Téma: Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla
14.9.2021 v 22:48
Ahojte skúsim byť stručný. Dva roky sa ťahá môj problém s motorkou a ani dve návštevy v servise a kopa peňazí v tom mi nepomohli to vyriešiť. V skratke po zohriati na prevádzkovu teplotu začne mať motor nekludny choď začne veľmi cukat a zdochynat mám veľký problém sa rozbehnúť napr na križovatke musím tomu vyťať, dostat to do otáčok nad cca 4-5tis - len tam mi už zahrabe zadné koleso a je to nepríjemné plus palim spojku zbytočne. Každé zastavenie sú pre mňa nervy na kolky krát sa rozbehnem. Na motorke bolo už vymenené asi všetko. Nové sviečky, nové palivové čerpadlo, dva krát nastavovana zmes aj podtlaky v rôznych profi servisoch, dva krát čistene a pretesnene karbce, nová baterka, nastavené ventile, skontrolovane dobíjanie, regler alternátor, všetko čo môže mať súvis. Stále je to o Tom istom. Motorka chytá dobre, ide ako guľa, za studena všetko ok ale akonáhle sa zohreje tak začne cukat ako sprostá a skapinat. Keď zopne ventilátor je to ešte horšie kôli odberu. Tieto problémy sú od voľnobehu po1/4 plynu by som povedal. Nad 1/4 plynu sa chytí a ide normálne. Vďaka za akékoľvek rady čo by som a hlavne ako by som mohol odskúšať..

Naposledy editováno 14.09.2021 22:56:12

Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

14.9.2021 v 23:01 | Nahoru | #1
Tak ještě zapalovací cívky. Ještě předtím zkus sklepnout na svíčkách mezeru mezi elektrodama na 0,5mm.

Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

14.9.2021 v 23:25 | Nahoru | #2
Kdyby to byla Yamaha s Mikuni, tipnul bych si rovnou karburatory, ale takhle bych sel po regulatoru dobijeni a alternatoru. Zkus zmerit napeti za tepla, melo by byt max 15V a minimalne cca 13V. Pokud bude v rozsahu, tak karburatory a smes.

Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

15.9.2021 v 06:54 | Nahoru | #3
Už jsi aspoň s pokusy opravit na ceně motorky?

Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

15.9.2021 v 07:44 | Nahoru | #4
Čau, aký je to rok? U tých starých motoriek, treba skontrolovať všetky spoje, ale píšem všetky spoje a pozrieť, či nemáš upchaté drôty. Ono je to smiešne napísané, ale pod izoláciou na vodičoch, kde máš spoje k očkám, konektorom a podobným ftákovinám vzniká oxid. Tam sa to hreje a keď sa to hreje vzniká ešte väčší odpor. Hlavne pozri spoje k regléru baterke a ono je to aj vidno na tých bužirkách ako sú očerneté. Ja som sa raz tak do toho pustil, ako sa hovorí z gruntu, keď som prišiel dobre podguráždený z krčmy, a všetky spoje som vycvikal , ale našťastie som to hneď pájkoval k sebe . Keď som sa na to ráno pozrel, bolo to hrozné, ale našťastie som to hneď spájkoval tak to bolo opraviteľné. Keby som to len vycvikal a nechal tak to by bola paráda, ráno, hahaha. Pozri vodiče okolo motoru a kostry, či nie sú poškodené za tie roky sa to mohlo predrať a ti to preráža. Okolo motoru a krku. Ešte zmeraj činnosť regléru po zohriatí motorky, teda vtedy keď to blbne. Normálne daj kontakty meráku na baterku a sleduj čo to robí. Či je to napätie stabilné a či to neskáče hore dole, ale ako píšem pri nahriatej motorke. Držím palce pri pátraní.

Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

15.9.2021 v 09:17 | Nahoru | #5
tahle motorka se spatne serizuje. Dela se to ve slozenem stavu a na provozni teplote. Pokud to nekdo nezna a nema vybaveni, tak ji neseridi.

Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

15.9.2021 v 10:18 | Nahoru | #6
Zkus pohledat v zahraničních fórech. Mohlo by to být třeba tohle - špatný generátor impulsů pro zapalování.

Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

15.9.2021 v 11:13 | Nahoru | #7
podle popisu bylo uděláno už velmi mnoho možností ale nepadlo tam několik bodů:

1) komprese je ok, není prasklina ve válci ..... za studena ok, zahřeje se roztáhne a konec viz staré R6 .....
2) kabeláž plus zkusit jinou ECU ( zkušenost s Daytonou 675 )
3) proměření odporů čidel dle manuálu > easy věc

Naposledy editováno 15.09.2021 11:14:16

Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

15.9.2021 v 12:55 | Nahoru | #8
Jehlové ventily v karburátorech těsní? Sytič nezůstává třeba viset? Něco podobného mi dělalo gsx-f, když jsem jednou zapomněl úplně dovřít sytič. Je tedy možné, že ovládací páčka lanka sytiče může být z nějakého důvodu nadoraz v zavřené poloze, ale mechanizmy na karburátorech se můžou zadrhávat atd. a lanko to nepřetlačí. Nepamatuji si ale už, jak je to přesně u CBR, už je to dlouho, co jsme ho měli s kámošem rozebrané.

Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

15.9.2021 v 16:53 | Nahoru | #9
Velice podobne, az temer shodne chovani mel taty Hornet. Zacalo to jen neklidem po zahrati na volnobeh, ve finale uz byl problem to dostat i do otacek. 3x rozebrany a slozeny. Karburatory, promerena elektrika, zkontrolovany predstih, vymenene svice, benzin ....

Nakonec pomohlo (uz se to delalo 2x pred tim) znova komplet rozebrat karbecovy blok, vsechno znova (uz potreti) vycistit, profoukat atd, a najednou zas jede jak nova.

Co to presne bylo nevim, ale muselov tech karbecich neco cestovat.

PS: Kdyz bych mel takovejhle problem, kterej je dlouhodobe neresitelnej, zkusil bych najit stejnou masinu aby se z ni dali "pujcovat" veci, to je nejsnazsi cesta jak to najit.
Ale nekdy je to tezky. Nicmene CBR je celkem "tuctofka".

1 reakcí na tento příspěvek Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

15.9.2021 v 19:52 | Nahoru | #10
Kompresia ma napadla tiež, ale to by boli pridruzene aj ine problemy netlakuje vodu ani nezerie olej ani sa nemiesa s vodou. Ja to skor vidim na nieco s elektrikou. Dnes som este raz premerial dobijanie. Hodnoty su asi taketo: 1200-12.2v 1400-12.4v 1600-13.2v 1800-14.1v
Vie mi dat niekto nejaky navod ako premerat cievky v alternatore ? Da sa to bez zhodenia deklov ?

Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

15.9.2021 v 19:59 | Nahoru | #11
Problem ... pokud je to elektrika ... je ze to dela az za tepla -> neco zmeni svoje vlastnosti, tzn tu chybu na dilne za studena nenajdes ... to tam neni.

Me takhle po zahrati prestala masina dobijet .... spatnej regulator, ale az po zahrati :/

Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

15.9.2021 v 20:00 | Nahoru | #12
Videl sem takhle stejnej problem se snimacem otacek kliky, prestal fachat po zahrati

Ale oba ty pripady co popisuju byli celkem snadno resitelny ....

(reakce na) Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

15.9.2021 v 20:01 | Nahoru | #13
Jelcinko> Na volnoběh to dobíjet nemusí. Kolik je napětí při 3000rpm?
V každém servisním manuálu najdeš, jak zkontrolovat altík, je to u téměř všech motorek stejně:

1 reakcí na tento příspěvek Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

15.9.2021 v 20:55 | Nahoru | #14
Kontrolna otazka. V pripade ze by aj bol problem s dobijanim, motorka by mala fungovat aj cisto len na baterku nie ? za prepodkladu ze mam novu a nabitu....alebo sa mylim a nie je to ako pri aute ze ked odide altik auto funguje kym sa baterka nevybije ?

Naposledy editováno 15.09.2021 20:55:51

(reakce na) Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

15.9.2021 v 21:13 | Nahoru | #15

Jelcinko píše: Kontrolna otazka. V pripade ze by aj bol problem s dobijanim, motorka by mala fungovat aj cisto len na baterku nie ? za prepodkladu ze mam novu a nabitu....alebo sa mylim a nie je to ako pri aute ze ked odide altik auto funguje kym sa baterka nevybije ?



Jasne, daytona bez dobijeni jezdila na baterku uplne stejne jako kdyz dobijela. Jen pak zdechla a uz nenastartovala

Edit: ale jedna vec je "jen nedobijet", druha "jit nekde do zkratu". To jsou dve odlisne veci. Ale pak bych zas cekal ze bbudou horet nejake pojistky.

Naposledy editováno 15.09.2021 21:17:27

1 reakcí na tento příspěvek Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

15.9.2021 v 21:15 | Nahoru | #16
Čau, máš tam posraatú elektriku. Prezri kontakty ako som ti písal, potom tu na motorkároch nájdeš kontrolu dobíjania podrobný postup. je tam všetko od a do z. Presne ako máš postupovať lebo tie hodnoty máš blbé. Motorka by mal fungovať aj bez alternátoru , ale....... keď ti tam niečo skratuje tak sa to serie všetko a blbý reglér mi odpálil okrem baterky aj riadiacu jednotku, programovateľnú a fest drahú. Idem ti pohľadať ten návod. Niekto ho tu dával a furt zabudnem kto, chvála mu.

PS: chvála gugo , ten tu dal ten návod: Návod na diagnostiku dobíjania pre lamy( elektrotechnické)
Oprava: diagnostika dobíjení pro lamy.

Rob podľa toho, ale najprv si to poopravuj všetko, ako som písal. Ideš opravovať rotor a máš posraté drôty voľakde.

PS 1 cievky premeráš bez zhodenia dekľu podľa tohoto návodu, držím palce.

Naposledy editováno 15.09.2021 21:29:00

1 reakcí na tento příspěvek Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

15.9.2021 v 21:54 | Nahoru | #17
Cievky som premeral prerazena nieje ani jedna a všetky majú od 0,8 do 1 Ohm. Takže.dobijanie je ok. Kde sa prosím vás nachádza ten generátor impulzov ? Dá sa aj ten skontrolovať ?

(reakce na) Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

16.9.2021 v 11:24 | Nahoru | #18
krokoš> vždycky jsem si myslel, že každá RJ má na vstupu nějaký stabilizátor, nebo alespoň blbou zenerku pro případ selhání regulátoru a přepětí. Jasné že oprava už není úplně laická záležitost, ale jít by to mělo... Ale už jsem to tu četl asi 100x "odpálena RJ"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

16.9.2021 v 16:36 | Nahoru | #19

Jelcinko píše: Cievky som premeral prerazena nieje ani jedna a všetky majú od 0,8 do 1 Ohm. Takže.dobijanie je ok. Kde sa prosím vás nachádza ten generátor impulzov ? Dá sa aj ten skontrolovať ?



Čau, premeral si to dobíjanie podľa guga? Po priložení kontaktov meráku na baterku ti to ukazuje totálne blbosti, premeráš odpor cievok a konštatuješ , že dobíjanie je OK. Teda paráda. Mal som takých pár zákazníkov . Prišli za mnou, citujem: čau všetko je v priadku motorka je po generálke, len má takú malú chybičku. A ja, že akú? No, nefunguje.

1 reakcí na tento příspěvek Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

16.9.2021 v 16:47 | Nahoru | #20
... chodi to vyborne, ale neseje to. Tak to je u seciho stroje dost podstatna zavada ne. Dolu jste se divali ? Ne. To by ste se museli ohnout co. To mate obaleny barvou ...

jinak teda krokosi si nemyslim jako ty ze je to zrovna dobijenim ... ale zkontrolovat by ho samo mel

Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

16.9.2021 v 16:48 | Nahoru | #21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

16.9.2021 v 17:04 | Nahoru | #22

krokoš píše: Čau, premeral si to dobíjanie podľa guga? ...


On neví, nemůže vědět ..
https://www.motorkari.cz/tema/?t=124432

(reakce na) Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

16.9.2021 v 19:09 | Nahoru | #23

Ozzy_ píše: ... chodi to vyborne, ale neseje to. Tak to je u seciho stroje dost podstatna zavada ne. Dolu jste se divali ? Ne. To by ste se museli ohnout co. To mate obaleny barvou ...

jinak teda krokosi si nemyslim jako ty ze je to zrovna dobijenim ... ale zkontrolovat by ho samo mel



Tak v jeho prípade by som šiel po všetkom, čo nájdem. Vylučovacou metódou. Hore som mu písal, ale on má všetko OK, akurát je zúfalý. Mal som prípad, a práve u Hondy, málo oleju a nemalo to iskru. -alebo na snímači otáčok trošku kovových pilín. Avšak uviedol konkrétne kolísavé hodnoty na póloch batérie, to sa mi vôbec nepáči. Pri kontrole dobíjania by možno našiel aj niečo iné.

(reakce na) Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

16.9.2021 v 19:12 | Nahoru | #24
Kohlstein> kua, hore som mu napísal kde to nájde , prdí na to len je zúfalý. Napísal som mu nech pozrie všetky ale všetky spoje , on premeral odpor cievok a napísal, že dobíjanie je OK, ale podľa hodnôt ktoré uviedol by som o tom pochyboval.

Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

16.9.2021 v 20:54 | Nahoru | #25
Ale veď to dobíja o čom stále tocite v živote sa mi nevybila baterka, od 1800ot a vyssie drzi 14.2v a to najpodstatnejšie je že to nebude príčina problémov s tou motorkou. Dobíja to rovnako aj za tepla aj za studena. Pýtal som sa na snímač impulzov kde sa nachádza pretože ten by mohol po zohriati robiť problémy ak sú na ňom piliny....
Krokoš: tú motorku som mal rozobratu asi tisíckrát všetky kontakty sú dávno vyčistené to som robil preventívne ešte keď s tým neboli žiadne problémy. Vrazil som do toho už viac ako stála ta motorka menil som dokonca aj rozvody vrátane napinaku všetko Origo diely hlavne kôli tomu aby ma to niekde nenechalo má najazdené 90tis...a toto je vec čo mi pije krv pretože máloktorá CBR tohto roku výroby má toľko veci po technickej stránke pomenenych....proste zohreje sa motor a začne to z nepochopiteľného dôvodu cukat a skapinat. Kým nedosiahne určitú teplotu tak ta motorka ide ako nová a nebaví ma už do toho viac vyrážať preto chcem ísť vylučovacou metódou a to čo sa dá odskúšať a premerat tak chcem odskúšať nie ?

Naposledy editováno 16.09.2021 21:05:19

Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

16.9.2021 v 21:26 | Nahoru | #26
Čau, snímač, kde je si nájdeš v manuály, ešte pozri či nemáš náhodou zasratý vzduchový filter od oleju. Mne tam vedelo vyhádzať olej a potom mi to blblo. blblo mi to s olejom Motul. 10W-40 5100. K tej elektrike, písal si, že to blbne keď ti zopne ventilátor, väčší odber tak začne vynechávať. Mne to začalo tiež vynechávať keď som jazdil na ten E10 benzín. Tankujem E5 . 100 oktán. Karbecová motorka v poriadku, len striekčka mi blbla na ten E10. Joj, ešte pozri odvetrávanie nádrže, taká klasika, to vie tiež potrápiť. Mne si urobili hmyzáci v prepade hniezdo a upchali mi to. Do nádrže potom nejde vzduch a vynecháva to. Ten snímač blbol aj za studena, on je magnetický a sa naňho vedia nalepiť kovové čiastočky z oleju, potom to blblo.

Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

17.9.2021 v 00:56 | Nahoru | #27
Vzhledem k tomu, že po sepnutí ventilátoru, jakmile je motor příliš zahřátý, se ty problémy ještě zhorší, tak mě to vede k dojmu, že dobíjení sice zvládá napájet ostatní spotřebiče, ale na ventilátor už nezbývá šťáva. Protože sepnutím ventilátoru podle mě dojde k pravděpodobně výraznějšímu úbytku napětí, a toto napětí už pak nemusí být dostačující k tomu, aby svíčky házely dostatečnou jiskru. Tím, že ten motor vytočíš víc, tak se zvýší výkon alternátoru a pak už to nejspíš stačí - to je ten případ, kdy popisuješ, že motorka jede nad cca 1/4 plynu normálně. Takto selským rozumem docházím k názoru, že alternátor na volnoběh nedobíjí nebo nedobíjí dostatečně (prostě příliš málo). Koneckonců to svým způsobem dokazují tebou naměřené hodnoty: "1200-12.2v 1400-12.4v 1600-13.2v 1800-14.1v". První dvě hodnoty jsou fakt málo, spíš bych řekl, že to baterku vybíjí. 13,2 V bych řekl, že je se zavřenýma očima hraniční hodnota (spíš ale pořád málo), 14,1 V už je relativně OK. Takže buď by mohl být špatný alternátor nebo regulátor dobíjení. Baterka se ti vybít nemusí, jelikož se ti nejspíš dobíjí ve vyšších (provozních) otáčkách, ve kterých běží většinu času. Na volnoběh se buď nedobíjí/vybíjí/nabíjí velmi málo, ale na volnoběh motor jede relativně krátký čas oproti času jízdy. Takže bych to důkladné proměření, které navrhoval krokoš skrze návod guga, úplně nezatracoval. Ve zkratce: proměříš, jaká střídavá napětí jsou na vinutích alternátoru. Pokud budou za studena i za tepla ok, bude nejspíš špatný regulátor dobíjení. Ten se také nějak proměřit dá (to bude v tom návodu), pokud ne, dá se to zjistit výměnou za jiný kus, který je bezpečně v pořádku.
Pokud vše dobře proměříš a zjistíš, že dobíjení je opravdu v pořádku (i když skrze ta napětí na volnoběh tomu moc nevěřím), tak teprve potom bych zkusil proměřit odpor na vinutích zapalovacích cívek, a to jak za studena, tak i se zahřátým motorem, kdy to dělá bordel - jestli tam bude nějaký rozdíl. Stejným způsobem bych proměřil snímač polohy klikové hřídele - opět za studena a po zahřátí. Hodnoty za studena a po zahřátí se logicky můžou trochu lišit, ale neměl by tam být ten rozdíl zase nějak zásadní. Pokud ten rozdíl bude velký, možná bude problém tam. Další, co stojí za kontrolu, je snímač polohy škrtících klapek v karburátorech (pokud tam je, ale předpokládám, že ano) - opět bych to proměřil za studena a za tepla. A samozřejmě bych zkontroloval, jestli je seřízená jeho poloha.
Pokud i po tom všem problém nenajdeš, tak bych přemýšlel nad dalšími možnostmi.

Naposledy editováno 17.09.2021 01:00:10

Zufalost s mojou CBR Vynechávanie, skapinanie za tepla

17.9.2021 v 14:46 | Nahoru | #28
Idem to skúsiť teda ešte premerat a dám vedieť :/

Naposledy editováno 17.09.2021 14:46:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Plně zapnutý sytič za jízdy a chcíp... Honda CBR 600F JancaCBR1 7 19.9.2021 v 09:39 zdenysrx6
Vibrace motorky při otáčkách 8000 a... Honda CBR 600F Payas 21 6.9.2021 v 14:35 R3v1z0R
bezstarostnost [1, 2, 3] Honda CBR 600F, Husqvarna Svartpilen 701 ILA 74 18.8.2021 v 19:33 Fena-
Problém s dobíjením, regulátorem, b... Honda CBR 600F, Honda CBR 600F Sport Aurelius 21 15.8.2021 v 07:24 Gahan37
Cbr 600f po dlouhe odstavce problem... Honda CBR 600F Stromák 1 13.8.2021 v 20:51 Maartyy

TOPlist