bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
18.9.2021 v 10:33
Na obrázku vidíte vačky z KTM 790 adventure. Najeto 30.000Km. Koupena v 03/2019. Servisována pravidelně v autorizovaném servise. Olej měněn navíc ještě v půlce servisního intervalu, taktéž v autorizovaném servise. Použit jejich Motorex 10W50.

V servise se vyjádřili, že by se mohly vačky zlomit a jít do motoru. Ten se logicky zastaví. Poslední, co chci, aby se mi kouslo kolo v rychlosti nad 130km. O tom, že budu duchapřítomná a v téhle rychlosti vymáčknu spojku dost pochybuji.
Prosím o váš názor. Pokud máte podobnou zkušenost se 790 motorem ozvěte se. Vím, že se tento problém vyskytuje docela často. Na rozdíl od problému s brzdama, ho KTM ještě nedala do RAPEX (Databáze nebezpečných výrobků).

Tak historka má svůj konec.

Moje KTM 790 je doma, plně funkční. Práci jsem hradila, materiál KTM bylo ho cca za 30.000. Práce zhruba 9,5hodiny ... cca 6500Kč.






Naposledy editováno 13.10.2021 12:48:56
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

18.9.2021 v 13:26 | Nahoru | #1
A to si z tebe v KTM dělají prdel, jakože to je běžné opotřebení?

KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

18.9.2021 v 13:28 | Nahoru | #2
zlatý Véčko

1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

18.9.2021 v 14:12 | Nahoru | #3
No, ty kraso
Jak se to projevovalo nebo jste to zjistili při kontrole ventilových vuli?

1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

18.9.2021 v 14:18 | Nahoru | #4
To máš od novoty?jestli to není ta co běžela bez oleje

KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

18.9.2021 v 18:57 | Nahoru | #5
chce to vedet oficialni stanovisko KTM Bratislava. doufam, ze to nedopadne jako kdysi,kdy tu kluk prosil o pomoc a te se mu dostalo az tehdy, kdy to vlakno cele promazal a nebo jako s mym nepohodlnym vlaknem, ktere proste zmizelo cele.

KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

18.9.2021 v 19:20 | Nahoru | #6
Vačky se nezlomí, ale rachot to musí být solidní.
Na ježdění to není určitě.

KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

18.9.2021 v 19:20 | Nahoru | #7
Ja mám 10/2019 R ale len 14000km. Olej mením v polovičke intervalu. Už to nemáš v záruke? Ja som si priplatil záruku na 4 roky, cca 250€. U nového modelu je to nevyhnutné. Kupoval v HP MOTO Matúškovo. Zatiaľ displej, spýnačka a zvolavačka na pružinu brzdy. A bez problémov. Držím palce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

18.9.2021 v 19:56 | Nahoru | #8

foxdive píše: To máš od novoty?jestli to není ta co běžela bez oleje


První co by šlo do kopřiv, je uložení vačky a to je cajk. Tohle jsem naposled viděl v motorech DR650,ale ty měli fakt nahulákáno. Tady to vypadá na nějaký materiálový problém...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

18.9.2021 v 23:47 | Nahoru | #9

Anti píše: První co by šlo do kopřiv, je uložení vačky a to je cajk. Tohle jsem naposled viděl v motorech DR650,ale ty měli fakt nahulákáno. Tady to vypadá na nějaký materiálový problém...



Podobný problém , ale podstatně menší opotřebení. Nejlepší napsat rovnou do Rakouska.

(reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

19.9.2021 v 13:56 | Nahoru | #10
Kohlstein> U jiné 1290tky taky, prý se asi dostal kousek těsnění do olejového kanálku: http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?t=12183

JeckyllHydova>

Vím, že se tento problém vyskytuje docela často


No já o tom asi neslyšel u dvouválců a přišlo mi že 790tky všichni jen chválí.
Buď jim tam nějaký Ital v pátek špatně dává těsnění nebo šetří na materiálu

KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

19.9.2021 v 15:11 | Nahoru | #11
Ze Slovenska necekejte ZADNOU pomoc ZADNOU reakci. I cesti dealeri jsou z nej na prasek. Furt ten samej z*rd. Nechapu, ze si KTM necha takhle kurvit jmeno.

Jed to reklamovat k nemeckemu nebo rakouskemu dealerovi!!!!!! At uz je moto koupena kdekoliv. Ver mi. Nebude to pak totiz resit Slovensko, ale Rakousko.

Naposledy editováno 19.09.2021 15:11:56

KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

20.9.2021 v 00:44 | Nahoru | #12
jaj...už jsem to viděl na ktm/facebooku.
ti nezávidím - to je na nové vačky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

23.9.2021 v 15:19 | Nahoru | #13
ramlik> Neřekli, že jde o běžné opotřebení... teď se to řeší se zastoupením KTM. Ve stejném servise stojí ještě Duke 790 se stejným problémem. Oni si myslí, že je to materiálová vada.

(reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

23.9.2021 v 15:19 | Nahoru | #14
Wenca24> Příšlo se na to při kontrole ventilových vůlí na 30000 kontrole.

KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

23.9.2021 v 21:51 | Nahoru | #15
Tak to nebude 30tk kontrola ale pravidelná výměna

KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

29.9.2021 v 15:56 | Nahoru | #16
Ako to aktuálne vyzerá?
Tiež som začal reklamačné konanie, info majú aj v Bratislave, aj som písal do Rakúska /lebo nemám pocit, že by výčitky zákazníkov sa dostávali k výrobcovi a s ďalším modelom to vylepšil/.
1290 SAS 2019 /asi to bol zakliaty rok/, tečie olej na ľavej strane motora /ako idú káble do motora/, taktiež čochvíľa vytečený zadný tlmič.
Viem, že téma reklamácie moto je tabu v týchto končinách /asi len ja mám jediný najhorší kus na svete a nikto iný nemá problém s tým istým modelom/, ale som zvedavý ako to dopadne /alebo koľko ma to bude stáť peňazí/.

KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

29.9.2021 v 16:38 | Nahoru | #17
Tam jak to máš pochcany ten motor tak to může jít jenom z hadice na dolivani oleje, mrkni na nu jestli není jenom volná nebo nějaká prasklinka, kámoš Tam měl malou na 1190 byla myslím u spony dole

KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

8.10.2021 v 19:18 | Nahoru | #18
Z hadíc to nie, tie som mal aj 2 mesiace na boku krytu motora /originál sú z predu/ a sú čisté. Iste to ide z tej gumovej priechodky na káble. Utriem to, odjazdím 100km a gumová priechodka má na sebe lesklý olej.

KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

8.10.2021 v 23:21 | Nahoru | #19
Z ni to bude, ten olej je vidět i výš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

13.10.2021 v 09:59 | Nahoru | #20
JeckyllHydova> Ahoj Roberto Louiso,
vlastním též tento - podle mého osobního názoru - výborný motocykl, proto mě potíže s Tvým stojem rozhodně netěší.
Abych si to trochu srovnal v hlavě:
- Na opotřebení vaček Ti přišli v autorizovaném servisu KTM během servisní údržby a upozornili Tě na to. Pokud ano, pokládám jejich jednání za seriózní. Pokud ne, prosím oprav mě.
- Netvrdili Ti, že je to "běžné opotřebení", ale naopak to začali řešit "služebním postupem" s KTM. Pokud ano, pokládám jejich jednání za seriózní. Pokud ne, prosím oprav mě.
Jak to prosím aktuálně vypadá? Uznali Ti to "vejš" u KTM nebo ne?

K opotřebení vaček. Kromě věcí, které jsem si na starších motocyklech v rodině dělal sám (běžná údržba, výměna motorového oleje a filtru, kontrola a seřízení ventilů, výměna kluzáků vidlic a přetěsnění, výměna spojky, oprava výfukové přívěry, výměna válce a pístu atd.) nemám s motocykly dlouhodobou zkušenost. Moje dlouhodobá zkušenost je s pracovními stroji, a tak, i když je to možná mimo mísu, dovolím si zmínit ji zde:
- k nadměrnému opotřebení vaček celkem běžně dochází u strojů pracujících ve velmi prašném prostředí s vysoce abrazivním prachem (určitě není Tvůj případ).
- k nadměrnému opotřebení vaček může dojít vlivem zanedbané/nevhodné servisní údržby (určitě není Tvůj případ).
- k nadměrnému opotřebení vaček může dojít vlivem chyby ve výrobě ventilového rozvodu (mohl by být Tvůj případ a pak by se k tomu měl výrobní závod KTM postavit čelem).
- k nadměrnému opotřebení vaček může dojít vlivem chyby při konstrukci ventilového rozvodu. Například zde příliš malá funkční plocha. Jednou jsme dělali modifikaci (pro zákazníka vše zdarma) na asi dvaceti motorech v ČR, kdy jsme měnili vačkové hřídele s vačkami o šířce 9 mm za vačkové hřídele s vačkami o šířce 12 mm plus to samé u vahadel. (mohl by být Tvůj případ a pak by se k tomu měl výrobní závod KTM postavit čelem). Edit: hovořím zde pouze o zkušenosti z pracovních strojů, ovšem domnívám se, že k podobné chybě by mohlo dojít i u výrobce motocyklů.
Tak pokud můžeš, dej vědět, jak jsi dopadla.

Naposledy editováno 13.10.2021 10:57:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

13.10.2021 v 10:22 | Nahoru | #21
K167> Asi jsi zapomněl dopsat, že těch 20 motorů nebylo KTM, ale nějaký traktor nebo generátor ... Trochu to mate.

(reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

13.10.2021 v 10:50 | Nahoru | #22
Kohlstein> Před těmi odrážkami píšu "Moje dlouhodobá zkušenost je s pracovními stroji, a tak, i když je to možná mimo mísu, dovolím si zmínit ji zde:", ale pokud to mate, tak se čtenářům diskuse omlouvám. I když ... "že těch 20 motorů nebylo KTM, ale nějaký traktor nebo generátor" jsi z toho pochopil naprosto správně, tak vlastně nevím. Chtěl jsem tím jen říct, že se může stát a stává se cokoliv (nemusí jít třeba jen o materiál vačky), ale důležité je, jak se k tomu postaví autorizovaný prodejce/servis (to jsem z příspěvku "JeckyllHydové" porozuměl, že bylo v pořádku) a jak potom výrobní závod. Případně nějaký mezičlánek mezi autorizovaným prodejcem/servisem a výrobním závodem.

Naposledy editováno 13.10.2021 10:57:59

1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

13.10.2021 v 12:35 | Nahoru | #23
Tak historka má svůj konec.

Moje KTM 790 je doma, plně funkční. Práci jsem hradila, materiál KTM bylo ho cca za 30.000. Práce zhruba 9,5hodiny ... cca 6500Kč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

13.10.2021 v 12:39 | Nahoru | #24
JeckyllHydova> Tak to dopadlo dobre v ramci moznosti. A ted mas na 30.000km zase klid

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

13.10.2021 v 12:46 | Nahoru | #25
puffybodie>

Doufám, že na dýl. Podle info jsou to jiné vačky. Tyhle jsou prý již potahované nitridovou vrstvou, což prý ty první kousky nebyly.

(reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

13.10.2021 v 12:47 | Nahoru | #26
JeckyllHydova> To byla samozrejme ironie. Hlavne ze to vzali takhle a ted uz snad bude klid. Jen pro ne pokud se bude ozyvat vice lidi s timto to nebude slast.

(reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

13.10.2021 v 13:39 | Nahoru | #27
JeckyllHydova>
Hm, tak ve výrobě "vynechali" nitridování.
To, že Ti zaplatili materiál, bych tedy pokládal za nutnost, protože je to jednoznačně chyba výroby. Je škoda, že se nekoná hrazení (alespoň nějaké) práce výrobním závodem KTM autorizovanému servisu v rámci "goodwill".
Na druhou stranu jsi to už asi měla po základní dvouleté záruce a máš teď od 30000 km za 6500 Kč nové obě vačkové hřídele, "ventilové jazýčky" a olejové čerpadlo, tak to není tak špatné.
Díky za informaci a ať Ti to jezdí.

KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

13.10.2021 v 13:51 | Nahoru | #28
Pokud byla moto již mimo záruku (osobně si připlatím její prodloužení, neb je to směšně levné vzhledem k ceně např. displeje), tak mi to přijde jako fér. Co bych ale hlavně ocenil a bohužel se tomu dost divím, tak je rychlost uznání a provedení opravy. Takže za mě palec hore a snad ještě letos pár dní pojezdíš

KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

13.10.2021 v 14:48 | Nahoru | #29
U výrobní vady bych požadoval opravu zdarma. Nicméně lepší vrabec v hrsti. Každopádně blbá vyzitka pro firmu. Vyrábějí jedny z nejvýkonnějších motorů a oni laborují s povrchovou úpravou vaček?

1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši

14.10.2021 v 07:21 | Nahoru | #30
zajimalo by me, jestli doslo k nejake technologicke uprave pri vyrobe vacky, je-li to tim, protoze predstava, ze me to potka opet, by me klidnym rozhodne nenechala. 30tis je klidne jedna sezona. co pak? zajimal bych se, cim presne to bylo a co to vyresi. jinak bych ji poslal do sveta, kdyz to nejde zpet do fabriky.

Naposledy editováno 14.10.2021 07:22:40
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Reset servisního intervalu ktm 790 adv KTM 790 Adventure R, KTM 790 Adventure Brkoman 2 6.6.2023 v 14:11 Brkoman
šponovák rozvodovej reťaze DirtTric... KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... Destroyer 1 2.6.2023 v 13:15 Dr.fík
spatne startuje KTM 790 Adventure Martineleven 7 23.2.2023 v 07:23 Diego_J
Polský TET 27-30 října Husqvarna 701 Enduro, KTM 790 Adventure ZdendaZB 11 6.11.2022 v 16:38 ZdendaZB
KTM servisák Praha východ KTM 790 Adventure MartinKad 3 11.5.2022 v 09:44 mariano


TOPlist