globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady
 
4.10.2021 v 10:23
Zdravím. Jsem v autoškole na velké A a sám instruktor měl dotaz, zda trénuji na motorce I mimo jízdy v autoškole, že kurz bude u konce a za 12 hodin (45 min - 1hodina) se nedá naučit schopně motorku ovládat, když na tom člověk sedí poprvé. V tom měl velkou pravdu, necítím se na motorce tak, jak bych si představoval a spousta věcí mi dělá ještě problémy.
Chce to jezdit a jezdit. Jenže na jízdy se dostanu do autoškoly max jednou v týdnu, takže to člověk pomalu zapomene to, co se naposledy naučil. Spíš vyzkoušel, protože si přijdu jako samouk.
Přístup instruktora, kdy v názvu autoškola o školu nejde, je samozřejmě z jedné strany pochopitelný, že jen dohlíží než aby naučil, to se musíte s něčím hodně dlouho prát, aby vám konečně něco poradil a ještě je to rada stylu, musíš si hrát se spojkou. Jasný, ale jak? A že třeba jen se 2 prsty, protože přes rukavice je tak lepší cit, to již neřekne. Některým instruktorům chybí již ponětí, co vše je nové pro začátečníka a že i malé rady znamenají obrovský obrat ve výkonech žáka.
V autoškole se dá samozřejmě připlatit a trénovat jízdy nad Rámec hodin předepsaných, ale jsou vytížený a instruktoři to dělají při zaměstnání, takže též nemají moc času.
Proto bych se chtěl zeptat, nenašel by se ochotný motorkář (ka) , který by mě do toho víc zasvětil? Potřebuji trénovat, motorku svou pochopitelně nemám, protože nemám na ni papíry a ze sídliště ji tlačit někam za město, no nedokážu si to představit. Takže nejlépe kdyby někdo ochotný měl nějakou starší motorku o kterou se moc již nebojí a dal by mi nějaké hodiny a dobré rady. Nejlépe Sokolov a blízké okolí a co by bylo nutné zaplatit, tak dohoda jistá. Jen bych zkrátka Rád trénoval víc, hlavně ty věci, co jsou na cvičišti, v provozu je to víc ok, tam člověk předvádí spíš dodržování předpisů, než ovládání motorky, ty osmičky, slalomy, brzdění, to mi nedá zkrátka spát. Díky radám zde, jsem se naučil alespoň jet krokem, takže je mi jasný, že kdejaký motorkář je stokrát lepší než instruktor z autoškoly.
Tak snad se někdo ochotný najde, díky za pozornost.

Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

4.10.2021 v 10:37 | Nahoru | #1
kup si kurz od moto lisý..jezdí se na motodromu v písku
navíc si můžeš na webu najít a zaplatit osobního instruktora

Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

4.10.2021 v 17:21 | Nahoru | #2
Co se obrátit na profíky

https://www.bezpecne...z/individualni-vyuka

Než někdo začne držkovat tak mají i přípravku před autoškolou.

Manželka a syn absolvovaly po autoškole jednodenní kurz

1 reakcí na tento příspěvek Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

4.10.2021 v 17:28 | Nahoru | #3
a co konkretne ti "dela ty problemy" ? podle me je to o hlave, mas z toho respekt, a to je svym zpusobem i spravny, ale holt s tim jezdi jak s autem, v klidku, pomalu, na vsechno si davej cas,.. velka moto je oproti maly akorat silnejsi, ale to nemusis "vyuzivat" kdyz budes jezdit nizky otacky (o tom ze to neni fain pro motor ted nemluvme), a tezsi, a to je treba auto radove tezsi i nez ta motorka, a taky s tim zacatecnici jezdi navic naopak jsou veci kde je to vyhoda, minimalne ti to nebere treba vitr kdyz kolem tebe projede v protismeru autobus, ...myslim ze je to jen o hlave jinak za 12h se "jezdit" nenaucis, to je jasny, ale jakoze slozit praktickou zkousku bys v pohode mel

