globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r
1.10.2021 v 13:25
Uvažuju o koupi ,buď nové nebo skoro nové ,ale nevím kterou z těch 4 zvolit ,seděl jsem pouze na 890 s ,má někdo zkušenost,srovnání ? Jaká je r na silnici s vhodnými pneu ,a naopak S ,někde mimo silnici ? ( Nemyslím polnacku ale něco trochu víc ) samozřejmě také s vhodnými pneu ,nikdy sem off moc nejezdil ,jezdím KTM 950 sm,ale pokaždý když jedu kolem nějaký odbočky mezi pole atd. Tak mě to prostě láká,počítám s výlety do Bosny ,Albánie atd. Jezdím jen mimo dálnice ,díky za postřehy .

KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

1.10.2021 v 19:11 | Nahoru | #1
790s silniční stroj, to samé se dá očekávat od 890r
Podívej se na jednoustopou, kde tu 790s mají.

Šel bych do 890r

KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

1.10.2021 v 20:16 | Nahoru | #2
Kubanku, v prvnim radku 890S…s…jako dela had, ssss. Voprav si to

890R jasna volba. ESko ma neadekvatne horsi podvozek o kolik malo je levnejsi.

KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

2.10.2021 v 10:08 | Nahoru | #3
No jo furt...

KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

2.10.2021 v 13:06 | Nahoru | #4
Díky pánové ,sám to vidím obdobně ?teď už jen,došetřit

KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

2.10.2021 v 18:04 | Nahoru | #5
Ty mas teda naladu ..

KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

31.10.2022 v 10:29 | Nahoru | #6
ahoj,Máte někdo srovnání 790 versus 890 obyčejné verze? Na jednou stopou jindra dost kritizoval podvozek u 790. je u nové verze Už jiný tlumič? DíkyChci to jenom na cestování po horších silnicích a polňačkách.

Naposledy editováno 01.11.2022 16:11:19

KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

1.11.2022 v 16:11 | Nahoru | #7
Tak už jsem vyzkoušel 790 obyč. A fakt ten zadek je tvrdý a nějak divně kope..

KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

1.11.2022 v 18:35 | Nahoru | #8
No tak 890 by měla být ve všem lepší než 790 ne? Asi i lépe odladěný motor, vychytané problémy.

KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

3.11.2022 v 18:16 | Nahoru | #9
A proto se právě ptám jestli někdo má to srovnání ..

KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

18.5.2023 v 17:24 | Nahoru | #10
Tak jsem vyzkoušel loňskou 890 adv s,Podvozek dobrý, zadek jde komplet štelovat. Předek mi přišel v pohodě. Motor paráda, Je samozřejmě takový šťavnatější než u Transalpa, + Pěkně odladěný spodek v porovnání se 790. Geometrie, posez pro jízdu na silnici pro mě (173 cm/80 kg) super.Ty nádrže dole fakt fungujou, motorka působí mnohem lehčím dojmem než má kg. ovladatelnost je suprová, Do zatáček jde velmi pěkně. vestoje se mi jelo hůř než na transalpu, má to asi celý předek takový nižší. Ale toto mi nevadí, měl bych to jen na silnici.
Jediný co mě hodně mrzí je, že plexi mi nefungovalo ani v jedné poloze – hlavně v té vyšší dělalo hrozný kraval. V nižší poloze o něco menší, ale pro mě neakceptovatelný. Musel bych jezdit bez štítku, přilbu mám vyklápěčku schubert C3 pro. Nemá někdo zkušenosti s tím tourist vyšším plexi puig?
Nebo Přídavný deflektor ?

Naposledy editováno 18.05.2023 17:41:03

KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

19.5.2023 v 19:12 | Nahoru | #11
Dával jste někdo Givi airflow nebo kappa airstream na KTM 790/890 adv ?

1 reakcí na tento příspěvek KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

19.5.2023 v 20:28 | Nahoru | #12
Fyro>tak se se svou odpovědí přesunu sem, ať Ti neplevelím téma k Hondě. Kolik měřím teď, nevím, ale v dávné minulosti nějaká povolaná osoba hlásila 174. Na motorku jsem dával gelové sedlo, které by mělo být o cca 1, 2 cm nižší. V zimních kanadách dosáhnu celou plochou nohy, v adventure botách mám mírně zvedlý paty a v teniskách tak 4cm zvedlý paty. Naposledy jsem výběr nižší motorky ocenil, když jsem ve městě nějak nesledoval situaci pod sebou, ale před sebou a při zastavení jsem došlápnul do vyjeté koleje a v pohodě jen s leknutím jsem to ustál. Tenerku už bych možná odložil. Rok 23 jsem nejel, ale hlavní rozdíl v plexi vidím ve sklonu a v šířce. To nové je širší už kolem světla a více kolmé, rok 22 nemá kolem světla nic, je víc položené a asi aby se daly vytočit řídítka, tak je i hodně úzké. Můj odhad je, že výrobce hledal kompromis mezi odolností plexi na úkor komfortu, protože se mi povedlo novou stojící motorku odložit na vrata a to plexi skončilo pěkně zmuchlaný, ale jen s vlasovými prasklinami a dále funkční. Věřím tomu, že to doplňkové plexi vyřeší a turbulence nebo hluk už nebudou, ale Airflow má držák spojený s držákem navigace, přes který to prý přenáší vibrace na displej. Někdo na to upozornil na youtube. Jezdím v Shoei GT a třeba proti minulé motorce se mi tady při silném dešti trochu mlžila a musel jsem jí na první stupeň otevřít, ale to si myslím, že vyřeší to Airflow. Helmu bych být Tebou neměnil, protože právě s těmito motorkami mi dává výklopná helma větší smysl a je celkem jedno, kterou moto na konec vybereš. Nevěřil bych, že mě začne bavit jezdit jen tak po těch nejzapadlejších silnicích, protože podvozek to dává bez protestů a hodně mě překvapilo, jak zajímavý místa tu jsou a některý hodně pěkně opravený a tady bych klidně na úkor bezpečnosti jezdil s otevřenou helmou.

(reakce na) KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

19.5.2023 v 21:15 | Nahoru | #13
Tri> Proto chci právě přejít na tyhle motorky, abych nebyl omezený jenom pěkným asfaltem -jako u naháčů. + Pohodlný posez a když člověk chce ,tak se sveze taky sportovně. Jsem podobně vysoký a tahle KTM mě oslovila i z toho důvodu že má geometry dělanou přímo na mě + Ten skvělý motor a podvozek, myslím teda loňský model 890 adventure obyč. Proto hledám jak by se dala vyřešit ta protivná Aerodynamika. Rozumím tomu dobře ,že ty jezdíš se standardním štítkem? v Nižší nebo v té vyšší poloze?
Jinak to Givi airflow mi docela dává smysl, Na YouTube jsou testy, ale na tolik anglicky nerozumím abych to správně pochopil, jestli to teda dobrý nebo ne.
edit: Koukám že jsi mi psal jinde , že budeš montovat Givi airflow, Prosím dej mi vědět jestli to v neděli vyzkoušíš. Díky moc!

Naposledy editováno 19.05.2023 21:29:52

1 reakcí na tento příspěvek KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

20.5.2023 v 21:38 | Nahoru | #14
Fyro>jezdil jsem s origo plexi zvednutým na vyšší šroubek na uchycení. Od 110 km/h mi to kmitalo s helmou tak, že mi to občas rozostřovalo vidění, bylo to hodně nepříjemný. Bohužel Tě ale s plexi Givi Airflow asi nepotěším. Malé turbulence zmizely, ale nahradily je trochu jiné od cca 120 km/h, ale ty způsobují spíš hluk a větší otřesy, to je pro mě určitě lepší. Bohužel hluk od cca 130 se mi zdá podobný jako u origo plexi. Další nevýhoda je, že Givi má držáky docela pevně spojené s kapličkou nebo jak se tomu, co drží světlo, budíky, plexi říká a od 120 se plexi docela chvěje a tím, že jeho držák má více bodů uchycení, přenáší tyto vibrace přímo do konstrukce. Jaký to bude mít vliv na životnost upevnění, neumím posoudit. Zaměřil jsem se více na hlučnost a musím souhlasit, že dlouhodobá jízda po dálnici bude docela za trest. Další věc je, že výrobce udává jako maximální rychlost 130, jel jsem dnes na pár místech cca 160 a rozdíl proti 130 už jsem nezaznamenal, ale to bylo všechno na nejnižší polohu, neumím si představit, že bych na tu nejvyšší jel více než 120 a taky je třeba počítat s tím, že pak je celé zorné pole kryté. Určitě pro jízdu do cca 120 je to k lepšímu, mouchu na hledí přilby jsem za cca 250 km nechytil žádnou, to s origo nebylo, v klidu se dá jet do 100 s otevřenou přilbou a je to možná ještě tišší než se sklopeným hledím. Kdyby to stálo míň, tak bych každému doporučil, ať si udělá názor sám, ale za necelé 4 tis. to s klidným svědomím udělat nemůžu.
Na youtubu jsou u videí s větším počtem zhlédnutí možné nastavit titulky, většinou to automaticky nabídne anglické, ty potvrdíš a dáš znovu titulky a většinou to nabídne automatický překlad a vybereš češtinu. Není to dokonalé, ale smysl se pochopit dá.

(reakce na) KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

21.5.2023 v 09:51 | Nahoru | #15
Tri> Díky moc za info! Úplně bez štítku jsi zkoušel jezdit?

1 reakcí na tento příspěvek KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

21.5.2023 v 20:13 | Nahoru | #16
Zkoušel jsem dnes bez toho stavitelnýho asi 15 km. Přenos vibrací do sloupku na světlo žádný, nepříjemné vibrace helmy tak od 140 km/h, ale samozřejmě větší nápor větru a tím i vyšší hlučnost, ale jiná a možná mám výhodu v tiché helmě. To by si musel každý vyzkoušet sám. Mě by to vyhovovalo tak, jak to je teď, ale nevěřím, že to ten hlavní držák vydrží dlouhodobě.

(reakce na) KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

21.5.2023 v 20:31 | Nahoru | #17
Tri> Jakou máš přilbu?

1 reakcí na tento příspěvek KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

21.5.2023 v 23:15 | Nahoru | #18
Shoei GT Air II. Počítám, že si budu kvůli lakotě chvíli hrát s tím, co jsem si nadělil vč. toho, že bych zkusil ohnout originál a pak začnu zjišťovat, jak se chová MRA, ale moc info jsem k němu nenašel

(reakce na) KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

22.5.2023 v 10:19 | Nahoru | #19
Tri> Zkoušel si oddělat úplně všechny štítky? jestli by to nebylo nejlepší, Pokud je dobrá přilba tak by to bylo jak na naháči. Ale jestli ty turbulence nedělá nějak ten předek..tuto motorku bych si rád koupil, Ale děsím se aby mě ty turbulence neotravovaly.

Naposledy editováno 22.05.2023 10:21:17

KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

22.5.2023 v 21:16 | Nahoru | #20
Úplně bez štítků jsem to nezkoušel a ani se touto cestou nechci vydat. Je to jen otázka laborování a peněz. Při nejhorším dám výztuhu krku. Jen jsem to chtěl mít odladěný do dovolený. Začnu řezáním, broušením a když to bude fungovat, tak to zkusím přeleštit, protože mi párkrát sjela ruční pilka do plochy. Když to tak vezmu, tak jde jen o to se smířit s tím, že jsem dost možná vyhodil 3,5 tis.

KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

23.5.2023 v 09:14 | Nahoru | #21
Ahoj, mám na 890 Puig tourist plexi s deflektorem a funguje to dobře. Nicméně teď na léto jsem si vrátil standardní plexi do horní pozice aby na mě foukalo. 184 cm.

1 reakcí na tento příspěvek KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

24.5.2023 v 19:35 | Nahoru | #22
Medded> a jak moc ten Puig vibruje přes uchycení do světla při vyšších rychlostech? Má to držák plexi také spojený s držákem navigace? V tom zatím vidím jediné úskalí.

1 reakcí na tento příspěvek KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

25.5.2023 v 21:24 | Nahoru | #23
Hlásím problém technicky vyřešen. Rozříznul jsem tu posuvnou lopatu přibližně na půl, zaoblil konce a dneska jsem to zkoušel. Vnikly tři použitelné kusy, protože ten spodní díl jde nasunout i obráceně. Když zůstal původní horní díl na nejnižší polohu (posunout nahoru nejde, protože spodek tam logicky chybí) zůstaly rány do helmy, silný hluk, vibrace do uchycení, ale posunulo se to o cca 10 km/h dál. Spodní díl svou širší stranou nasazený nahoru. Žádné vibrace do helmy a skoro žádné do uchycení, větší hluk ve vyšších rychlostech, celkově větší nápor větru. Když se tento díl otočí špičkou a matnou částí nahoru, tak paráda. Minimální vibrace do uchycení od cca 130 km/h (může se to posunout ještě níž), hluk menší než u origo, za mě spokojenost, dlouhodobě vyšší rychlostí jsem nejel, ale při cca 170 se to chovalo dobře . Přirovnal bych to k cestovnímu, co jsem měl na CBF. Jsem překvapený, jak brutální rozdíl mezi nimi je i když rozměrově jsou si hodně podobný. Teď už jenom musím vyladit estetiku. On už je majitel týhle motorky k designovým přešlapům skoro imunní, ale tady, tím že má první díl dole rozšíření u světla a otočený horní díl je špičatý a matný, tak to vypadá tak, že by to mohlo svádět k poznámkám a taky se přes to blbě kouká. Zkusím to vyleštit a také říznout z horního kusu něco podobného tomuto. Shrnutí: bez úprav bych tam tohle plégo nenechal a koukal po jiném, ale problémy s hlukem a třepáním helmy jsou určitě řešitelné.

(reakce na) KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

26.5.2023 v 12:09 | Nahoru | #24
Tri> Plexi je uchycené jako originál, žádné spojení s držákem navigace. Při vyšších rychlostech 80+ se hýbe dost, ale vibrace bych to nenazval. Světlem víc hýbe přidávání/ubírání rychlosti.
Musel jsem vyzkoušet nastavení deflektoru tak aby byly turbulence co nejmenší. Záleží taky jak a kde člověk na motorce sedí. Není to 100% řešení.

(reakce na) KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

27.5.2023 v 10:44 | Nahoru | #25

Tri píše: Hlásím problém technicky vyřešen. Rozříznul jsem tu posuvnou lopatu přibližně na půl, zaoblil konce a dneska jsem to zkoušel. Vnikly tři použitelné kusy, protože ten spodní díl jde nasunout i obráceně. Když zůstal původní horní díl na nejnižší polohu (posunout nahoru nejde, protože spodek tam logicky chybí) zůstaly rány do helmy, silný hluk, vibrace do uchycení, ale posunulo se to o cca 10 km/h dál. Spodní díl svou širší stranou nasazený nahoru. Žádné vibrace do helmy a skoro žádné do uchycení, větší hluk ve vyšších rychlostech, celkově větší nápor větru. Když se tento díl otočí špičkou a matnou částí nahoru, tak paráda. Minimální vibrace do uchycení od cca 130 km/h (může se to posunout ještě níž), hluk menší než u origo, za mě spokojenost, dlouhodobě vyšší rychlostí jsem nejel, ale při cca 170 se to chovalo dobře . Přirovnal bych to k cestovnímu, co jsem měl na CBF. Jsem překvapený, jak brutální rozdíl mezi nimi je i když rozměrově jsou si hodně podobný. Teď už jenom musím vyladit estetiku. On už je majitel týhle motorky k designovým přešlapům skoro imunní, ale tady, tím že má první díl dole rozšíření u světla a otočený horní díl je špičatý a matný, tak to vypadá tak, že by to mohlo svádět k poznámkám a taky se přes to blbě kouká. Zkusím to vyleštit a také říznout z horního kusu něco podobného tomuto. Shrnutí: bez úprav bych tam tohle plégo nenechal a koukal po jiném, ale problémy s hlukem a třepáním helmy jsou určitě řešitelné.



Paráda, díky za info! Zkrátka jsi poladil to Givi airflow? Ty spodní deflektory pod světlem jsi neoddělával?

Naposledy editováno 27.05.2023 10:44:46

KTM adventure 790 nebo 890 ,s nebo r

27.5.2023 v 20:38 | Nahoru | #26
Medded> dík, chvíli jsem o něčem takovém uvažoval, ale jestli mi bude vyhovovat to upravené, zůstanu už u něj
Fyro> ano, spodek jsem nechal, ten se mi zdá tvarově navržený dobře a ořezal jsem ten posuvný díl. Nyní jsem téměř spokojený. Spodní deflektory jsem měl sundané ještě s origo plexi, protože jsem je měl chvíli ve stejné folii jako blatníček a řekl bych, že mi víc táhlo na břicho, ale někomu už to prý také pomohlo. Taky jsem na nějakém videu slyšel, že jako na GS to nebude fungovat nikdy a kdo chce komfort při cestování, má vzít GS. To bych asi mohl potvrdit, protože v únoru a v březnu jsem měl vždycky nejvíc zmrzlý ruce a břicho, Tuhle motorku beru jako univerzál s příklonem k blbnutí, tak jsem ochotný přetrpět dva dny ročně na dálnici, proto abych se pak mohl víc bavit v zatáčkách. Takhle ořezaný to celkem funguje do 140. Reálně víc udržuju delší dobu jen na Mnichov a to už nějak vydržím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
KTM 790 Adventure R KTM 790 Adventure R Kratas14 20 29.3.2024 v 10:12 Metric
Doporučení servisu ktm 790 adventur... KTM 790 Adventure R ondrej-ek 2 28.2.2024 v 08:53 Dr.fík
Bosna - červenec 2024 KTM 790 Adventure R rsanda 2 24.1.2024 v 15:20 rsanda
Jih Evropy v lednu dodávkou - offroad KTM 790 Adventure R _Sparrow_ 7 30.12.2023 v 20:05 petr1000001


TOPlist