bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vůle po výbrusu
Zduř, budu dělat výbrus válce na motorce yuki sm 125.
Jaká vůle, by měla být ve válci od pistu?
Hledal jsem na netu a dočetl jsem od 0,25mm do 0,40mm.
Potřebuji přesnou vůli.
U pionýrů, panelce a podobně se dávalo 0,05.
Ale to jsou 2t, kolik bych měl dát u 4t motoru yuki 125 sm?

1 reakcí na tento příspěvek Vůle po výbrusu

28.9.2021 v 13:41 | Nahoru | #1
0,04-0,05mm

(reakce na) Vůle po výbrusu

28.9.2021 v 13:53 | Nahoru | #2
Kohlstein> To i u 4taktu?
Já právě mám doma jeden válec zcela nový, ale jiný typ ohc (mám ohv) a tam je vůle 0,40mm což mě překvapilo.

Na YouTube jsem našel typka jak skládal pitbike 140ccm a říkal též vůle od 0,30mm do 0,40mm.
Protoze se ten píst roztahuje při zahřátí.
Tak nevím právě.

Vůle po výbrusu

28.9.2021 v 14:12 | Nahoru | #3
u čínana je všechno možny, tam bych se bál, ta kvalita a použité materialy stojí za houby

1 reakcí na tento příspěvek Vůle po výbrusu

28.9.2021 v 18:05 | Nahoru | #4
U kompresních kroužků by měla být v rozmezí 0,25-0,4 mm, u olejového kroužku 0,25-0,5 mm. Opět se mohou tyto indikátory mírně lišit, takže je třeba se zaměřit na konkrétní model motoru.

Tohle jsem zatim vyčetl u motoru z aut.
Projel jsem i manuály Yukin, nepíšou jaká je tolerance pístnich kroužku.
Co vy na to díky.

Vůle po výbrusu

28.9.2021 v 18:16 | Nahoru | #5
Prvé jsi psal píst ve válci... Teď zase vůle v zámcích... ujasni si co vlastně chceš vědět

(reakce na) Vůle po výbrusu

Skvělá odpověď, děkuji! 28.9.2021 v 19:18 | Nahoru | #6
DrevoKocurik> Otevřu ráno fórum a vidím:

Hledal jsem na netu a dočetl jsem od 0,25mm do 0,40mm.


Kde se dočetl, kdo to napsal? Ha? Asi u vzduchem chlazené Tatry 815, tam by to sedělo.
Když má píst zalité antidilatační vložky, dává se 0,05% vrtání, to by byly asi 3 setiny mm. Když je nemá, což by ten číňan mít nemusel, tak dvakrát tolik.
Co píšou v manuálech SR125 / DR125, které jsi dal do úvodu?
Honda píše toto, XR125, vzducháč:

CBR125R, vodník:

Vůle po výbrusu

Skvělá odpověď, děkuji! 29.9.2021 v 20:41 | Nahoru | #7
Vůbec tam výbrus válce nedělej, to není jawa! Zničíš vnitřní tvrzené povrchy na válci! Změř jen ovalitu uvnitř válce a opotřebení, zpravidla budou neznatelné, tak kup jen píst, kroužky a těsnění pod válec a pod hlavu a slož to. Takto jsem sám už generálkoval yuki 125 sport a měl jsem vyšší tlaky ve válci, než před opravou a lítala ještě lépe než předtím a olej to už nežralo. Toto ti stačí, navíc mnohem menší a rychlejší záběh opraveného motoru.
Jiná situace by byla, kdyby ti zničený kroužek (zlomený) vydřel rýhy do válce, ale tady pak spíše výměnit válec.

Pokud bych měl tuto moto, tak bych to nakitoval novým válcem 200ccm, nikdo nic nepozná, měl by pasovat, což by se mělo dát ověřit, k tomu píst, kroužky a hlavu a pojede ti mnohem líp, díly by mohly být velmi laciné. Kompatibilitu karburátoru je třeba ověřit, včetně osazení tryskami.

Naposledy editováno 29.09.2021 20:57:15
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 7 1.4.2024 v 13:50 Dominik07
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto


TOPlist