Když jsem si přečítal návod k obsluze na mou Kawasaki ER5, narazil jsem na pro mne
zajímavou radu. Malý odstaveček.
Konec lovení neutrálu. Kdy člověk neví, jestli je mezi 1-2 nebo 2-3, kontrolka poblikuje a vždy to přeskočí jinam...
A opravdu to funguje. Třeba to bude fungovat i na
jiných značkách a modelech motocyklů. Možná je to všeobecně známá věc, nikde jsem však o
tomto triku na fóru nečetl. Jenom nadávání na neutrál.
Výpis z návodu:
Poznámka:
Převodovka je vybavena tzv. "vyhledávačem neutrálu".
Když motocykl stojí, nelze zařadit z prvního převodového stupně jiný převodový
stupeň než neutrál.
Abyste toto zařízení využili, řaďte postupně až na 1. rychlostní stupeň a po zastavení
pohněte řadící pákou nahoru.
Převodovka zařadí pouze neutrál.
1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem přestal "lovit" neutrál
1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem přestal "lovit" neutrál
2 reakcí na tento příspěvek Jak jsem přestal "lovit" neutrál
PETARDAK píše: Funguje to jen u Kawy... mj. to slouží k tomu, že "jouda" nemůže dát na rozjed dvojku a trápit spojku.
Je to naopak dobře vymakaná věc. Když dojíždím za auta k semaforu, tak za jízdy to přeskakuje 1-2-1-2 a kontrolka N jenom problikuje. Když už musím zastavit a mám tam 2, tak už nic nehodím. Už jsem fakt musel několikrát chvilku stát na spojce a rozjíždět se na dvojku. Tato vychytávka nemá chybu, problémy s N nadobro skončily..
Naposledy editováno 04.09.2021 09:29:44
1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem přestal "lovit" neutrál
Petardak> z dvojky se rozjizdim celkem bezne a spojka si nestezuje,.. zalezi jak na cem a jak kde/kdy samozrejme..
PETARDAK píše: Funguje to jen u Kawy... mj. to slouží k tomu, že "jouda" nemůže dát na rozjed dvojku a trápit spojku.
Čau, joj, nestraš ma, veď som sa v kadejakých motokrosových a enduro poradniach dočítal, že jednotka sa vôbec, ale fakt vôbec nepoužíva ani na endure a ani na crose. Pohýnaš sa dvojkou. Jednotka sa používa len pri vyskakovaný na príves, ale to som neskúšal, nemám príves.
PS: teraz sa jazdí úplne inak ako za mojich čias. ja som mal na croske suchú spojku a tú som smel použiť len pri štarte, inak všetko šlo bez spojky. A teraz, to sa vymačkáva spojka v zátačke, používa sa to pri výjazde zo zátačky, teda píšem o jazdení na crosovej trati. To som vyčítal, nevymyslel som to ja.
Naposledy editováno 04.09.2021 10:41:32
2 reakcí na tento příspěvek Jak jsem přestal "lovit" neutrál
Ke stání půl minuty na spojce se vyjadřovat nebudu, přijde mi to jako píčovina a zbytečný huntování spojky.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál
Krovak píše: Řadíte nohou v který máte cit, nebo kusem větve? Jako jo, občas se mi povede zařadit kvalt místo neutrálu, ale má to tak nízkou frekvenci, že to vůbec neřeším. A hlavně není potřeba koukat po kontrolkách, je to ve špičce cítit, jestli tam spadl neutrál, nebo další kvalt.
Ke stání půl minuty na spojce se vyjadřovat nebudu, přijde mi to jako píčovina a zbytečný huntování spojky.
Ono to taky může být různé podle motorky. Protože tobě to tam přesně padá, tak mají druzí místo nohy větve? Proč to tam asi ti machři z Kawasaki dávali? Že by se nudili? K té spojce. Stalo se mi, že jsem tam měl 2 a stál na červené za autem. Nic nešlo hodit. Ani dolů, ani nahoru. Pak je ta půlminuta na spojce nutná. Zkoušel jsem i kousek na kvaltu pocuknout, a nic. Po tomto fíglu to jede jak po másle.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál
A nebo si koupit pořádnou motorku.
FJRPEPA píše: nostalgik>
A nebo si koupit pořádnou motorku.
Kawa ER5 je dobrá motorka, která je na běžné jezdění super. Co bychom za ni v mládí dali. Ale známe nás chlapy, že? Pojezdím ještě příští rok a pak uvidím. Rozhodně bych ji ale neměnil kvůli neutrálu.
Naposledy editováno 04.09.2021 21:09:41
Když jsem s ní před třema rokama fláknul a musel zrekonsruovat řazení, tak jsem myslel, že je rozbitá špajzka. Měl jsem ji na stojanu a nešlo tam nic, než 1 a N. Motor nešel, protože byla díra do altíku a v altíku šrot.
Teprve až se mi to podařilo rozpohybovat, tak to začalo řadit a oddechl jsem si. A teď se dozvím, že je to vlastnost a ne chyba!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál
FJRPEPA píše: nostalgik>
A nebo si koupit pořádnou motorku.
Co to je "pořádná motorka"? Mi kdysi otec- řidič z povolání říkal, co to je fáro? Mít fáro a vedle sebe protivnou manželku nebo starou šunku a vedle příjemnou kočku plnou energie? Je to relativní. Já na té ER 5 můžu být šťastnější než snob na Harley Davidson 1200 Roadster.
Naposledy editováno 04.09.2021 21:17:27
Naposledy editováno 04.09.2021 21:37:47
2 reakcí na tento příspěvek Jak jsem přestal "lovit" neutrál
Naštěstí na pořádnejch mašinách se dá jezdit (i rozjíždět ) bez spojky. A nemusí mít nějaký poloautoat. A s tím se jezdilo taky docela dobře
Romulus. píše: Jo, lanka jsou od toho aby praskaly
Naštěstí na pořádnejch mašinách se dá jezdit (i rozjíždět ) bez spojky. A nemusí mít nějaký poloautoat. A s tím se jezdilo taky docela dobře
Je vidět, jak už byla Jawa na úrovni, když poloautomaty měly už i 353. Jestli péráky to nevím.
Pamatuju, že jsem to vyráběl z ocele. To jsem byl ještě v učňáku
A to má tu motorku léta
Jinak souhlas s Krovákem, ve špičce a i ušima poznám kdy tam při zastavování padne z dvojky N , nepotřebuji ani kontrolku..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál
Krovak píše: Řadíte nohou v který máte cit, nebo kusem větve? Jako jo, občas se mi povede zařadit kvalt místo neutrálu, ale má to tak nízkou frekvenci, že to vůbec neřeším. A hlavně není potřeba koukat po kontrolkách, je to ve špičce cítit, jestli tam spadl neutrál, nebo další kvalt.
Ke stání půl minuty na spojce se vyjadřovat nebudu, přijde mi to jako píčovina a zbytečný huntování spojky.
Asi tak
a jestli namotorce stojite cervenou na spojce , tak radsi presedlejte na skutr.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál
gugo píše: Asi tak
a jestli na motorce stojite cervenou, tak radsi presedlejte na skutr.
Naposledy editováno 05.09.2021 11:00:47
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál
nostalgik píše: Co to je "pořádná motorka"? Mi kdysi otec- řidič z povolání říkal, co to je fáro? Mít fáro a vedle sebe protivnou manželku nebo starou šunku a vedle příjemnou kočku plnou energie? Je to relativní. Já na té ER 5 můžu být šťastnější než snob na Harley Davidson 1200 Roadster.
Nejlepsi je pochopitelne mit faro a vedle sebe prijemnou manzelku plnou energie. Na tom neni nic relativniho. Protivnou zenskou si za manzelku vezme akorat debil.