globalmoto_duben_nolan





Téma: É-čko k B-éčku
 
22.9.2021 v 14:34
Podstoupil jste někdo rozšíření skupiny B na B+E? Co to obnášelo?
Nějaký testy, buzerace, nebo jenom formalita. Občas by se mi to hodilo, tak sonduji zda do toho jít.
Dík za informace
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek É-čko k B-éčku

22.9.2021 v 14:37 | Nahoru | #1
Autoskola, testy, jizdy. Neudelas testy, prijdes do jejich udelani o papiry...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) É-čko k B-éčku

22.9.2021 v 15:17 | Nahoru | #2
S.h.I.t.> urcite? me v autoskole rikali, ze si pozadas o opravnej termin a do te doby by ti mely papiry zustat...

HAD: delal jsem cca 2 mozna uz 3 roky zpet, jizdy v autoskole, jizdy s komisarem ... test na urade. celkem v poho, pri jizdach je potreba si hlidat zlozvyky - obe ruce na volantu, nevyrazovat a nedojizdet na krizovatku bez kvaltu atd.

testy jsem dal v poho, ale mam tuhle chvilkovou pamet pomerne ok, jeden den jsem si precetl otazky a druhej plnej pocet bodu za 10min hotovo...

jinak je udajne lepsi delat E nez B96 ... tam nejsou testy, proto si na to komisar dava pozor a pta se te na znacky apod behem jizdy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) É-čko k B-éčku

22.9.2021 v 15:40 | Nahoru | #3
assassin>... Souprava max 4250kg? Nevyřeší to ale dodávku a velký vlek.. 3500+2000kg..ale jinak na většinu věcí to stačí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) É-čko k B-éčku

22.9.2021 v 15:53 | Nahoru | #4

S.h.I.t. píše: Neudelas testy, prijdes do jejich udelani o papiry...



To jsou informace z doby krále klacka, o žádný papíry se automaticky nepřichází, dovzdělat se můžeš zde .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) É-čko k B-éčku

22.9.2021 v 15:57 | Nahoru | #5
karavanista> asi jo, jen to neplati vsude... takze jsem nakonec udelal E

(reakce na) É-čko k B-éčku

22.9.2021 v 16:19 | Nahoru | #6
assassin> pravda... Na to jsem zapomněl národní výjimka... Stejne jako skútr k B-čku.

(reakce na) É-čko k B-éčku

22.9.2021 v 16:32 | Nahoru | #7
panTerek> dočetl jsem to k odstavci "nápomoci může i nepříjemná náhoda" a jako obvykle snůška pro fizlovskych picovin a dál to nemá cenu ani číst...

2 reakcí na tento příspěvek É-čko k B-éčku

22.9.2021 v 16:40 | Nahoru | #8
Alze to vyresit i vlekem s ponizenou papirovou nosnosti.
Tedy pokud se bavime o nejakem tom metracku navic. Ne tune.

Naposledy editováno 22.09.2021 16:41:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) É-čko k B-éčku

22.9.2021 v 20:00 | Nahoru | #9
V_i_c_i> proč? Není ve vyhlášce pojem-okamžitá hmotnost?? 90% vleků O1 je celk. 750 kg. A kolik dnešních aut má zapsáno nebrzdenych 750? Myslím běžné, ne velká a suv... I jedničkova ovce má tuším 600kg,Felicie měla 400..na berlingo mám 550...

É-čko k B-éčku

22.9.2021 v 20:06 | Nahoru | #10
Stačí 8 hodin jízd, test a komisař, za 5 dní jsem měl hotovo. Protože jsou jiné požadavky na provozní hmotnost vozidla pro výcvik oproti B, nejezdí se většinou kvůli provozním nákladům stejným autem jako Bčkaři, ale většinou dodávkou, někdy velkým SUV, takže je malá šance narazit na vyběhané auto a výhoda je, že se jezdí s tandemovým přívěsem, ne točnicovým, takže couvání je vcelku triviální.

Nestojí to moc, nezabere to moc času, skoro není důvod B+E nemít.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) É-čko k B-éčku

22.9.2021 v 20:17 | Nahoru | #11

karavanista píše: V_i_c_i> proč? Není ve vyhlášce pojem-okamžitá hmotnost?? 90% vleků O1 je celk. 750 kg. A kolik dnešních aut má zapsáno nebrzdenych 750? Myslím běžné, ne velká a suv... I jedničkova ovce má tuším 600kg,Felicie měla 400..na berlingo mám 550...



Řidičský průkaz se vztahuje na nejvyšší povolenou rychlost, technické podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav vztahující se k tažnému vozidlu určená výrobcem řeší okamžitou hmotnost přívěsu. Jinak Třeba Master má cca brzděný 2500kg a nebrzděný 750kg, H1 má 2200/700, Trafic 2000/700, NV200 má 1100/640. Ty hmotnosti nebzděných přívěsů moc vysoko nejdou, ale u brzděných to stoupá naopak rychle.

É-čko k B-éčku

22.9.2021 v 20:18 | Nahoru | #12
Test, jízdy s komisařem, není se čeho bát. Jinak jak psal assassin.

3 reakcí na tento příspěvek É-čko k B-éčku

22.9.2021 v 21:05 | Nahoru | #13
Jen tak se slzou v oku vzpomínám na to jak jsem získal Ečko v devadesátejch letech - sice to bylo k Céčku, ale stačil papír že pan Elefant IČO xxxxx potvrzuje panu Elefantovi rodné číslo zzzzz potvrzuje praxi v řízení vozidla nad 3,5t v trvání minimálně jeden rok, no a asi stovka kolek Krátkej závan svobody a klidu od ouřadů.
Čau, Tom

(reakce na) É-čko k B-éčku

22.9.2021 v 21:18 | Nahoru | #14
Mr.Dreamer>

(reakce na) É-čko k B-éčku

22.9.2021 v 21:25 | Nahoru | #15

TomElefant750 píše: Jen tak se slzou v oku vzpomínám na to jak jsem získal Ečko v devadesátejch letech - sice to bylo k Céčku, ale stačil papír že pan Elefant IČO xxxxx potvrzuje panu Elefantovi rodné číslo zzzzz potvrzuje praxi v řízení vozidla nad 3,5t v trvání minimálně jeden rok, no a asi stovka kolek Krátkej závan svobody a klidu od ouřadů.
Čau, Tom

Tohle jsem bohužel prosral. Ale co, taky jsem uvažoval, že si E udělám, ale potřebuju to jednou za uherák, takž neřeším.

(reakce na) É-čko k B-éčku

22.9.2021 v 21:40 | Nahoru | #16

Mr.Dreamer píše: ... Jinak Třeba Master má cca brzděný 2500kg a nebrzděný 750kg, H1 má 2200/700, Trafic 2000/700, NV200 má 1100/640. Ty hmotnosti nebzděných přívěsů moc vysoko nejdou, ale u brzděných to stoupá naopak rychle.



To je divné, že obyčejné osobáky BMW 5 mají 750kg nebržděný všechny. Já mám třeba 1800/750/90. Jinak 750kg je maximum pro kategorii O1 = nebržděný přívěs. Těžší spadá do O2 a brzdy musí mít vždy.

(reakce na) É-čko k B-éčku

22.9.2021 v 22:41 | Nahoru | #17
TomElefant750> Jo, to byly časy. Na plnotučné E k C-čku jsem prý jezdil snad rok s 815 Tatrovkou někde po stavbě. To samé profesák na kamion, který se tehdy zaváděl jako horká novinka

É-čko k B-éčku

23.9.2021 v 10:46 | Nahoru | #18
Profesák.... Kdysi jsem si dodělávál E a dostal ho k tomu...

1 reakcí na tento příspěvek É-čko k B-éčku

23.9.2021 v 10:55 | Nahoru | #19
E-čko mně orazil technik roty na vojně a bylo to. Dodatečně jsem zjistil, že to poslal i na dopravák se vším, co k tomu má být. Takže díky Vlado.

É-čko k B-éčku

23.9.2021 v 11:45 | Nahoru | #20
Jo a zjistil jsem tak trošku absurditu - pokud důchodce, kterému nesebrali řidičák jen ze soucitu, aby si s vypětím všech fyzických i psychických sil občas dojel na nákup, má C-čko, tak klidně může zcela legálně hupsnout do náklaďáku. Pokud však má běžný člověk produktivního věku C, ale neživí se tím, tak aby mohl do toho náklaďáku vlézt, musí si nejdřív udělat zdravotní prohlídku... Z hlediska zákona je bez lejstra od doktora nezpůsobilý, kdežto důchodce s lejstrem z milosti způsobilý je.

É-čko k B-éčku

23.9.2021 v 13:55 | Nahoru | #21
asi 6 hodin jízd, testy na plnej, jízdy na dvakrát
Je to jak píše assassin. Máš opravný termíny na testy i jízdy, takže se o noty nemusíš bát, že by šly rovnou do čistírny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) É-čko k B-éčku

23.9.2021 v 18:50 | Nahoru | #22

mito7 píše: E-čko mně orazil technik roty na vojně a bylo to. Dodatečně jsem zjistil, že to poslal i na dopravák se vším, co k tomu má být. Takže díky Vlado.



V 15-ti jsem dělal papíry na fichtla a v 18-ti jsem si zařídil, že mi papíry na B+C+T zaplatila vojenská správa za příslib, že kdyžtak nastoupím na vojně jako řidič. Takže moje první jízda s jakýmkoliv autem byla s V3S! Na vojně jsem prošel řidičským kurzem, i když jsem nakonec řidič nebyl, ale dostal jsem É-čko, zapsali mi to do růžovýho řidičáku, protože už jsem měl víc jak dva roky Céčko. Asi 20 let jsem příležitostně jezdil i s kamionem, růžovej řidičák mi jednou zatopila v zaparkovaným autě povodeň a on se dílem rozpil, dílem zplesnivěl a celkově rozpad. Asi po dvou letech při kontrole na to přišli až orgáni - prej jestli si z nich dělám srandu - jediný, co v něm bylo k poznání, byla moje fotka - ovšem stará cca 25 let, když jsem dělal v těch patnácti ty noty na fichtla... No nic - došel jsem na DI, že chci vyměnit řidičák - a tam se zjistilo, že v kartě to É-čko zapsaný nemám! Takže jsem 20 let jezdil s Éčkem jen orazítkovaným v řidičáku, x-krát mě stavěli i třeba s plně naloženou soupravou a přitom jsem ho vlastně neměl...

Tak jsem vyrazil do autoškoly. Měl jsem mít první jízdu, šli jsme k nějaký 12-ti tuně s tandemákem, zaparkovanou v koutě čumákem ke zdi. Zeptal jsem se, jestli fakt mám řídit tenhle kinder-truck, pak jsem na první dobrou vycouval s přívěsem ze dvora, dojel natankovat na pumpu a vrátil se. S učitelem jsem cestou pokecal, proč si ty papíry vlastně dělám a ten rovnou řek, že další jízdy jsou fakt zbytečný. Když došlo na zkušební jízdu, tak učitel vysvětlil komisaři vocogou a že by to byl se mnou jen ztracený čas. Tak jsme si radši všichni tři dali cígo a tim to bylo vyřízený...

É-čko k B-éčku

23.9.2021 v 19:11 | Nahoru | #23
V roce 1988 mě E orazili na DI VB v Gottwaldově za kolek 50 Kčs .

1 reakcí na tento příspěvek É-čko k B-éčku

23.9.2021 v 19:16 | Nahoru | #24
Tak to ja si to zas radeji zaplatim

É-čko k B-éčku

23.9.2021 v 21:02 | Nahoru | #25
Neboj, budeš platit jak mourovatej a to ještě není konec

(reakce na) É-čko k B-éčku

24.9.2021 v 06:49 | Nahoru | #26

V_i_c_i píše: Alze to vyresit i vlekem s ponizenou papirovou nosnosti.
Tedy pokud se bavime o nejakem tom metracku navic. Ne tune.


jsou státy, kde to neukecáš

(reakce na) É-čko k B-éčku

24.9.2021 v 06:53 | Nahoru | #27

TomElefant750 píše: Jen tak se slzou v oku vzpomínám na to jak jsem získal Ečko v devadesátejch letech - sice to bylo k Céčku, ale stačil papír že pan Elefant IČO xxxxx potvrzuje panu Elefantovi rodné číslo zzzzz potvrzuje praxi v řízení vozidla nad 3,5t v trvání minimálně jeden rok, no a asi stovka kolek Krátkej závan svobody a klidu od ouřadů.
Čau, Tom



pamatuji, jak všichni koncem 2000 nebo začátkem 2001 "éčkovali" zdarma, jen já dělal teprve céčko

(reakce na) É-čko k B-éčku

24.9.2021 v 08:59 | Nahoru | #28
charlie.vtx1800> Tak to ten můj technik roty byl pečlivej, a ačkoliv jsem žádný kurz na vojně nedělal, mám to zapsaný i na dopraváku. Jinak též jsem dělal "C" od vojáků za 300,- Kčs před vojnou. Na vojně jsem nastoupil na PŠ-ku jako řidič tanku T 72, ale našel jsem si místo písaře na divizi a tam jsem vojnu dotáhl na 730 dní v kanceláři.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) É-čko k B-éčku

24.9.2021 v 09:27 | Nahoru | #29

assassin píše: Tak to ja si to zas radeji zaplatim



Přesně tak!
I tu kosu a náboje jsem si s radostí koupil za své, než kvůli tomu být rok na vojně.
Někteří kamarádi tam byli. Jejich hodnocení: Rok ztracenýho života, buzerace a pakárna pod vedením kokotů s IQ 70. Děkuji, nechci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) É-čko k B-éčku

24.9.2021 v 09:32 | Nahoru | #30
Deadman> Jak rok? Dva.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist