globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Autoškola - těžká motorka
Zdravím,
rozhodla jsem se pro řidičák na A2 a v autoškole jezdím na Kawasaki er-5, ale mám problém, že se svými 50kg mám problém motorku v kritických situacích udržet... zkrátka se převáží a ležíme obě na zemi. Doposud jsem na žádné motorce nejezdila, takže jsem bez zkušeností. Jsou prosím nějaké tipy, jak motorku v případě převážení udržet, nebo jsem si prostě do začátku vzala velké sousto a bude rozumnější zvolit řidičák na A1? Díky.

(reakce na) Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 16:15 | Nahoru | #31
krokoš> presne, co jsem kdysi mel tu cest sedlat pujcene 525EXC tak to bylo vic na zemi (nebo na me ) nez na kolech

(reakce na) Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 16:17 | Nahoru | #32
b0b4n> Jo máš pravdu ,moje Yamaha yzf r6 00 - 02 na to trpěla.Podařilo se mi řídítko ulomit 2x.

1 reakcí na tento příspěvek Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 19:38 | Nahoru | #33
Moc všem děkuju za názory a tipy. Zapomněla jsem zmínit, že jízdu v provozu zvládám, zastavování na křižovatkách mi problém nedělá. Kámen úrazu je ale cvičiště, kde motorku v pomalých rychlostech nedokážu ovládnout (např. při otáčení o 180°, nebo osmičky...). Samozřejmě si do začátku nechci pořizovat hned půllitra, ale autoškola jinou motorku nenabízí a tak se s tím musím nějak poprat.

Autoškola - těžká motorka

Skvělá odpověď, děkuji! 23.8.2021 v 19:46 | Nahoru | #34
Pokud to neudelas na volnobeh, tak si dej vic plynu a bud to reguluj spojkou nebo si prislapni zadni. Vic na tom neni.

Autoškola - těžká motorka

Skvělá odpověď, děkuji! 23.8.2021 v 19:48 | Nahoru | #35
Kargl: pujc si od nekoho pitbajk, pak dvacu, a az to zvladnes na nich, das to v poho i s ERkou ... proste odstran limitni faktor (hmostnost), natrenuj to beze stresu, a pak uvidis ze to i s ERkou pujde.

(reakce na) Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 21:07 | Nahoru | #36
Kargl> autoskola nenabízí skupinu A1? U nás začínají lidé kteří nikdy nejezdili na 125ccm i když si žádají o skupinu A.
A až když zvládnou komplet cvičák na malé, tak jdou na pětikilo a pak 650ccm..

Jinak osmička je hodně o pohledu, zbytečně si nezavírat oblouk, držet dobrou stopu, uvolnit se a trochu pracovat s těžištěm.
To samé u otočení o 180°..
Nejdřív se točí hlava, s ní pak trup, ramena a řidítka a jede se za pohledem.
Na YT je spousta videí, hledej, koukej, přenášej do praxe..
Třeba trochu pomůže např. toto:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 06:54 | Nahoru | #37
doktorM> Hmm dobré názor. Jenom bych se zeptal pro koho dělají ty motorky nad 400kg a jestli je opravdu všichni majitelé zvednou. Jestli ty nejsi tak trochu mačo, co?

1 reakcí na tento příspěvek Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 07:19 | Nahoru | #38
A1 a nějaká 125 by byla rozhodně větší zábava. S tebou to nějakých 130km/hod dá, bude to lehké a dá se na tom výborně blbnout a jezdit na limitu. pojezdis sezónu, dvě a přechod na A2 bude pak s prstem v nose s návyky

Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 09:04 | Nahoru | #39
Mám 58 kg a když jsem začínal a měl tu svojí vysokou čínskou bramboru, tak jsem se předváděl před samičkama, jako frajer jsem přijel do ulice, zastavil, zhasnul motor a v tom najednou motorka ležela na mě. Netuším jak se mi to tehdy stalo, ale motorku jsem měl ve vteřině zvednutou a nedal jsem na sobě znát jakoukoliv námahu :D

(reakce na) Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 09:20 | Nahoru | #40
puffybodie> 130 fakt neda zadna normalni nenasypana 4T dvaca ani bez pilota, leda by si poridila NSR.. zabava a limit, taky nevim, to je otazka je kde ma limity
nicmene pracovat se spojkou ji to nenauci.. a ona (i kdyz si to mysli) nema problem s tim ze by to bylo tezky, ma problem s tim ze nema rutinu v rozjezdu/zastaveni.. a tu si holt musi vyjezdit/zazit..

E: dobre, tak jeste oprava, NSR nebo jiny polozavodni nacini, treba Mito

Naposledy editováno 24.08.2021 09:52:28

Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 09:46 | Nahoru | #41
4T ne, ale 2T i na čtyřku (šestirychlostní).

Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 11:03 | Nahoru | #42
Ahoj, rozhodně to nevzdávej a udělej si rovnou A2.

1) děláš ŘP = učíš se a žádný učený z nebe nespadl
2) 200 kg motorka dá na místě zabrat více ženě 50kg než velkému chlapovi 100kg, vydrž a ono se to poddá
3) mluv a hledej řešení se svým instruktorem v autoškole
4) přečti si pořádně příspěvek níže od GALa, neznám ho, ale nejspíš dokáže poradit a naučit

Gal píše: Mejm žákům v autoškole to ponejvíc padá v nulový rychlosti, když si na konci brždění zapíchnou moc prudce přední brzdu a zatáčí u toho. Jak se jim ta motorka zhoupne do vidlí a vyjede nahoru, nakloní se a oni jí už neudrží. Rychlost zhroucení je pak závislá na síle a ochotě řidiče se s ní poprat. Jestli se válíš s ní, máš alespoň snahu jí udržet. Spousta lidí z ní spíš uteče.
Bejt tebou, požádám svojeho instruktora, aby ti vzal na další hodinu menší motorku. Je legální odjet část výcviku na nižší skupině. Mohlo by ti to pro tu manipulaci v pomalé rychlosti pomoct, abys dostala trochu grif do těla.
Jinak už ti tu ostatní radili, tak jen zopakuju. Při dobrždění motorku rovně, snažit se na konci spíš ubírat brzdu než domačkávat, zpevněný ramena a lokty, při pomalý jízdě přibržďovat spíš zadní (nerozhazuje to tolik rovnováhu).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 11:05 | Nahoru | #43

Hančaa píše: To je ale dost středověký názor.. Vždy se dřív či později objeví pomoc, která ráda zvedne a optá se, jestli je vše ok. Když na autě nebude vědět, jak otevřit ani hauptnu, tak si ho taky nemá pořídit? Od toho jsou na světě právě ti normalní lidi kolem, že bez keců a blbých poznámek pomohou



... Hanule, Ty ještě věříš na prince na bílém hrebci??
Ne? Já jen, že věříš na normální lidi ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 11:21 | Nahoru | #44

MedWed píše: ... Hanule, Ty ještě věříš na prince na bílém hrebci??
Ne? Já jen, že věříš na normální lidi ...



Už sem se bála, že nepřicváláš!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 11:25 | Nahoru | #45

Hančaa píše: Už sem se bála, že nepřicváláš!



...ja jsem spíš bilej vul :)))

Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 11:41 | Nahoru | #46
Pokud zvládáš normální provoz a problém dělá jen cvičák tak řeš hlavně s instruktorem, který by měl vidět na místě. Videa, YT, rady apod. jsou sice pěkné, ale ne vždy z nich je vše jasné a zrovna to, co třeba člověka zajímá, tam nemusí být vysvětleno nebo být patrné. Rozumný instruktor by ale měl vidět kde je problém individuálně.

Jeslti máš natrénováno z kola, víš jak se co chová, zkoušej si vodit na místě, stavět z centralu jestli to má, pomáhá když z ní dosáhneš oběma nohama na zem, pak celkem rychle zjistíš kdy a jak ji ještě udržíš a jak se narovnáš a co už je nebezpečné. A hlavně na ni mosíš trochu získat jistotu. Ty osmičky slalom apod. se přece trénují na velkých obloukách, ne? Tak dělej velké oblouky ob kuželku nebo dvě je to fuk. A trénuj co nejpomalejší jízdu. Až získáš nějakou jakous takous jistotu budeš postupně spomalovat a cítit jak se na tom udržet a stejně tak budeš postupně i zkracovat oblouky a zvládat ostřejší. Ob kouželku nebo třeba každou. Nemá cenu ale hned cílit vykroužit osmičku na kterou se necítíš. A nemá cenu také se toho bát a ležet na zemi. Musíš se s motorkou sžít a ty návyky získat postupně, holt to trvá. Jen se neboj.

Jo a ER5 je do začátku hodně lehká, v tom by až tak nepřekonatelný problém neměl být. Ono je to totiž skoro jedno - pokud to není vyloženě nějaký pitbike jak tu radili tak jsou motorky plus minus drobné rozdíly stejně vždy těžší jak Ty. Čili stejně nic na zvládnutí hrubou silou když nevíš jak na to. Pokud se převážíš tak letíš i tak i na lehčí i na těžší a neuděláš s tím moc nic. Pokud nevíš jak na to nezvedneš ani lehčí. Pokud se to naučíš tak pak zvládneš i těžší, neboj :)

Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 13:02 | Nahoru | #47
“krokoš“ Chápeš dobře, spadneš zvedneš motorku a jedeš dál. V terénu běžná věc. Na silnici tě trocha písku také může položit i s motorkou, ale sám si ji zvedneš. Tak není co řešit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 13:08 | Nahoru | #48
JUPP67> “ Položenou motorku nad 400kg si sám nikdo nezvedne (zatím jsem o tom neslyšel). Proto jezdí ve skupině, nebo musí počkat na cizí pomoc. Ve Státech si zavoláš asistenci a za pár minut je vyřešeno. Jestli jezdíš, jak si dovoluješ někoho oslovit, tak jsi pako.

(reakce na) Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 13:35 | Nahoru | #49

vilemx píše: Nedávno manželka brzy ráno složila Afriku přímo před barákem, když nasedala a chtěla odjet do práce. Prostě jak zvedla motorku z bočáku, pravou nohou blbě došlápla na hranu obrubníku, takže motorku přehodila na druhou stranu a zůstala pod ní. Protože tady máme středověk , tak než aby volala či troubila o pomoc nebo si jinak udělala v ulici ostudu, tak se z pod motorky nějak vysoukala. No a než aby mě šla vzbudit, což moc brzy ráno nemám rád, tak se s tím nějak poprala, zvedla ji sama a práskla to na sebe až při večeři.
Ale je pravdou, že když asi týden před porodem jela pánovi tvorstva nakoupit nějaké zásoby potravin, aby nezůstal o hladu, než se vrátí z porodnice, tak se jí při parkování chytla nohavice za stupačku a flákla s tím na parkovišti před obchodem. Aby nemusela rodit hned tam, tak od padající motorky raději zbaběle utekla a nechala si ji zvednout od někoho, kdo zrovna šel kolem. Dotyčný si ten náběh na kýlu přivodil i přes to, že vzhledem k pokročilé fázi gravidity mu bylo jasné, že je druhej a tady by mu pšenka ještě dlouho nepokvetla, takže dělat ramena nepřinese kýžený efekt v ulovení samičky.



no to sou story

1 reakcí na tento příspěvek Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 13:47 | Nahoru | #50
K dotazu: chápu správně, že provoz ti nedělá problém, problém jsou osmičky a obecně manipulace se zatáčením v krokové rychlosti. Já to měl také, sice jsem nepadal, ale byl to problém, myslím, že jej má hodně i zkušených kluků, jak vidím na kurzech

Nicméně, co pomohlo mě... za prvé, řekl jsem instruktorovi, že chci přitlačit na osmičky a manévry v pomalé rychlosti, tedy ty věci na cvičáku. Pokud padáš na klasické osmičce, co je u zkoušek, začal bych dělat větší osmičky, či jiné obraty, které ti dělají problém - prostě to nedělej na 10 metrech, ale na 30 metrech, pak na 25 metrech, uč se pracovat s tělem, s plynem, se spojkou a zkus využít i zadní brzdu. Jestli to zašlápneš přední brzdou v otočce při osmičce, tak logicky spadneš. Postupně bych pak zmenšoval poloměry kruhů a manévrů. Je velmi důležité věřit si v pomalých manévrech, budeš to v provozu velmi potřebovat. V reálu totiž pojedeš někam na výlet a obracečka do prudkého stoupání nebo klesání by pak mohla být problém v provozu a tam to pokládat nechceš. To samé třeba kolona, jsi si jistá, že dokážeš jet v koloně, kterou nemůžeš předjet stylem krátké rozjezdy a rychlé zastavení krokovou rychlostí? To jsou opravdu reálie a je potřeba, aby jsi tu motorku zvládala i v těchto rychlostech. Pak ti to dá totiž pocit větší jistoty a jízdu si pak užiješ i v situacích, kde by jsi to dnes složila.

Jinak, je to o hlavě, v létě jsem byl na kurzu, kde to malý 6ti letý kluk frčel na BMW1250GS a dělal na něm osmičky... máme to jen v hlavách a to se dá vytlouct jen tréninkem.

Moje doporučení:

1) Připlatil bych si zrovna několik hodin jízd jen na cvičáku (jezdit v provozu ti dle tvých slov jde). Nevím co na to tvůj instruktor.... byť bych měl jet s jiným instruktorem či kamarádem, který mi to tam třeba vysvětlí jinak nebo třeba budeš s někým jiným v menším stresu.
2) Dělal bych ty manévry, které ti nejdou do aleluja stylem větší obraty a postupně bych je zmenšoval až na finální zkouškovou velikost - budeš si tak zvykat na otáčení, práci s tělem, práci s plynem, brzdou... stejně tak postupně snižuj rychlosti, začni prostě pro tebe na bezpečné velikosti osmičky a na pohodlné rychlosti a postupně se zlepšuj.
3) Existuje celá řada věcí, jak tu motorku můžeš stabilizovat (jen nevím, zda to víš teoreticky a hlavně, zda jsi to různě zkoušela v praxi, co ti jak sedí) a to by jsi mohla různě vyzkoušet, co ti prostě bude sedět. Můžeš spojkovat, můžeš jet s mírným plynem a trochu si dobržďovat zadní brzdou, můžeš vyvažovat tělem...
4) Také bych cvičil zastavení a rozjezd na krátkou vzdálenost, stylem na metr s přehmatávání nohou, ať si zvykáš na jemné rozjetí a hned zastavení, postupně bych přidával i zastavování s jemný natáčením řidítek, až budeš mít jistotu, že bez pádu zastavíš i s natočenými koly. V reálu se to vše hodí, taková kolona, která nejde předjet, to člověka procvičí...

Hele, já vlastně před rokem a něco začínal také... instruktor mě ani nenaučil používat zadní brzdu, nic, prostě věděl, že jsem řidič a poraď si. Udělal jsem papíry, tehdy jsem si koupil naháče Hondu CB650R, s tím, že pro mě to byla velká motorka... no, dnes mám velké cestovní enduro, které je obrovské a původní motorka mi přijde jako sranda.

Takže hlavu vzhůru a hurá na cvičák!

Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 14:13 | Nahoru | #51
Šaría to vyřeší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 14:33 | Nahoru | #52
doktorM> Divný, znám pár lidí s motorkou nad 400kg a jezdí sólo i ve skupině. Měli to teda podle tebe prodat když ji nezvednou? Tu tvou poslední větu jsem nějak nerozklíčoval, pokus se to vysvětlit znovu.

(reakce na) Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 15:22 | Nahoru | #53
JUPP67> ..nehlede na to ze vic zalezi na konkretni konstrukci moto a jak padne, nez kolik vazi.. ty naveseny chopery se na asfaltu kolikrat oprou o svod ze to fakt pri trose sikovnosti zvedne i 50 kg holka.. zatimco napr. s takovym varanem, kdyz zustane lezet blbe riditkama dolu ve skarpe, muze solidne zabojovat i urostlej chlap.. nicmene to je vse OT, ona resi balanc v sedle, to neudrzi pri vetsim naklonu nikdo, protoze v sede neni dostatecna paka nejakej vetsi naklon udrzet prakticky jen jednou nohou, bez brisaku, bez zad a jeste v podstate jedine za riditka ktery se otoci a maji malou paku...

Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 15:34 | Nahoru | #54
Už tu zaznělo skoro vše, tak to nevzdávej, radí ti tu dobře Já třeba mám 160cm, když se hodně narovnám, nohy krátký, váha kolem 55kg a plnýma chodidlama na obě nohy dosáhnu jen z pita nebo z choppera Od začátku jsem se naučila sesedat na jednu nohu, šoupnu kousek zadek a je to. Je to pro mě pohodlnější a víc jistý než se snažit baletit na špičkách obou nohou, tak si šlápnout plným jedním chodidlem. Jo, chce to grif, velmi si vybírám, kde budu zastavovat, jak parkovat, abych pak měla lehčí výjezd, kde je třeba, slezu a motorku si odtlačím, otočím do směru odjezdu, je to menší sraní a riziko pádu než abych se snažila na palcích odněkud vycupitat

Jinak já na ER5 začínala. A dopadla jako ty, věčně jsem se válela, tak jsem na první sezónu a půl milou ER5 prodala a jezdila na CBR125. Takový kolo, ale naučila mě právě ty základy ovládání motorky. Jak se chová, dostaneš do podvědomí řazení atd., strašně mi to pomohlo. I jak byla lehoučká, tak to udělalo taky svý. Pak jsem znovu přesedlala na ER5 a už to bylo v pohodě.

Za mě pokud jde o tyhle jízdy pomalu, kličkování atd., zkus si po absolvování řidičáku najít motoškolu, kde tohle trénují. Ideálně třeba zde Krejza, Maty (Kolín), oba jezdí motogymkhanu a to je na tohle fakt dobrý. U Matyho jsem třeba já tehdy začínala a dalo mi to moc. Umí učit a dobře to vysvětlí.

Jo a neboj, když se motorka nakloní přes určitej úhel, tak jde k zemi i kulturista nasypanej steroidama To se fakt stane každýmu, z toho si hlavu nedělej. I na zvedání motorky zas na kola je grif. Nicméně když se mi tohle stalo, tak je fakt, že jsem na to nikdy nebyla sama, vždycky se někdo přihnal mi pomoct a motorka obvykle stála dřív než já

Držím palce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 15:52 | Nahoru | #55

MedWed píše: ...ja jsem spíš bilej vul :)))



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 17:57 | Nahoru | #56

PlusOne píše:




Dík!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 19:21 | Nahoru | #57
Kulinek> zadní brzdu u 2valce kterej je ucukanej v nízkých otáčkách nemá smysl používat.
To jde u vstřikování čtyřválce, ale u ER-5 ne.
Ideál jednička volnoběh a učit se, učit se, učit se..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 19:44 | Nahoru | #58

MedWed píše:
Dík!



Není zač... až jsem se divil, kde se v tobě tolik sebereflexe vzalo.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 21:02 | Nahoru | #59
dva_hrnce> Ja ji bezne u dvouvalce pouzivam, ale ER-5 fakt neznam. A prave to cuknuti na plyn jsem vyhlazoval i u 4valce.

Autoškola - těžká motorka

24.8.2021 v 21:14 | Nahoru | #60
Všem moc díky za Váš čas a ochotu, vážně si toho moc vážím a dám na Vaše rady. Díky a hodně štěstí na cestách.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 8 24.9.2023 v 15:50 Gahan37


TOPlist