfuku a tak dále.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2t vyfuk

21.10.2021 v 10:35 | Nahoru | #3
kafeacigaro> Nepsal jsem to kvůli naprostému debilovi z Hodonína.

(reakce na) 2t vyfuk

21.10.2021 v 14:31 | Nahoru | #4
Beranidlo> Je mu 14, to by se dalo ještě odpustit, ale měl by zvednout zadek od PC a hledat někoho, kdo v okolí ví. Já so od Litovle, ale v okolí Hodonína znám lidi, co umí a dobře! Ale ať se snaží mladík

2t vyfuk

Skvělá odpověď, děkuji! 22.10.2021 v 11:20 | Nahoru | #5
Uprav si seriový výfuk. Základem je zkracování pro dosažení vyšších otáček.
Prvni, co zkrátíš, je koleno. V serii je napojení kolena na zbytek výfuku někde pod kontrolním šroubem na olej. Koleno zařízneš, ale jen tak, aby na to šel výfuk nasadit a těsnil. Případně můžeš natěsno svařit. Simsony se taky v průběhu výroby zkracovaly.


Z výfuku vykucháš všechno co tam je. Lepší se dělá s poslední variantou, kde je nalisovaná vložka.
Obrázek je odsud https://www.jawa-50...ku-pionyr-zmeny.html

Je to stejné jako na babettě, všechno musí ven, takto:

Z plechu si sbalíš a svaříš kužel délky 24cm (plus mínus cenťák, nebudeme řešit podružnosti). Venkovní průměr kužele musí být natěsno ve výfuku, špičkou kužele prochází trubka. Zkus najít něco s vnitřním průměrem kolem 12mm. Trubka je dlouhá asi 15cm a čouhá směrem k motoru. Směrem ke konci výfuku je na trubku přivařená trubka svařená z nějakého děrovaného plechu nebo tahokovu. Prostor mezi děrovanou trubkou a kuželem vyplníš skelnou vatou a drátěnkou. Víčko použiješ původní. Všechno svaříš nějak dohromady, vrazíš do výfuku, dotěsníš silikonem a pojistíš z boku samořeznýma šroubama. Polohou ve výfuku se doladí otáčky - posunutím kužele dopředu dosáhneš otáčky vyšší.
Obrázky jsou z babetty.

2t vyfuk

22.10.2021 v 11:46 | Nahoru | #6
Obyč skelná vata moc nevydrží, teď jsem do 3a1/2 nacpal ocelovou vlnu hrubost 0 a tlumí to dobře. Poradil mi to chlapík co dělal Trabanty do rogalo, říkal že to vydrží o dost dýl než obyč skelná vata, ta se rychle vymlátí a slepí olejem.

1 reakcí na tento příspěvek 2t vyfuk

23.10.2021 v 23:11 | Nahoru | #7
Proboha, Simála v dnešní době prstit. Nech to na pokoji, udržuj jako dobovou raritku a užívej jako veterán.
Každý, opakuju každý zprstěný východní stroj vyrobený před rokem 1989 skončil: Propálenej píst, vysypaná kvalkisna, prostě nový motor z druhovýroby Made in Polsko mezikrok a pak vrakoviště.
......V dětství jsem 'naučil' šicí stroj made in Singer, na které už prababička šila záclony a ubrusy přešít bundu džísku. No to byl ještě kvalitní stroj, přesto šaty do tanečních už nikdy znovu nedal.
A toto je stroj made in DDR, poladíš to pouze jednou., Jak do toho hrábneš, ano kouří to, vrčí to ano, ale do kravína na první šlápnutí v minus 10 s tím už nedojedeš.
Simály proti Jawa 50 jsou hodně sbérateli nedoceněné, tohle si asi nezaslouží. Věrný stroj kterej tě odveze, při minimální údržbě kamkoli kdykoli, a na rozdíl od Jawy i svítí, nech ho napokoji, prosím.

(reakce na) 2t vyfuk

24.10.2021 v 00:23 | Nahoru | #8

Julip2 píše: Proboha, Simála v dnešní době prstit. Nech to na pokoji, udržuj jako dobovou raritku a užívej jako veterán.
Každý, opakuju každý zprstěný východní stroj vyrobený před rokem 1989 skončil: Propálenej píst, vysypaná kvalkisna, prostě nový motor z druhovýroby Made in Polsko mezikrok a pak vrakoviště.
......V dětství jsem 'naučil' šicí stroj made in Singer, na které už prababička šila záclony a ubrusy přešít bundu džísku. No to byl ještě kvalitní stroj, přesto šaty do tanečních už nikdy znovu nedal.
A toto je stroj made in DDR, poladíš to pouze jednou., Jak do toho hrábneš, ano kouří to, vrčí to ano, ale do kravína na první šlápnutí v minus 10 s tím už nedojedeš.
Simály proti Jawa 50 jsou hodně sbérateli nedoceněné, tohle si asi nezaslouží. Věrný stroj kterej tě odveze, při minimální údržbě kamkoli kdykoli, a na rozdíl od Jawy i svítí, nech ho napokoji, prosím.


Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto
Olej do methanolu Jawa 50/23 Mustang Matmote123 28 22.3.2024 v 11:55 assassin
Jawa 50 motor Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 15 20.3.2024 v 20:01 Dominik07
Obnovení slovenských dokladů Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 3 19.3.2024 v 21:21 rg250

TOPlist