globalmoto_duben_nolan





Téma: Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Tak na mě taky došlo!!!
Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.


Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda. Dost filozofování, třeba se jen budu MUSET přizpůsobit.

No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.


Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.

Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…


Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.


Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.

Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .


Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch

Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.

Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek
Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet
Zima je dlouhá.....


Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 19
Následující

Ducati Panigale V4 okruhová stavba

8.10.2021 v 19:15 | Nahoru | #1
pre mňa je tiež vždy šokom skok z 2 hrncov na 4, skrátka vždy je to nuda a niektoré maloobjemové 2 valce tiež jakbysmet...
ten pekelný PUNCH veľkoobjemového dvojvalca nenahradíš.

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

8.10.2021 v 19:58 | Nahoru | #2
Konečně to má ten správný počet válců...:). Někde jsem slyšel, že na první 4 rychlosti to má v serii omezený výkon, protože už to bylo moc... Ale zda je to pravda nevím - to spíš budeš vědět Ty.

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

8.10.2021 v 20:05 | Nahoru | #3

radi5 píše: Konečně to má ten správný počet válců...:). Někde jsem slyšel, že na první 4 rychlosti to má v serii omezený výkon, protože už to bylo moc... Ale zda je to pravda nevím - to spíš budeš vědět Ty.



To se asi bude týkat těch hodnějších režimů v nastavení. V módu RACE A to už jede naplno

Ducati Panigale V4 okruhová stavba

8.10.2021 v 20:23 | Nahoru | #4
Uz se tesim jak to bude pokracovat, to minule vlakno bylo super … ja jsem se fakt chvili bal, ze jsi koupil R1 nebo bawo

Ducati Panigale V4 okruhová stavba

10.10.2021 v 14:43 | Nahoru | #5
Super téma, těším se na pokračování! Jen teda už po tom úvodu kroutím hlavou nad některými věcmi, které zmiňuješ...Od dob assassinovy 999tky se toho moc nezměnilo...

Ducati Panigale V4 okruhová stavba

10.10.2021 v 15:12 | Nahoru | #6
Pavle, označkuju si tady správné vlákno

ps.: zima je krátká když v únoru jedeš směr Španělsko

Ducati Panigale V4 okruhová stavba

10.10.2021 v 16:21 | Nahoru | #7
Och och och
Už se těším... zima bude dlouhá

P. S. Španělsko jen pro žrouty sena a obroku...

Ducati Panigale V4 okruhová stavba

12.10.2021 v 15:12 | Nahoru | #8
Hančaa, Ace ... No jo, když vy vyrážíte už v únoru, tak to už je za chvíli

2 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

13.10.2021 v 14:12 | Nahoru | #9
Tak zatím jsem ještě ve fázi rozebírání a také čekám na díly, tak jsem si vyrobil stojan, abych se u toho nemusel hrbit

Chystám se vyměnit ovladače na řidítkách a ty nové jsou už s konektorem
Nemohl jsem ten konektor co vede z origo ovladače najít , už jsem skoro rozplétal svazky kabelů a pak jsem zjistil že konektor je uvnitř tělesa ovladače
.

Ještě bych tady chtěl zmínit poznatky ohledně dochlazování motoru.
Vzhledem k tomu, že motorky na rozdíl od aut nemají doběhová čerpadla cirkulace chladící kapaliny, tak při příjezdu z dráhy , kdy je motor rozpálený, se za tu krátkou dobu co se jede do paddocku nestačí schladit. A když ho vypnete, skokově uvnitř vyletí teplota. Proto je dobré několikrát za sebou na pár vteřin nastartovat a otočit vodu v systému. Protože vám sice funí ventilátory ale voda stojí. Já tam ventilátory na 1299 neměl protože se tam k té sadě SBK chladičů nevejdou a tak se nám osvědčila tahle věc
Je to obyčejnej fukar na listí za litr v lídlu , ale umí rychlost vzduchu 320km/h a to dokáže ten hic z motoru vyhnat docela rychle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

13.10.2021 v 14:16 | Nahoru | #10
doucha> Ano prosim, fukar i ono startování u nás v masérské části teamu probíhá (stroj Yart Yamaha)
Jinak Italian Lego Technics je pěkný.. jen mi osobně chybí přesně ten návod "step by step"

Naposledy editováno 13.10.2021 14:18:36

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

13.10.2021 v 14:24 | Nahoru | #11

Hančaa píše: doucha> Ano prosim, fukar i ono startování u nás v masérské části teamu probíhá (stroj Yart Yamaha)
Jinak Italian Lego Technics je pěkný.. jen mi osobně chybí přesně ten návod "step by step"



Tak jste šikovný

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

14.10.2021 v 13:23 | Nahoru | #12
Nazdar draku, Ty si teda pěknej nezmar Každopádně super, že jedeš dál, vlákno budu samozřejmě sledovat...a už vím minimálně o jednom trapiči V4 kterého bude zajímat to chlazení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

14.10.2021 v 15:05 | Nahoru | #13
norihaga> Asi tuším kdo to je

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

17.10.2021 v 11:22 | Nahoru | #14
doucha>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

17.10.2021 v 12:23 | Nahoru | #15

doucha píše: Tak zatím jsem ještě ve fázi rozebírání a také čekám na díly, tak jsem si vyrobil stojan, abych se u toho nemusel hrbit

Chystám se vyměnit ovladače na řidítkách a ty nové jsou už s konektorem
Nemohl jsem ten konektor co vede z origo ovladače najít , už jsem skoro rozplétal svazky kabelů a pak jsem zjistil že konektor je uvnitř tělesa ovladače
.

Ještě bych tady chtěl zmínit poznatky ohledně dochlazování motoru.
Vzhledem k tomu, že motorky na rozdíl od aut nemají doběhová čerpadla cirkulace chladící kapaliny, tak při příjezdu z dráhy , kdy je motor rozpálený, se za tu krátkou dobu co se jede do paddocku nestačí schladit. A když ho vypnete, skokově uvnitř vyletí teplota. Proto je dobré několikrát za sebou na pár vteřin nastartovat a otočit vodu v systému. Protože vám sice funí ventilátory ale voda stojí. Já tam ventilátory na 1299 neměl protože se tam k té sadě SBK chladičů nevejdou a tak se nám osvědčila tahle věc
Je to obyčejnej fukar na listí za litr v lídlu , ale umí rychlost vzduchu 320km/h a to dokáže ten hic z motoru vyhnat docela rychle


Jak jsme si kdysi psali o těch ovladačích, tak jsem vzal tyto Jetprime. Jsou super, ale maličkost, co mně trošku vadí - nedají se nijak rozebrat. Což by až tak nevadilo, budu doufat, že vydrží, ale výměna těch barevných lentilek je docela problém...Ani výrobce nedokázal říct, jak na to bez poškození. Tak jsem to dělal jehlou. Ale možná jsem až moc velkej detailista...

Naposledy editováno 17.10.2021 12:23:41

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

18.10.2021 v 09:20 | Nahoru | #16

BlackSabbath píše: Jak jsme si kdysi psali o těch ovladačích, tak jsem vzal tyto Jetprime. Jsou super, ale maličkost, co mně trošku vadí - nedají se nijak rozebrat. Což by až tak nevadilo, budu doufat, že vydrží, ale výměna těch barevných lentilek je docela problém...Ani výrobce nedokázal říct, jak na to bez poškození. Tak jsem to dělal jehlou. Ale možná jsem až moc velkej detailista...



Já vím že je to nerozebiratelný, to mi nevadí, spíš je blbý že ty vodiče jsou až moc tenký, ale to je detail

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

22.10.2021 v 07:58 | Nahoru | #17
Tak dorazily první věci - ovladače JetPrime, tam není žádnej problém, nacvakat konektory a je hotovo. Trochu obtížnější bylo sundat ty stávající, protože aretace ovladače na řidítku je schovaná a chvíli trvalo ji najít

Pravý ovladač jsem vzal s integrovaným plynem, také bez problému


Ještě přepáčko od Lightech - zpracování dobrý, všechno šlo hladce. CNC racing to má trochu víc dotažený do detailu, ale v pohodě


Začal jsem taky rozebírat tu "hromadu" pod nádrží . To je trochu pakárna, nesnáším závitový lepidlo! Zvlášť šroubky M4 s čočkovou hlavou na imbusu 2,5 se musí člověk obrnit trpělivostí poťukávat a opatrně zkoušet a být v tom povolování hodně opatrný, jeden šroub jsem dělal třeba 5minut. Ten imbus klíč je tam strčenej strašně mělko , je snadné ho protočit. Tam kde to půjde budu vracet šrouby s válcovou hlavou.

Teď čekám na chladiče...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

22.10.2021 v 12:29 | Nahoru | #18
doucha> Co bereš? Febur?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

22.10.2021 v 13:21 | Nahoru | #19
BlackSabbath> H2O

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

22.10.2021 v 16:49 | Nahoru | #20

doucha píše: BlackSabbath> H2O


Ducati Panigale V4 okruhová stavba

24.10.2021 v 15:45 | Nahoru | #21
Kdyby někdo chtěl ladit ostrou šestku, tak mám hezký chladiče

Ducati Panigale V4 okruhová stavba

28.10.2021 v 20:57 | Nahoru | #22
Čau kluci, potřeboval bych poradit. Přišly mi vejfuky Arrow s UP MAP.
Potřeboval bych vědět, jestli s tím máte někdo zkušenost, protože co jsem se dočetl v návodu, tak aplikace UPMAP ignoruje lambda sondy resp. píšou, že je mám odpojit - a to je první věc, která se mi úplně nelíbí, protože když je odpojím a nebudou napájený, tak s největší pravděpodobností odejdou a když se budu chtít vrátit na origo mapu tak mi to bude psát chyby. Oni píšou, že můžou být připojený ale doporučují odpojit, to jsou informace k posrání. Tak jsem v rozpacích jestli to vůbec použít, protože pokud nebudou lambdy, tak přece ta mapa nemůže fungovat stejně dobře v Jerezu v červenci jako na Lausitzu v září neee. Zajímalo by mě, jak to řeší třeba Akrapovič, když dává jen koncovky a svody zůstávají původní, jestli jejich mapa využívá info z lambda nebo je také ignoruje. Možná to moc řeším, ale nechci trápit zbytečně motor.
Dík za každou info

Naposledy editováno 28.10.2021 20:57:55

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

28.10.2021 v 21:28 | Nahoru | #23
Motor trápit nebudes. Korekce "pocasi" a "prostredi" jsou v mape jako takove. Misto lambda sond muzes dat zátky, pokud jsou v mape vypnuty a doporucuji se odpojit.

Naposledy editováno 28.10.2021 21:31:06

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

29.10.2021 v 06:43 | Nahoru | #24

Koudy01 píše: Motor trápit nebudes. Korekce "pocasi" a "prostredi" jsou v mape jako takove. Misto lambda sond muzes dat zátky, pokud jsou v mape vypnuty a doporucuji se odpojit.



Je mi jasný, že tam můžu dát zátky. Šlo mi o to pochopit, jaký je rozdíl v mapě, kterou dává Ducati k full Akrapoviči, když zachovává i v race svodech lambdy a mapou za 150E, kterou si koupíš u UPMAP, která lambdy ignoruje.

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

Skvělá odpověď, děkuji! 29.10.2021 v 07:24 | Nahoru | #25
Doufam, ze se nepletu, protoze tyhle novy stroje uz moc nesleduju, ale zatim u vsech motorek co jsem videl byly skokove lambdy ktere stejne do tvorby smesi zasahuji jen na volnobeh nebo v mirne zatezi motoru, tzn v rezimech kdy te to vubec netrapi. A v tehle oblastech se pouzivaji na regulaci tak aby motor jel na stechiometrickou smes a mel OK emise. Ja bych je odpojil a dal misto nich zatky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

29.10.2021 v 11:00 | Nahoru | #26

assassin píše: Doufam, ze se nepletu, protoze tyhle novy stroje uz moc nesleduju, ale zatim u vsech motorek co jsem videl byly skokove lambdy ktere stejne do tvorby smesi zasahuji jen na volnobeh nebo v mirne zatezi motoru, tzn v rezimech kdy te to vubec netrapi. A v tehle oblastech se pouzivaji na regulaci tak aby motor jel na stechiometrickou smes a mel OK emise. Ja bych je odpojil a dal misto nich zatky.



Dík moc za vysvětlení . To je to co jsem potřeboval vědět, že je to hlavně emisní záležitost. Já se jen obával, aby to třeba nebylo v nějakejch režimech chudý.
Protože mám 2 kámoše který jezdí V4 už 2 sezony. Jeden tam má full Akra s mapou nahranou od Ducati a druhej full Zard s UP MAP. U těch Akrapů nechávaj Lambdy a u Zardu je to bez. A zdá se že ta motorka se ZARD víc topí než ta s AKRA. Za letošní sezonu popravila 3 vodní pumpy, tak se trochu pídím po příčině, a chtěl jsem pochopit jak to pracuje. Myslíš tedy že u těch Akrapů, který doporučuje fabrika tam ty lambdy nechávaj kvůli emisím a že to tedy pojede ve dvou režimech, kdy ty lambdy budou aktivní jen při nízkých otáčkách a v režimu full gaz to už bude ignorovat?

Naposledy editováno 29.10.2021 11:01:53

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

29.10.2021 v 12:29 | Nahoru | #27
doucha> jo takhle se to vzdy delalo - ale preci jen se to posouva a technika je vic podobna autum. tam byvaji dve sady lambda sond - skokove, ty kontroluji smes v tech 'eko' rezimech a sirokopasmove, podle kterych dokaze jednotka upravovat smes i v zatezi...

zkusim se popidit jak to je u V4 ... ja tyhle posledni modely uz nesleduju, neni cas....

pokud by ale nefungovaly / byly odpojene sirokopasmove lambdy, asi by se to jednotce moc nelibilo....

ja tipuju, ze ty zardy maji mapu jeste dost chudou - chudsi smes je opravdu hodne znat na teplote motoru...

Naposledy editováno 29.10.2021 12:30:35

Ducati Panigale V4 okruhová stavba

29.10.2021 v 14:06 | Nahoru | #28
No já jsem prolez několik zahraničních diskuzí na tohle téma, ale ty informace byly hodně rozporuplný a v zásadě na to byly 2 pohledy přesně jak píšeš, že u některých map se využívají lambdy i režimu plného výkonu , proto si myslím že není tak jednoduché říct odpojte a bude vše OK.

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

30.10.2021 v 12:52 | Nahoru | #29
Tak podle toho, co jsem zjistil je Pani V4 vybavena úzkopásmovou Lambda, to znamená, že hlídá poměr vzduch/benzín v poměru 14,7:1 - ona řekne je tam tenhle poměr,míň nebo víc. Neumí říct o kolik je to jinak. Takže pokud se přidá plyn, tak už to přebírá pevně nastavená mapa, která to může obohatit až na 12,5:1
Takže je to jasný Lambdy ven! Ale stejně by bylo lepší to asi odbrzdit a naladit.

Nezkoušeli jste někdo jít s tím UPMAPem na brzdu? Jen pro kontrolu jak jsou ty jejich mapy dobře udělaný?

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

Skvělá odpověď, děkuji! 31.10.2021 v 15:13 | Nahoru | #30
Ty lambdy tam bývaly kvůli stechiomerickému poměru pro katalyzátor v určitém režimu zatížení. "Okruhový" soft je obvykle eliminuje a nevyužívá, pokud neumí např. wideband lamdu - vyndat, zátky. Na brzdu je vhodné jít každopádně ve vlastním zájmu. Základní mapa bude tak nějak fungovat, ale ideální to nebude. Vliv počasí ohlídá senzor venkovní teploty a atm. tlaku. U okruhových k motorek je těch 12,5 až 13,5 relativně obvyklých pro nějakou normální mapu. 14,7 je už hodně chudé. Chudší to sice trochu víc pojede díky nižším jednotkám PS navíc (což nepoznáš), ale bude se zase o dost víc hřát (a to už poznáš - vyzkoušeno) včetně negativního vlivu na životnost. Jinak hezká stavba...

Naposledy editováno 31.10.2021 15:16:20
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 19
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... chorvat 1 23.4.2024 v 14:03 padr
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... upside 15 6.5.2019 v 01:41 HAMLET
Panigale V4 svod zadních válců Ducati Panigale V4 sladenobodys 6 14.2.2019 v 21:02 sladenobodys
Supersporty 2018 - anketa Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR Fireblade, BMW S... Kohlstein17 20 13.4.2018 v 21:25 RElegend


TOPlist