Letošní albánie a černá hora celkem na 40 dní tak nějak brodům nepřála, voda pořádně nebyla, potůčky skoro vyschlý a do koryta velkejch řek plnejch kamení jsem, se neodvážil. Ani by to nemělo nakonec smysl.
Takže by mě zajímalo od zkušených jezdců, kteří brodí a neustále nepadají v brodech jak přezrálý švestky po sklizni(na toto téma jsem našel plno videí na netu, ale to co tam hoši předvádí je až k pláči). Jestli máte nějaký poučný videa, nějakou správnou a ověřenou techniku tak sem s nima a můžeme to rozebrat. Jedná se teda o cestovní stroj, s dvouma brašnama a celkovou hmotností při naložení atakující 200 kilo. Ne o ostrou 100 kilovou prázdnou krosku. 300 kilový motorky bych taky moc neřešil, protože s nima se brodit pořádně nedá, kvůli hmotnosti.
Za brod se nepovažuje dobrá cesta přes kterou teče 20-30 centimetrů vody (abychom si rozumněli, třeba silnici z thetu do prekalu v albánii. Tam defakto žádnej brod není, když zrovna není po silnějším dešti. Ale něco kamenitýho, nebo hlubšího třeba s bahnem apod.
(kraviny sem nepište, nemá to cenu, jinak se to zase zvrhne ale couvání do prudkýho kopce s otočenou vačkou, nebo jízda ve stupačkách do kamenitýho výjezdu na plnej kotel a podobný nesmysly)
A zase: "musíš jet dostatečně rychle abys to přejel". Radí druhej chytrák prvnímu. " ty vole". Ten první má evidentně strach, i když tohle se za brod ani nedá počítat.
Takže místo aby pomalinku přes spojku s nohama na zemi (když má strach a nezná to), tak mu chytrák radí aby tam vlítnul. A eště aby nepadal na stranu s telefonem.
Hele je jasný, že tohle se dá projet ve stupačkách na plnej kotel, když chce bějt někdo komplet mokrej
je to v 1:20
Naposledy editováno 09.10.2021 15:41:32
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
A hlavně ve stupačkách i po rovině.
Naposledy editováno 09.10.2021 15:47:23
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
náhodou sem se v některejch tématech i něco novýho dozvěděl.
třeba brodění sem se nic novýho nedozvěděl, ale aspoň už si nepřipadám jako chudák, co do brodu jezdí pomalu, před tím si ho prohlídne atp. když to tady dělají i jiní, kromě chujů teda, ti samozřejmě na plnej kotel ve stupačkách se zavřenejma vočima
u brodění sem teda čekal, jak se to v těch stupačkách dělá, aby se při tom nespadlo, ale zase žádný info od lidí kteří to tak jezdí a přitom nepadají
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
Kraviny typu 25-30 km/h opravdovým brodem fakt nepotřebuju. Kde se dá jet tak rychle s naloženou motorkou tak to ani není brod. To je silnice pod vodou. Třeba by bylo nějaký poučný video, nebo zkušenosti někoho, kdo se v každým druhým brodu nevyválí, protože z brodů mám fakt strach. Z brodů.
Třeba tady sem našel nějakýho klauna co vysvětluje brodění, ale to co tam předvádí je takový prapodivný. Hlavně jak furt nesmyslně hrabe a s tou motorkou lítá jak hadr na holi, A docela by bylo zajímavý, kdyby na tu motorku naložil dozadu 25 kilo. Ale takový video jsem jaksi bohužel nenašel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
Destroyer píše: ZdendaZB> ja netuším čo chceš vedieť? nejaký zásadný hint? nie... Postavíš sa do stupačiek do neutrálnej polohy, pridáš plyn, zľahka zrýchľuješ celým brodom začínaš na 10km/h kočiš 25-30km/h akonáhle narazíš na kameň, až tak to nevadí, lebo väčšinu máš na zadku teda neuberať, len držať rovnováhu, kolená voľné práca telom. Veľmi pomáha tréning v klzkom teréne a tiež tlmič riadenia, to je gamechanger...
takže když ve třicítce narazíš v brodu na větší kámen tak to jako nevadí, motorka ho přeskočí nebo odhodí a jede dál, jako by se nic nestalo ?
třeba nespadneš ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
Naposledy editováno 10.10.2021 09:50:26
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
Nebo v řece byly na kamenech takový zelený řasy, ale všude a nahusto. když jsem to procházel, tak jsem měl problém neuklouznout, bylo to taky mělký a kdybych tam vjel tak ihned ležím. Motorku sem zase musel přetlačit, samo že bez vaků.
Když se takhle brodí, pomalu přes spojku, max nadzvedlej zadek kvůli těžišti, ne ve stupačkách a člověk je připravenej, že se každou chvíli něco stane. Kde by se mělo správně sedět, na kterým místě sedla a sedět rovně, nebo se předklánět nebo dělat ještě navíc ? Je na to nějaká osvědčená technika ?
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
jak byste šli na ten výjezd, kdybyste chtěli mít jistotu že nespadnete, evidentně to tam je rozbahněny a kolejovatý
Naposledy editováno 10.10.2021 12:15:20
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
protože až na 701-čce sem pochopil na co je to nesmyslně dlouhý sedadlo, kam se vejdou tři lidi, když je to defakto jen pro jednoho
ze začátku jsem na tom jezdil jako na velký motorce, seděl jsem na jednom místě +-, ale pak jsem vyzkoušel že to posouvání se zvýší docela podstatně průchodnost a bezpečnost na onroudu
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
Vletieť do brodu 30km rýchlosťou? Kde je garantovane 20 cm vody max a len malé kamene, tak OK, ale to vlastne ani nie je brod, ale ja Zdenda spomínal, len cesta pod vodou. A že pri tej rýchlosti motorka v tom brode preskočí kamene na ktoré narazila?
No, odporúčam si to najprv skúsiť a potom sa hrať na múdreho.
A tie reklamné videá, jak niekto brodí, to aj ja by som sa takto pohral a hockde vo svete a na hocakom brode. Veď 2-3 sprievodné autá s tímom ľudí - no kto by sa nezabával.
Občas nejaký majster sveta natočí video jak brodí na zadnom na asfaltovej motorke. Len si treba všimnúť, koľko stôp do toho brodu vedie. Ono na to zopár pokusov treba, kým sa natočí ten správny záber, však?
A hlupáci si to vezmú ako etalón brodenia.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
když si vzpomenu na brod přes noční Potok na medvědí dálnici, kterej byl teda bez vody, tak ten kdyby byl zaplavenej a vjelo se tam a pak se přidalo tak ihned ležíš a máš to za sebou a takovejch případů bylo víc
nebo taková kalná "mělká" kalužina, na první i druhej pohled fakt evidentně mělká, přes cestu, vpravo v ní byl vidět kus jakýhosi betonu-překladu, dlouhýho tak 5 metrů,asi půlmetr širokej. Po něm jsme se raději překodrcali a nohou se při tom opírali o břeh. Ta kaluž se nakonec ukázala jako jakýsi koryto hluboký skoro 70 čísel a plný bahna. Tam vjet, tak to samý, motorka utopená a jezdec komplet mokrej. Přitom cesta dovnitř i ven byla pěkná, prašná, pohodová.
A po dobnejch případů bylo víc, naštěstí nebyla defakto žádná voda, takže bylo vidět jak to vypadá na dně - plno kamenů, místy i fakt velký co se nedají ani přeskočit i kdyby tam jel sám osobně čurč birč na multistrádě a stál na přitom na špičkách ve stupačkách.
Takže tolik k přidávání: nevíš tak jeď. Jinak k hlupákům a blbcům se už nevyjadřuju, jsou jich totiž plný videa jak padají, topí se a likvidujou motorku a to nejen v brodech.
Naposledy editováno 14.10.2021 12:30:09
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
A to dlouhý sedlo tam je ze stejnýho důvodu, kterej nechápeš, jako na kroskách. To není primárně kvůli spolujezdci.
Tobě chybí lidi, tak se chceš hádat na fóru
Naposledy editováno 14.10.2021 13:00:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
V dobách, kdy Dakar byl založen na filozofii DOJET do cíle BEZ asistence, by se možná dalo hovořit o podobnosti. Ale současný Dakar je 13 jednodenních enduro závodů s každý den "novou" motorkou a u špičky včetně hajání ve vyhřátém pelíšku...
Naposledy editováno 14.10.2021 13:18:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
Naposledy editováno 14.10.2021 13:15:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
vilemx píše: PetrL3> Ale vždyť mu tady někteří lidé fakt píšou úplné blbosti. Ať už schválně nebo z nepochopení podstaty dotazu.
To je možný, ale stejně nechápu, co se tu má dozvědět? Že tam, kam nevidím, to napřed prošťouchám klackem, jinak je to sázka do loterie? To snad ví sám, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
Jediná normální rada je trénovat to a zlepšit se. na to on ti napíše, že je to něco jinýho, protože on ma 30kg nálož... Tohle jsou fakt nesmyslný debaty.