bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vačka a vahadla KO
11.10.2021 v 14:32
Ahoj všichni !
Moto Honda XL 250 R - 1984 - MD11. Bohužel jsem asi po 1000 km obrousil vačku a vahadla a nevím kde se stala chyba. Motor jsem komplet repasoval. I vačky a vahadla byla u pana Pavlíčka v Brně, ale chyba bude zřejmě v nedostatečném mazání. Čerpadlo jsem kontroloval a je bez zjevného poškození a pokud startuju tak olej do hlavy tlačí. Poradí někdo na co se zaměřit ?? Jak zkontrolovat tlak na čerpadle a kolik by mělo dávat ? Nechci to dát dohromady a udělat to samé. Má někdo podobné zkušenosti ? Díky

Vačka a vahadla KO

11.10.2021 v 16:03 | Nahoru | #1
Ahoj. To docela nasere. Jen se zeptám. To nešlo slyšet? Muselo to klepat víc jak starej Meďour v dieselu.

Vačka a vahadla KO

11.10.2021 v 16:32 | Nahoru | #2
Slyšet to bylo, ale nic hrozného. Nejvíce byla sedřené vahadla na levé straně - poslední 2 - výfuk a sání - ty nejdále od ústí mazacího kanálu který je z pravé strany a pokračuje dál do vačky. Trochu to cvakalo a já to přisuzoval napínáku který jsem chtěl vyměnit a vybaflo na mě tohle....Dle logiky tam prostě ten olej nedošel, ale proč ??
Malý tlak ?? Když tak brouzdám po netu tak je to docela nemoc těchhle jednoválců.. Tak pokud by uměl někdo poradit na co dát bacha. Já ten motor měl rozebraný do šroubku a vůbec nevím co jsem po...
Dík

Vačka a vahadla KO

11.10.2021 v 16:49 | Nahoru | #3
Řekl bych nízký tlak mazání - olej se nedostane všude. Může být to čerpadlo po letech již vydřené.

Vačka a vahadla KO

11.10.2021 v 16:52 | Nahoru | #4
Spis nez na cerpadlo samotny bych se zameril na uniky tlaku nekde jinde, tedy ulozeni lozisek kliky nebo prevodovky. Pak logicky do hlavy nedotlaci dost oleje...

Vačka a vahadla KO

11.10.2021 v 17:30 | Nahoru | #5
Otevřený (zaseklý) pojistný / regulační ventil?

Vačka a vahadla KO

11.10.2021 v 17:35 | Nahoru | #6
Čau, u týchto motoriek treba dať pozor na skladanie. Na vačkovom hriadeli sú dve ložiská pravé a ľavé. Oni sú rovnaké, ale , veľké ALE jedno z tých ložísk má z jednej strany kryt. ( ložisko má za číslom označenie Z To Z znamená jednostranný kryt). Ten tam je kvôli tomu , aby z toho ložiska neunikol tlak a olej. Vačkový hriadeľ je dutý a cez neho to potom maže cez tie dierky vačky a vahadlá. Keď tie ložiská prehodíš , tak ti olej utečie cez ložisko a odtečie späť do vane. Npôjde cez tie dierky k vačkám a zoderú sa . Tak na toto si daj pozor. Možno sú už ložiská vymenené za nové a obe sú bez tej krytky.

Vačka a vahadla KO

11.10.2021 v 17:50 | Nahoru | #7
Krokoš - to zakrytované bylo na pravé straně takže by tam únik být neměl.. nevím teda jestli má být kryt dovnitř motoru nebo ven ?? Počítám, že ven aby olej natekl dovnitř a dál to nepustil a tlačil do vačky.. Ventil na čerpadle žádný není ?? Nebo jsem ho nenašel ?

Vačka a vahadla KO

11.10.2021 v 19:03 | Nahoru | #8
Když je to teda verze ještě bez regulace tlaku, tak podle návodu zkontroluj vůle v čerpadle a sítko na straně sání čerpadla:

1 reakcí na tento příspěvek Vačka a vahadla KO

11.10.2021 v 19:53 | Nahoru | #9
Díky. To vše jsem kontroloval a čistil když jsem dělal go. Tady ani nejde zkontrolovat nikde tlak ( změřit ) . Teď musím sehnat vačku a vahadla nebo zase repasovat, ale musím přijít na to kde je chyba.

(reakce na) Vačka a vahadla KO

11.10.2021 v 22:15 | Nahoru | #10
frcus> ešte pozri tie dierky na vačkovom hriadeli či v nich nie je silikón z dávnejších silikónových opráv. Joj, ešte ma napadlo skontroluj tesnenie pod hlavou či ti sedia otvory na vedenie oleju a aj pod valcom. síce na tej motorke je ten olej vedený nie cez valec , ale je tam trubka olejové, skontroluj holendre, či tam nejaký expert nedal obyčajnú skrutku namiesto tej s dierkou. Kutil domáci československý je všetkého schopný. A ty sa potom chudák môžeš trápiť. Alebo, či nie je vyhodené celé potrubie, veď načo ho tam , nie? Veď to pôjde aj bez toho. Zaslepiť otvory skrutkami a je to. To asi kecám, lebo si písal, že olej do hlavy tlačí. Potom ostávajú len tie dierky na vačkovom hriadeli

PS: neviem, teraz len kecám, ale keď je olej vedený z bloku do valcu tak tam je o krúžok ten vie niekedy chýbať a olej má potom malý tlak. Uniká do kľuky dole. Len nápad.

Naposledy editováno 11.10.2021 22:20:59

1 reakcí na tento příspěvek Vačka a vahadla KO

12.10.2021 v 08:24 | Nahoru | #11
Jediné vedení oleje nahoru je skrz potrubí do hlavy válce. Pokud se nepletu tak a pamatuji si to dobře tak mezi válcem a hlavou už žádné otvory pro vedení oleje nejsou ? Nebo se pletu ? Olej to tlačí nahoru do vačky odkud je rozstřikován na vahadla, ložiska a vrací se zpátky šachtou rozvodového řetězu do motoru ?
Nebo v tom mám hokej ?

(reakce na) Vačka a vahadla KO

12.10.2021 v 08:56 | Nahoru | #12
frcus> Tvůj motor - tvůj hokej.
Otázka je, jak ti to u Pavlíčka vlastně repasovali. Přebrušovali vačky, navařovali? Jsou materiálové dvojice, které moc vzájemného tření nevydrží. Taky, kde vzal tvar vačky, pokud ji přebrušoval. A jestli neprobrousil do měkkého.

Vačka a vahadla KO

12.10.2021 v 09:22 | Nahoru | #13
Kohlstein - jo máš pravdu. To už jsem slyšel od vícero lidí jestli to bylo uděláno dobře. Kdyby to alespoň šlo koupit nové, ale na tyhle staré motorky už toho moc neseženeš.
Brouzdám po netu, prolezl jsem celý ebay, ale tam je to to samé. Když to objevím tak je to dobité jak z války. Každopádně díky. Jsem rád za jakýkoliv nápad, radu !
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda xl 250 r 83 rok: potřeba uděl... Honda XL 250 R/S Kroskař 9 17.10.2023 v 20:48 kokoška.
Honda xl 250 r problém jízda Honda XL 250 R/S Kroskař 2 25.2.2023 v 15:58 Kroskař
Honda 250r XL Honda XL 250 R/S Kroskař 2 1.6.2022 v 22:21 Ariete
Honda xl 250 r seřízení ventilů Honda XL 250 R/S Kroskař 1 6.4.2022 v 06:29 jardad
Honda xl 250 r Honda XL 250 R/S Kroskař 1 3.4.2022 v 11:16 JwKS_Pavel


TOPlist