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

4.10.2021 v 17:52 | Nahoru | #4
kerut> Dělá mi problém vše možné, prakticky již základní věci. Vezmeš si rukavice, naposledy jsem měl rukavice jako dítě na stavění sněhuláka, s nimi ani nevíš jestli se dotýkáš páček, natož abys v nich měl cit Tahat za plyn, hrát si citlivě s brzdou či se spojkou.
Zavřeš hlavu do přilby, rázem koukáš z ponorky, žádné periferní vidění, nevidíš pod sebe, na ruce, na nohy nic.
Pevná obuv, jistě chrání, ale přes její pevnost necítíš jestli máš nohy na stupačce či na zadní brzdě, něco tam je, ale co že? .
Váha stroje, to je největší respekt, není to kolo, takže rovnováha. Dobrý, rada zněla koukat dál než před kolo, sice nemám pod kontrolou ruce a nohy pak, ale rovnováha o dost lepší. Dobrá rada.
Pomalá jízda, žádná ráda instruktora, v autě pustíš jen spojku a auto jede jen na volnoběh, umí tohle motorka? Neumí. Chcípne. Dobře takže s plynem, jenže to jede zase moc rychle a ne krokem. Takže hrát si spojkou, hm v rukavicích bez citu, žádný šlágr. Ale dobrý zvládl jsem to, sice s pocitem, že jí týrám, ale jak jinak to dělat? Rychlost pomalá konečně ale zase stabilita nic moc, další rada, drž jemně nohu na zadní brzdě přitom, fajn když ji neohrabanou pevnou botou najdu, zkusím to. Funguje to. Paráda.
Slalom, zkoušíš a zkoušíš, ničíš spojku, kuželky stejně padnou protože to nevychází, pořád pocit že jedeš moc pomalu a že to položíš. Instruktor již nemůže, v duchu se směje a jeho ráda zní, jdeme zkusit osmičku. Ok
Osmička. Hm jak na to?? Nevím. Malý prostor na osmičku, ve větším prostoru klidně ale tohle?? Děláš co je přirozené, nechceš spadnout. Takže jsi jako Artista, Balancuješ na motorce a zachraňuje tě pouze plyn a spojka, při zatáčení si přibrzdit je blbost přece, takže se bojíš sáhnout na brzdu, jakoukoliv. A vše se snažíš dělat spojkou a plynem. Slyšíš jen moc rychle, moc pomalu, jasný rada žádná ale kritika je. Již máš toho dost, protože jsi prakticky samouk, který neví jak a přesto se snaží to pokořit. Nervozita pak stoupá a sebevědomí klesá. Pomalu se loučíš se svým snem, že budeš někdy motorkář.
Trocha upřímnosti sám sobě, jsi Hňup, jako proč to nejde?? Asi protože zkrátka mi chybí rada jak na to a názorná ukázka, že to funguje. Když je vidět, že je způsob jak na to, lze ho trénovat a zdolat pak disciplínu. Jenže bez rad a tréninku to zkrátka nejde. To je jako kdyby tě někdo posadil do bagru, řekl nač jsou ty páčky a teď tu udělej okop na přesné rozměry. Nemožné a můžeš být šikovný jak chceš.

Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

4.10.2021 v 18:14 | Nahoru | #5
hmm, tak primarne dobry rukavice (jakoze ne ty na staveni snehulak), dobry boty (ne kanady i kdyz i v tech se da jezdit), a na osmicky si otevri klidne hledi pokud se citis "prirozeneji",

plyn neni v citlivosti tak zasadni jako ta spojka, tam to naprosto chapu, ale s tim holt musis zabojovat, ale opet - kvalitni rukavice ktery chrani a zaroven neztracis cit (nevim, hrals nekdy hokej v lyzarskejch a v hokejovejch ? trocho podobna situace, v lyzarskejch je to des, hokejovy jsou na drzeni hokejky delany, stejne tak motorukavice chrani z hora a z dola jsou designovany k pohybu a citlivymu ovladani pacek) + proste znasilni instruktora ze v tomhle vidis problem a jednu 45minutovku se jen rozjizdej a hraj si se spojou na parkovisti, behem pul hodiny to musis dostat trochu do ruky v jakem miste to zabira i kdybys byl chromej (BTW kdysi mi tatinek pujcoval 100ku, a ver ze se to taky se to nerpozjelo bez mohutnyho proturovani, dnesni auta sjou holt designovany pro kazdyho vola,.. to je fakt.. posilovace, asistenty..)

na pocit tyrani spojky se vyser, je to snad tvoje spojka ? neni, ..autoskolu platis a autoskola za to servisuje motorky..

a balancovani je prave o te hlave, ver te motorce ze nespadne, ona fakt nema duvod padat sama od sebe dokud nesahnes na brzdu a neklouze ti kolo (a takovym naklonem+rychlosti abys to urval na adhezi urcite nejezdis) motorka ma tezsi kola nez jizdni kolo, a ty kola se chovaj jako setrvacniky, takze se udrzi naklonena i pri jizde celkem pomalu, to bys musel fakt zastavit abys spadl dovnitr zatacky, takze na brzdu v osmicce opravdu nesahej, nesahej moc ani na spojku, max lehounce, drz to tim plynem, kdyz pridas narovna te to samo vic nez bys chtel

a moc rychle nebo moc pomalu je rada, i kdyz se ti to nezda, ty vosmicky co jsem koukal co se dnes jezdej nejsou uplne easy (dost zalezi i na konkretni motorce), ale to neznamena ze nejdou s opatrnosti nejak projet, hnup nejsi, jen si malo veris

E:+ jeste me napada jedna opomenuta drobnost !! rekl ti ze se nesmis tech riditek krecovite "drzet" ? drz se kolenama za nadrz a riditka jen tak jemě ovladej (jasme kdyz pojedes 200km po dalnici tak se opres, a znudene koukas do dalky, ale na tohle blbnuti "na fleku" potrebujes mit riditka "volna"), cca jakoze kdyz si sednes na stojici motorku s bocnim stojankem a pustis se riditek mel bys udrzet tvar bez pomoci tech rukou, ..pak se to ovlada mnohem jednoduseji

Naposledy editováno 04.10.2021 18:31:13

Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

4.10.2021 v 19:23 | Nahoru | #6
Po 101 u motorky spojku neničíš.
U motorky je vícelamelová spojka v oleji a je stavěná na prokluz.
U auta je jednolamelová suchá spojka tu hned spálíš.
Jak chceš spálit něco co je namočený v oleji?

(reakce na) Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

4.10.2021 v 19:54 | Nahoru | #7
Stanio24> je mi 60 a jsem rad že vylezu na vysokou motorku... S bočními kufry je to ještě horší... před zatáčkou pořád dumam jaký kvalt mám zaradit po desítkách let na jawach cezetach brzdim hlavně zadní brzdou atd... Ale jezdím pokaždé když je solidni počasí a pomalinku se zlepšují... Vím co dělám blbě postupně se snažím zlepšit... A pod sebe se nedivej.. Dívej směrem kam kam jedes nikoliv před přední kolo...

Naposledy editováno 04.10.2021 19:55:09

(reakce na) Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

4.10.2021 v 21:37 | Nahoru | #8

Stanio24 píše: kerut> Dělá mi problém vše možné, prakticky již základní věci. Vezmeš si rukavice, naposledy jsem měl rukavice jako dítě na stavění sněhuláka, s nimi ani nevíš jestli se dotýkáš páček, natož abys v nich měl cit Tahat za plyn, hrát si citlivě s brzdou či se spojkou.
Zavřeš hlavu do přilby, rázem koukáš z ponorky, žádné periferní vidění, nevidíš pod sebe, na ruce, na nohy nic.
Pevná obuv, jistě chrání, ale přes její pevnost necítíš jestli máš nohy na stupačce či na zadní brzdě, něco tam je, ale co že? .
Váha stroje, to je největší respekt, není to kolo, takže rovnováha. Dobrý, rada zněla koukat dál než před kolo, sice nemám pod kontrolou ruce a nohy pak, ale rovnováha o dost lepší. Dobrá rada.
Pomalá jízda, žádná ráda instruktora, v autě pustíš jen spojku a auto jede jen na volnoběh, umí tohle motorka? Neumí. Chcípne. Dobře takže s plynem, jenže to jede zase moc rychle a ne krokem. Takže hrát si spojkou, hm v rukavicích bez citu, žádný šlágr. Ale dobrý zvládl jsem to, sice s pocitem, že jí týrám, ale jak jinak to dělat? Rychlost pomalá konečně ale zase stabilita nic moc, další rada, drž jemně nohu na zadní brzdě přitom, fajn když ji neohrabanou pevnou botou najdu, zkusím to. Funguje to. Paráda.
Slalom, zkoušíš a zkoušíš, ničíš spojku, kuželky stejně padnou protože to nevychází, pořád pocit že jedeš moc pomalu a že to položíš. Instruktor již nemůže, v duchu se směje a jeho ráda zní, jdeme zkusit osmičku. Ok
Osmička. Hm jak na to?? Nevím. Malý prostor na osmičku, ve větším prostoru klidně ale tohle?? Děláš co je přirozené, nechceš spadnout. Takže jsi jako Artista, Balancuješ na motorce a zachraňuje tě pouze plyn a spojka, při zatáčení si přibrzdit je blbost přece, takže se bojíš sáhnout na brzdu, jakoukoliv. A vše se snažíš dělat spojkou a plynem. Slyšíš jen moc rychle, moc pomalu, jasný rada žádná ale kritika je. Již máš toho dost, protože jsi prakticky samouk, který neví jak a přesto se snaží to pokořit. Nervozita pak stoupá a sebevědomí klesá. Pomalu se loučíš se svým snem, že budeš někdy motorkář.
Trocha upřímnosti sám sobě, jsi Hňup, jako proč to nejde?? Asi protože zkrátka mi chybí rada jak na to a názorná ukázka, že to funguje. Když je vidět, že je způsob jak na to, lze ho trénovat a zdolat pak disciplínu. Jenže bez rad a tréninku to zkrátka nejde. To je jako kdyby tě někdo posadil do bagru, řekl nač jsou ty páčky a teď tu udělej okop na přesné rozměry. Nemožné a můžeš být šikovný jak chceš.



na enduro kursech se učíš jezdit osmičky (sice ne tak utáhlý) jednou rukou...buď pravou jen plynem, nebo levou jen spojkou. ano, chodí tam lidi, co už něco najeli, ale zase nejezdíš na asfaltu.

je to jako se vším - někdo se to naučí za den, jinému je týden málo. takže "na lenina" (učit se, učit se , učit se). jinak se mi dostalo do ruky pár holek s řidičákem (za starých zkoušek), které jsem se snažil trochu naučit jezdit a proto považuji současné podmínky získání řidičáku za lepší - určitě to zachránilo pár začátečníkům život

Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

4.10.2021 v 22:17 | Nahoru | #9
Nazdar, neházej flintu do žita
Najdi si plac (parkoviště, garáže, slepá ulice, ideálně mimo pohyb osob) a co nejvíc trénuj.
Máš málo času, postupuj systematicky podle kapitol zkoušky.

https://www.autoskol...rvku-cviciste-a.html

Tam jsou li tipy jak na to.
Prostě to musíš dostat do krve a na to je třeba x opakování.

Začni ikdyž budeš sám. Když seženeš parťáka, je to plus.

Nepodceň fakt, že zkoušku budeš dělat na motorce autoškoly a ne na své. Pokud si na ní nebudeš jistý, neváhejte si doplatit jízdy navíc.

Jako radilo by se, ale dotaz směřuje poměrně pozdě, takže makej.

Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

4.10.2021 v 22:35 | Nahoru | #10
Na čem děláš autoškolu? Rejd řidítek může být fakt na těsno a pak jde ta osmička těžce. Jestli ti dělá problém rovnováha při nízké rychlosti, tak si pomož jemným prokluzováním spojky a trošku vytočeným motorem. Samotný motor je gyroskop, který pomáhá stabilizovat motorku.
Pamatuj, vždy nech trošku plynu a motorka bude stabilní i při velmi pomalé jízdě. Samozřejmě musíš si hrát se spojkou.
K rukavicím- nevím, jaké máš, ale já už bez rukavic jezdit nedokážu. Jízda bez nich je divná a jsem schopný v nich dělat 95% aktivit.
Pozor, u starších strojů se může záběr spojky měnit, záleží na zahřátí motoru. Hlavně u starých jawek to je markantní.
Hodně štěstí k řidičáku, není to nic snadného, ale snad to dobře dopadne.

1 reakcí na tento příspěvek Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

5.10.2021 v 10:07 | Nahoru | #11
Absolval jsem autoskolu na A letos v lete. Pred dvaceti lety jsem jezdil jen na fichtlu.
Co mne pomohlo pujceni skutru na den a jezdeni po meste (cca 150km). Cast dne na vetsim parkovisti, kde jsem se ucil naklony. Tohle bohuzel v autoskole neuci, rovnou te poslou delat osmy. Je treba do sebe dostat par veci - nedrzet riditka krecovite, drzet nadrz koleny a zatacet prenasenim vahy, ne riditkama, citit jak se riditka sami v naklonu natoci. Takze jsem jezdil tak dlouho dokud jsem na skutru nedrhnul stojankem a potom jsem na cvicaku nemel problem. A osma se jezdi bez plynu jen regulaci spojky a hlavne naklonem, kdo tam zacne smrdlat riditkama tak to nikdy neudela.

Naposledy editováno 05.10.2021 10:09:12

(reakce na) Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

5.10.2021 v 14:26 | Nahoru | #12
Luba007> Stabilita mi dělá problém pouze při 2 krát levá noha na zem, 2 krát pravá noha na zem. Jsou to krátké úseky, jedeš pomalu a nemám cit na přední brzdě, což vím. Jinak náklonu se nebojím a v ulicích zatáčky projíždím v náklonu, rychlejší slalom také. Spíš nemůžu synchronizovat ruce v té osmičce. Plácám se v tom. Jediný co vím, je dobrý dělat co největší kolo, motorka má menší rejt, takže nutnost využít místo maximálně. Na volnoběh je to moc rychlé, jestli si můžu zkusit přibrzdit, to nevím. Taktéž nevím, jestli to brát přes spojku, jakože přiškrtit to s ní. Protože nevím co by to udělalo při zatáčení a ztrátě rychlosti, nebo naopak při zrychlení. No a to jsou ty detaily, které jsou pro začátečníka důležité. Vzhledem k tomu, že dělá několik, pro něj nových úkonů naráz, tak nedokáže jakoby mít zvýšený cit a odhadnout, nebo dokonce vědět co teď. Když už to má někdo pod kůží, dělá to zcela přirozeně a při ježdění osmičky je schopen si z kapsy vytáhnout hranolky s hamburgerem a posvačit. Začátečník veškerý svůj cit dává do stability, do rovnováhy, zbytek zabere povinnost koukat se na kuželky a okraj prostoru. Vnímat co dělá spojka, nebo jak moc zabírá motor jsou pro něj údaje jakoby navíc, které ale nestíhá nijak analyzovat.
Když budu o tom hodně přemýšlet a dejme tomu to budu držet spojkou, tak logika je taková, že přímý směr uvolním spojku aby se to rozjelo, najedu k čáře, stáhnu spojku a udělám účko a zase spojkou zrychluji do přímého směru k čáře. Otázka jestli si mohu dovolit zmáčknout spojku při obratu, jako začátečník to nevím, nevím jestli nehrozí právě pád, když z motorky se stává bicykl se setrvačností. Nebo právě jestli ten obrat jakoby pod plynem a to přímé rovné křížení utáhnout spojkou, takže bez motoru. Tohle vymýšlení je právě na prd, to chce zkrátka dát Radu, ukázat a teď si to takhle zkoušej.

Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

5.10.2021 v 19:19 | Nahoru | #13
nic nemackej, cim vic toho budes mackat a premyslet nad tim, tim spis to akorat polozis,.. plynem si ustal rychlost a soustred se na tu zatacku, bud uvolnenej,...

btw dneska sem zatacel domu od benzinky v slusnem lijaku, zatacka z hlavni ostra, cca 135° (vracecka), lehce z kopce odklonena, a jsou tam dva (klasicky klouzavy) prechody, ..jako ze bych si u toho dal hamburgera s hranolkama bych teda netvrdil, ale kdyz ses uvolnenej a soustredis se projedes i tohle..

1 reakcí na tento příspěvek Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

5.10.2021 v 19:24 | Nahoru | #14
Kamaráde, spojka je na spojkování, nesedíš v autě.
Při osmičkách jezdi na jedničku aby byly dost utažené a nejezdil jsi rychle velké oblouky.
Spojku musíš mít pořád v pazouře a mačkat a povolovat podle potřeby plynulé jizdy. To je pouze plynem vyloučené.
S vymáčklou spojkou nespadneš. Ale je pravda, že když ti motorka padá do náklonu až moc, pomůžeš si povolením spojky a přidáním plynu. Motorka se sama začne narovnávat. Jak zaznělo, brzdit jen zadní.
Taky nesmiš jezdit na volnoběh, bo ti to akorát zdechne a plácneš s tím. Pořád vrkej plynem, raději více a koriguj to spojkou než aby to zdechalo, pak je pád skoro jistota.
Osvoboď se od strachu že ti to upadne. Pokud to bereš seriózně a budeš tohle cvičit, je velká šance, že to odložíš. Nic hrozného se nestane.
Je ještě varianta nezatáčet a jezdit rovně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

6.10.2021 v 05:38 | Nahoru | #15
stnd> Když jsem vrkal plynem, tak instruktor jen nevěřícně kroutil hlavou, jakože proč to dělám. Takže dle něj je i tento způsob na prd, nedivím se, 2 válce jsou na plyn moc živí a skáče to čili cuká.

Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

6.10.2021 v 14:43 | Nahoru | #16
Nemačkej páčku spojky zbytečně moc, nevypínej ji úplně, pak to cuká, nech ji klouzat.

Snadno se to napíše, hůř udělá. Já jsem si teď udělal ostudu na kurzu v Mejtě u Matyho, na nový mašině sem u osmiček nebyl s to jezdit plynule, jak sem na to neměl cit. Přitom před lety v autoškole i potom v kurzech na B12 v poho. Ale bandaska holt měla hydraulickou spojku a obrovskej krouťák už na volnoběh, tak to šlo nějak samo, moh sem kroužit s pravou rukou v bok

(reakce na) Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

6.10.2021 v 19:24 | Nahoru | #17
Stanio24> No právě. Pokud jen přidáváš plyn a levá ruka se fláká, je to naprd. Se spojkou musíš furt pracovat. Pustit spojku a přidat plyn na dvojku znamená, že se nevejdeš do otočky ani na dvouproudovce

Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

6.10.2021 v 20:10 | Nahoru | #18
se mu nedivim.. nicim nevrkej, budes s tim na jednicku skubat, jezdi plynule.. rikam vyser se na premejsleni co mackat a soustred se abys vykrouzil ten oblouk, plynule, opatrne, ale v klidku, ver ty motorce hergot..

Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

7.10.2021 v 07:54 | Nahoru | #19
Prijeď o víkendu do Plzně :)
Nojono, snad se někdo najde, ale určitě hlavně nacvičuj několikrát týdně. Na hodně věci prijdeš sám / zvykneš si, něco ti holt musí někdo poradit. To ale dopisováním nejde na stopro.

1 reakcí na tento příspěvek Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

7.10.2021 v 09:43 | Nahoru | #20
Hele myslím, že jeden z problémů bude v tom, jak často chodíš do autoškoly. Jedna hodina týdně je opravdu o ničem. Když jsem před dvěma lety dělal papíry na moto, tak první co bylo, že jsme s instruktorem našli volný termín na zkoušky. A podle toho jsme nastavili jízdy. Vždy to byly spojené dvě hodiny dohromady, jednou dokonce čtyři. Akorát poslední hodina ze třinácti byla den před zkouškou na procvičení tý povinný "gymkhamy" na cvičáku.
Celý to proběhlo během tří týdnů, čtvrtý týden hned v pondělí jsem šel ke zkoušce. Jasně, obnášelo to určitý posuny.v pracovní době a podobně, ale s tím jsem do toho šel.
Plus se teda přiznám, že jsem o víkendu každý den brzo ráno (6-7) zajel na konec města do jedný slepý cesty se slušným povrchem, kde jsem trochu na vlastní motorce potrénoval ty pomalý věci jako je slalom nebo osmička.
Co se vybavení jako rukavice a boty týče, zkus jiné. Může se stát, že než najdeš optimální rukavice, tak vyzkoušíš několikery. Co se citu a pohodlí týče, nejlíp se mi jezdilo v tenkých mx rukavicích. Jasně, úroveň ochrany proti něčemu s karbonovým protektorem bude zanedbatelná, ale to tě na tom cvičebním plácku trápit nemusí.

(reakce na) Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

8.10.2021 v 14:57 | Nahoru | #21
vojtechposmourny> Já jsem dělal A(čko) letos a problém byl dostat termín zkoušky. Autoškolu jsem měl tak za měsíc, možná ani ne, ale pak bylo dlouhé čekání. Důvod je, že je málo komisařů, hodně žáků a navíc autoškoly chrlily absolventy i v době, kdy se zkoušky z důvodu COVIDu nedělaly.
A samo koncem léta je problém i počasí. Člověk má konečně termín zkoušky a ono zrovna ten den prší

Stanio24> Já jsem teda zkoušku jezdi tak, že pomalou část jsem jezdil bez plynu, kromě rozjíždění, kdy se trocha plynu hodí, a korigoval vše spojkou. U slalomu pohled "do dálky", oblouk/otáčka a 8 pohled na kužel.
Největší strach jsem měl z krizového brždění. Ale nakonec úplně v pohodě. Po radách instruktora a po shlédnutí několika videí jsem si zkusil postup, který vyšel: srovnat motorku, nezapírat se do řídítek, ale zapřít se nohama o nádrž, spojka a brzdil jsem jen přední. Pro zapojení i zadní brzdy nebyl úplně čas, těch hodin není zas tolik, sice jsem to zkoušel a šlo by to, ale to jsem zastavil téměř "na místě" a pěkně to hvízdalo - dávkovat i zadní brzdu musí člověk taky natrénovat.

Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

11.10.2021 v 08:14 | Nahoru | #22
Naprosto tě chápu a máš úplnou pravdu, že za tak málo hodin se to naučit nedá, pokud na tom sedíš prvně. Přítelkyně začala teď také dělat papíry a nikdy na tom neseděla. Přesto, že dělá rovnou na 'A", tak na mé doporučení si koupila starší 125ku a máme to štěstí, že můžeme trénovat na soukromém cvicaku. Bez toho se to nedá naučit. Takže jezdí a snažím se jí pomoct jak je volná chvíle, aby to natrenovala.
Držím palce, ať něco najdeš a povede se ti to.

Kondiční jízdy, nácvik, dobré rady

22.10.2021 v 20:16 | Nahoru | #23
Trochu neskôr, ale možno tebe alebo niekomu to môže pomôcť. Moc premýšľaš. Uvoľní sa. Máš problém z koordináciou a stabilitou. Skús robiť to čo robíš na moto robiť na kole. Kolo je výborný tréning na moto. Prip. na mopede či skútry s automatom. Rob 8 čo najpomalšie, najuťiahnuťejsie. Tiež slalom. V rukaviciach s dvoma prstami na páčkach! Tie prsty sú dôležité. Nemačkaj páčky všetkými prstami. Kolo zober aj do terénu. Snaž sa ísť v teréne nielen rýchlo ale aj čo najpomalšie. Keď zvládneš stabilitu a koordináciu tela, rúk a prstov na páčkach na kole alebo mopede, potom budeš to mať oveľa ľahšie pripojiť k tomu ovládanie spojky, plynu, prevodovky, nožnej brzdy. Brzdí vždy oboma brzdami súčasne. Aj na kole! Nikdy nepouživaj len prednú alebo zadnú brzdu zvlášť. Sú niektoré prípady keď sa používa len pribrzdenie jednou brzdou, ale to už je vyššia škola jazdy. Ty tu vyššiu školu môžeš využiť pri slalome keď si dlhý, tak jemne pribrzdíš zadnou a moto sa ti zavrie do vnútra zatáčky. Pozor, jemne! Keď pribrzdiš veľa tak zavrie úplne a stratíš stabilitu. Preto to neodporúčam na začiatok, ale skusiť môžeš. Možno ti to pôjde. Práca s plynom a spojkou? Skús viac využívať na zmenu rýchlosti pri slalome a 8, prip. pomalej jazde viac prácu so spojkou ako s plynom. Oboje je treba robiť súčasne, ale so spojkou "pracuj" viac. A ešte jedna dôležitá rada kde často robia začiatočníci chybu: pozeraj tam kam chceš ísť, nie rovno pred koleso!

Naposledy editováno 22.10.2021 20:43:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist