globalmoto_unor





Téma: Ako zazimovat moto bez garaze
Poradi niekto ako zazimovat motocykel vonku, ked nevlastnim garaz? Plachta, to urcite ano. Ale nadrz ma byt prazdna ci plna? Aj tak po 3.mesiacoch bude palivo nepouzitelne, takze na jar nove. Vybrat bateriu, to je jasne, doma raz mesacne (mozno aj castejsie) nabit. Moto umyt - samozrejme, ale aj nastriekat nejakym voskom? Za kazdu radu dakujem.

2 reakcí na tento příspěvek Ako zazimovat moto bez garaze

13.10.2021 v 22:15 | Nahoru | #1
K čemu je dobrý každej měsíc nabíjet baterku? Mám moto v obyč. řadové garáži a baterku nevyndávám několik let. Nabiju na podzim, když je potřeba tak na jaře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ako zazimovat moto bez garaze

13.10.2021 v 22:26 | Nahoru | #2
panTerek> k čemu myslíš? ona se ti dobíjí za stání když je několik měsíců v klidu jo?

(reakce na) Ako zazimovat moto bez garaze

13.10.2021 v 23:16 | Nahoru | #3

panTerek píše: K čemu je dobrý každej měsíc nabíjet baterku? Mám moto v obyč. řadové garáži a baterku nevyndávám několik let. Nabiju na podzim, když je potřeba tak na jaře.



Čau, záleží o akú motorku ide. napríklad moje enduro má baterku maličkú, no s vysokým štartovacím prúdom. No nevydrží dlho živiť riadiacu jednotku a hodinky, ktoré sú stále pod napätím, teda stále žerú baterku. v chlade ju žerie ešte horšie. Po týždni, keď nejazdím tak napätie klesne pod 12,4 V a to značí sulfatáciu. Sulfatácia je nezvratný proces, čo baterku poškodí natoľko je je po nej. Preto baterku po každej jazde v endure a to aj v lete odpájam od pluska. Veľa moderných motoriek a samozrejme aj áut má stály odber, no autá majú baterky veľké teda veľa Ampérhodín. Čiže vydržia dlho živiť spotrebiče imobilizéry a podobné blbinky. Moderné motorky majú baterky ľahšie ako staré staré motky a tie staré nemuseli živiť nič. Ja sa o baterky tiež starám, lebo som sa nestaral a po zime som musel kúpiť do dvoch motoriek nové baterky. vydržali mi len jednu sezónu. Nechal som ich cez zimu vybité a ešte som sa hrajkal a motorky štartoval cez zimu a nejazdil. Teraz už po naštartovaní zásadne jazdím. Potom som si o tom počítal nejakú teóriu a už ich nabíjam tiež každý mesiac a už mi vydržia dlhšie. Najhoršie je, keď ju necháš odstavenú pod 12,4 V . To je jej smrť. Už sa nedá nabiť, nabíjačka ukazuje, že je nabitá, ale ona nie je, len už nedokáže kvôli zasulfatovaným doskám prijať do seba energiu. Cestnú motorku mám starú karbecovú za kľudu nemá nijaký odber, ale v zime ju tiež radšej dobijem pre svoje uspokojenie a premerám. Mám ju asi 4 roky a má cca 12,9 V. Enduro už končí, v chlade má ledva 12,5 V, dobíjam ju raadšej stále pred jazdou v sobotu na pol hodinu. Dobíjanie kontrolujem pravidelne na oboch.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Klasika nebo scrambler do 100 tisíc [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Benelli Leoncino 500, Hon... jincom 49 8.1.2024 v 10:47 Pítrs888

TOPlist