Téma: Ducati Panigale V4 okruhová stavba
8.10.2021 v 16:32
Tak na mě taky došlo!!!
Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.

Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda.
Dost filozofování, třeba se jen budu MUSET přizpůsobit.
No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.

Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.
Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…

Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.

Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.
Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .

Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch
Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.
Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek
Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet
Zima je dlouhá.....
Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.

Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda.


No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.

Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.

Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…

Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.

Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.
Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .

Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch
Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.

Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek

Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet

Zima je dlouhá.....
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Doucha strašně držím palec ať to dáš do kupy...



3 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Čau kluci, teď byl zas trochu čas a tak jsem se o kousek posunul. Dal jsem novou pumpu 17" Costa corta
a hadice k třmenům na předek.

Já tam předtím měl ke každému třmenu od pumpy hadici napřímo, ale nebylo to úplně ono. Jak tam trčí ten chladič, tak vždycke někde překážel a nelíbilo se mi to. Tak jsem pořídil "racing" tuhle

Ale bylo to taky tak nějak nahovno. Ta Costa corta má ten vývod malinko jinak a tak divně se to tam kroutilo. Naštěstí máme v partě vývojáře Oťase a ten vyrobil hadice přesně na míru

Tak už jsem jen vyrobil uchycení


Je dobrý pokud ty hadice měníte vyzkoušet, co udělají při ponořených vidlicích, protože už jsme taky viděli pár probroušených hadic o přední kolo, tak je třeba nasimulovat potopený vidle

A takhle je to odlehčený

Ještě musím vymyslet držák nádobky, protože na tu pumpu to dát nejde.
Tak pokud možno úspěšný Nový rok, hlavně zdraví všem
to ostatní se už nějak vždycky pořeší

Naposledy editováno 30.12.2024 18:04:14
a hadice k třmenům na předek.

Já tam předtím měl ke každému třmenu od pumpy hadici napřímo, ale nebylo to úplně ono. Jak tam trčí ten chladič, tak vždycke někde překážel a nelíbilo se mi to. Tak jsem pořídil "racing" tuhle

Ale bylo to taky tak nějak nahovno. Ta Costa corta má ten vývod malinko jinak a tak divně se to tam kroutilo. Naštěstí máme v partě vývojáře Oťase a ten vyrobil hadice přesně na míru


Tak už jsem jen vyrobil uchycení


Je dobrý pokud ty hadice měníte vyzkoušet, co udělají při ponořených vidlicích, protože už jsme taky viděli pár probroušených hadic o přední kolo, tak je třeba nasimulovat potopený vidle

A takhle je to odlehčený

Ještě musím vymyslet držák nádobky, protože na tu pumpu to dát nejde.
Tak pokud možno úspěšný Nový rok, hlavně zdraví všem



Naposledy editováno 30.12.2024 18:04:14
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha> Právě proto ty hadice podle technických předpisů nesmějí vést vnitřkem jako u Tebe...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
radi5 píše: doucha> Právě proto ty hadice podle technických předpisů nesmějí vést vnitřkem jako u Tebe...
Já samozřejmě vím, že to na těch závoďákách tahaj venkem, jen jsem nevěděl, že je to daný technickým předpisem


Tu modrou hadici co je nahoře v obrázku jsem tam měl už takhle danou, ale jak tam mám vytrčený boky toho chladiče , tak to při ponoření do toho bouchalo. Jsem to nevyfotil, ale bylo to tam nějak takhle

V každým případě mi to teď dělá oblouk do volnýho prostoru a nic to cestou nepotkává


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha> Tak já sice věděl, že je to venkem povinné, ale nikdy sem nepochopil přesný důvod. Byl bych rád, kdyby mi to někdo vysvětlil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
BlackSabbath> tam to zrovna vypadá, že při propruzeni dojde ke kontaktu s chladičem

PetrL3> ja uz jsem takhle probrousil hadici o kotouč, nelibilo se mi to tahat vnějškem jako to maj všichni a natáhl jsem to vnitřkem jako to ma FS v sérii (přestavoval jsem na motarda krosovou FC) ted mam uz FS a hadici vnitřkem tak jak je to z továrny… technickou přejímkou to zatim vždy prošlo …
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Ok dík za vysvětlení. Tohle sem si říkal, že ten důvod být nemůže, to si přeci každej ohlídá sam jako první, jestli se to neděje a ono je to tím

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Já to chtěl schovat, aby když to sklouzne do kačeru , nebyly ty hadice hned na ráně.
PetrL3 píše: Ok dík za vysvětlení. Tohle sem si říkal, že ten důvod být nemůže, to si přeci každej ohlídá sam jako první, jestli se to neděje a ono je to tím
Přišlo mi, že to mam ok, ale ono na okruhu na plnejch brzdách se tam dějí věci co v garáži úplně snadno nenasimuluješ. Samo, ze mi hadice neškrtala o kotouč uz od pohledu :)
Naposledy editováno 02.01.2025 11:22:00
2 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Ahoj,. Absolutní respekt. Ať je to zápal do moto a techniky, sportovní ježdění, pozitivní energie...
Tři stránky zpátky mi způsobily šok, až teď jsem vlákno četl, protože ke gixxeru teď kupuji V4.
Ať se Ti daří, budu dál sledovat, jak bojuješ a držet palce.
Tři stránky zpátky mi způsobily šok, až teď jsem vlákno četl, protože ke gixxeru teď kupuji V4.
Ať se Ti daří, budu dál sledovat, jak bojuješ a držet palce.

4 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha> bože to je krása, najlepšie vlákno na m.cz
všetko frčí ako má?
pôjdeš s tým na okruh nakoniec? ako to vidíš ďalej?
"Jseš kaťuše brašule!"

Naposledy editováno 24.02.2025 17:04:19

všetko frčí ako má?
pôjdeš s tým na okruh nakoniec? ako to vidíš ďalej?
"Jseš kaťuše brašule!"


Naposledy editováno 24.02.2025 17:04:19
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Velká pecka. Kdy tě mám čekat na návštěvě v Estorilu/Jerezu ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Destroyer> Díky
Zatím nemám žádné plány
Nejspíš si od toho dám trochu pauzu. Motorka bude připravená kdyby mě to chytlo, tak můžu vyrazit. Zjistil jsem, že není špatný z toho kolotoče vystoupit a chvíli dělat i něco jinýho
. Pojedu se podívat jak to jede klukům a třeba mě to zase pohltí
. Uvidí se




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Ozzy_ píše: Velká pecka. Kdy tě mám čekat na návštěvě v Estorilu/Jerezu ?
Díky Martine


Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Super-anti-contra-multi-extra-uniká... [1 ... 10, 11] Honda CB 1100/EX, Buell 1125CR, Norton Commando, Duc... | TomasRA | 312 | 10.3.2025 v 16:16 Koudy01 |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 11 | 27.2.2025 v 18:50 doucha |
Ducati - Diagnostika Ducati Multistrada 1200, Ducati Diavel, Ducati Multi... | PP_MT | 1 | 30.10.2024 v 08:35 LukinNc750x |
Panigale v4 2019 Ducati Panigale V4 | Richard_899 | 4 | 22.9.2024 v 19:04 Martin_V4S |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |