bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450
16.9.2021 v 19:33
Dobrý den, potřebuji poradit ohledně tlakování přední vidlice. Na pravé vidlici jsou tři ventily, ty tlakuji na 2,4 baru, ale na levé není žádný ventil, jen jakýsi odpoštěcí. Je tedy správně. že se tlakuje jen jedna vidlice? Ta druhá má pružinu, nebo je to nějak propojené?
Děkuji

Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

16.9.2021 v 20:32 | Nahoru | #1
Co na to říká návod? Ročník?

Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

16.9.2021 v 20:37 | Nahoru | #2

1 reakcí na tento příspěvek Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

16.9.2021 v 20:50 | Nahoru | #3
U vzduchovych vidlic je obvykle jedna noha “pruzici” a v druhe je tlumic.

Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

16.9.2021 v 21:39 | Nahoru | #4
Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

18.9.2021 v 11:47 | Nahoru | #5
ja foukám 2.2bar - 0.41kg "pružina" ale jsou to PSF1 - obě jsou stejný ,.,.jen vzduch
u tebe je jeden tlak myslím větší než druhý aby to fungovalo "jedna je pružina / jedna vzduch"
nebo jedna je jen odskok a jedna jen pružení

,,.koukni manual je tam i tabulka s do-nastavením a přesně co to je

nebo racetech a jejich kalkulačka
https://racetech.com/VehicleSearch

edit .,,.přiklad 2016 / 80kg jezdec /MX
Recommended Front Spring Rate: Inner 159.7 psi, Outer 14.7 psi, Balance 174.4 psi

,.,vybereš model ,..,a pak RECOMMEND SPRING

Naposledy editováno 18.09.2021 12:03:20

(reakce na) Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

18.9.2021 v 12:28 | Nahoru | #6
kakasek> Asi mu v tom uděláš docela gulas. On ma v jedne noze tlumení a na te je ventilek jen na odfouknuti přetlaku jako na klasických mx vidlicich. V druhe noze ma vzduchové pruzeni, jsou tam celkem tri komory a do kazde se fouká neco jineho, je potreba si přečíst manual. Pozitivni komora, negativni komora a ta velka komora okolo.

Naposledy editováno 18.09.2021 12:29:01

1 reakcí na tento příspěvek Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

18.9.2021 v 12:43 | Nahoru | #7
pokud má všude 2.4bar jak píše ,.,.je to špatně u téhle vidlice

ta je jak píšeš "tři komory pravá noha" a levá jen odskok asi bez tlaku "0"
Inner 159.7 psi, Outer 14.7 psi, Balance 174.4 psi - příklad

(reakce na) Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

18.9.2021 v 12:47 | Nahoru | #8
kakasek> Jj je to jak pises. 2,4bar vsude je blbost. Ona je to klasika u tehle vidlic - je to nejlepsi vzduchovka na trhu, ale ma blbou povest, protoze lidi jsou líní si i přečíst co se tam fouká a jezdi na nefunkcni vidlici dojebany špatnýma tlakama.
Novy ktm a jejich aer ma sice ventilek jen jeden, takze to spravne nafouka i idiot ale nechodi :(

Napsal jsi to spravne, jen to na me asi na prvni přečtení působilo nesrozumitelne - sorry za opravování spravne napsaného

Naposledy editováno 18.09.2021 12:57:01

Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

18.9.2021 v 12:56 | Nahoru | #9
Jinak je dobry pochopit jak to funguje. Vzduchový vidlice u horskejch kol jsou o kus napřed a terminologie je trosku jina - tzn inner je pozitivni komora - ta kde se stlačuje vzduch - kazdej asi zná jak se chova pumpicka nebo injekční stříkačka kdyz se ucpe výstup.
Balance je negativni pruzina - to je komora ktera se roztahuje, opet se to da predstavit na ucpane injekcni strikacce - kdyz se snažíte vytahnout píst a “podtlak” ho vrací - ve vidlici tyhle dve pruziny působí proti sobe. Stlačování vzduchu ma tu vlastnost, ze cim vic se stlačuje tim vic sily je potreba zmacknout o dalsi milimetr - progresivita. Ta negativni pruzina tuhle charakteristiku zmírňuje a dela ji více linearni - any se více podobala vinute pruzine - vinuta pruzina je linearni.

No a a ta outer chamfer je druha pozitivni komora.

Naposledy editováno 18.09.2021 12:58:06

1 reakcí na tento příspěvek Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

18.9.2021 v 12:57 | Nahoru | #10
akorát nevím tu levou ,..,tam musí taky fouknout spodek aby fungovala ?? ,.,.ale nevím

ono tyhle vidle je nejlepší někam poslat a nechat udělat na zakázku
moje PSF1 je mnohem jednoduší a hrál jsme si s tím asi měsíc a bez výsledku "vzuchovku jen tak sám nenaladíš"
,..,pak na to koukl profík a nádhera

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

18.9.2021 v 13:10 | Nahoru | #11
kakasek> Leva je klasicky tlumic, tzn neni treba nic foukat. Na jedne strane se klika kompresni útlum na druhe se klika odskok-rebound (pokud sedi vidle co ma na motorce s tim nakresem tak je rebound dole)

Klasická dvoukomorova kartridz

Vzduchy složitý nejsou, to si fakt klidne kazdej nastaví sam, kdyz se ridi návodem a ideálně jeste pochopi funkci, ja se co ovlivnuje. Kdyz nafoukas negativku vic, jde to ze zacatku snaze do zdvihu - ma to i vetsi sag a ke konci to tolik nepritvrdne. Pokud průběh vyhovuje a jen to chce na vetsi vahu, aby nechodil po dorazech, přidává se do obou - negativka i pozitivka.

Problem je spis s tim, ze to neni uplne bez prace - tzn ikdyz to nafouka nekdo kdo tomu rozumi, tak je dobry to na trati zkontrolovat, jestli neco neušlo a taky se ty tlaky hejbou s teplotou - tzn chova se to jinak pokud je 10C a pokud je 40C … taky pripadne jeste jednou po prvni rozjizdce kdyz se vidle ohreje - pro lidi co tohle sere a jen by sundali motorku z vozejku a jezdili to moc neni, ti pak na tyhle vidle nadavaj a meni bud motorku nebo dela mnoho opravcu konverzní sady ktere tu vzduchovou patronů vymeni za pruzinu a je hotovo.

Naposledy editováno 18.09.2021 13:10:56

Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

18.9.2021 v 13:20 | Nahoru | #12
ono záleží na stavu ,.,.pak můžeš jet podle manuálu ,když je vše v origu

já měl třeba problém ,že tyhle vidle furt poskakovaly a odskok to zkrotil až když byla moc tvrdá
,.ale je na jiné motorce "ne origo"

stav je základ "po GO" jde něco nastavovat .,.,,pokud tam někdo nalil třeba jen jiný olej a podobně "nikdy to nenaladí"
,.,.a cena nebyla nic hrozného za to jak to pak funguje

třeba MIFA MOTO

edit
manual nebo racetech a jejich kalkulačka
https://racetech.com/VehicleSearch

pokud je furt problém - mifamoto

Naposledy editováno 18.09.2021 13:26:03

1 reakcí na tento příspěvek Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

18.9.2021 v 13:44 | Nahoru | #13
Jj to ti rekne kazdej ladic, peclivej servis a pak az se tim bude zabejvat

(reakce na) Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

18.9.2021 v 15:13 | Nahoru | #14

assassin píše: Jj to ti rekne kazdej ladic, peclivej servis a pak az se tim bude zabejvat


i když máš zručnost aby si to ladil i tak se nevyrovnáš profíkům
můžeš ladit na origo stavu ,,do origo nastavení

,.ale měřeni průtoku na pístnicích a podobný nastavení doma nikdy nevyladíš
zadní taky doma většinou nenafoukáš ani nerozebíráš

za mě je lepší zkusit někoho přes tlumiče "aspoň na poprvé"

Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

19.9.2021 v 14:24 | Nahoru | #15
offtopic
jak dlouho vám vydrží pouzdra u vzduchové vidlice ??

Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

20.9.2021 v 19:39 | Nahoru | #16
Foukal jsem to blbě, všude stejně, mám ročník 2015, stáhl jsem manuál ale zřejmě na jiný ročník, jelikož tu byl uveden jen jeden tlak. Motorku jsem koupil od známého a ten o tom neměl šajn, nefoukal to vůbec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

20.9.2021 v 20:27 | Nahoru | #17

assassin píše: ....
Problem je spis s tim, ze to neni uplne bez prace - tzn ikdyz to nafouka nekdo kdo tomu rozumi, tak je dobry to na trati zkontrolovat, jestli neco neušlo a taky se ty tlaky hejbou s teplotou - tzn chova se to jinak pokud je 10C a pokud je 40C … taky pripadne jeste jednou po prvni rozjizdce kdyz se vidle ohreje - pro lidi co tohle sere a jen by sundali motorku z vozejku a jezdili to moc neni, ti pak na tyhle vidle nadavaj a meni bud motorku nebo dela mnoho opravcu konverzní sady ktere tu vzduchovou patronů vymeni za pruzinu a je hotovo.


Prolistoval jsem návod a naprosto ty odmítače vzduchu chápu. Nástroj mistrů, ale peklo pro lůzry, ale ti by si asi stejně neměli pořizovat KX 450F .
Sám jsem si kdysi pořídil vzduchovku na kolo. Fungovala sice bezvadně, ale nikdy ne tak, jak bych potřeboval. Buď to bylo houpavé a ponořující, nebo se strašným předpětím, když jsem to chtěl použít někde ve sjezdu. Progresivitu hrozně moc ovlivňuje objem vzduchu. Pro větší progresivitu bylo potřeba vidlici zkrátit negativní pružinou - PU blokama, ale zas jen tak, aby geometrie celého kola neutrpěla. Pak ti někde v lese foukne o-kroužek a jedeš se zaraženou vidlicí naštvaně dom. Nakonec vymyslíš konverzi na polyuretan a vidlici se zdvihem původně 120mm taháš akorát po asfaltu, kde ti ty 3cm zdvihu stačí ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

20.9.2021 v 22:25 | Nahoru | #18
Kohlstein> Ja mam vzduchovky na nekolika kolech - nejstarsi je 2008 a makaji porad super. Jsou to ale top modely foxu a rockshoxe. Dneska uz jde na tech vidlicich ladit objem a tim progresivitu komor atd … funguji az neuveritelne dobre.

Kakasek: jo to zalezi. Ja se uplne jako laika neberu - mam za sebou nekolik kurzu na odpruzeni u firem jako andreani, zadni tlumice si delam sam. Shock dyno nemam to je fakt. Ale pri pochopeni problematiky se to da aspon rozumne naklikat, to je jasny, ze planzety si doma sam posklada malokdo.. my je taky davame podle tabulek od ktechu…

(reakce na) Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

21.9.2021 v 10:45 | Nahoru | #19

assassin píše: Kohlstein> Ja mam vzduchovky na nekolika kolech - nejstarsi je 2008 a makaji porad super. Jsou to ale top modely foxu a rockshoxe. Dneska uz jde na tech vidlicich ladit objem a tim progresivitu komor atd … funguji az neuveritelne dobre.

Kakasek: jo to zalezi. Ja se uplne jako laika neberu - mam za sebou nekolik kurzu na odpruzeni u firem jako andreani, zadni tlumice si delam sam. Shock dyno nemam to je fakt. Ale pri pochopeni problematiky se to da aspon rozumne naklikat, to je jasny, ze planzety si doma sam posklada malokdo.. my je taky davame podle tabulek od ktechu…


někdo umí .,,většina ne

základ je to pochopit jak to funguje aby si mohl ladit ,.,.to je tady základ ,ale na rozjebaný vidlici bez údržby můžeš ladit futr a nikam to nepovede
tak je to myšleno

Tlakování přední vidlice Kawasaki kxf450

22.9.2021 v 15:00 | Nahoru | #20
Jezdil jsem do jara čtyřkolu Suzuky, ale byl jsem na trati vždy jedinej čtyřkolkář. Přesedlal jsem proto na moto, původně jsem chtěl enduro, ale naskytla se mi tato koupě od známého, dost se staral, nainvestoval, měla 100mh a čerstvě měněnej píst a pro mě známou historii. Je fakt, že na začátečníka to moc neni, ale už si zvykám, musím holt pomaleji, ale čím déle jí mám, tím jsem spokojenější, že jsem vybral zrovna tuto. Vzduchový tlumiče jsem na ničem neměl, byl bych radši za pružinový, ale tlak držej, kontroluji před jezděním, jen jsem je špatně tlakoval, tak teď dám tlaky dle návodu a uvidím, co to udělá. Ptal jsem se lidí co znám a jezděj, ale nikdo s tím neměl zkušennosti. Teď jsem stáhl manuál na 2015 a zjistil jsem, že jsem tlakoval hodně málo, dával jsem okolo 2,2bar a dle návodu má vnitřek mít 10 baru.

Naposledy editováno 22.09.2021 17:01:42
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki kxf 450 2017 dusi ju Kawasaki KX 450F Kikusko-_-11 23 31.3.2024 v 12:58 krokoš
Kawasaki kxf 450/ 250 Kawasaki KX 450F DanG 6 10.11.2022 v 16:36 DanG
Kawasaki KX450F 2011 Kawasaki KX 450, Kawasaki KX 250F, Kawasaki KX 450F petermx 2 21.10.2022 v 15:41 Crossař666
Kroska 450 Kawasaki KX 450, Honda CRF 450R, Yamaha YZ 450F, Kaw... Pangamin213 10 11.8.2022 v 22:28 Pabol
Kawasaki kxf 450 problémy s voľnobe... Kawasaki KX 450F drug1 5 16.6.2022 v 20:07 _Michal


TOPlist