tak bych chtěl vědět zhruba na jaký princip to funguje, a jak se to počítá, když si chci udělat laďený výfuk na určitou motorku s určitou úpravou atd (např 3k válec na fechtlu)
protože z těch anglických programů na výpočet jsem toho moc nepobral, a z toho co jsem našel tady, to je matematika ze které jsem si taky moc nevzal :D takže nějaký jednodušší způsob/ program.
1 reakcí na tento příspěvek 2t vyfuk
www.motorkari.cz/profil/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2t vyfuk
Prvni, co zkrátíš, je koleno. V serii je napojení kolena na zbytek výfuku někde pod kontrolním šroubem na olej. Koleno zařízneš, ale jen tak, aby na to šel výfuk nasadit a těsnil. Případně můžeš natěsno svařit. Simsony se taky v průběhu výroby zkracovaly.
Z výfuku vykucháš všechno co tam je. Lepší se dělá s poslední variantou, kde je nalisovaná vložka.
Obrázek je odsud https://www.jawa-50...ku-pionyr-zmeny.html
Je to stejné jako na babettě, všechno musí ven, takto:
Z plechu si sbalíš a svaříš kužel délky 24cm (plus mínus cenťák, nebudeme řešit podružnosti). Venkovní průměr kužele musí být natěsno ve výfuku, špičkou kužele prochází trubka. Zkus najít něco s vnitřním průměrem kolem 12mm. Trubka je dlouhá asi 15cm a čouhá směrem k motoru. Směrem ke konci výfuku je na trubku přivařená trubka svařená z nějakého děrovaného plechu nebo tahokovu. Prostor mezi děrovanou trubkou a kuželem vyplníš skelnou vatou a drátěnkou. Víčko použiješ původní. Všechno svaříš nějak dohromady, vrazíš do výfuku, dotěsníš silikonem a pojistíš z boku samořeznýma šroubama. Polohou ve výfuku se doladí otáčky - posunutím kužele dopředu dosáhneš otáčky vyšší.
Obrázky jsou z babetty.
1 reakcí na tento příspěvek 2t vyfuk
Každý, opakuju každý zprstěný východní stroj vyrobený před rokem 1989 skončil: Propálenej píst, vysypaná kvalkisna, prostě nový motor z druhovýroby Made in Polsko mezikrok a pak vrakoviště.
......V dětství jsem 'naučil' šicí stroj made in Singer, na které už prababička šila záclony a ubrusy přešít bundu džísku. No to byl ještě kvalitní stroj, přesto šaty do tanečních už nikdy znovu nedal.
A toto je stroj made in DDR, poladíš to pouze jednou., Jak do toho hrábneš, ano kouří to, vrčí to ano, ale do kravína na první šlápnutí v minus 10 s tím už nedojedeš.
Simály proti Jawa 50 jsou hodně sbérateli nedoceněné, tohle si asi nezaslouží. Věrný stroj kterej tě odveze, při minimální údržbě kamkoli kdykoli, a na rozdíl od Jawy i svítí, nech ho napokoji, prosím.
Julip2 píše: Proboha, Simála v dnešní době prstit. Nech to na pokoji, udržuj jako dobovou raritku a užívej jako veterán.
Každý, opakuju každý zprstěný východní stroj vyrobený před rokem 1989 skončil: Propálenej píst, vysypaná kvalkisna, prostě nový motor z druhovýroby Made in Polsko mezikrok a pak vrakoviště.
......V dětství jsem 'naučil' šicí stroj made in Singer, na které už prababička šila záclony a ubrusy přešít bundu džísku. No to byl ještě kvalitní stroj, přesto šaty do tanečních už nikdy znovu nedal.
A toto je stroj made in DDR, poladíš to pouze jednou., Jak do toho hrábneš, ano kouří to, vrčí to ano, ale do kravína na první šlápnutí v minus 10 s tím už nedojedeš.
Simály proti Jawa 50 jsou hodně sbérateli nedoceněné, tohle si asi nezaslouží. Věrný stroj kterej tě odveze, při minimální údržbě kamkoli kdykoli, a na rozdíl od Jawy i svítí, nech ho napokoji, prosím.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 13 | 25.3.2024 v 11:50 papiboy |
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 2 | 23.3.2024 v 14:06 moje-moto |
Olej do methanolu Jawa 50/23 Mustang | Matmote123 | 28 | 22.3.2024 v 11:55 assassin |
Jawa 50 motor Jawa 50/20 Pionýr | Dominik07 | 15 | 20.3.2024 v 20:01 Dominik07 |
Obnovení slovenských dokladů Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 3 | 19.3.2024 v 21:21 rg250 |