bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: České/čínské skútry
7.9.2021 v 00:03
Nejspíš se tady najde pár lidí se zkušenostmi se skútry značek Kentoya, Yuki, Maxon, Motorro a Capirelli. Předpokládám, že jsou všechny české. Dá se říct, že některá z nich dováží lepší stroje než jiná, nebo jsou to všechno jen čínské křápy se stejnou úrovní (ne)kvality? Má některá ze "značek" lepší např. servis nebo dostupnost dílů? Dík.

Naposledy editováno 07.09.2021 00:04:37

České/čínské skútry

7.9.2021 v 06:28 | Nahoru | #1
Nebuď naivní, mastí se to z jedné součástkové základny. Kentoya s Yuki si hrají na jakože lepší značky, ale mě to přijde tak nějak stejný. Dostupnost je vcelku dobrá, ale kazící se díly na starší modely už nejsou. Čeho je dostatek, jsou motorové díly..

České/čínské skútry

7.9.2021 v 08:21 | Nahoru | #2
Osobní zkušenosti nemám, ale zvažuji koupi skůtru, dělal jsem si teď průzkum ohledně kubatury 300. Capirelli Explorer 300T/E4 stojí 90 tis., Kymco X-Town 300i ABS 114 tis. a nejlevnější japonec Honda Sh350i stojí cca 140 tis. Dejme tomu, že Kymco má už nějakou historii a servisní a prodejní síť, ale do Capirelli, který je o třetinu levnější než nejlevnější japonec bych asi nešel...

České/čínské skútry

7.9.2021 v 08:53 | Nahoru | #3
tak já jsem na Číně nějakou dobu jezdil a je to svébytná kategorie. Víc opravujes jak jezdíš, největší slabiny byly elektrika a karburátor. Elektrika děsně odflaknuta z extrémně tenkých drátu a karbec byla neseriditelna čínská kopie Keihinu. Dnes už to budou stříkačky, takže problém s karbecem padá, ale představa že to Číňan napral 2x více elektroniky rozhodně není nic lákavá. Jinak motor byl po mechanické stránce skoro zázrak. Za tak málo peněz překvapivě silný a neskutečně spolehlivý, takže toho bych se nebál.
Každopádně jsem pak přesedlal na japonského skutra a je to daleko o tolik vesmírů, úplně ve všem, že nelituji ani jedné jediné koruny, co to stalo navíc.
Navíc čínské plasty jsou velmi špatné a vzhledem k potřebě častější rozborky bude ten Číňan za chvíli vypadat jak normální skútr po 15 letech. Zrovna u skútrů na denní spolehlivé dojíždění bych tak vůbec neváhal a šel jednoznačně do Japonce. Tady není o čem

České/čínské skútry

7.9.2021 v 09:40 | Nahoru | #4
Z čín jsem měl Betku a tam motor byl OK, kopie Hondy, nezmar bez závad, ale vše ostatní špatné, brzdy, světla, podvozek, pneumatiky, no šla z domu, ale syn se na tom naučil používat spojku a řadit a o to šlo, i když dnes má PCX pak jsem měl itala Scarabeo 200 a po něm už jen Hondy a to bylo ve všech případech a ohledech o něčem jiném

České/čínské skútry

7.9.2021 v 09:43 | Nahoru | #5
Pokud rád kutiš, tak činu. Pokud chceš jezdit,PCX. ... A ta super spotřeba...

České/čínské skútry

7.9.2021 v 12:11 | Nahoru | #6
Začínal jsem jezdit na čínském skútru a ze začátku to bylo fajn. Později jsem měl ale problémy s elektrikou a když jsem měl několikrát vytažený celý svazek a snažil jsem se to nějak ošetřit proti vodě, tak i tak to nebylo spolehlivé a stalo se, že jsem chtěl jet z práce a nejelo to.
Pak jsem pořídil PCX a je to skutečně úsporný a spolehlivý stroj. Ale dost mi vadí upevnění plastů přes nacvakávací mechanizmus - skoro to nejde rozebrat bez poškození. Takže příště bych asi sáhnul po konkurenci.

