globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak jsem přestal "lovit" neutrál
 
4.9.2021 v 05:17
Kolik nervů už jsem ztratil vyhledáváním neutrálu před každou křižovatkou nebo v koloně.
Když jsem si přečítal návod k obsluze na mou Kawasaki ER5, narazil jsem na pro mne
zajímavou radu. Malý odstaveček.
Konec lovení neutrálu. Kdy člověk neví, jestli je mezi 1-2 nebo 2-3, kontrolka poblikuje a vždy to přeskočí jinam...
A opravdu to funguje. Třeba to bude fungovat i na
jiných značkách a modelech motocyklů. Možná je to všeobecně známá věc, nikde jsem však o
tomto triku na fóru nečetl. Jenom nadávání na neutrál.

Výpis z návodu:


Poznámka:

Převodovka je vybavena tzv. "vyhledávačem neutrálu".
Když motocykl stojí, nelze zařadit z prvního převodového stupně jiný převodový
stupeň než neutrál.
Abyste toto zařízení využili, řaďte postupně až na 1. rychlostní stupeň a po zastavení
pohněte řadící pákou nahoru.
Převodovka zařadí pouze neutrál.
Předchozí
1 2 3
Následující

Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 05:36 | Nahoru | #1
Co koupit Gipro

1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 06:48 | Nahoru | #2
Nikdy jsem neutrál na moderní JPN motorce hledat nemusel. Naposledy možná na třindě.

(reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 08:06 | Nahoru | #3
jandaxx> Tak to jsou Japonci dál jak Rakušáci, i když 1190 Adv kvalt ukazuje, dostat tam neutrál nebývá na první dobrou vcelku problém.
Díky za typa, prubnu

1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 08:10 | Nahoru | #4
Čau, čo , neutrál., to je malina, už ste niekedy lovili pišuláka v gatiach počas poriadnej zimy? Doma už zásadne cikám po sediačky, no, ale má to jeden háčik, vlastne hák, nesmiete si pred tým zabudnúť stiahnuť odev a otvoriť dekeľ na myse. No, k tomu neutrálu, aby nebolo, že píšem od veci, tak mne sa stalo pri jazdení na crosovej trati porastenej bodľačím, že mi pri prejazde zátačkou , hlavne ľavou tam neutrál skákal sám ( zátačky jazdím na dvojke, vlastne celú trať) . Čo to je ? Kua, chcem vypáliť fikinel plyn , pustím spojku a tam....neutrál. Ryčí a nejde. Už som myslel, že niečo posraté, ale to bodliaky sa zakvačili o rýchlostnú páku a potiahli ju dole. Ešte k tomu cikaniu , cikanie po sediačky má tú výhodu, že neocikám záchod a oblečenie, zas to má tu nevýhodu, že si ocikám semenníky ( guľky) , potom si to musím umývať, zas ďaľšia oštara.

2 reakcí na tento příspěvek Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 08:26 | Nahoru | #5
Funguje to jen u Kawy... mj. to slouží k tomu, že "jouda" nemůže dát na rozjed dvojku a trápit spojku.

(reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 08:46 | Nahoru | #6

PETARDAK píše: Funguje to jen u Kawy... mj. to slouží k tomu, že "jouda" nemůže dát na rozjed dvojku a trápit spojku.



Je to naopak dobře vymakaná věc. Když dojíždím za auta k semaforu, tak za jízdy to přeskakuje 1-2-1-2 a kontrolka N jenom problikuje. Když už musím zastavit a mám tam 2, tak už nic nehodím. Už jsem fakt musel několikrát chvilku stát na spojce a rozjíždět se na dvojku. Tato vychytávka nemá chybu, problémy s N nadobro skončily..

Naposledy editováno 04.09.2021 09:29:44

(reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 09:03 | Nahoru | #7
krokoš> ty si blázon v tom najlepším slova zmysle

1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 09:20 | Nahoru | #8
Že to mají jen kawy jsem taky nevěděl, ale funguje to takhle. Když výstupní hřídel stojí, tak 3 kuličky rozmístěné po 120° blokují přesunutí kola 1.°do jiné polohy než 1, nebo N. Vždycky je jedna zapadlá ve vyfrézovaném vybrání. Jakmile se hřídel točí, tak odstředivá síla kuličky zatlačí do kola a jsou mimo vybrání, takže lze přesunout vidlici do polohy zařazené dvojky.

(reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 09:26 | Nahoru | #9
Romulus.> Dík. Parádní popis.

Naposledy editováno 04.09.2021 09:28:33

Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 09:49 | Nahoru | #10
no parkrat sem ho nasel omylem mezi 4-5 povim ti, nepotesi to jinak na krizovatkach v praze stojim vetsinou na spojce, vyrazuju jen kdyz to vypada treba na pul minuty nebo dyl.. (zel. prejezd, semadfor na opravovanym useku..) ..jo a v kolonach se nestoji, v kolonach se jezdi stredem

Petardak> z dvojky se rozjizdim celkem bezne a spojka si nestezuje,.. zalezi jak na cem a jak kde/kdy samozrejme..

(reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 10:38 | Nahoru | #11

PETARDAK píše: Funguje to jen u Kawy... mj. to slouží k tomu, že "jouda" nemůže dát na rozjed dvojku a trápit spojku.



Čau, joj, nestraš ma, veď som sa v kadejakých motokrosových a enduro poradniach dočítal, že jednotka sa vôbec, ale fakt vôbec nepoužíva ani na endure a ani na crose. Pohýnaš sa dvojkou. Jednotka sa používa len pri vyskakovaný na príves, ale to som neskúšal, nemám príves.

PS: teraz sa jazdí úplne inak ako za mojich čias. ja som mal na croske suchú spojku a tú som smel použiť len pri štarte, inak všetko šlo bez spojky. A teraz, to sa vymačkáva spojka v zátačke, používa sa to pri výjazde zo zátačky, teda píšem o jazdení na crosovej trati. To som vyčítal, nevymyslel som to ja.

Naposledy editováno 04.09.2021 10:41:32

Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 11:17 | Nahoru | #12
Ano tuto funkci znam ze svych kawasaki. Je to rekneme blbost, bez ktere se zit da, ale je to strasne navykove. Od dob co jsem to zjistil, jsem to pouzival porad. Proste naprosto bez mysleni kopnout nahoru a je tam neutral.

Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 13:55 | Nahoru | #13
Presne to aj ja takto vyuzivam. Je to super. Spominam si, ako kamos na yamahe stale ten neutral lovi. Kawa to tymto vychytala

2 reakcí na tento příspěvek Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 14:26 | Nahoru | #14
Řadíte nohou v který máte cit, nebo kusem větve? Jako jo, občas se mi povede zařadit kvalt místo neutrálu, ale má to tak nízkou frekvenci, že to vůbec neřeším. A hlavně není potřeba koukat po kontrolkách, je to ve špičce cítit, jestli tam spadl neutrál, nebo další kvalt.

Ke stání půl minuty na spojce se vyjadřovat nebudu, přijde mi to jako píčovina a zbytečný huntování spojky.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 14:58 | Nahoru | #15

Krovak píše: Řadíte nohou v který máte cit, nebo kusem větve? Jako jo, občas se mi povede zařadit kvalt místo neutrálu, ale má to tak nízkou frekvenci, že to vůbec neřeším. A hlavně není potřeba koukat po kontrolkách, je to ve špičce cítit, jestli tam spadl neutrál, nebo další kvalt.

Ke stání půl minuty na spojce se vyjadřovat nebudu, přijde mi to jako píčovina a zbytečný huntování spojky.



Ono to taky může být různé podle motorky. Protože tobě to tam přesně padá, tak mají druzí místo nohy větve? Proč to tam asi ti machři z Kawasaki dávali? Že by se nudili? K té spojce. Stalo se mi, že jsem tam měl 2 a stál na červené za autem. Nic nešlo hodit. Ani dolů, ani nahoru. Pak je ta půlminuta na spojce nutná. Zkoušel jsem i kousek na kvaltu pocuknout, a nic. Po tomto fíglu to jede jak po másle.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 16:01 | Nahoru | #16
nostalgik>
A nebo si koupit pořádnou motorku.

(reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 17:05 | Nahoru | #17

FJRPEPA píše: nostalgik>
A nebo si koupit pořádnou motorku.



Kawa ER5 je dobrá motorka, která je na běžné jezdění super. Co bychom za ni v mládí dali. Ale známe nás chlapy, že? Pojezdím ještě příští rok a pak uvidím. Rozhodně bych ji ale neměnil kvůli neutrálu.

Naposledy editováno 04.09.2021 21:09:41

Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 20:43 | Nahoru | #18
Tak to je bomba! Dnes odzkoušeno na GPZ a fakt to tam je a funguje to.
Když jsem s ní před třema rokama fláknul a musel zrekonsruovat řazení, tak jsem myslel, že je rozbitá špajzka. Měl jsem ji na stojanu a nešlo tam nic, než 1 a N. Motor nešel, protože byla díra do altíku a v altíku šrot.
Teprve až se mi to podařilo rozpohybovat, tak to začalo řadit a oddechl jsem si. A teď se dozvím, že je to vlastnost a ne chyba!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 21:03 | Nahoru | #19

FJRPEPA píše: nostalgik>
A nebo si koupit pořádnou motorku.



Co to je "pořádná motorka"? Mi kdysi otec- řidič z povolání říkal, co to je fáro? Mít fáro a vedle sebe protivnou manželku nebo starou šunku a vedle příjemnou kočku plnou energie? Je to relativní. Já na té ER 5 můžu být šťastnější než snob na Harley Davidson 1200 Roadster.

Naposledy editováno 04.09.2021 21:17:27

Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 21:21 | Nahoru | #20
Nechápem...Staré motorky - o.i. perák, Norton ES2, Jawa 500 OHC ma naučili radiť neutrál počas jazdy a nikdy som s tým nemal problém.

(reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 21:36 | Nahoru | #21
nostalgik> vo to nejde, technicky samozrejme neni zadnej problem vyradit, jenze nevis jak dlouho tam budes, ve vtesnine pripadu zastavis a za tri, ctyri vteriny padne, nekdy treba za deset, a nekdy (na velky krizovatce, na vipichu nebo bojisti) jo chytnes fakt trochu dlouhej interval.. ale statisticky to je tak treba 15%.. lepsi stat na spojce nez aby ve chvili kdy akorat dobrzdim zrovna padla zluta a ja teprve zacal znovu spojkovat a radit... mezitim tam je davno zelena a to uz muzu bejt davno za krizovatkou a ne se teprve rozjizdet... smysl to ma kdyz vim ze budu fakt nejakou dobzu stat, a ze by to nejak kurvilo spojku jako takovou, tak to fakt nekurvi, maximalne se vytahava lanko...

Naposledy editováno 04.09.2021 21:37:47

2 reakcí na tento příspěvek Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 21:51 | Nahoru | #22
Jo, lanka jsou od toho aby praskaly

Naštěstí na pořádnejch mašinách se dá jezdit (i rozjíždět ) bez spojky. A nemusí mít nějaký poloautoat. A s tím se jezdilo taky docela dobře

Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 22:45 | Nahoru | #23
Ale je to zajímavý. Vůbec jsem nevěděl, že to Kawy mají. Měl jsem před lety Z750 a nenapadlo mě, že v převodovce něco takového je. Vždycky jsem neutrál řadil podle citu v noze. A neměl s tím problém.

(reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál

4.9.2021 v 23:01 | Nahoru | #24
nostalgik> Ale nepada, jen proste poznam dle chodu radicky, ze je tam neco jinyho, nez chci. Bo napr. Simson urcite neni etalon presnosti razeni

(reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál

5.9.2021 v 07:57 | Nahoru | #25

Romulus. píše: Jo, lanka jsou od toho aby praskaly

Naštěstí na pořádnejch mašinách se dá jezdit (i rozjíždět ) bez spojky. A nemusí mít nějaký poloautoat. A s tím se jezdilo taky docela dobře



Je vidět, jak už byla Jawa na úrovni, když poloautomaty měly už i 353. Jestli péráky to nevím.

Jak jsem přestal "lovit" neutrál

5.9.2021 v 08:30 | Nahoru | #26
Jo, měl jsem ho už na půllitru. Tam byla taková zvláštnost. Ten mechanizmus nebyl na třech šroubech, ale na čtyřech a ty dva zadní byly ke karteru přišroubovaný přes takovou vidličku, nebo rozdvojení z hliníku a to rádo praskalo.
Pamatuju, že jsem to vyráběl z ocele. To jsem byl ještě v učňáku

Jak jsem přestal "lovit" neutrál

5.9.2021 v 10:03 | Nahoru | #27
Spousta lidí to neví, dokonce autoskolak který má er6 na mě koukal jak jojo když jsem mu to říkal.
A to má tu motorku léta
Jinak souhlas s Krovákem, ve špičce a i ušima poznám kdy tam při zastavování padne z dvojky N , nepotřebuji ani kontrolku..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál

5.9.2021 v 10:57 | Nahoru | #28

Krovak píše: Řadíte nohou v který máte cit, nebo kusem větve? Jako jo, občas se mi povede zařadit kvalt místo neutrálu, ale má to tak nízkou frekvenci, že to vůbec neřeším. A hlavně není potřeba koukat po kontrolkách, je to ve špičce cítit, jestli tam spadl neutrál, nebo další kvalt.

Ke stání půl minuty na spojce se vyjadřovat nebudu, přijde mi to jako píčovina a zbytečný huntování spojky.



Asi tak

a jestli namotorce stojite cervenou na spojce , tak radsi presedlejte na skutr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál

5.9.2021 v 11:00 | Nahoru | #29

gugo píše: Asi tak

a jestli na motorce stojite cervenou, tak radsi presedlejte na skutr.

Trochu jsem ti to opravil ... ted to je spravne.

Naposledy editováno 05.09.2021 11:00:47

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem přestal "lovit" neutrál

5.9.2021 v 11:01 | Nahoru | #30

nostalgik píše: Co to je "pořádná motorka"? Mi kdysi otec- řidič z povolání říkal, co to je fáro? Mít fáro a vedle sebe protivnou manželku nebo starou šunku a vedle příjemnou kočku plnou energie? Je to relativní. Já na té ER 5 můžu být šťastnější než snob na Harley Davidson 1200 Roadster.

Nejlepsi je pochopitelne mit faro a vedle sebe prijemnou manzelku plnou energie. Na tom neni nic relativniho. Protivnou zenskou si za manzelku vezme akorat debil.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist