globalmoto_duben_nolan





Téma: Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Tak na mě taky došlo!!!
Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.


Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda. Dost filozofování, třeba se jen budu MUSET přizpůsobit.

No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.


Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.

Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…


Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.


Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.

Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .


Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch

Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.

Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek
Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet
Zima je dlouhá.....



(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

17.6.2022 v 09:16 | Nahoru | #301

Murkin píše: Da se nahradit vyrazne levnejsim.



Dik Budu to resit, az odejde nebo nastane destruktivni pad na levou stranu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

20.6.2022 v 13:30 | Nahoru | #302

doucha píše: Jakej je termín dodání ?


Byl tam za necelý dva týdny. A fakt to bylo tím senzorem. Dal jsem ho tak teď před mostem s Dafitama a řadí jako fík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

20.6.2022 v 14:09 | Nahoru | #303

Jindřej píše: Byl tam za necelý dva týdny. A fakt to bylo tím senzorem. Dal jsem ho tak teď před mostem s Dafitama a řadí jako fík



Tak to je paráda a celkem rychlý dodání

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

20.6.2022 v 14:50 | Nahoru | #304
doucha> Taky jsem to nečekal, ze to bude takhle rychlý. Nejvíc ještě o něco levnější než vycházel na partsdepotu. Takže dobrý.

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

20.6.2022 v 21:21 | Nahoru | #305
Dobrý den páni Ducatisti, mohl by někdo z vás poradit kde by se dalo najít nastavení podvozku pro Panigale 1199 R gen 2 ?
Hledal jsem to na několika forech ale pro tenhle model s Ohlins podvozkem bez elektroniky jsem nic pořádného nenašel.
Nastavení z manualu je spíš pro komfortní silnici než pro okruh, zvláště předek se silně potápí.
Zdá se mi že předek by potřeboval razantní přidání v kompresi a mírně v reboundu.
Zadní jednotka asi jenom rebound. V akceleraci se to chová celkem klidně žádné potápění zadku.
Potřeboval bych nějaké výchozí základní nastavení které bych si pak doladil.
Díky, Fazko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

21.6.2022 v 06:44 | Nahoru | #306

fazko píše: Dobrý den páni Ducatisti, mohl by někdo z vás poradit kde by se dalo najít nastavení podvozku pro Panigale 1199 R gen 2 ?
Hledal jsem to na několika forech ale pro tenhle model s Ohlins podvozkem bez elektroniky jsem nic pořádného nenašel.
Nastavení z manualu je spíš pro komfortní silnici než pro okruh, zvláště předek se silně potápí.
Zdá se mi že předek by potřeboval razantní přidání v kompresi a mírně v reboundu.
Zadní jednotka asi jenom rebound. V akceleraci se to chová celkem klidně žádné potápění zadku.
Potřeboval bych nějaké výchozí základní nastavení které bych si pak doladil.
Díky, Fazko



Čau, tyhle základní setupy dává k těm tlumičům přímo Ohlins. Nejsem si jistý, ale myslím, že je tam stejný podvozek, jako jsem dával do 1299, předek jsem našel nastavení, zadek zkusím dohledat
FRONT FORK
Compression12clicksRebound12clicksSpring preload6mmOil level150mmFork leg position4.5mmSpringStandard spring, part no.04744-10Spring rate10N/mmSpring Preload AdjusterRebound AdjusterCompression Adjuster

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

21.6.2022 v 22:55 | Nahoru | #307
doucha> Dobrý den, děkuji za bleskovou reakci. Naprosto mě nenapadlo hledat to nastavení přímo u Ohlins.
Stačilo zadat na jejich stránkách typ vidlice a typ zadní jednotky a nastavení mám kompletní.
Porovnával jsem to s manuálem Ducati a je to tak jak jsem si myslel, tedy razantní přitvrzení pružin, spuštění na brýlích
a výrazná změna copress/rebound.
Díky, Fazko.

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

4.8.2022 v 14:15 | Nahoru | #308
Doucha> ahoj tak co stroj už se to nějak blíží zase k pojízdnosti ? :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

4.8.2022 v 16:30 | Nahoru | #309

Kubik19 píše: Doucha> ahoj tak co stroj už se to nějak blíží zase k pojízdnosti ? :)



Čau, včera jsem to navrčel, všechno fungovalo, trochu jsem to projel a mám problém, musím vyměnit celé uchycení předních vidlí (spodní a horní brejle) protože když jedu rovně řidítka jsou lehce doprava. Přední vidle jsou rovné, to jsme měřili a že by byl problém v rámu se mi nezdá. Takže zase čekám. S těma dílama je to složitý strašně to trvá. Ale jsem rád, že nesvítily žádný chyby a všechno jinak fungovalo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

4.8.2022 v 23:00 | Nahoru | #310

doucha píše: Čau, včera jsem to navrčel, všechno fungovalo, trochu jsem to projel a mám problém, musím vyměnit celé uchycení předních vidlí (spodní a horní brejle) protože když jedu rovně řidítka jsou lehce doprava. Přední vidle jsou rovné, to jsme měřili a že by byl problém v rámu se mi nezdá. Takže zase čekám. S těma dílama je to složitý strašně to trvá. Ale jsem rád, že nesvítily žádný chyby a všechno jinak fungovalo



Neni to jen "zkrizeny" ? Zkusil si to cely povolit (horni, spodni brejle), a vratit ? V zivote jsem neslysel ze by se museli menit brejle .... bud sou krivy vidle, nebo je to jen "hnuty" v brejlich ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

4.8.2022 v 23:07 | Nahoru | #311
Ozzy_> to ja som už aspoň 3x zažil že krivé okuliare a vidle rovné... ale to boli búračky z cesty, nie USD, nie jogurty. Ale ešte nikdy som nezažil že krivé vidle a rovné brýle...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

5.8.2022 v 06:00 | Nahoru | #312

Ozzy_ píše: Neni to jen "zkrizeny" ? Zkusil si to cely povolit (horni, spodni brejle), a vratit ? V zivote jsem neslysel ze by se museli menit brejle .... bud sou krivy vidle, nebo je to jen "hnuty" v brejlich ...



Měl jsem to celý venku z krku řízení vařil jsem nový dorazy a pak to celý poskládal.
Když to zahodím na krosce, opřu kolo o strom a vrátím to zpátky. Tady - i když to nechám povolený, to nejde srovnat....

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

5.8.2022 v 06:11 | Nahoru | #313
Destroyer> Doufám , že to bude jen v těch brejlích

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

5.8.2022 v 07:13 | Nahoru | #314

doucha píše: Čau, včera jsem to navrčel, všechno fungovalo, trochu jsem to projel a mám problém, musím vyměnit celé uchycení předních vidlí (spodní a horní brejle) protože když jedu rovně řidítka jsou lehce doprava. Přední vidle jsou rovné, to jsme měřili a že by byl problém v rámu se mi nezdá. Takže zase čekám. S těma dílama je to složitý strašně to trvá. Ale jsem rád, že nesvítily žádný chyby a všechno jinak fungovalo



ty jo hnutý brejle no potěš koště to fakt musela být blbá rána když to vidle vydrželi a brýle ne. A předpokládám z toho co píšeš, že to je díl který se zase objednává 3měsíce. Dneska je ta doba s těmi díly fakt na houby. Tak doufám, že vše bude rychle vyřešeno a ještě se letos sklouzneš. Klidně dávej víc info :) tohle je mé druhé nejoblíbenější vlákno tady:)) a první technické :) ať se daří

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

5.8.2022 v 08:49 | Nahoru | #315

doucha píše: Měl jsem to celý venku z krku řízení vařil jsem nový dorazy a pak to celý poskládal.
Když to zahodím na krosce, opřu kolo o strom a vrátím to zpátky. Tady - i když to nechám povolený, to nejde srovnat....



Oki, vsechno je jednou poprve To bude draha sranda ... kdyz si vzpomenu co chteli za vrchni+spodni brejle na R6ku. Sem si radeji koupil jinej bajk

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

5.8.2022 v 08:53 | Nahoru | #316

Ozzy_ píše: Oki, vsechno je jednou poprve To bude draha sranda ... kdyz si vzpomenu co chteli za vrchni+spodni brejle na R6ku. Sem si radeji koupil jinej bajk



dal jsem to do googlu jen tak ze srandy :D a jenom horní stojí od 13k na horu :D

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

5.8.2022 v 10:59 | Nahoru | #317

Ozzy_ píše: Oki, vsechno je jednou poprve To bude draha sranda ... kdyz si vzpomenu co chteli za vrchni+spodni brejle na R6ku. Sem si radeji koupil jinej bajk



Všechno jde opravit akorát to chce čas a peníze Na druhou stranu víš kolik ušetřím když teď nejezdím a jen vydělávám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

5.8.2022 v 11:00 | Nahoru | #318

Kubik19 píše: dal jsem to do googlu jen tak ze srandy :D a jenom horní stojí od 13k na horu :D



Vejdu se do 600E za komplet

Aź to bude brát nějakej konec tak to sem dám

Naposledy editováno 05.08.2022 11:02:50

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

5.8.2022 v 11:13 | Nahoru | #319
doucha> 600e je ještě docela dobrá cena :)

nejezdíš vyděláváš tak to bude druhá jako náhradní ne ? :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

7.8.2022 v 08:55 | Nahoru | #320
doucha> ten motor topí neskutečně , co mě teda sere , že tam jsou jen čárky na teplotu vody a ne stupně. Byl jsem v týdnu jezdit v Brně bylo 31 ve stínu a vždycky jsem dal po 20minutovce jedno chladící kolo a stejně dojedu do boxu a větráky jedou . Jinak panigale v4 funguje neskutečně , to klouzání na výjezdech jak to dělá ta elektronika nevím , ale je to skvělý . Zatím teda jen 2:19 mohlo tam být i 2:17 , ale ti kokoti pouštěli mezi okruhovky moto s SPZ

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

7.8.2022 v 18:23 | Nahoru | #321

CBRdrahos píše: doucha> ten motor topí neskutečně , co mě teda sere , že tam jsou jen čárky na teplotu vody a ne stupně. Byl jsem v týdnu jezdit v Brně bylo 31 ve stínu a vždycky jsem dal po 20minutovce jedno chladící kolo a stejně dojedu do boxu a větráky jedou . Jinak panigale v4 funguje neskutečně , to klouzání na výjezdech jak to dělá ta elektronika nevím , ale je to skvělý . Zatím teda jen 2:19 mohlo tam být i 2:17 , ale ti kokoti pouštěli mezi okruhovky moto s SPZ



Tak to na svetlech "opatrene abych to nerozbil" neni vubec spatnej cas Zuzku sem mel v serii na svetlech jen v Moste (1:49) a pak na Sachsenringu. Ale strasne me limitovali treba v tom Moste seriovy gumy. Letos jedinej den na slicku a v laminatech (ale jinak je ta motorka v uplny serii, vcetne podvozku a nastaveni podvozku) a 1:45

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

5.9.2022 v 21:20 | Nahoru | #322
Dobrý den, páni Ducatisti, mohl by mi někdo z přítomných odborníku poradit?
Mám 1199 s Ohlins jednotkami a originální nastavení mi nevyhovuje.
Stáhl jsem si nastavení ze stránek Ohlins ale s jedním parametrem si nevím rady.
Pro zadní jednotku DU 360 se uvádí nastavení "Spring preload" na hodnotu 10.5 mm.
Originální nastavení z manuálu Ducati je "15 mm from fully uncompressed spring".
Otázka: matice na nastavení jsou jasné ale kde se toto nastavení dá změřit .
Děkuji, Fazko

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

6.9.2022 v 06:28 | Nahoru | #323

fazko píše: Dobrý den, páni Ducatisti, mohl by mi někdo z přítomných odborníku poradit?
Mám 1199 s Ohlins jednotkami a originální nastavení mi nevyhovuje.
Stáhl jsem si nastavení ze stránek Ohlins ale s jedním parametrem si nevím rady.
Pro zadní jednotku DU 360 se uvádí nastavení "Spring preload" na hodnotu 10.5 mm.
Originální nastavení z manuálu Ducati je "15 mm from fully uncompressed spring".
Otázka: matice na nastavení jsou jasné ale kde se toto nastavení dá změřit .
Děkuji, Fazko



Čau "Spring preload" je předpětí pružiny a je to délka v klidu stlačená o těch 10,5mm. Tzn. musíš znát kolik měří na délku péro bez stlačení těma maticema a pak utáhnout o 10,5mm

Ducati Panigale V4 okruhová stavba

6.9.2022 v 08:01 | Nahoru | #324
Proste povolit pruzinu uplne na "natazenou", zmerit, a pak ubirat az uberes prislusnou dylku

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

6.9.2022 v 20:52 | Nahoru | #325
Dobrý den, děkuji všem za rychlou odpověd. Dneska jsem tomu nastavování věnoval odpoledne.
Shrnutí: nastavení doporučené v manualu Ducati je naprosto nesmyslné. Na začátku jsem si zkontroloval
přední a zadní SAG a vyšlo mi že R1-R3 je 11mm. Vzadu je DU 360 a ten krám si ani nevšiml že jsem si na motorku sedl a to mám skoro metrák.
Vpředu F1-F3 bylo 62mm. Při tvrdších brzdách se přední kolo zkoušelo schovat pod chladič a zadek poskakoval po asfaltu, no Toprak hadr
Takže dle manuálu Ohlins vpředu přitvrdit spring preload o 4 mm, comp/rebo 12/12 a spustit vidle na brýlích o 2 mm, pak byl SAG F1-F3 na 42 mm
Vzadu změkčit !!! spring preload o 5 mm, comp/rebo 16/18 a SAG R1-R3 byl na 26 mm.
Ted už se to nechová jako houpací kůň, při brzdách si celá motorka mírně přiklekne, žádné poskakování.
Ještě jednou díky za pomoc, Fazko.

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

7.9.2022 v 11:58 | Nahoru | #326
fazko> Ono je i důležité, kolik je R1-R2. Vzadu by to mělo být cca kolem 10mm. 26 celkem je ok. Jelikož jde o lineární pružiny, tak změnou předpětí nic nepritvrdiš (nezměkčíš). Jen se změní hodnota R1 a tím pádem R3. K pritvrzení by došlo, pokud by se R1=0.

Naposledy editováno 07.09.2022 12:04:38

Ducati Panigale V4 okruhová stavba

7.9.2022 v 22:33 | Nahoru | #327
Dobrý den, dneska jsem to nastavení ještě jednou zkontroloval a trochu víc se projel.
Nastavení je takové: R1-R2 13 mm, R1-R3 27 mm, F1-F2 28 mm, F1-F3 42 mm.
Je to zhruba ve středních hodnotách doporučení Ohlins.
S tím "změkčením" jsem se chybně vyjádřil, je to vlastně změna předpětí pružiny. Mia pulpa .
Jízda je mnohem klidnější, žádné poskakování zadní gumy, klidně můžu brzdit hluboko do oblouku bez vibrací.
Ani v náklonu přes hrby to nijak nekope, pod tvrdým plynem je cítit jak zadní jednotka pracuje.
Opravdu razantní rozdíl proti původnímu nastavení.
Dokonce se mi zdá že se zadní guma opotřebovala jinak, je hladší bez hlubších vrásek ale to je asi jenom dojem.
Tož tak, Fazko

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

20.9.2022 v 17:27 | Nahoru | #328
Kluci nedokážete někdo poradit kde seženu tenhle konektor?


Je to diagnostický konektor na V4 (2021) Na starších modelech byl trochu jinej.
Možná je to shodné s nějakým koncernovým autem, nemůžu to nikde najít a ani v Ducati mi to nedokážou objednat.
Stačily by mi i jen ty vnitřní piny protože tu kostku mám komplet.
Díky za každou info

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

Skvělá odpověď, děkuji! 20.9.2022 v 17:52 | Nahoru | #329

doucha píše: Kluci nedokážete někdo poradit kde seženu tenhle konektor?


Je to diagnostický konektor na V4 (2021) Na starších modelech byl trochu jinej.
Možná je to shodné s nějakým koncernovým autem, nemůžu to nikde najít a ani v Ducati mi to nedokážou objednat.
Stačily by mi i jen ty vnitřní piny protože tu kostku mám komplet.
Díky za každou info



Ahoj, zeptal bych se Rollingera nebo v Ingitechu

Ducati Panigale V4 okruhová stavba

20.9.2022 v 18:18 | Nahoru | #330
Díky Ozzy zkusil jsem jim napsat...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... upside 15 6.5.2019 v 01:41 HAMLET
Panigale V4 svod zadních válců Ducati Panigale V4 sladenobodys 6 14.2.2019 v 21:02 sladenobodys
Supersporty 2018 - anketa Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR Fireblade, BMW S... Kohlstein17 20 13.4.2018 v 21:25 RElegend


TOPlist