globalmoto_duben_nolan





Téma: Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
 
8.10.2021 v 12:12
Tak jsem se rozhodl, že když už mám konečně tu správnou a lehkou motorku pro holky (hq701 advenčůrero-endůro), tak bych se s ním mohl potrénovat v brodění. Zatím jsem brodil jen s velkou motorkou a tam to bylo peklo. Hrozně těžkej krám, pořád to klouzalo, zahrabávalo se do dna a při výjezdech na břeh a neustále hrozilo riziko pádu, což by u lehčí motorky nemělo bejt až zas tak hrozný. Navíc voda nad 60 centimetru už mě přímo děsila.

Letošní albánie a černá hora celkem na 40 dní tak nějak brodům nepřála, voda pořádně nebyla, potůčky skoro vyschlý a do koryta velkejch řek plnejch kamení jsem, se neodvážil. Ani by to nemělo nakonec smysl.

Takže by mě zajímalo od zkušených jezdců, kteří brodí a neustále nepadají v brodech jak přezrálý švestky po sklizni(na toto téma jsem našel plno videí na netu, ale to co tam hoši předvádí je až k pláči). Jestli máte nějaký poučný videa, nějakou správnou a ověřenou techniku tak sem s nima a můžeme to rozebrat. Jedná se teda o cestovní stroj, s dvouma brašnama a celkovou hmotností při naložení atakující 200 kilo. Ne o ostrou 100 kilovou prázdnou krosku. 300 kilový motorky bych taky moc neřešil, protože s nima se brodit pořádně nedá, kvůli hmotnosti.

Za brod se nepovažuje dobrá cesta přes kterou teče 20-30 centimetrů vody (abychom si rozumněli, třeba silnici z thetu do prekalu v albánii. Tam defakto žádnej brod není, když zrovna není po silnějším dešti. Ale něco kamenitýho, nebo hlubšího třeba s bahnem apod.

(kraviny sem nepište, nemá to cenu, jinak se to zase zvrhne ale couvání do prudkýho kopce s otočenou vačkou, nebo jízda ve stupačkách do kamenitýho výjezdu na plnej kotel a podobný nesmysly)

Blokovaní uživatelé: Kohlstein, kerut, FJRPEPA, Destroyer

Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

9.10.2021 v 14:14 | Nahoru | #31

Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

9.10.2021 v 15:19 | Nahoru | #32
tohle ale nemá nic společnýho s broděním
to je experiment s podpůrným a záchranným týmem za zadkem

Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

9.10.2021 v 15:38 | Nahoru | #33
Tady je takový vtipný video. Ty manekýni jsou z toho nějaký hotový.
A zase: "musíš jet dostatečně rychle abys to přejel". Radí druhej chytrák prvnímu. " ty vole". Ten první má evidentně strach, i když tohle se za brod ani nedá počítat.
Takže místo aby pomalinku přes spojku s nohama na zemi (když má strach a nezná to), tak mu chytrák radí aby tam vlítnul. A eště aby nepadal na stranu s telefonem.

Hele je jasný, že tohle se dá projet ve stupačkách na plnej kotel, když chce bějt někdo komplet mokrej

je to v 1:20


Naposledy editováno 09.10.2021 15:41:32

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

9.10.2021 v 15:45 | Nahoru | #34
Ale zcela bezkonkurenční je tohle. už to tady bylo, ale prostě mi to nedá.
A hlavně ve stupačkách i po rovině.



Naposledy editováno 09.10.2021 15:47:23

(reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

9.10.2021 v 19:26 | Nahoru | #35
ZdendaZB> prepáč, ale zakladáš tému na to, aby si nám všetkým povedal že sme chuji keď to nevieme, pričom sa na začiatku pýtaš ako na to? tak potom táto téma nemá zmysel, alebo si to mal inak formulovať. Ja budem naďalej jazdiť svoje "věnec nebo kotrmelec" ty si pokojne kráčaj popri motorke

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

9.10.2021 v 19:51 | Nahoru | #36
tak téma je od toho, aby se chuji poučili a nedělali kraviny a já abych se dozvěděl něco novýho, co ještě nevím

náhodou sem se v některejch tématech i něco novýho dozvěděl.

třeba brodění sem se nic novýho nedozvěděl, ale aspoň už si nepřipadám jako chudák, co do brodu jezdí pomalu, před tím si ho prohlídne atp. když to tady dělají i jiní, kromě chujů teda, ti samozřejmě na plnej kotel ve stupačkách se zavřenejma vočima

u brodění sem teda čekal, jak se to v těch stupačkách dělá, aby se při tom nespadlo, ale zase žádný info od lidí kteří to tak jezdí a přitom nepadají

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

9.10.2021 v 22:12 | Nahoru | #37
ZdendaZB> ja netuším čo chceš vedieť? nejaký zásadný hint? nie... Postavíš sa do stupačiek do neutrálnej polohy, pridáš plyn, zľahka zrýchľuješ celým brodom začínaš na 10km/h kočiš 25-30km/h akonáhle narazíš na kameň, až tak to nevadí, lebo väčšinu máš na zadku teda neuberať, len držať rovnováhu, kolená voľné práca telom. Veľmi pomáha tréning v klzkom teréne a tiež tlmič riadenia, to je gamechanger...

Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

9.10.2021 v 23:50 | Nahoru | #38
Destroyer.
Kraviny typu 25-30 km/h opravdovým brodem fakt nepotřebuju. Kde se dá jet tak rychle s naloženou motorkou tak to ani není brod. To je silnice pod vodou. Třeba by bylo nějaký poučný video, nebo zkušenosti někoho, kdo se v každým druhým brodu nevyválí, protože z brodů mám fakt strach. Z brodů.

Třeba tady sem našel nějakýho klauna co vysvětluje brodění, ale to co tam předvádí je takový prapodivný. Hlavně jak furt nesmyslně hrabe a s tou motorkou lítá jak hadr na holi, A docela by bylo zajímavý, kdyby na tu motorku naložil dozadu 25 kilo. Ale takový video jsem jaksi bohužel nenašel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

9.10.2021 v 23:52 | Nahoru | #39

Destroyer píše: ZdendaZB> ja netuším čo chceš vedieť? nejaký zásadný hint? nie... Postavíš sa do stupačiek do neutrálnej polohy, pridáš plyn, zľahka zrýchľuješ celým brodom začínaš na 10km/h kočiš 25-30km/h akonáhle narazíš na kameň, až tak to nevadí, lebo väčšinu máš na zadku teda neuberať, len držať rovnováhu, kolená voľné práca telom. Veľmi pomáha tréning v klzkom teréne a tiež tlmič riadenia, to je gamechanger...



takže když ve třicítce narazíš v brodu na větší kámen tak to jako nevadí, motorka ho přeskočí nebo odhodí a jede dál, jako by se nic nestalo ?
třeba nespadneš ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

10.10.2021 v 09:49 | Nahoru | #40
ZdendaZB> Záleží na tom co znamená “větší kámen” ale podle mě pokud jezdec správně uvolněně stoji tak ano, motorka ten větší kámen přeskočí a pojede dál.

Naposledy editováno 10.10.2021 09:50:26

(reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

10.10.2021 v 09:56 | Nahoru | #41


Naposledy editováno 10.10.2021 09:58:01

(reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

10.10.2021 v 10:57 | Nahoru | #42
stráťa a Destroyer> Jenže risknout, že motorka případnou překážku přeskočí nebo nečekanou hloubku setrvačností přebrodí, to se dá na nějaké rally nebo víkendové vyjížďce . Tam, když to nedopadne, tak je z toho legrace, hezké video. Jenže na dovče někde v Kotárech to může znamenat konec.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

10.10.2021 v 11:48 | Nahoru | #43
Hele vono ani memusíš jet bůchví jaký kameny nebo hloubku, mě se třeba už párkrát stalo, že sem jel takový ty jemný sopečný kamínky v mělkým poůčku, širokým, ani ne 15 metrů a občas jsem se tam zahrábl a musel to vytlačovat než se kola zase chytla. Jednou se mi to dokonce někde uprostřed říčky začalo přední kolo propadat,, takže z 20cm vody sem během chvilky, než jsem ubral plyn, měl zabořený přední kolo až nad kotouč. V tom v tom okamžiku by se ve mě krve nedořezal, no a další půhodiny je lepší zapomenout, než sem tu motorku vycukal dozadu na břeh tak jsem byl ko. Tam jet rychle tak jsem skončil a bylo by jasný, že motorku sám ven nedostanu a čekat několik hodin až několik dní než někdo pojede by byla moje jistá psychosmrt. Provoz tam byl nijakej teda. Jako naschvál.
Nebo v řece byly na kamenech takový zelený řasy, ale všude a nahusto. když jsem to procházel, tak jsem měl problém neuklouznout, bylo to taky mělký a kdybych tam vjel tak ihned ležím. Motorku sem zase musel přetlačit, samo že bez vaků.

Když se takhle brodí, pomalu přes spojku, max nadzvedlej zadek kvůli těžišti, ne ve stupačkách a člověk je připravenej, že se každou chvíli něco stane. Kde by se mělo správně sedět, na kterým místě sedla a sedět rovně, nebo se předklánět nebo dělat ještě navíc ? Je na to nějaká osvědčená technika ?

(reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

10.10.2021 v 11:56 | Nahoru | #44
ZdendaZB> Psal jsem ti, že to tam musíš napálit, aby se přední kolo nedotklo dna!

Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

10.10.2021 v 12:08 | Nahoru | #45
Kohlstein, jasně, Ty to tak určitě provozuješ, tisíce kiláků od baráku s naloženou motorkou, protože tobě i čurč birč na superadvenčůreru závidí a pouští si tvoje videa před spaním. Ale já hele, sotva dosáhnu špičkama na zem ze sedadla a mám úplně jiný starosti než jet po zadním do brodu. Neumím jezdit po zadním ani na silnici.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

10.10.2021 v 12:11 | Nahoru | #46
hele to sou taky experti, tam kde může jet normálně má nohy na zemi a kde by je měl dát na zem, tak to rozperduje, kdyby jel na krosce, ale s takovou krávou fakt nechápu



jak byste šli na ten výjezd, kdybyste chtěli mít jistotu že nespadnete, evidentně to tam je rozbahněny a kolejovatý

Naposledy editováno 10.10.2021 12:15:20

(reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

10.10.2021 v 15:33 | Nahoru | #47
ZdendaZB> Tak jistotu, že na motorce nespadneš, tu Ti asi nikdo nedá.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

10.10.2021 v 16:01 | Nahoru | #48
tak o to nejde, spíš jestli je na to nějaká zaručená technika

protože až na 701-čce sem pochopil na co je to nesmyslně dlouhý sedadlo, kam se vejdou tři lidi, když je to defakto jen pro jednoho
ze začátku jsem na tom jezdil jako na velký motorce, seděl jsem na jednom místě +-, ale pak jsem vyzkoušel že to posouvání se zvýší docela podstatně průchodnost a bezpečnost na onroudu

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

13.10.2021 v 18:30 | Nahoru | #49
Hrabať vo vode mi príde jediná možnosť. Jak sa tam motorka zastaví, oprie o niečo a nemá trakciu lebo kamene sú jak namydlené, tak čo iné? Tlačiť ju von vyjde na litre potu.
Vletieť do brodu 30km rýchlosťou? Kde je garantovane 20 cm vody max a len malé kamene, tak OK, ale to vlastne ani nie je brod, ale ja Zdenda spomínal, len cesta pod vodou. A že pri tej rýchlosti motorka v tom brode preskočí kamene na ktoré narazila?
No, odporúčam si to najprv skúsiť a potom sa hrať na múdreho.

A tie reklamné videá, jak niekto brodí, to aj ja by som sa takto pohral a hockde vo svete a na hocakom brode. Veď 2-3 sprievodné autá s tímom ľudí - no kto by sa nezabával.

Občas nejaký majster sveta natočí video jak brodí na zadnom na asfaltovej motorke. Len si treba všimnúť, koľko stôp do toho brodu vedie. Ono na to zopár pokusov treba, kým sa natočí ten správny záber, však?
A hlupáci si to vezmú ako etalón brodenia.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

13.10.2021 v 19:14 | Nahoru | #50
jaro27> Jasně, že je to etalón brodenia. Nedělal bych hlupáky z těch, kdo se tu náramně baví na účet tazatele (ze kterého se ovšem stal, jak se dalo hned na začátku čekat, vrchní poučovatel).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

13.10.2021 v 20:20 | Nahoru | #51
ZdendaZB> když nevíš, tak přidej neplatí jen pro silnice, ale i pro krosaře, enduráře. Tvá 701 je podle mě víc enduro než nějaké GS, tak to podle mě bude fungovat, hodně podobně, viděl jsi jakým způsobem zdolávají borci na motkách Dakar ? Prostě tu nerovnost přelítnou, když by ubral, tak reje držkou hlínu, to platí i v tom brodu.

Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

14.10.2021 v 12:24 | Nahoru | #52
když nevíš tak přidej, kkdybych se tím řídil, tak už mám x krát rozsekanou, utopenou motorku a sám bych asi skončil někde na krchově
když si vzpomenu na brod přes noční Potok na medvědí dálnici, kterej byl teda bez vody, tak ten kdyby byl zaplavenej a vjelo se tam a pak se přidalo tak ihned ležíš a máš to za sebou a takovejch případů bylo víc
nebo taková kalná "mělká" kalužina, na první i druhej pohled fakt evidentně mělká, přes cestu, vpravo v ní byl vidět kus jakýhosi betonu-překladu, dlouhýho tak 5 metrů,asi půlmetr širokej. Po něm jsme se raději překodrcali a nohou se při tom opírali o břeh. Ta kaluž se nakonec ukázala jako jakýsi koryto hluboký skoro 70 čísel a plný bahna. Tam vjet, tak to samý, motorka utopená a jezdec komplet mokrej. Přitom cesta dovnitř i ven byla pěkná, prašná, pohodová.