České/čínské skútry

7.9.2021 v 15:27 | Nahoru | #7
Za mě činu nebrat, špatné plasty( tvrdé ,praskají ) slabé motory ( u 125ky)

1 reakcí na tento příspěvek České/čínské skútry

8.9.2021 v 07:35 | Nahoru | #8
ono se to už docela vytříbilo a to, co za něco stojí, už není úplně levný. Ale naopak to neplatí, najdeš i drahý kusy, co stojí za piču

Kentoya byla vždycky o ceně, Yuki podle toho, jak se povedl kontejner, takový ty Capirelli/Motorro mám zařazený mezi nejnižší kvalitou, ale zkušenosti jsou s pár kusama.

Maxon je řekněme o chlup lepší, rozdíl poznáš u Keeway a třeba takovej SYM už stojí i za vyšší cenu.

nejlepší servis pro tuto kategorii je doma (=je to pro někoho, kdo si na tom umí drobný věci udělat), dost dílů je záměnnejch a dají se najít přes net/E-bay/Ali, problémy můžeš mít se specifickýma dílama typu kapotáž, plasty atd, co se dost často liší...

České/čínské skútry

8.9.2021 v 10:26 | Nahoru | #9
Kamos nedal na radu a koupil maxona. Po třech měsících ho chce vrátit protože s tím furt něco je. Víc to stojí v servise než jezdí.

České/čínské skútry

8.9.2021 v 10:31 | Nahoru | #10
Ano, obecně by si Čínu neměl kupovat nikdo kdo neumí základní úkony co se týče oprav. Ale to platí i starší stroje renomovaných značek....

České/čínské skútry

8.9.2021 v 11:23 | Nahoru | #11
jj, u číny základní kategorie je pocit "záruky" spíš imaginární - můžou tam bejt různý drobnosti, který když budeš chtít řešit po servisu, budeš víc bez skútru.

Je to dost podobný, jak kdysi s Jawama, kdy řidič musel být i mechanik, ale na druhou stranu, kdo se uměl postarat, ten neměl problémy na silnici a jsou lidi, co už na takovejch skútrech dali docela slušný porce najetejch km. I kdyby to nemělo jinou výhodu, tak to furt zůstává jednoduchý jak facka a mechanický díly dostupný za pár šušní.

(reakce na) České/čínské skútry

8.9.2021 v 12:05 | Nahoru | #12

callowsick píše: ono se to už docela vytříbilo a to, co za něco stojí, už není úplně levný. Ale naopak to neplatí, najdeš i drahý kusy, co stojí za piču

Kentoya byla vždycky o ceně, Yuki podle toho, jak se povedl kontejner, takový ty Capirelli/Motorro mám zařazený mezi nejnižší kvalitou, ale zkušenosti jsou s pár kusama.

Maxon je řekněme o chlup lepší, rozdíl poznáš u Keeway a třeba takovej SYM už stojí i za vyšší cenu.

nejlepší servis pro tuto kategorii je doma (=je to pro někoho, kdo si na tom umí drobný věci udělat), dost dílů je záměnnejch a dají se najít přes net/E-bay/Ali, problémy můžeš mít se specifickýma dílama typu kapotáž, plasty atd, co se dost často liší...


Naprostej souhlas, u Číny musíš mít kliku na kus a je jedno jaká je to značka , teda kromě toho SYMu. SYM je Taiwan stejně jako Kymco a to jsou co se týče kvality jsou na hony vzdálené Číně , taky dávají 3 roky záruku a taky dělá některé modely pro Peugeot a Lambretta

České/čínské skútry

8.9.2021 v 12:25 | Nahoru | #13
Slovy klasika! "Americkye komponěnty, růskye komponěnty, všecko z Thaivanu"! A tak je to i s uvedenýma značkama. Liší se to jen kvalitou výroby. I Čína umí vyrobit kvalitní věc, vždyť vyrábí motory pro mnoho prémiových značek (BMW, Benelli, KTM, a téměř všechny japonské značky). Takže nehleď na značku, ale na kvalitu a čti si recenze, ty mnoho napoví. Apropó to že si koupíš skútra premiové značky, neznamená, že není vyroben v Číně, Indii, Thaivanu, Indonésii

