Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.

Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda.


No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.

Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.

Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…

Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.

Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.
Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .

Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch
Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.

Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek

Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet

Zima je dlouhá.....
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
radi5 píše: Konečně to má ten správný počet válců...:). Někde jsem slyšel, že na první 4 rychlosti to má v serii omezený výkon, protože už to bylo moc... Ale zda je to pravda nevím - to spíš budeš vědět Ty.
To se asi bude týkat těch hodnějších režimů v nastavení. V módu RACE A to už jede naplno

2 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba


Chystám se vyměnit ovladače na řidítkách a ty nové jsou už s konektorem

Nemohl jsem ten konektor co vede z origo ovladače najít , už jsem skoro rozplétal svazky kabelů a pak jsem zjistil že konektor je uvnitř tělesa ovladače


Ještě bych tady chtěl zmínit poznatky ohledně dochlazování motoru.
Vzhledem k tomu, že motorky na rozdíl od aut nemají doběhová čerpadla cirkulace chladící kapaliny, tak při příjezdu z dráhy , kdy je motor rozpálený, se za tu krátkou dobu co se jede do paddocku nestačí schladit. A když ho vypnete, skokově uvnitř vyletí teplota. Proto je dobré několikrát za sebou na pár vteřin nastartovat a otočit vodu v systému. Protože vám sice funí ventilátory ale voda stojí. Já tam ventilátory na 1299 neměl protože se tam k té sadě SBK chladičů nevejdou a tak se nám osvědčila tahle věc

Je to obyčejnej fukar na listí za litr v lídlu


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

Jinak Italian Lego Technics je pěkný.. jen mi osobně chybí přesně ten návod "step by step"

Naposledy editováno 13.10.2021 14:18:36
Hančaa píše: doucha> Ano prosim, fukar i ono startování u nás v masérské části teamu probíhá (stroj Yart Yamaha)
Jinak Italian Lego Technics je pěkný.. jen mi osobně chybí přesně ten návod "step by step"
Tak jste šikovný

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: Tak zatím jsem ještě ve fázi rozebírání a také čekám na díly, tak jsem si vyrobil stojan, abych se u toho nemusel hrbit
Chystám se vyměnit ovladače na řidítkách a ty nové jsou už s konektorem
Nemohl jsem ten konektor co vede z origo ovladače najít , už jsem skoro rozplétal svazky kabelů a pak jsem zjistil že konektor je uvnitř tělesa ovladače
.
Ještě bych tady chtěl zmínit poznatky ohledně dochlazování motoru.
Vzhledem k tomu, že motorky na rozdíl od aut nemají doběhová čerpadla cirkulace chladící kapaliny, tak při příjezdu z dráhy , kdy je motor rozpálený, se za tu krátkou dobu co se jede do paddocku nestačí schladit. A když ho vypnete, skokově uvnitř vyletí teplota. Proto je dobré několikrát za sebou na pár vteřin nastartovat a otočit vodu v systému. Protože vám sice funí ventilátory ale voda stojí. Já tam ventilátory na 1299 neměl protože se tam k té sadě SBK chladičů nevejdou a tak se nám osvědčila tahle věc
Je to obyčejnej fukar na listí za litr v lídlu , ale umí rychlost vzduchu 320km/h a to dokáže ten hic z motoru vyhnat docela rychle
Jak jsme si kdysi psali o těch ovladačích, tak jsem vzal tyto Jetprime. Jsou super, ale maličkost, co mně trošku vadí - nedají se nijak rozebrat. Což by až tak nevadilo, budu doufat, že vydrží, ale výměna těch barevných lentilek je docela problém...Ani výrobce nedokázal říct, jak na to bez poškození. Tak jsem to dělal jehlou. Ale možná jsem až moc velkej detailista...

Naposledy editováno 17.10.2021 12:23:41
BlackSabbath píše: Jak jsme si kdysi psali o těch ovladačích, tak jsem vzal tyto Jetprime. Jsou super, ale maličkost, co mně trošku vadí - nedají se nijak rozebrat. Což by až tak nevadilo, budu doufat, že vydrží, ale výměna těch barevných lentilek je docela problém...Ani výrobce nedokázal říct, jak na to bez poškození. Tak jsem to dělal jehlou. Ale možná jsem až moc velkej detailista...
Já vím že je to nerozebiratelný, to mi nevadí, spíš je blbý že ty vodiče jsou až moc tenký, ale to je detail

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba


Pravý ovladač jsem vzal s integrovaným plynem, také bez problému





Ještě přepáčko od Lightech - zpracování dobrý, všechno šlo hladce. CNC racing to má trochu víc dotažený do detailu, ale v pohodě


Začal jsem taky rozebírat tu "hromadu" pod nádrží . To je trochu pakárna, nesnáším závitový lepidlo! Zvlášť šroubky M4 s čočkovou hlavou na imbusu 2,5 se musí člověk obrnit trpělivostí poťukávat a opatrně zkoušet a být v tom povolování hodně opatrný, jeden šroub jsem dělal třeba 5minut. Ten imbus klíč je tam strčenej strašně mělko , je snadné ho protočit. Tam kde to půjde budu vracet šrouby s válcovou hlavou.
Teď čekám na chladiče...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Potřeboval bych vědět, jestli s tím máte někdo zkušenost, protože co jsem se dočetl v návodu, tak aplikace UPMAP ignoruje lambda sondy resp. píšou, že je mám odpojit - a to je první věc, která se mi úplně nelíbí, protože když je odpojím a nebudou napájený, tak s největší pravděpodobností odejdou a když se budu chtít vrátit na origo mapu tak mi to bude psát chyby. Oni píšou, že můžou být připojený ale doporučují odpojit, to jsou informace k posrání. Tak jsem v rozpacích jestli to vůbec použít, protože pokud nebudou lambdy, tak přece ta mapa nemůže fungovat stejně dobře v Jerezu v červenci jako na Lausitzu v září neee. Zajímalo by mě, jak to řeší třeba Akrapovič, když dává jen koncovky a svody zůstávají původní, jestli jejich mapa využívá info z lambda nebo je také ignoruje. Možná to moc řeším, ale nechci trápit zbytečně motor.
Dík za každou info

Naposledy editováno 28.10.2021 20:57:55
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Naposledy editováno 28.10.2021 21:31:06
Koudy01 píše: Motor trápit nebudes. Korekce "pocasi" a "prostredi" jsou v mape jako takove. Misto lambda sond muzes dat zátky, pokud jsou v mape vypnuty a doporucuji se odpojit.
Je mi jasný, že tam můžu dát zátky. Šlo mi o to pochopit, jaký je rozdíl v mapě, kterou dává Ducati k full Akrapoviči, když zachovává i v race svodech lambdy a mapou za 150E, kterou si koupíš u UPMAP, která lambdy ignoruje.
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
assassin píše: Doufam, ze se nepletu, protoze tyhle novy stroje uz moc nesleduju, ale zatim u vsech motorek co jsem videl byly skokove lambdy ktere stejne do tvorby smesi zasahuji jen na volnobeh nebo v mirne zatezi motoru, tzn v rezimech kdy te to vubec netrapi. A v tehle oblastech se pouzivaji na regulaci tak aby motor jel na stechiometrickou smes a mel OK emise. Ja bych je odpojil a dal misto nich zatky.
Dík moc za vysvětlení

Protože mám 2 kámoše který jezdí V4 už 2 sezony. Jeden tam má full Akra s mapou nahranou od Ducati a druhej full Zard s UP MAP. U těch Akrapů nechávaj Lambdy a u Zardu je to bez. A zdá se že ta motorka se ZARD víc topí než ta s AKRA. Za letošní sezonu popravila 3 vodní pumpy, tak se trochu pídím po příčině, a chtěl jsem pochopit jak to pracuje. Myslíš tedy že u těch Akrapů, který doporučuje fabrika tam ty lambdy nechávaj kvůli emisím a že to tedy pojede ve dvou režimech, kdy ty lambdy budou aktivní jen při nízkých otáčkách a v režimu full gaz to už bude ignorovat?
Naposledy editováno 29.10.2021 11:01:53
zkusim se popidit jak to je u V4 ... ja tyhle posledni modely uz nesleduju, neni cas....
pokud by ale nefungovaly / byly odpojene sirokopasmove lambdy, asi by se to jednotce moc nelibilo....
ja tipuju, ze ty zardy maji mapu jeste dost chudou - chudsi smes je opravdu hodne znat na teplote motoru...
Naposledy editováno 29.10.2021 12:30:35
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Takže je to jasný Lambdy ven! Ale stejně by bylo lepší to asi odbrzdit a naladit.
Nezkoušeli jste někdo jít s tím UPMAPem na brzdu? Jen pro kontrolu jak jsou ty jejich mapy dobře udělaný?
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

Naposledy editováno 31.10.2021 15:16:20
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Super-anti-contra-multi-extra-uniká... [1 ... 5, 6] Honda CB 1100/EX, Buell 1125CR, Norton Commando, Duc... | TomasRA | 175 | Dnes v 11:35 Koudy01 |
Ducati - Diagnostika Ducati Multistrada 1200, Ducati Diavel, Ducati Multi... | PP_MT | 1 | 30.10.2024 v 08:35 LukinNc750x |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 7 | 24.10.2024 v 10:36 Ozzy_ |
Panigale v4 2019 Ducati Panigale V4 | Richard_899 | 4 | 22.9.2024 v 19:04 Martin_V4S |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |