bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: V koloně řadit nebo stát na spojce
 
14.9.2021 v 22:39
Mám takové dilema. V Ostravě jsou v jednom kuse uzavřené pruhy, je už to nechutné. Jeden směr je uzavřený a doprava je převedena do dvou pruhů druhého směru. Kolona jak sviňa, jeden pruh tam, jeden proti. Popojíždí se po pár metrech. Prosím, neuvádějte mi radu, že motorkář v koloně nikdy nestojí, to je blbost, protože projíždět není kde. Takže stojím. Kolona se rozjede, zařadím za 1 - rána v převodovce. Popojedu deset metrů a co teď? Vyřadit a za chvilku s velkou ránou řadit znovu a nebo vyčkat s vymáčknutou spojkou. V prvním případě mne to bolí, co převodovka co chvíli schytává za rány, v druhém případě je jasné, že vymáčknutá spojka dostává kapky. Dělají to snad všechny motorky, takže se těším na názory. Už jsem zkoušel nepopojíždět po deseti metrech, nechat před sebou větší mezeru, ale to už na mne troubili netrpěliví maniaci za mnou.

Naposledy editováno 14.09.2021 22:43:18
Předchozí
1 2 3
Následující

2 reakcí na tento příspěvek V koloně řadit nebo stát na spojce

14.9.2021 v 22:43 | Nahoru | #1
jet jinudy, na tohle motorka neni stavena.. auto taky ne ale to je hnusny tak si zaslouzi trpet.. ostrava neni tak velka aby se nedalo jet uplne okolo (kjrom toho tam neni zadna doprava, a pokud ma spocit ze jo, tak si prijed projet ve vsedni den rano z hostivare na smichov nebo z pankrace do karlina )

E: jinak v prevpodovce nema co delat rany, volnobeh neni tak rychlej aby ta jednicka nezapadla, a spojka taky nijak zasadne netrpi, pokud ji fakt rozpojis a ne jen tak trochu, ..navic se pri rozpojeni permanentne chladi (teda kdyz je mokra, sucha moc ne)

Naposledy editováno 14.09.2021 22:46:10

(reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

14.9.2021 v 22:46 | Nahoru | #2

kerut píše: jet jinudy, na tohle motorka neni stavena.. auto taky ne ale to je hnusny tak si zaslouzi trpet.. ostrava neni tak velka aby se nedalo jet uplne okolo (kjrom toho tam neni zadna doprava, a pokud ma spocit ze jo, tak si prijed projet ve vsedni den rano z hostivare na smichov nebo z pankrace do karlina )



To je pravda, někde je to zastaveno delší dobu. Ale jindy je to tak, že jedeš a je zle. U silnic a dálnic musí být cvoci, je to pouzavírané na všechny strany a snad ve všech městech. Podle toho, kolik silnic je v opravě už by měly být zlaté. Rány v převodovce nejsou zase tak obrovské, ale než tam za 1 zapadne tak to cukne. Když to udělám 50x tak je to nepříjemné.

Naposledy editováno 14.09.2021 22:49:30

2 reakcí na tento příspěvek V koloně řadit nebo stát na spojce

14.9.2021 v 22:49 | Nahoru | #3
ze sem tak smelej, co je tam takhle zuzeny ? ta spojka z poruby do centra jak hlasali ze budou rekonstruovat most ? (opavska tusim), tam je to assi trosku na pycu ale objet by to delsi rychlejsi cesotu asi slo, ne ze ne.. pak me napada uz jen rudna, jinak sem tam "provoz" v zivote nevidel,..

(reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

14.9.2021 v 22:50 | Nahoru | #4

kerut píše: ze sem tak smelej, co je tam takhle zuzeny ? ta spojka z poruby do centra jak hlasali ze budou rekonstruovat most ? (opavska tusim), tam je to assi trosku na pycu ale objet by to delsi rychlejsi cesotu asi slo, ne ze ne.. pak me napada uz jen rudna, jinak sem tam "provoz" v zivote nevidel,..



Dva krát za sebou mne to teď potkalo na silnici z prodloužené Rudné na Opavu.
Ale neřešme Ostravu. Berme to jako modelový příklad pro jakékoliv místo na světě.

Naposledy editováno 14.09.2021 22:55:06

1 reakcí na tento příspěvek V koloně řadit nebo stát na spojce

14.9.2021 v 23:08 | Nahoru | #5
nostalgik> Mně převodovky žádné velké rány nedělají. A to popojíždění jsem bohužel zažil tohle léto několikrát, ale co se dá dělat.
Co se týká organizace oprav, tak to je známá věc, že když někde něco opravují, tak opravují i objízdné trasy ve stejnou dobu, to je jejich oblíbený styl.

kerut> Často jsou tyhle kyvadlovky tak zúžené, jen jeden pruh, navíc se sloupkama na boku, sotva auta projedou a vedle nich se nevlezeš.

V koloně řadit nebo stát na spojce

14.9.2021 v 23:09 | Nahoru | #6
Mokrá spojka v motorce mnohem více unáší (zbytkové tření ve vymáčklém stavu) než suchá spojka v autě. Proto také tu jedničku hrubě řadí a je těžší vyřadit na neutrál, aniž by tam rovnou skočil další kvalt. Něco se dá dohnat seřízením spojky, ale většina je předurčená konstrukcí, kdy máš plochu mnoha lamel a mezi nima viskózní olej.
Tohle tření vznikající při stání s vymáčklou spojkou se mění v teplo. Spojka se ohřívá, lamely se roztahují a spojka unáší ještě víc. A to až do stavu, kdy přestane být účinně ovladatelná, takže motorka se i s vymáčklou spojkou hrne dopředu, vyřadit na neutrál začne být téměř nemožné. Průtok oleje spojkou je moc malý na to aby ji účinně chladil. Mimoto se zbytečně opotřebovává obložení lamel a vypínací ložisko je také řádově menší než v autě, kterému to také zrovna neprospívá.

Jak už tu zaznělo, motorka není konstruovaná na popojíždění v kolonách. Buď to projeď po Pražsku jako bezohledný hovado, nebo jeď jinudy.

Asi jediné, co popojížděním netrpí, je hydroměnič co je místo spojky v automatické převodovce.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

14.9.2021 v 23:20 | Nahoru | #7
Pedl> jo to jo, ja myslel jako uplne vokolo, pres hostalkovice a privoz treba,.. je to zajizdka, ale casove to nemusi vyjit hur kdyz se to po hlavnim tahu sere.. dobrej je na to seznam-mapy kde to mivaj aktualizovany (nejezdim podle toho online, kouknu nez vyjedu, ale znam dost lidi co to mivaj onlajn a chvalej soi to)

Dead> s tim ohrevem nesouhlasim, olej tam tece stale novej a odstredive se dostava ven, takze spojka ma provozni teplotu +- oleje, a ten ma tepelnou kapacitu slusnou.. se zasadnim trenim skrz olej taky moc nesouhlasim, unasena ta spojka je ale velmi slabe (typycky na padockovym standu se otaci kolo, to jo, ale rukou ho zastavis..), troufam si tvrdit ze sucha s malou vuli = obcas si nekde skrtnuvsi, se muze lokalne ohrat i vice nez mokra kud volej proudi stale.. taky jsou suchy spojky "vostrejsi" a nemontujou se na motorky co "postavaj"

Naposledy editováno 14.09.2021 23:24:40

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

14.9.2021 v 23:37 | Nahoru | #8
kerut> typickej priklad motorky co nepostava - bmw s boxerem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

14.9.2021 v 23:52 | Nahoru | #9
kerut> Moje zkušenost je opačná. Snad ve všech motorkách mi mokré spojky unášejí podstatně víc než suché (v Dněpru a Uralu). A také to, jak při popojiždění kolonou unáší čímdál více. Jak u Jawy, tak u Hondy se mi podařilo v kolonách spojku tak přehřát, že nešla vypnout - přetlačuje se motor s brzdou, při zastavení chcípne.
Olej se do spojky dostává většinou rozstřikem, málokdy je tam přiveden tlakový olej. A když ano, tak tenkým kanálkem, který maže i uložení kol na převodové hřídeli. Takže jeho proud není dostatečný pro účinné chlazení.

Naposledy editováno 14.09.2021 23:54:29

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 00:21 | Nahoru | #10
assassin> typyckej ne, spis vyjimka potvrzujici pravidlo,.. suchy spojky se pouzivaj v GP a pak u talianskejch motorerk kvuli designu

Dead> no vsak jo, unaseji, ale skrz tu kapalinu-olej ktera je drzi v jakz takz konst. teplote.. sucha rozpojena neunasi ale ma ostrejsi prubeh (vic spinaci nez regulacni char.), a pri delsi snaze o "rizenej prokluz" se brzo upece.. a prave diky absenci oleje..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 00:25 | Nahoru | #11
kerut> Rekl bych, ze ta vyjimka nasobne prevazuje ten zbytek o kterem pises ty navic proti tem italskejm i funguje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 00:27 | Nahoru | #12
assassin> no otazka spis bude, ma to tam nejakej vyznam ? ..a odpoved je - nema..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 00:31 | Nahoru | #13
kerut> Vyznam to ma nejspis stejnej, jako vsude jinde. Vyhody suchy spojky jsou myslim jasny… vec ktera ma prenaset kroutici moment a nori se v oleji ? Jen jak jsem psal, nemcum to oproti italum nechodi on-off a nedela ten nesmyslnej kraval. Abych teda nehazel vsechny do jendoho pytle - guzzi ma nejspis taky suchou a dost mozna jim i funguje

K veci - na stani v kolonach bych si poridil skutr. Kdyztak mam na prodej pekny pcx125 2017 12tis km

Naposledy editováno 15.09.2021 00:33:18

(reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 01:38 | Nahoru | #14
assassin> sak proto se nori v oleji, aby dyl vydrzela a nespalila se tak jednoduse.. a proto sucha patri tam kde je potreba minimalizovat ztraty a mokra tam kde je potreba aby vydrzela trapeni.. a vo tom to poslednich par prispevku je

1 reakcí na tento příspěvek V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 02:00 | Nahoru | #15
kerut: to trapeni myslis tam kde se spojka skoro nepouziva? tzn motogp a italsky sporty?

a nebo jsi myslel auta, kde je temer vylucne sucha a vydrzi statisice kilometru ?

V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 02:57 | Nahoru | #16
to trapeni myslim tam kde se spojka pouziva, napriklad Nostalgik popojizejici v kolone,.. na sportech se vetsinou radi bez ni, nahoru i bez elektroniky a s elektronikou dnes uz i dolu, takze je logicky ze tam byva casteji sucha,... spojka v aute je jine konstrukce, rozmeru a pravdepodobne i materialu, a pri trapeni teda pokud me nos neklame byva zretelne citit..

(reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 06:21 | Nahoru | #17

assassin píše: kerut> typickej priklad motorky co nepostava - bmw s boxerem


Boxery od 1200 LC (2013 a dál) už mají mokrou spojku.
Ty kolony by vyřešila třeba poloautomatická spojka od Recluse. A byl by z toho poloviční skútr
E: já v kolonách když to nejde projet vyřazuju

Naposledy editováno 15.09.2021 06:50:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 06:35 | Nahoru | #18
assassin> ty si zase zaděláváš na průser co? Pamatuj že karma není zdarma. Porovnávat dvojlamelu o velikostí talíře s kachnou, oproti něčemu co zabírá 1/3 prostoru v motoru a to se nebavím o setrvačnosti, to je tedy opodstatněná kritika, ty komentátore. Já si zvykl a ten ostrej záběr mi vyhovuje...

k tématu... málokdy se setkám se situací kdy fakt nejde kolem projet. A když už tedy, tak vyřazuju spíš z pohodlnosti... na motorce se oproti autu ložisku tak moc neděje...

(reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 06:58 | Nahoru | #19

kerut píše: jet jinudy, na tohle motorka neni stavena.. auto taky ne ale to je hnusny tak si zaslouzi trpet.. ostrava neni tak velka aby se nedalo jet uplne okolo (kjrom toho tam neni zadna doprava, a pokud ma spocit ze jo, tak si prijed projet ve vsedni den rano z hostivare na smichov nebo z pankrace do karlina )

E: jinak v prevpodovce nema co delat rany, volnobeh neni tak rychlej aby ta jednicka nezapadla, a spojka taky nijak zasadne netrpi, pokud ji fakt rozpojis a ne jen tak trochu, ..navic se pri rozpojeni permanentne chladi (teda kdyz je mokra, sucha moc ne)



Bejvavalo. Ano, Ostrava neni tak velka aby se nedalo jet okolo a nebyvala doprava, ale to uz se zmenilo. To jeti okolo vyresili talenti z planovani a opravarenskych firem a zlata Praha nebo Brno proti tomu a neni kde objizdet protoze neni nad to rozkopat nekolik klicovych mostu najednou a pak neni kde plus tu jezdi pracovat plno lidi z Polska a Slovenska a dojizdi taky kazdy den, tak posledni cca rok uz to je extrem.

Jinak pro tazatele. Resim to tim, ze pokud jedu do mesta, tak jedine na Opici a jinak spise MHD, protoze jsou mista kde projedu na moto, ale na te velke to nic nevyresi, protoze to pak nejsou zadne rychlosti a nestiha se to chladit v tom teple co bylo. To to radeji vezmu vecer na rychlych 100km okolo hor jako treba vecer. Ale pokud fakt musis, tak to mas praktickou ukazku toho, proc hlavnim dopravnim prostredkem v zahranici je do mesta skutr a ne motorka

V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 07:00 | Nahoru | #20
Podle situace. I v Praze jsou místa, kde se nedá v koloně předjet. Obecně se ale snažím při delším stání spíš vyřadit, než mít vymáčklou spojku. Jet ráno z Uhříněvsi někam na Prahu 6 je kolikrát zážitek a v určitě pohodlnější na skútru než na motorce. I kvůli té spojce.

V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 07:03 | Nahoru | #21
Když to nejde projet a nebo se mi zrovna nechce kličkovat či prudit nasraný autaře, vyřazuju. A to na motorce s mokrou i suchou spojkou. U mokré, když trošku při řazení pohneš s motorkou, tak to není (většinou) taková rána. A taky pomůže řadit jedničku trochu rázně. Prostě to tam kopnout. Žádný lehce a pomalu.

Suchá spojka na Guzzně řadí furt stejně. Jako auto. Bez rány, neutrál kdykoliv i při úplným zastavení. Je naprosto plynule dávkovatelná na studeným i teplým motoru. Nejlepší a nejlíp fungující věc na celé motorce. Ale jak píše svobodník, je to spojka jak talíř.

Naposledy editováno 15.09.2021 07:05:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 07:08 | Nahoru | #22

kerut píše: ze sem tak smelej, co je tam takhle zuzeny ? ta spojka z poruby do centra jak hlasali ze budou rekonstruovat most ? (opavska tusim), tam je to assi trosku na pycu ale objet by to delsi rychlejsi cesotu asi slo, ne ze ne.. pak me napada uz jen rudna, jinak sem tam "provoz" v zivote nevidel,..



Opavska se dela most, objet muzes po Rudne, ale ouha tam se nesmi jeden sjezd na Porubu, protoze se buduje Lidl, nevadi, sjedeme o kus dal ne? No tak ne, tam se dela dalsi most a muze jen MHD, pak az snad jedine na Opavu smer a u Globusu zpatky kde to pak podle toho vypada. Co to tak vzit smerem na Hlucin pres most u Landeku, hmmm hovno, ten zacali delat taky, objizdka uz pres ucpanou Porubu nebo pres dalsi most v Hrusove, samozrejme fronty jako krava, ridi to policajti a jeste tam zacali delat prumyslovou zonu aby si mohli stavari z ruznych staveb pokecat. Co to tak vzit pres Silherovice okolo, hmmm houno hned od Antosovic delaji cestu taky, sice muzes jet po svoji strane, ale bud 5km/hod ve sterkolomu a dirach jak na slona a nebo si pujcit nejake KTM

Diky tomu ve spicce zasekane i vzdalene prijezdy do centra, protoze pres nej vedou "objizdky", v centru se stavi ten kampus za 2 miliardy taky dobry. Vysledek ten, ze smer Poruba a centrum na moto ne e e, ale z Ostravy Jih smerem na Beskydy je to ok, teda nesmis za Frydkem smerem na Sance po hlavni, protoze jinak si to uzijes taky v plne palbe, protoze hlavni tah zacali taky spravovat a prej dva roky Tam se to da ale aspon vzit pres Frydlant a z nej pres Novou Dedinu okolo baraku, lidi sice mozna happy, ale to zna malokdo no.

V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 07:16 | Nahoru | #23
Čau, to s tou spojkou je nepríjemné, no dá sa tomu pomôcť. Pokiaľ viem, nalial si do motorky olej Motul 10W-40 5100. Skús na jar, alebo kedy budeš meniť olej naliať tam napríklad Shell Advance AX-7 10W - 40. Je to tiež olej pre motocykle. parametre vyhovujú aj tvojej kawe. teoreticky sú tie oleje rovnaké Podľa mojich skúseností sa tie rázy v prevodovke pri radení do jednotky zmiernia. To mám vyskúšané. No naopak , hlučnosť sa ti hlavne na voľnobeh zvýši. Keby sa ti ten Shell nepáčil , že je lacný, tak tam daj Repsol 10W-40 Sintético. Máš ho tiež pre 4T motorky, je tam nakreslená motorka, pre závodné atď. samozrejme vymeň aj filter.

A okamžitá pomoc? Čudujem sa , že už to tu nikto nenapísal. V manuále k motorke máš doporučené voľnobežné otáčky. Máš to v nejakom rozsahu, napríklad 800 - 900 ot/min. Nastav si ich na spodnú hranicu, prípadne ešte nižšie tak, aby to nezdochýňalo , čím nižšie voľnobežné otáčky , tým menšie rázy pri radení do jednotky. Trošku si utiahni spojku , máš tam nastavovacie skrutky na páčke, daj tam menšiu vôľu.

Zo stlačenou spojkou sa snaž byť čo najkratšiu dobu. Lamely hoci rozpojené sa o seba trú nahrievajú a tie plechy medzi lamelami sa krivia. Čím viac sa krivia tým sa viac hrejú až sa to celkom poserie. Tebe potom už nepomôže ani iný olej ani nižší voľnobeh. Keď budeš kupovať novú spojku tak ju kúp komplet, lamely a aj tie plechy.

Ináč tie kolóny serú aj mňa, ale našťastie u nás sa to dá predbiehať na motorke všelikade okolo áut, no len dovtedy dokiaľ niekto neotvorí dvere, alebo neposunie niekam auto , už som tak letel po ťukanci. Stačil drnc do spätného zrkadla. Najlepšia pomoc je ako písal assassin ten jeho skúter. Syn to má PCX 150 a paráda je to na cesty do práce v mestských kolónach. Ešte existuje NC 750 v automate. Po tomto teraz pasie.

(reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 07:54 | Nahoru | #24
t_freedom> Já jsem si taky zvykl a uz mi nevadi, ze ta spojka chodi na hovno, jelikoz je tam věcně vysranyho neco jinyho, treba vodní hadice - to vis, zanedbanej servis

Budeme dneska pocitat moment setrvacnosti?

Naposledy editováno 15.09.2021 07:55:22

(reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 09:21 | Nahoru | #25
kerut> Já to myslel obecně, proto jsem taky zmínil že objízdné trasy nemusí být lepší. Ikdyž jednou když jsem viděl několik km dlouhou kolonu a bylo přes 30C, tak jsem se rozhodl jet třikrát delší cestou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 09:29 | Nahoru | #26

kerut píše:
Dead> no vsak jo, unaseji, ale skrz tu kapalinu-olej ktera je drzi v jakz takz konst. teplote.. sucha rozpojena neunasi ale ma ostrejsi prubeh (vic spinaci nez regulacni char.), a pri delsi snaze o "rizenej prokluz" se brzo upece.. a prave diky absenci oleje..



Ne, mokrá spojka si skrz olej nedrží konstantní teplotu, na to tam toho oleje proudí moc málo. Při popojíždění v kolonách se zahřívá čímdál víc, až se přehřeje a nevypíná. To je praktická zkušenost s více motorkama, žádná teorie.

Ne suchá spojka je odolnější proti přehřátí. Hřeje se sice víc, ale je z materiálů, které to vydrží. Jak s Uralem v terénu, tak s autem při couvání s přívěsem do kopce jsem uhřál spojku tak, že se z ní doslova kouřilo, přesto fungovala furt stejně a žádné následky to nezanechalo.
Suchá spojka se sice dá upálit tak, aby se rozpadlo obložení nebo zkroutil přítlačák, ale to je fakt extrém co se téměř nikomu nepovede. Rozhodně se ze suché spojky nezačne kouřit při popojíždění v kolonách.

Suchou spojkou mám na mysli konstrukci, která je v autech a spoustě motorek s podélným motorem různých značek. Generátor rachtání v Ducati a nějakých závodních motorkách je jiná konstrukce, se kterou nemám zkušenost.

Naposledy editováno 15.09.2021 09:31:34

V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 09:38 | Nahoru | #27
Když je spojka vymáčknutá tak se jí nic neděje. Jediné co se v tu chvíli děje je, že po chvilce bolí ruka. Kolony jsou na kosočtverec a já tak z 99¨% vždy kličkuju. Jak tam je díra na řídítka + 5cm tak tam letim. Pokud ne tak poskakuju s autama a když vím, že budu stát déle jak cca 10 vteřin tak tam ťuknu neutrál. Ty teorie výše o přehřátí spojky si myslím, že jsou nesmysl. Pokud je opravdu spojka vystavená tak se spojce nic neděje. Např. destičky u aut taky trochu škrtají kotouče během jízdy a nepřehřívají se

(reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 09:46 | Nahoru | #28
Deadman> Proč se tedy a dnes hlavně v době ,,save energy" používají mokré lamelové spojky všude tam, kde potřebuješ odpojovat různé pohony u motorů kompresory,čerpadla ale třeba i brzdy v planetových převodovkách) a to i tam kde jsou většinu času off?
Za mě je jednodušší a levnější opravit spojku než převodovku

V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 09:51 | Nahoru | #29
Měl jsem KAWu, mokrá spojka, Ducati (suchá spojka), BMW R (suchá spojka) a mám Guzzi V7 (suchá spojka). Unášela prakticky jedině KAWa s mokrou spojkou, po delším stání bylo i cítit slepené lamely. Suché spojky prakticky vůbec neunáší. Když už se řeší ten akustický bordel co dělají suché spojky: Ducati kravál jako prase, BMW ticho, Guzzi decentně chrastí.

1 reakcí na tento příspěvek V koloně řadit nebo stát na spojce

15.9.2021 v 09:53 | Nahoru | #30
nostalgik> co to mate v te Ostrave za hovada v autech? Tady u nas v Evrope uz se naucili autickari stat v kolone tak, aby se kolem nich dalo projet. Kdyz ne, vsude jsou chodniky, koleje, odbocovaci pruhy, tramvajove pasy a pod. Ja to beru jako takovou pocitacovou hru - protahni se, kudy muzes a cestou sbirej pokemony.
Kdyz uz teda musim zastavit a vypada to na delsi stani, davam N a pak se bud odstrcim a prdnu tam 1 bez ran anebo dam 2 a z ni pak 1. Dalsi reseni je tam tu 1 nechat, chcipnout to a pak nastartovat se zarazenou 1. Ale to mi prijde zbabele .
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist