bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: reklamace opravy motocyklu
Ahoj, řeším takovou dost nepříjemnou věc ohledně opravy mojí motorky v servisu a rád bych se tu poradil a zjistil na co mám právo, na co ne a jak postupovat.

23.6.2021 jsem po předchozí domluvě předal do servisu motocykl Suzuki GSX 750 F (r.v. 2001)

Při předání byl sepsán předávací protokol kde byly uvedeny závady, informace o mě a o servisu.

V průběhu opravy probíhala komunikace přes whatsapp kdy mne vice méně informovali o stavu opravy, stavu motoru a také jsme se na whatsapp dohodli ohledně maximální částky která byla 51 000 Kč. V průběhu opravy jsem přivezl vlastní náhradní díly a to : šroubky na kapotáž, plexi sklo, spojkové lamely a plechy - toto není nikde písemně zaznamenáno a ani si za to neřekl přirážku.

V průběhu opravy jsem zaplatil zálohu 25 000 Kč a když mi pán psal že je motorka hotová (16.9.2021) doplatil jsem 28 700 Kč tedy celkem 53 700Kč o 2700Kč víc než jsme byli dohodnuti, říkal jsem si ještě pokud to bude kvalitka tak to nějak skousnu.

když jsem přijel 18.9.2021 do servisu motorka byla venku (později jsem přišel na to že byla přes dvě noci v dešti venku ! a nyní už vidím počínající korozi už jen to mi celkem vadí ale s tím asi nic nenadělám).

Při přijetí mi pán dal fakturu na výše zmíněnou částku viz níže:


Také mi předal malý TP a klíčky, po chvilce jsem už seděl na motorce a odjížděl domů plný nadšení ... bohužel to mělo po chvíli opadnout, zjistil jsem že motorce prokluzuje při vyšší zátěži spojka a co hůř, zjistil jsem že na více místech na motoru uniká olej, motor měli celý rozebraný jelikož jedna z vodících lišt motoru byla usazena až pod hlavou motor ..takže šel celý ven a půlil se (obě vodicí lišty byli popraskaný).

Olej byl až na boční kapotáži motorky, vepředu , na radiátoru, vespod u šroubů karteru, u těsnění víka ventilů, hlavy ...dokonce stekl přes svody na spodní plastový kryt motoru a na vozovku !!!!

Nyní je situace takové že po zaslání reklamačního protokolu s reklamací po upozornění na má práva nakonec reklamační protokol přijal (dal razítko a podpis na ten můj), motorku odtáhli do servisu (23.9), teď by se do 30 dnů ty problémy měli vyřešit, snad (moto bylo dáno do servisu 23.6.).

Technik říkal že aby se předešlo nesrovnalostem tak před předáním vyreklamovaného motocyklu mám přijet a projet se na motorce, výhoda je že bych mohl zkontrolovat zda uniká olej na stejných místech jako předtím (mám vše nafocené z doby před předáním motorky do reklamace) a kdybych viděl že to třeba u nějakých míst vyřešili a u jiných ne poukázal bych na to a řekl že to neberu jako vyřešené (tyto místa rozebírali a před předáním do servisu z nich nic neunikalo - např. těsnění hlavy nebo potrubí pro rozvod oleje.).

Rád bych se zeptal co tedy dělat pokud dojde k tomu že nějakou ze závad neodstraní a nebo ji odstraní jen částečně ? tedy nedostatečně ? musím podepisovat převzetí reklamace zpět a pak opět reklamovat ? a nebo můžu trvat na tom že si to nepřevezmu dokud to nebude pořádně opravené ? na místa kde olej unikal je naštěstí dobře vidět takže není složité po jízdě zhodnotit kde to opravili a kde ne. (Taky jsem požádal o rozpis provedených prací seznam dílů jejich značka kusy atd)

Naposledy editováno 07.10.2021 20:52:22

1 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu

7.10.2021 v 18:07 | Nahoru | #1
Zákonná lhůta je 30 dní od podání reklamace, ale v některých případech se může natáhnout o dodání dílů které nejsou momentálně skladem u dodavatelů, tam už musí poskytovatel servisu o tomto informovat zákazníka a určit nový termín vyřízení reklamace. Toto by mělo proběhnout se souhlasem obou stran a většinou to tak je. Bez dílů, které nejsou, to prostě neopravíš, kdyby ses stavěl na hlavu, vždy je lepší dohoda. Ani u soudu neprojde 30.denní lhůta vyřízení reklamace pokud poskytovatel služby prokáže, že jsi byl informován o nedostatku/době trvání dodání dílů třetí stranou, protože on dělal maximum pro vyřízení reklamace a tebe o tomto informoval. Jinak na práci je záruka půl roku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu

7.10.2021 v 18:46 | Nahoru | #2
dewwil> Díly jsou skladem a dodání cca do týdne až dvou, jak už jsem psal rozumná dohoda s tímto servisem prostě nebyla spíš to bylo velmi a velmi nepříjemné a díky tomu na jakoukoli dohodu přistupovat nebudu, detaily tu psát taky nebudu není to předmětem tohotoe příspěvku.

Malá ukázka:


Nevyřízení reklamace ve lhůtě 30 dnů je správním deliktem, s podnětem pro zahájení řízení se může spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci.

Zákonný podklad:
§ 19 odst. 3, § 24 odst. 7 písm. v) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, § 605 a § 607 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, Rozsudek Nejvyššího soudu 33 Cdo 3228/2009

Naposledy editováno 07.10.2021 20:17:45
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Šikovný mechanik Suzuki GSX 750 Katana DRN. 7 14.9.2022 v 18:03 jetam
Falešné čtení hlasiny oleje Suzuki GSX 750 Katana 4Mikuni 20 21.8.2022 v 19:22 Ariete
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... CZmarty 7 16.1.2021 v 20:17 TomARC
GSX 750 F - vymena tesneni pod hlavnou Suzuki GSX 750 Katana glancy 14 29.10.2020 v 14:39 2stroke
Teče olej z víka Suzuki GSX 750, Suzuki GSX 600 F, Suzuki GSX 750 F, ... CZmarty 5 23.8.2020 v 16:00 CZmarty


TOPlist