A po dobnejch případů bylo víc, naštěstí nebyla defakto žádná voda, takže bylo vidět jak to vypadá na dně - plno kamenů, místy i fakt velký co se nedají ani přeskočit i kdyby tam jel sám osobně čurč birč na multistrádě a stál na přitom na špičkách ve stupačkách.

Takže tolik k přidávání: nevíš tak jeď. Jinak k hlupákům a blbcům se už nevyjadřuju, jsou jich totiž plný videa jak padají, topí se a likvidujou motorku a to nejen v brodech.

Naposledy editováno 14.10.2021 12:30:09

Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

14.10.2021 v 12:43 | Nahoru | #53
Jo a když jsme řešili tu hmotnost, že to podle místních znalců defakto není důležitý, tak mrkněte. Fakt pěkný cesty, malej blátivej film a už se to padá. Tam kde lehká motorka jede sama, tak těžká motorka naopak. Ty motorky si dělají co chtějí. A v brodu je to ještě řádově horší.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

14.10.2021 v 13:00 | Nahoru | #54
Já fakt nechápu, proč zakládáš tyhle témata. Ty se zeptáš, někdo ti napíše jak to řešit, ty napíšeš, že to je blbost...
A to dlouhý sedlo tam je ze stejnýho důvodu, kterej nechápeš, jako na kroskách. To není primárně kvůli spolujezdci.

Tobě chybí lidi, tak se chceš hádat na fóru

Naposledy editováno 14.10.2021 13:00:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

14.10.2021 v 13:12 | Nahoru | #55
D-fens> Cestovat na motorce po Tramtáriích a jet na motorce Dakar jsou podle mě dvě docela odlišné věci, které vzdáleně spojuje pouze jízda v bordelu a název vozidla.
V dobách, kdy Dakar byl založen na filozofii DOJET do cíle BEZ asistence, by se možná dalo hovořit o podobnosti. Ale současný Dakar je 13 jednodenních enduro závodů s každý den "novou" motorkou a u špičky včetně hajání ve vyhřátém pelíšku...

Naposledy editováno 14.10.2021 13:18:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

14.10.2021 v 13:14 | Nahoru | #56
PetrL3> Ale vždyť mu tady někteří lidé fakt píšou úplné blbosti. Ať už schválně nebo z nepochopení podstaty dotazu.

(reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

14.10.2021 v 13:15 | Nahoru | #57
vilemx> No, už dřív to byl prostě závod buď a nebo. Letěli kilo kam neviděli a když to nevyšlo, tak v horším případě umřeli, v lepším dojeli se zlomenejma kotníkama a slazama v očích (Orioli).

Naposledy editováno 14.10.2021 13:15:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

14.10.2021 v 13:17 | Nahoru | #58

vilemx píše: PetrL3> Ale vždyť mu tady někteří lidé fakt píšou úplné blbosti. Ať už schválně nebo z nepochopení podstaty dotazu.



To je možný, ale stejně nechápu, co se tu má dozvědět? Že tam, kam nevidím, to napřed prošťouchám klackem, jinak je to sázka do loterie? To snad ví sám, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

14.10.2021 v 13:22 | Nahoru | #59
PetrL3> Představ si, že spousta lidí dělá věci, nad kterými druhý žasne. Tak proč by se tu nemohl dozvědět něco nového, co jej dosud třeba ani nenapadlo? Zvlášť v dnešní docela uspěchané době, kde na nějaké postupné nabírání vlastních zkušeností tak nějak není čas?

(reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

14.10.2021 v 13:33 | Nahoru | #60
vilemx> Tak ptát se na něco, kde platí, že když dva dělají totéž, není to totéž je dost ošemetný. Co skok 3m výšky? Praskne ta kost nebo křupnou záda? Jeden napíše, že si může zlomit kotník a druhej, že se nic nestane, přitom ani jeden to nemůže vědět. Pak přijde třetí a napíše, že se musí co nejvíc odrazit. To se toho dozvěděl.

Jediná normální rada je trénovat to a zlepšit se. na to on ti napíše, že je to něco jinýho, protože on ma 30kg nálož... Tohle jsou fakt nesmyslný debaty.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist