globalmoto_duben_nolan





Téma: reklamace opravy motocyklu
Ahoj, řeším takovou dost nepříjemnou věc ohledně opravy mojí motorky v servisu a rád bych se tu poradil a zjistil na co mám právo, na co ne a jak postupovat.

23.6.2021 jsem po předchozí domluvě předal do servisu motocykl Suzuki GSX 750 F (r.v. 2001)

Při předání byl sepsán předávací protokol kde byly uvedeny závady, informace o mě a o servisu.

V průběhu opravy probíhala komunikace přes whatsapp kdy mne vice méně informovali o stavu opravy, stavu motoru a také jsme se na whatsapp dohodli ohledně maximální částky která byla 51 000 Kč. V průběhu opravy jsem přivezl vlastní náhradní díly a to : šroubky na kapotáž, plexi sklo, spojkové lamely a plechy - toto není nikde písemně zaznamenáno a ani si za to neřekl přirážku.

V průběhu opravy jsem zaplatil zálohu 25 000 Kč a když mi pán psal že je motorka hotová (16.9.2021) doplatil jsem 28 700 Kč tedy celkem 53 700Kč o 2700Kč víc než jsme byli dohodnuti, říkal jsem si ještě pokud to bude kvalitka tak to nějak skousnu.

když jsem přijel 18.9.2021 do servisu motorka byla venku (později jsem přišel na to že byla přes dvě noci v dešti venku ! a nyní už vidím počínající korozi už jen to mi celkem vadí ale s tím asi nic nenadělám).

Při přijetí mi pán dal fakturu na výše zmíněnou částku viz níže:


Také mi předal malý TP a klíčky, po chvilce jsem už seděl na motorce a odjížděl domů plný nadšení ... bohužel to mělo po chvíli opadnout, zjistil jsem že motorce prokluzuje při vyšší zátěži spojka a co hůř, zjistil jsem že na více místech na motoru uniká olej, motor měli celý rozebraný jelikož jedna z vodících lišt motoru byla usazena až pod hlavou motor ..takže šel celý ven a půlil se (obě vodicí lišty byli popraskaný).

Olej byl až na boční kapotáži motorky, vepředu , na radiátoru, vespod u šroubů karteru, u těsnění víka ventilů, hlavy ...dokonce stekl přes svody na spodní plastový kryt motoru a na vozovku !!!!

Nyní je situace takové že po zaslání reklamačního protokolu s reklamací po upozornění na má práva nakonec reklamační protokol přijal (dal razítko a podpis na ten můj), motorku odtáhli do servisu (23.9), teď by se do 30 dnů ty problémy měli vyřešit, snad (moto bylo dáno do servisu 23.6.).

Technik říkal že aby se předešlo nesrovnalostem tak před předáním vyreklamovaného motocyklu mám přijet a projet se na motorce, výhoda je že bych mohl zkontrolovat zda uniká olej na stejných místech jako předtím (mám vše nafocené z doby před předáním motorky do reklamace) a kdybych viděl že to třeba u nějakých míst vyřešili a u jiných ne poukázal bych na to a řekl že to neberu jako vyřešené (tyto místa rozebírali a před předáním do servisu z nich nic neunikalo - např. těsnění hlavy nebo potrubí pro rozvod oleje.).

Rád bych se zeptal co tedy dělat pokud dojde k tomu že nějakou ze závad neodstraní a nebo ji odstraní jen částečně ? tedy nedostatečně ? musím podepisovat převzetí reklamace zpět a pak opět reklamovat ? a nebo můžu trvat na tom že si to nepřevezmu dokud to nebude pořádně opravené ? na místa kde olej unikal je naštěstí dobře vidět takže není složité po jízdě zhodnotit kde to opravili a kde ne. (Taky jsem požádal o rozpis provedených prací seznam dílů jejich značka kusy atd)

Naposledy editováno 07.10.2021 20:52:22

1 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu

6.10.2021 v 23:30 | Nahoru | #1
to ze motorka stoji venku vube nicemu nevadi, proste si vycisti a namazni retez..kdyz jedes v desti, taky z toho nemas pupinky.

Pokud z toho chcije olej, tak je otazkou kde.
To ze je vodici lista rozvodoveho retezu aretovana hlavou motoru je bezna konstrukcni zalezitost.
Spis me zarazi popraskana vodici lista.. uz jsem potkal vydrene listy, ustipnute listy, ale popraskane jeste ne :)

spojka ze klouze...no dodal jsi jen spojkove lamely a plechy... tak ze by byly v haji pruziny? ...

co se tyka uniku oleje, staci, ze skripnuli tesneni pod ventildeklem, odtkovym kanalkem od svicky se olej rozcaka po cele motorce. Naprosto bezna vec. Stavat by se to nemelo, ale bohuzel, chyba se stat muze. Me se to stalo pri koupi motorky, ktera byla cerstve po servisu od prodavajiciho serviso/bazaru.

Co se tyka reklamace a 30ti denni lhuty, no nejsem si uplne jistej, jestli se tohle nevztahuje nahodou na nove zbozi ve dvoulete zaruce. U servisu motorovych vozidel si nejsem vedom, ze by nejake takove lhuty byly. Staci, ze proste nebude dil skladem a co s tim ma servis delat? Obzvlas kdyz se jedna o stary stroj. Zakon jiz davno nenarizuje vyrobcum, ze musi drzet nahradni dily v dostatecnem mnozstvi na sklade po dobu deseti let. Takze si myslim, ze 30 dnu je jakoze udaj, ktery tady nema moc nikde oporu v zakone. Ale nevim. Budu rad, pokud nekdo zna spravnou odpoved. Diky.

Jinak at se dari, je malo lidi, co do stare motorky pusti penize aby z toho byla masina, na kterou se da spolehnout. osobne to vsak na me pusobi, ze to krapet hrotis. Holt se stala chyba, kterou kdyz napravi, tak neni o cem.

Naposledy editováno 07.10.2021 08:05:53

(reakce na) reklamace opravy motocyklu

7.10.2021 v 12:18 | Nahoru | #2
cuir> Ahoj, diky za koment.

Tady ale nejde o vyčištění a na mazání retezu ale o to že je prostě zrezlá rozeta a potrubí pro vedení oleje, zkrátka a dobře za co u co motorku mám jsem se rzí problém neměl a díky tomuto servisu ho již mám :) ale to je asi tak to nejmenší.

Ohledně spojky, mě je jedno v čem je chyba já platím servis za to aby na to prisli a otestovali zda spojka korektně funguje a případně navrhli řešení (co koupit a co vyměnit) takže aby se mě servis ptal jak má dělat svou práci to prostě neexistuje kor když sem jim za práci dal 23 000kc.

Olej viditelne teče asi z 8mi různých míst (svíčky, víko, hlava, boky, šrouby kráteru zespoda) není to z jednoho místa a že by se to pár rozcáklo klidně sem nahraju fotky když bude zájem.

Reklamace se neuplatňuje jen u nového zboží ale i u služeb (které jsou v momentu převzetí "nové") a je na ně poskytnuta záruka, pokud služba nebyla správně provedena což v mém případě prostě nebyla mám právo reklamovat, v tomhle okamžiku platí stejných 30 dní jako u reklamace např telefonu který je v záruce. Měli 3 měsíce na to si o jednat díly, to že to teď pokazili není moje chyba a nějaké další výmluvy že náhradní díly dorazí za měsíc... To tam mám mít tu motorku jako rok? :D to je jejich problém ne můj.
Zákon jasně stojí na straně spotřebitele a to jak ohledně 30 dnů tak ohledně toho že mám právo dostat to za co jsem zaplatil :) jen by mě zajímalo co se děje v okamžiku když to do 30to dnů neodstraní, poradí někdo?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Šikovný mechanik Suzuki GSX 750 Katana DRN. 7 14.9.2022 v 18:03 jetam
Falešné čtení hlasiny oleje Suzuki GSX 750 Katana 4Mikuni 20 21.8.2022 v 19:22 Ariete
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... CZmarty 7 16.1.2021 v 20:17 TomARC
GSX 750 F - vymena tesneni pod hlavnou Suzuki GSX 750 Katana glancy 14 29.10.2020 v 14:39 2stroke
Teče olej z víka Suzuki GSX 750, Suzuki GSX 600 F, Suzuki GSX 750 F, ... CZmarty 5 23.8.2020 v 16:00 CZmarty

TOPlist