Téma: Honda XRV 750 AT geometrie - padá ke straně
11.10.2021 v 16:50
Ahoj. Chtěl bych se zeptat , zda má někdo nějaké zkušenosti ohledně měření geometrie na motorkách.
Na mojí Africe když sundám ruce z řidítek , tak má tendenci padat doprava pokud se hoodně nakloním doleva tak jí donutím aby jela rovně. . I při jízdě cítím , že levá ruka musí tlačit víc na řidítka aby jela rovně.
Nebyla bouraná jen lehce položená na pravou stranu - vyřešil to pravý plast , lehce odřená stupačka a závaží na řidítkách tak velká rána to nebyla. Trubky na vidlicích jsou OK.
Poradil by někdo? Díky.
Naposledy editováno 23.11.2021 19:37:11
Na mojí Africe když sundám ruce z řidítek , tak má tendenci padat doprava pokud se hoodně nakloním doleva tak jí donutím aby jela rovně. . I při jízdě cítím , že levá ruka musí tlačit víc na řidítka aby jela rovně.
Nebyla bouraná jen lehce položená na pravou stranu - vyřešil to pravý plast , lehce odřená stupačka a závaží na řidítkách tak velká rána to nebyla. Trubky na vidlicích jsou OK.
Poradil by někdo? Díky.
Naposledy editováno 23.11.2021 19:37:11
oko vidi .. a ta latova metoda je docela presna... samo, muzes si to nechat premerit, jsou na to pristroje, meri se to laserem, ale takhle stara motorka je trochu kriva kazda
hele nemas jen krive riditka po nejakem tom lehkem odlozeni?
hele nemas jen krive riditka po nejakem tom lehkem odlozeni?
1 reakcí na tento příspěvek Honda XRV 750 AT geometrie - padá ke straně
No křivá možná někde bude , ale kde. O když moc tomu nevěřím jezdím jen po silnici a když vidím co na to ostatní dělají tak to stářím nebude. Dělala to když jsem ji koupil to měla 2 000km teď 70 000.
Řidítka na to nemůžou mít vliv protože to padá když je pustím.
Řidítka na to nemůžou mít vliv protože to padá když je pustím.
Zeptám se asi blbě, ale kdybys naměřil štafle, šel by jsi do rovnání? Někdy je prostě lepší neslyšet, trávu růst. Stačí třeba ne úplně přesné ustavení díky výrobním tolerancím excentrů a kolíků na zadní vidli, mírné rozhození (pootočení) v předních vidlích apod.
1 reakcí na tento příspěvek Honda XRV 750 AT geometrie - padá ke straně
Kdybych věděl že je něco křivě tak bych to určitě srovnal. Ale nejdřív potřebuji co a kde. A že by takovouhle motorku HONDA pustila do prodeje nebo že by byla z výroby takhle ? Tak to sorry ale tohle není fichtl.
Ludva77> a tusis co se s tou motorkou delo behem tech prvnich 2tis? proc nekdo prodaval sotva zajetou moto? to muselo byt jeste v zaruce ne? to chtelo mozna resit tenkrat... ted jestli te to trapi a nedokazes tomu prijit na kloub tak to sverit nekomu kdo ma vybaveni na mereni....
1 reakcí na tento příspěvek Honda XRV 750 AT geometrie - padá ke straně
Resil jsem taky. Nejpravdepodobneji mas ten stejny problem.... Lehce křivě ulozene zadni kolo. Staci drobna odchylka kdy si retez pritahne jednu stranu vic k motoru a dela to presne tohle.
Od te doby pouzivam tohle:
https://m.banggood.c...-Bike-p-1180121.html
Od te doby pouzivam tohle:
https://m.banggood.c...-Bike-p-1180121.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda XRV 750 AT geometrie - padá ke straně
[quote=Wlnic]Resil jsem taky. Nejpravdepodobneji mas ten stejny problem.... Lehce křivě ulozene zadni kolo. Staci drobna odchylka kdy si retez pritahne jednu stranu vic k motoru a dela to presne tohle.
To ne dělá to Nezavisle na tahu motoru. Ať když sundam ruku z plynu se zařazenou rychlostí tak i na neutrál.
Zkoušel jsem i šponovaky na řetěz na jedné straně přitáhnout víc a opačne. Jelo to blbě ale na tu stranu to padalo stejně.
Spíš bych potřeboval vědět jestli je nějaká metoda jak tu geometrii doma změřit.
Naposledy editováno 13.10.2021 12:24:00
To ne dělá to Nezavisle na tahu motoru. Ať když sundam ruku z plynu se zařazenou rychlostí tak i na neutrál.
Zkoušel jsem i šponovaky na řetěz na jedné straně přitáhnout víc a opačne. Jelo to blbě ale na tu stranu to padalo stejně.
Spíš bych potřeboval vědět jestli je nějaká metoda jak tu geometrii doma změřit.
Naposledy editováno 13.10.2021 12:24:00
1 reakcí na tento příspěvek Honda XRV 750 AT geometrie - padá ke straně
No to by musely byt ohnuté . Trubky jsou rovné. Zkoušel jsem to v brejlích povolit pootočit. No zkrátka psí kusy.
Zřejmě se to při tom prvním položení někde kleplo ,ale teď kde. ?
Zřejmě se to při tom prvním položení někde kleplo ,ale teď kde. ?
Metoda je,ale dost pracná.. časově náročná..Krom motoru vystrojit kola,kyvku,vidle a měřit. Rám : úhel záklonu krku řízení,musíš znát stupenˇ..Osu uložení kyvky vs osu krku řízení,takto měřit i s nasazenou kyvkou v uložení kola..Kyvku osu uložení rám vs osu kola.. Vidle zvláštˇ..Rovnost a ovalitu trubek,hlavně kolem uložení sp. brýlí..Osu trnu(čepu) spodních brýlí vs osám trubek kluzáků...Určitě na něco přijdeš.. Prakticky na to stačí olovnice,ůhelník,metr,vodováha,lepší laserová,tužka notes a šuplera..Taky se osvěčilo měřit na stín k paprsku váhy..
Naposledy editováno 13.10.2021 13:43:57
Naposledy editováno 13.10.2021 13:43:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda XRV 750 AT geometrie - padá ke straně
Ludva77> Nemyslel jsem, ze se to mění v zatahu. Myslel jsem, ze mas trvale krive ulozene zadni kolo.
Opravdu si to poradne zkontroluj, at neresis silenosti a reseni je blbost
Opravdu si to poradne zkontroluj, at neresis silenosti a reseni je blbost
[quote=Wlnic]Ludva77> Nemyslel jsem, ze se to mění v zatahu. Myslel jsem, ze mas trvale krive ulozene zadni kolo.
Opravdu si to poradne zkontroluj, at neresis silenosti a reseni je blbost
No jsem právě temna zadníma šponovakama zkoušel jednu stranu povolit a druhou přitáhnout. Zkrátka aby to nebylo v ose. Ale stejný. Nicméně měření lati ukázalo ze to je absolutně rovně v ose.
Ještě mi napadlo jestli nemůže být jiný úhel řízení od toho pádu , ale myslím že by to asi dřív odnesly trubky.
Ono to spadlo na pravou stranu s dostalo to nejspíš ranku na řiditka. , ale ty byly Ok.
Opravdu si to poradne zkontroluj, at neresis silenosti a reseni je blbost
No jsem právě temna zadníma šponovakama zkoušel jednu stranu povolit a druhou přitáhnout. Zkrátka aby to nebylo v ose. Ale stejný. Nicméně měření lati ukázalo ze to je absolutně rovně v ose.
Ještě mi napadlo jestli nemůže být jiný úhel řízení od toho pádu , ale myslím že by to asi dřív odnesly trubky.
Ono to spadlo na pravou stranu s dostalo to nejspíš ranku na řiditka. , ale ty byly Ok.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda XRV 750 AT geometrie - padá ke straně
Ludva77> Nemusely by být ohnuté trubky. Opravdu se někdy hodí do vrtule spodní brejle.
e - když máš kola v lati, tak zkus váhou nebo olovnicí, jestli jsou taky obě svisle.
Naposledy editováno 13.10.2021 16:55:23
e - když máš kola v lati, tak zkus váhou nebo olovnicí, jestli jsou taky obě svisle.
Naposledy editováno 13.10.2021 16:55:23
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda XRV 750 AT geometrie - padá ke straně
Kohlstein> jen teda jestli zkousel s vidlicema tocit a znovu je ustavit atd - tak by nejspis postupoval tak, ze vynda kolo, sunda hroni bryle, povoli spodni a ustavi v nich trubky vidlic .... a pri vraceni hornich bryli by prisel na to, ze to nejde....
assassin píše: Kohlstein> jen teda jestli zkousel s vidlicema tocit a znovu je ustavit atd - tak by nejspis postupoval tak, ze vynda kolo, sunda hroni bryle, povoli spodni a ustavi v nich trubky vidlic .... a pri vraceni hornich bryli by prisel na to, ze to nejde....
No to zkusim.
1 reakcí na tento příspěvek Honda XRV 750 AT geometrie - padá ke straně
Nemáš to hnuté v silnetblocích, rersp. jen přihnuté klemy s dlouhým šroubem skrz, co drží řídítka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda XRV 750 AT geometrie - padá ke straně
vilemx píše: Nemáš to hnuté v silnetblocích, rersp. jen přihnuté klemy s dlouhým šroubem skrz, co drží řídítka?
no to si myslim , že by se mi blbě držely ale motorka by jela rovně.
Naposledy editováno 13.10.2021 20:11:37
Čau, padli tu slová, bolo to v príspevku 13, písal to Ludva77, akož, sory , ale že by to vypustila Honda z továrne? vieš aké zmätky som našiel vo svojej praxi? Čo všetko vedia vyprodukovať ľudia,? A nielen vyprodukovať, pustiť cez kontrolu a ešte k tom aj predať. Za všetky jedna a mám to aj nafotené. fotil som to preto, lebo som bol pyšný na seba , že taký chudák ako ja na východe opravuje Bombardier 4 kolka profi dovoz niekde z Kanady, alebo USA. Asi už som o tom písal v nejakom vlákne. Robil som na tom kľuku a ešte bola porucha vadná zadná poloos na jednej strane. kolku som opravil poloos zákazník zohnal z PL. ako som skladal tú nápravu , tak som tam vrazil tú poloos, nápravu som mal demontovanú a skladal som to vo zvislej polohe. Tak na tú poloos som nasadil nohavicu ( tuhá zadná náprava ako (V3S, alebo Moskvič, Volga) a ajhľa, nohavica tam nesedí. Nejaký debo prírubu navaril krivo na rúru, druhý debo to takto poskladal, následne dotiahol, pri dotiahnutí musel zlomiť tú poloos, lebo to bolo krivé nie mm , ale cm. Potom tú 4 kolku, poskladali, skontrolovali ďaľší debovia a predali debovi čo to kúpil. Keby niekto chcel tak pošlem fotku výrobku Made in USA. Nakoniec to musel po nich opraviť geniálny opravár=ja( robím si srandu) Nepíšem o krivých autách z výroby,
No k veci, zdvihni motorku a zaves ju o plafón alebo o vysoko zdvižný vozík. Potom s kamošom daj latu ( tenký hliníkový profil) na predné koleso a na zadné koleso, zvisle, laty upraviť aby si mohol zmerať zvislé osi kolies. Možno pred tým, rozobrať uloženie kyvky v ráme. mal som to posraté ( zle poskladané) na endure, čo mám teraz. Síce neviem, či to bolo od nová , alebo zásah českého, alebo slovenského kutila. Keď demontuješ kyvku tak sa pozri, ako je pozváraná. Stačí aby to roboš blbo poskladal v prípravku a pozváral to tak. (alebo pozváral robot) Koleso je potom mimo zvislú os a ......
Naposledy editováno 16.10.2021 10:08:11
No k veci, zdvihni motorku a zaves ju o plafón alebo o vysoko zdvižný vozík. Potom s kamošom daj latu ( tenký hliníkový profil) na predné koleso a na zadné koleso, zvisle, laty upraviť aby si mohol zmerať zvislé osi kolies. Možno pred tým, rozobrať uloženie kyvky v ráme. mal som to posraté ( zle poskladané) na endure, čo mám teraz. Síce neviem, či to bolo od nová , alebo zásah českého, alebo slovenského kutila. Keď demontuješ kyvku tak sa pozri, ako je pozváraná. Stačí aby to roboš blbo poskladal v prípravku a pozváral to tak. (alebo pozváral robot) Koleso je potom mimo zvislú os a ......
Naposledy editováno 16.10.2021 10:08:11
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin | ErlSinkler | 8 | 28.11.2023 v 13:44 vilemx |
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin | smuherr | 36 | 30.9.2023 v 10:40 smuherr |
ztrácí se mi elektrika Honda XRV 750 Africa Twin | bohumírek | 6 | 27.4.2023 v 21:45 FILODENDRON |