globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Kawasaki Z1000SX jako první motorka
Zdarec,
mám pár dotazů, zvažuji v létě koupi motorky.
Bude mi 24 tudíž budu moci si udělat řidičák bez omezení.

A ted k otázce líbí se mi Kawasaki Z1000SX, a chtěl bych se zeptat, doporučili by jste mi ji jako první stroj?
Spousta lidí říká, že litr jako první bajk je hovadina, a jiná skupina říká zas proč ne.

Motorku bych využíval na výlety po evropě, svižné svezení ale třeba i na občasné dojetí do práce.

Dle článků na netu jsem pochopil, že se jedná o tzv hybrid mezi sportakem a cestakem.

Díky moc za rady
Předchozí
1 2
Následující

Kawasaki Z1000SX jako první motorka

Skvělá odpověď, děkuji! 25.8.2021 v 09:10 | Nahoru | #1
Ahoj, nebudu se vyjadrovat k danému typu, ale v mládí jsem sedlal max. Jawu 350, po dlouhé přestávce jsem skočil na litr a pohoda. Chce to samozřejmě používat hlavu, jinak to může dopadnout zle...

Kawasaki Z1000SX jako první motorka

Skvělá odpověď, děkuji! 25.8.2021 v 09:14 | Nahoru | #2
Řeknu Ti to takhle, každý má samozřejmě jinak nastavenou úroveň schopnosti řídit motorová vozidla. Ale já jsem skoro 10 let jezdil těžký sportovně-cestovní stroje , a kdyby jsem věděl co teď, vykašlu se na to, a začnu na lehkém naked, který je ovladatelnější do zatáček , příjemnější na posez, , lehčí, a umožnil mi se jezdecky lépe rozvinout ,než 8-9 let na kapotách….ale jako obvykle se samozřejmě dozvíš od dalších i to, ze litr žádný problém a je to optimální na začátek jako první motorka.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 09:15 | Nahoru | #3
To za tebe nikdo nevymyslí, jsi velký kluk a tedy bys mohl rozhodovat sám za sebe
Motorka je jako jiné vozidlo jen stroj, jezdí tedy podle pokynů řidiče. Pokud si myslíš, že na to máš (ani né tak kvůli tomu že je to hektolitr, ale že je to poměrně velká a těžká motorka), tak go on. Pak to chce taky nějakou sebereflexi, jakože dobrý vs né moc dobrý. Absolventi současných autoškol na motorku úplně marný nejsou co jsem tak koukal, né jak za socíku "To je motorka, tady má řiditka, brzdí se zadní brzdou a plav". Zdokonalovacích kurzů je taky dostatek. No a kdyby nic, prodat se to dá vždycky

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 09:25 | Nahoru | #4
Bude jí škoda, až ji hned prvním rokem zrušíš někde v příkopě. A svižné svezení po Evropě má dneska svoje limity, většinou spojené s nějakým radarem pro obohacení obecní pokladny.
Na cestování bych pro začátek zvolil něco jako V-Strom 650/ NC 750, žádný tuning. A zdokonaloval bych se na nějakém enduru 125ccm.

(reakce na) Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 09:27 | Nahoru | #5
FiZzeR> Díky za odpověd.

Jako upřímně nejsem nějakej nadšenec do rychlé jízdy, a myslím že můj pud sebezáchovy je docela velkej .
Případně nějáké doporučení na podobný stroj nemáš ?

(reakce na) Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 09:30 | Nahoru | #6
Kohlstein> Dobře, díky za doporučení jiných kousků.
Určo mrknu na co se ted nabízí

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 09:35 | Nahoru | #7
Byl jsem s kamarádem na cca 4 dny potoulat a on měl právě tuhle motorku. Na svým bulldoku to bylo jako ujížděť na fichtlu po dálnici fízlům , fakt to jede. Původ motoru se prostě nazapře. Každý to má jinak, ale za mě to není moc optimální. Vzhledem k tomu, že ještě nemáš papíry, nejspíš si ještě nic nenajezdil tak ti jen řeknu, že i motorka s polovičním výkonem udělá 100kmh za 5s a nemusiš se bát, že by nejela. Jde o to aby tvoje první zaváhání nebyla zároveń tvoje poslední jízda. Přeju šťasnou ruku při výběru a bezproblémové orvní kilometry.

Kawasaki Z1000SX jako první motorka

Skvělá odpověď, děkuji! 25.8.2021 v 09:36 | Nahoru | #8
1000 SX je parádní motka, jsi mladý, nemáš žádné špatné návyky, vůbec bych se toho nebál.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 10:06 | Nahoru | #9
Můj názor je, že pokud budeš jezdit hlavou, není litr problém.
Naopak bezmozka nespasí ani 125 ccm skútr.

(reakce na) Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 10:08 | Nahoru | #10
AveKT> Díky moc za radu.
No a toho prvního zaváhání se taky bojím.
Ještě nějákej čas ny výběr mám, tak uvidim

Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 10:19 | Nahoru | #11
jak ti tady psalo X přede mnou. Pokud nemáš v hlavě nasráno, tak není problém ani tak ten výkon, pokud máš, rozsekáš se i na 250 dostatečně. Měl bych strach spíš z toho, že ty špatné návyky získáš. Aspoň u mě to tak bylo. Kdysi Jawa, pak dlooouho nic, pak hned těžká a silná motorka. Doteď se odnaučuju, co jsem se blbec naučil špatně. Je fakt cítit rozdíl ve váze a i ten výkon nemusí mít nic společného s rychlostí a potrápí. Třeba takový kruháč, když máš strach, že milimetrový plyn tě vystřelí dopryč.
Takže dá se, ale doporučoval bych hned navštívit nějakou motoškolu a pochytit aspoň nějaké návyky, než se je učit blbě sám.
Jezdím asi tak 14 let a ....klepu na dřevo.... Ale teď jsem přesedlal z lehké obratné (KTM990SM) na silnější (BMW1300R) a po těch pár tisíci km pořád cítím, že to není ono a že s tou KTM jsem byl v zatáčkách jistější. Prostě naráz je toho výkonu dost, si v té zatáčce rychleji, odhadnout rychlost jak v km, tak na řadičce je těžší atd. atd a to mám pár desítek tisíc za sebou. Ale nerozporuju, že nejsem třeba jen neschopné dřevo.

(reakce na) Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 10:33 | Nahoru | #12

honzacadek píše: Můj názor je, že pokud budeš jezdit hlavou, není litr problém.
Naopak bezmozka nespasí ani 125 ccm skútr.


No jasněěěě!

Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 10:58 | Nahoru | #13
Většina dnešních litrů jsou do poloviny otáček hodné motorky. Ale koukal bych taky na váhu. Prostě pro začátek je lehčí jezdit na něčem do 200kg, taky větší zábava.

Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 11:01 | Nahoru | #14
ked vidim ako sa niektori majitelia silnych nahacov a zalehavaciek nevedia otocit, resp sledovat ich pri parkovani je celko zazitok hovorim si ze problem v prvej motorke bude uplne niekde inde. Zabit sa moze aj na 125. Je ale fakt, ze na tom ltru tomu pojde vyrazne naproti

Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 11:11 | Nahoru | #15
Litrový zed jako první motorka je píčovina.
Párkrát ti ujede ruka (já vím, “jezdím hlavou” ), párkrát se z toho v zatáčce posereš a máš blbý návyky, ani nevíš.
Zbytečně silný, zbytečně velká brzdná síla při zavřeném plynu.
Stejně se budeš učit jak nelámat zatáčky natřikrát, jak brzdit, jak jezdit svižně. A na to je mnohem lepší lehčí podlitr, který když už nic ti nepodstřelí kolo v zatáčce tak elegantně, jako litr.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Z1000SX jako první motorka

Skvělá odpověď, děkuji! 25.8.2021 v 11:28 | Nahoru | #16
Čau všem. Na začátku letošní sezóny sem byl v podobné situaci co právě řešíš jen jiná motorka.
Je mi 37 a jako první sem pořídil BMW R 1200 GSA. a začátek byl fakt boj třikrát mi spadla při rozjezdu když je blbá hlava trpí celí tělo.
Strach a respekt z ní.
Nejvíc mi pomohlo že jsem se přihlásil na kurz Bezpečně na motorce to bych doporučil i tobě má to smysl.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 11:52 | Nahoru | #17
A ja reknu zkusenost se Z1000. Mel jsem 2012 ale v nahe verzi... na zacatek bych se te motky nebal... ba naopak si myslim, ze pro zacatecnika je fakt hrozne privetiva... ma to kratke prevody, zadna rychla strelba a v kterychkoli otackach na jakykoliv kvalt ta motorka proste jede.... v zatackach drzi jak pribita a diky kratkosti a tezisti jde do zatacek uuuuuplne ladne... takze bych se toho vubec nebal... jen to vybav tlumicen rizeni... bez nej to je fakt neprijemny...

(reakce na) Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 12:35 | Nahoru | #18
StiefTomas> Tak to jsem rád, že slyším názor někoho kdo ji vlastnil.
Díky moc za názor a postřehy.

Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 12:44 | Nahoru | #19
Ono to není jen o tom mít to v hlavě srovnané, na lehčí a slabší motorce se daleko líp naučíš dávkovat plyn, pořádně s ní projíždět zatáčky, zkrátka nebudeš z ní mít takový strach, jako z litru, kde když si trochu cukneš plynem už Tě to rozhodí. Není podle mě úplně náhoda, že hodně lidí se po litrech a podobně vrací k menším, lehčím a i slabším motorkám, protože si tu jízdu, díky hravosti těch menších motorek daleko víc užijí, ale každý si tím asi musí projít sám...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 13:19 | Nahoru | #20
HašanHB> Za mě má smysl si zaplatit dražší individuální výuku než se o tohle pokoušet v davu 70 motorek….ale chápu že tyhle kurzy “zdarma” jsou první na ráně. Absolvoval jsem kdysi také . Ale tu zbytečnost tam jet jsem viděl, až když jsem byl jako doprovod své ženy a jen se díval. Individuální přístup někoho, kdo má vlohy naučit i ostatní začátečníka vystřelí dopredu mnohem víc a rychleji….i když to stojí od cca 2500-7t/den v závislosti kdo je kouč.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 15:43 | Nahoru | #21
Přikláním se také k nižší kubatůře. Šestkový naháče jsou podle mě lepší do začátku, opravdu lehčí, výkonu mají také dost. Můj případ z nedávna, cca 3 týdny zpět. Jezdil jsem 3 sezóny horneta 600, pak přesedl na litr fz1, mám ho už také třetí sezónu. Ale ten příklad je to, že přítelkyně má chvilku šestkovýho fazera, a když jsem se na něm před těmi třemi týdny trochu projel, tak jsem fakt čuměl, jaký rozdíl to pro mě byl, sednout na to z toho litru. Fakt víc hravější, přišlo mi, jak kdyby byl rozdíl váhy 50kilo, přitom je to asi 20 myslim. Šel bych radši touhle cestou pro začátek.

(reakce na) Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 15:54 | Nahoru | #22
Já bych určitě taky začal na nižší, sám vím jak jsem začínal a jaký chyby jsem dělal...

MrZman> Ahoj, tak to mám úplně stejně. 6. sezónu jezdím FZ6, letos přibyla do rodiny FZ1. Jakmile přesednu, tak s FZ6 si házím jak chci, jak kdyby opravdu měla o 50kg míň...

(reakce na) Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 16:18 | Nahoru | #23
Gahan37> parkrat jsem to absolvoval se synem. Opakovani je matka moudrosti. Mas i nemas pravdu. Individualni kurz je ok,ze se ti vic venuji,ale kdyz jsou ruzny ty akce Na motu bezpecne,Uc se prezit a ja nevim jak se to vse jmenuje,tak jsi v grupe max po 15,spis po min. Kluk ma srovnani,co ostatni delaji blbe,nebo co delaji lip a muze se ucit i okoukavanim. Vse ma svoje pro a proti.
A k otazce,jestli do zacatku 1000SX nebo neco slabsiho?? Ja nevim. Neznam te a z vety V hlave nemam nasrano...to nepoznam. Svymu klukovi jsem koupil Bandita a musel nechat seskrtit na 35kW. Ale tak jak se naucil jezdit,bych se nebal mu poridit do zacatku i silnejsi. Kazdy je jinaci. Spis uvazuj o tom zdokonalovani v kurzech,protoze zdokonalovat se na litrovi treba v Buchlakach v provozu,je vstupenka na pohreb a budes to ty,kdo se tam bude valet v drevene skatuli.

Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 19:59 | Nahoru | #24
Asi jsem ten poslední, kdo by mohl radit s výběrem, ale z diskuze jsem vyrozuměl, že jsi pro motorku rozhodnutý a v podstatě to tady chceš jen odsouhlasit
Pokud začínáš na motorce, tak ze začátku vždycky přijdou nějaké ty krizovky a je jedno, zda máš 125, 500 či litra. Akorát že platí přímá úměra, čím výkonnější motorka, tím ty krizovky budou častější. No a čím budou častější, tím je větší pravděpodobnost, že nějaká skončí průserem Navíc ze začátku, když se do nějaké dostaneš, tak svoji reakci jí nedokážeš vyřešit, na motorce "vytuhneš" a jen se budeš modlit, aby zrovna třeba v protisměru nic nejelo a jak to dopadne, jde absolutně mimo tebe.
Pokud jsi ochotný toto podstoupit, tak si klidně toho litra kup.
Plně souhlasím s názorem, že toto není vůbec o tom, zda to máš v hlavě srovnaný. Jde spíš o to, promiň, že o tom nic nevíš. Jinak přeji hooooodně štěstí, kdy si toho litra (zvláště 1000 SX se 105 kW je do začátku naprosto ideální) koupíš

Naposledy editováno 25.08.2021 20:02:22

Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 20:24 | Nahoru | #25
Chces se naucit jezdit nebo mit litra? To jsou dost odlisny veci totiz.

Potrebujes se ucit a sam mi rekni, bude se ti lip ucit na tezsi = hur ovladatelny motorce, kde ma plyn vetsi odezvu = hur davkovatelny, nebo na necem, co bude na tvoje podnety reagovat snadneji = lehci a v klidu nadavkujes plyn namisto hrkani?

Kup si co chces, ale kup si tmavy plexi, at ti pak neni videt do oci, az te smazne kazdej na o polovinu slabsi motorce a jeste si to bude vic uzivat

Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 20:46 | Nahoru | #26
v živote som nešiel zo snežným skútrom ani na vodnom skútri, ale neviem si predstaviť, že na prvú jazdu alebo kúpu by som si vybral z najsilnejších a teda najťažších modelov, veď tam treba pracovať s váhov strojov aj s telom. mám len 650 a zažil som za 3 sezóny tolko rôznych situácií v doprave ale aj drobné krízovky a vylaknutia, že si neviem predstaviť +50 kg a + 100 koní, to by som asi už nepísal nič...

Naposledy editováno 25.08.2021 20:59:57

Kawasaki Z1000SX jako první motorka

25.8.2021 v 22:29 | Nahoru | #27
Ahoj, ohledně první motorky a jejího výkonu, jaká by měla být jsi dostal tolik rad, ať dobrých anebo ne ..., takže Ti napíšu, že Ti docela závidím "období kdy si motorku vybíráš" = současné možnosti, dealeři mají předváděčky, fungují půjčovny, takže je radost vybírat a zkoušet.
Dám Ti jednu radu, peníze utracené v půjčovně nejsou zbytečně vyhozené peníze, protože špatná koupě a rychlý následný prodej tě může stát více.
Já jsem začal (vezmu to Adama ) v 15-ti na Jawě 23 Mustang, v 18-ti to byla Jawa 350 a když jsem svezl na MZ 150 kamaráda, tak už jsem na Jawě trpěl a později jsem koupil 2ndhand nahatého Banditu 600, po Jawě 350 to byla super raketa a jsem rád, že jsem tu změnu ve zdraví přežil, malého Banditu jsem v r. 2000 vyměnil za novou Yamahu XJR 1300 a byl jsem king (měl jsem modrou a na krovku jsem si nalepil 46) a řeknu Ti, že už jsem měl něco naježděno (jelito na motorce úplně nejsem) a rozdíl 200 kg se cca 70 HP vs 230 kg se necelými 80 kW byl znát.
Teď jezdím nadlitra a je to paráda ten výkon, ale "oblečený" vč. kufrů to má přes 250 kg a je to prostě pěkný macek s poměrně vysoký těžištěm a v zatáčce to neukecáš ....
Dále NEdělám reklamu KTM, za KTM si klidně dosaď Kawu, Hondu, Yamahu, Suzuki, BMW anebo Ducati, napíšu sem jednu zkušenost, kamarád koupil synovi lehce jetou KTM Duka 390 a nechal mě to vyzkoušet, v kraťasech a tričku a jen přilbě jsem vyrazil na takový 5 km okruh okolo baráku a byl jsem v šoku, jak je to zábavná lehká 160 kg 30 kW motorka, která pěkně jede, vrátil jsem se, domluvil jsem se s kamarádem a kompletně oblečený jsem vyrazil na silničku Dolní Břežany - Točná - Zbraslav a domů jsem se vrátil za 2h a šli jsme to s kamarádem probrat na pivo. Když jsem dal mojí motorku na servis, tak jsem si půjčil Duka 790, takže cca 180 kg a přes 70 kW a světe div se, ale těch 20-30 kg na víc bylo znát, ale zase tam byl výkon, který malý Duke 390 nemá a lepší podvozek atd.
Kdo nemá rád KTM, tak si myslete, že to je třeba Yamaha MT03, MT07, MT09.
Moje rada zní INVESTUJ peníze a čas do vyzkoušení nové motorky, opět použiji KTM, teď půjčovnu jako příklad a vyzkoušej na silnici motorku s 30kW a 160 kg a srovnej jí s motorkou o výkonu přes 70 kW a hmotností cca 180 kg a potom motorku o výkonu 100+ kW a hmotností přes 200 kg, když na každé budeš jezdit den, tak po 3 dnech zkoušení budeš moudřejší než po přečtení všech našich příspěvků a to i vč. toho mého. Kolik Tě tato zkušenost bude stát cca 10K + případných 20K, když to někde položíš anebo tomu věnuješ více času a vyzkoušíš si předváděčky někde u dealerů (levnější varianta).
Držím palce při výběru a věř mi, že chladnou hlavu neudržíš a krizovky budou, tak hodně štěstí

Naposledy editováno 25.08.2021 22:33:27

Kawasaki Z1000SX jako první motorka

26.8.2021 v 09:27 | Nahoru | #28
Začal bych něčím kolem 35kW a 500cm3 a do 200kg. Klidně něco málo jetého na sezonu či dvě. Už se na tom dá cestovat po Evropě, i svižně po dálnici a zvedá se to lépe než o 50kg těžší mašina. Obdoba té Z1000SX je třeba CB500R... Kapotáž je v dešti (na cestování) super, ale prodraží se, když to položíš. Na menším stroji se naučíš víc a rychleji, zlozvyků získáš méně, krizovek bude také méně a případný průser nemusí tolik bolet (třeba jenom finančně). Stále se to dá po sezoně či dvou prodat, až získáš pocit, že se za řídítky nudíš. Ano, můžeš to dát, ale...

Kawasaki Z1000SX jako první motorka

26.8.2021 v 09:46 | Nahoru | #29
Cb500R je okapotovaný CB500F a to je pro jezdce max do 175cm a nic moc zábavného to není, předek 1 kotouč …..šel bych do streeta 675 to je něco co by mohlo bavit nějaký rok, vodí se to do zatáček jako kolo, naučí se jezdit s příjemným odporem vzduchu a daji se na to dát na cestování boční brašny ….pro jezdce do 180-185č max pohodlný

Kawasaki Z1000SX jako první motorka

26.8.2021 v 12:08 | Nahoru | #30
Mám ninja 1000 SX a člověku co nemá nic najeto bych ji nedoporucil.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zvýšení výkonu z 78 na 102 u Kawasa... Kawasaki Z 1000 SX, Kawasaki Z 1000 ST Petr75 6 6.6.2023 v 15:36 Patras7
Pneumatiky Kawasaki Z 1000 SX Gluteus 4 2.4.2023 v 22:29 assassin
Tlumič řízení na Z 1000 SX 2017 Kawasaki Z 1000 SX Gluteus 12 28.12.2022 v 23:40 Gahan37
Motokufry Kawasaki z 1000 sx 2014 Kawasaki Z 1000 SX korrzar 10 25.10.2022 v 22:19 starej-Lupo
vzduch v brzdové pumpě Kawasaki Z 1000 SX burry67 3 24.7.2022 v 13:39 Valve

TOPlist