České/čínské skútry

8.9.2021 v 13:56 | Nahoru | #14
tak třeba zrovna Yamaha Nmax se vyrábí v Indonésii, ale kvalitu zpracování si nezadá třeba s Italskou produkcí.
Ono když si značka postaví třeba v Číně svou vlastní továrnu, navozi tam svoje stroje, management a kontrolu kvality, tak je výsledek úplně jinde, než když jsem obchodník a u "noname" čínské továrny (s čínským managementem a kontrolou kvality) objednám třeba 1000 ks. Viz. Jawa, Yuki apod.
Takže není Čínské a Čínské, podle mě se vzdy musí koukat na výrobce

Naposledy editováno 08.09.2021 13:56:57

České/čínské skútry

9.9.2021 v 08:17 | Nahoru | #15
Tak samozřejmě, že není čína jako čína a záleží na značce, třeba Honda PCX se vyrábí taky v Číně a je to držák.
Jen je třeba taky říci, že jsou i firmy, které po špatných zkušenostech přesunuly výrobu z Číny zase zpět do domovské země
Moje bývalá Honda SH300 a nynější Forza 350 mají zemi původu Itálii, což beru s ohledem na to, že Italové motorky umí jako dobrou zprávu

České/čínské skútry

9.9.2021 v 09:59 | Nahoru | #16
I Číňan umí kvalitně,ale kdo koupí Čínský výrobek za cenu blížící se renomované značce? Viz nedávno článek o RVM. Každý chce levnou Čínu a to se musí někde projevit.

2 reakcí na tento příspěvek České/čínské skútry

16.9.2021 v 06:47 | Nahoru | #17
A jak se pozná, že je to "renomovaná značka"?

(reakce na) České/čínské skútry

16.9.2021 v 09:32 | Nahoru | #18
1Pegas> Trosku Googleni s cena taky napoví. Pokud to jedny prodávají za 30 a druhy za 60 něco tomu napovídá ze nemohli použit stejný věci .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) České/čínské skútry

16.9.2021 v 11:14 | Nahoru | #19
1Pegas> třeba tak že má 50+ let zkušeností a jejich produkce definuje své kategorie ?
Nebo tak že má rozsáhlou servisní síť a i po 10+ letech dokáží dodat potřebné ND ?
Nebo tak že kromě běžné údržby a výměny spotrebaku nevyžadují žádné zásadní generální opravy ?
Že je s nimi většina uživatelů spokojená a když už prodávají, tak ne proto aby se zbavili střepu co je sere, ale proto že chtějí novější model, silnější kubaturu atd...
Že se k nim zákazníci stále vracejí a plakáty jejich strojů zdobí pokoje, garáže, dílny ?

Tak přesně to jsou renomované značky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) České/čínské skútry

17.9.2021 v 10:55 | Nahoru | #20
Johny_Servis> dle toho co píšeš je 99% výrobků pocházejících z dálného východu šunt, protože nesplňují tebou popsané podnínky.

(reakce na) České/čínské skútry

17.9.2021 v 12:42 | Nahoru | #21
1Pegas> Taky ze je

(reakce na) České/čínské skútry

18.9.2021 v 07:25 | Nahoru | #22
1Pegas> jako třeba Honda, Yamaha, Suzuki a Kawa ?

České/čínské skútry

18.9.2021 v 19:04 | Nahoru | #23
Johny_Servis > Proč ta moje Yamaha byla tak drahá? Když je to ten šunt.
ŠKANDÁL...... Okradli mě,.... Naletěl jsem....

Naposledy editováno 18.09.2021 19:06:49
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zatmavení blinkrů Čína Ostatní Ezmo 23 17.3.2024 v 16:32 H-D82
čínský skútr 50cc 4T nestartuje Čína Ostatní Domak 10 9.5.2023 v 21:24 Domak
čím zalepit šteft do válce Čína Ostatní elvis78 16 1.12.2022 v 12:10 elvis78
gtweagheeh Čína Ostatní Legolasss 6 21.8.2022 v 10:57 assassin
Problém s demontáži ozubeného kola Čína Ostatní riderfery 2 29.6.2022 v 14:27 riderfery


TOPlist