bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Autoškola - těžká motorka
Zdravím,
rozhodla jsem se pro řidičák na A2 a v autoškole jezdím na Kawasaki er-5, ale mám problém, že se svými 50kg mám problém motorku v kritických situacích udržet... zkrátka se převáží a ležíme obě na zemi. Doposud jsem na žádné motorce nejezdila, takže jsem bez zkušeností. Jsou prosím nějaké tipy, jak motorku v případě převážení udržet, nebo jsem si prostě do začátku vzala velké sousto a bude rozumnější zvolit řidičák na A1? Díky.
Předchozí
1 2 3
Následující

Autoškola - těžká motorka

22.8.2021 v 22:07 | Nahoru | #1
Tak to já tě uklidním, že motorku v převážení taky neudržim a jezdím 10 let a míval jsem i spolujezdkyně. Ono když si to na místě se spolujezdkyní, blbě nakloníš tak to muže povalit i 100kg chlapa. Jednoduše si ji na místě nenakláním, při pomalé jízde se přidává plyn, pak ti přestane padat, jinak pribzdovat zadni brzdou ne predni. A zastavovat musíš s narovnanou motorkou a zkontrolovat jestli nezastavujes nad nejakou dirou kanalem abys dosahla na zem.

Naposledy editováno 22.08.2021 22:10:37

Autoškola - těžká motorka

22.8.2021 v 22:09 | Nahoru | #2
Moc lehcich motorek nez ER5 nebude. Tedy v tehle kategorii. Samozrejme muzes zacit na necem 125/250. Ale myslim, ze je to jako se vsim. Proste chvilku trva, nez si to zazijes. Jakmile se dostanes za urcity bod, tak zadne rady nejsou a neudrzis to. Jezdi tu holky na 300kg motorkach. Proste to chce trenink a od toho je autoskola.

Autoškola - těžká motorka

22.8.2021 v 22:15 | Nahoru | #3
Pokud ji neudržíš tak jediný tip je ji do takové situace nepustit. Mimo toho co psal skřítek ještě nebrzdit naplno až do zastavení ale v minimální rychlosti brzdu povolit a nechat přední vidlici co nejvíc vysunout. To zhoupnutí po zastavení dělá hodně…

1 reakcí na tento příspěvek Autoškola - těžká motorka

22.8.2021 v 22:22 | Nahoru | #4
Dřepy, dřepy a zase dřepy.
Za mě, když ji neudržíte, nemáte na ní co dělat. ( co křižovatky třeba ? ... )
Když ji nezvednete, nemáte na ni co dělat.

Autoškola - těžká motorka

22.8.2021 v 22:27 | Nahoru | #5
Zvedat činky a víc papat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

22.8.2021 v 22:35 | Nahoru | #6

Obdélník píše: Dřepy, dřepy a zase dřepy.
Za mě, když ji neudržíte, nemáte na ní co dělat. ( co křižovatky třeba ? ... )
Když ji nezvednete, nemáte na ni co dělat.


Co má bejt s křižovatkama ? I když je potřeba zastavit v oblkouku, tak staci udelat vlnku kontra rizenim, aby se narovnala a pak zastavit. Na motorce silu nepotrebujes, kdyz premyslis, ani na to zvednuti pokud to ma do 200kg, tak zvednes za konec riditka, nebo zadama.

Naposledy editováno 22.08.2021 22:40:15

Autoškola - těžká motorka

22.8.2021 v 23:06 | Nahoru | #7
Ty bláho a proč lezeš hned na půlitra? Nauč se nejdřív na nějakým pitbajku či něčem podobným v lese za vsí. Nikam nespěchej, nečekej, že hned budeš Valentino Rossi i lítat na superbiku po zadním...

Autoškola - těžká motorka

22.8.2021 v 23:43 | Nahoru | #8
aby to bylo stabilni musi to jet, a aby to jelo nesmis se bat (mam v tomhle pripade na mysli jet velmi pomalu).. tzn je to cele o praci se spojkou a o nacviceni rozjezdu a zastaveni, kdyz zastavis nebo jeste nejedes, tak ji drz rovne, jak psal SVS udrzet motorku na miste, mysleno kdyz na ni sedis, v naklonu vetsim nez par stupnu je celkem posilovna samozrejme i pro chlapa (a bacha, kdyz ji napr. zvedas ze zeme, tak stojis treba pul metru vedle ni - to je pak uplne jinej level, jina paka a jina fyziologie zapojeni svalstva..)

Autoškola - těžká motorka

22.8.2021 v 23:44 | Nahoru | #9
Motorka pada tehdy, kdyz je naklonena a nejede. Takze se tehle situaci se proste musis vyhnout. Pokud zastavujes, tak si napred motorku srovnej, aby byla kolmo k zemi. Pokud jedes pomalu a citis, ze padas, tak si proste mirne pridej. Je to trochu prekapive, ale na motorce na rozdil od auta muzes spoustu situaci vyresit pridanim plynu. Pomalou jizdu vyvazuj telem. Proste se vysun horni casti tela na opacnou stranu, nez zrovna zatacis.

Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 00:02 | Nahoru | #10
Kargl> Taky jsem začínal na 500vce, a samozřejmě mi přišla ze začátku těžká. Ale když jsem si zvykl a prodával ji, tak už mi přišla lehká jako bicykl Je to věc zvyku
Pomáhá přidržet si ji stehnama, zapřít se pořádně nohama nebo aspoň jednou na jedné straně, když ji potřebuješ podržet na místě, rukama je to těžší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 06:33 | Nahoru | #11
SVSkritek> A tvrdím snad něco jiného ?

Pouze konstatuji, že pokud ji neudrží na křižovatce, nebo pokud ji nedokáže zvednout ze země,ať si raději takovou motku nekupuje.

Neříkám nic o tom, jak a jestli to jde zvednout .......

Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 06:37 | Nahoru | #12
Chybu bych nehledal v sobě, ale v autoškolákovi. To tě má naučit hned na začátku a né čekat, jestli si na to přijdeš sama. Na Youtubu jsou např. videjka, jak si drobná dívka snadno poradí s BMW 1200 ADV. Je to jen o ,,grifu,,.

Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 06:50 | Nahoru | #13
Mejm žákům v autoškole to ponejvíc padá v nulový rychlosti, když si na konci brždění zapíchnou moc prudce přední brzdu a zatáčí u toho. Jak se jim ta motorka zhoupne do vidlí a vyjede nahoru, nakloní se a oni jí už neudrží. Rychlost zhroucení je pak závislá na síle a ochotě řidiče se s ní poprat. Jestli se válíš s ní, máš alespoň snahu jí udržet. Spousta lidí z ní spíš uteče.
Bejt tebou, požádám svojeho instruktora, aby ti vzal na další hodinu menší motorku. Je legální odjet část výcviku na nižší skupině. Mohlo by ti to pro tu manipulaci v pomalé rychlosti pomoct, abys dostala trochu grif do těla.
Jinak už ti tu ostatní radili, tak jen zopakuju. Při dobrždění motorku rovně, snažit se na konci spíš ubírat brzdu než domačkávat, zpevněný ramena a lokty, při pomalý jízdě přibržďovat spíš zadní (nerozhazuje to tolik rovnováhu).

1 reakcí na tento příspěvek Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 08:50 | Nahoru | #14
nově se může dělat A2 na 250ccm-20kw. Ale moc autoškol je mít nebude. To spíš přihlásit vlastní, lehce jeté cb300r nebo cfmoto300nk. Ty jsou až o 50kg lehčí než kawa.

ale teď koukám, že to stále ještě není v českém zákoně přepsané

Naposledy editováno 23.08.2021 09:11:34

Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 10:18 | Nahoru | #15
Ja dostal v autoskole na cvicaku motorku, co mela prutalne podhusteny kola, takze se to furt v male rychlosti zaviralo a padalo to na stranu. Stacilo, ze jsem si to dofouknul a razem bylo po problemu.

(reakce na) Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 10:24 | Nahoru | #16
bledemon> ještě není, ale čekáme a rádi bychom pak pořídili CB300 do autoškoly.
Je to ideální kompromis co má hmotnost jak 125ccm a výkon dostatečný.

Máme ji doma, polovička na ni přešla z ER5 se kterou se "prala".

Po jedné sezóně a 8tis.km jezdí jak drak..

Pro Kargl> tohle ti přes net nikdo moc neporadí, pokud stojí tvůj učitel za něco, naučí Tě to on.
Čím víc moto nahneš, tím těžší je. Takže držet jí kolmo a dávat obě nohy na zem než si to sedne..

1 reakcí na tento příspěvek Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 10:29 | Nahoru | #17
Když už motorka lehá (při stání) a překročí kritickou mez náklonu, neudržím jí ani já, a to rozhodně nejsem z kategorie zákrsků. Spíš nerozumím, jak může do takové meze při nekrizové situaci dojít (tím myslím např. normální zastavení třeba na semaforu) - tzn. že nedosáhneš dostatečně na zem.... jinak nevím. Něco jinýho je krizovka, ale o té řeč není.

A někdo tu psal o zvednutí: zvednout ležící motorku chce trošku cvik a samozžejmě i dost výkonu, podle toho bych nesoudil, protože asi nikdo nepadá tak často, aby to měl nacvičeno dokonale (a zadní gumu z JohnDeera taky asi nikdo z motorkářů kvůli tomu tréninkově nezvedá). Když motorka leží např. i velmi mírně z kopce, je to makačka jak prase i pro pořádnýho pořeza.

Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 11:46 | Nahoru | #18
Hoď se do klidu! Padalo na začatku a občas spadne i po 10ti letech ježdění (třeba taková mokrá tráva... ) Byť mám nohy až na zem, tak ne vždy mě to zachrání Váhovka jsme stejná, takže klid a jezdit a jezdit Taky jsem hned vlezla na pětikilo a porvala se s tím...chce to jen se nepo*rat a vydržet

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 11:54 | Nahoru | #19

Obdélník píše: SVSkritek> A tvrdím snad něco jiného ?

Pouze konstatuji, že pokud ji neudrží na křižovatce, nebo pokud ji nedokáže zvednout ze země,ať si raději takovou motku nekupuje.

Neříkám nic o tom, jak a jestli to jde zvednout .......



To je ale dost středověký názor.. Vždy se dřív či později objeví pomoc, která ráda zvedne a optá se, jestli je vše ok. Když na autě nebude vědět, jak otevřit ani hauptnu, tak si ho taky nemá pořídit? Od toho jsou na světě právě ti normalní lidi kolem, že bez keců a blbých poznámek pomohou

Naposledy editováno 23.08.2021 11:55:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 12:34 | Nahoru | #20

Hančaa píše: To je ale dost středověký názor.. Vždy se dřív či později objeví pomoc, která ráda zvedne a optá se, jestli je vše ok. Když na autě nebude vědět, jak otevřit ani hauptnu, tak si ho taky nemá pořídit? Od toho jsou na světě právě ti normalní lidi kolem, že bez keců a blbých poznámek pomohou



Nevztahuji to přímo na tebe, ale....
Normální lidi? Vzhledem k tomu jak některé z vás mají poslední dobou plnou hubu emancipace a keců o tom co je "normální", budete na tu namakanou nebílou lesbu co vám zvedne mašinu čekat poměrně dlouho... chlapi se vám na to vykašlou aby z toho náhodou nebylo ještě obtěžování. "Neudržíš mašinu? Me too..."

Trochu ten středověký názor rozšířím...
Promiň, ale pořídit si mašinu na kterou nemám je stejné jako pořídit si čokla, kterého dotyčný nezvládne.
Z toho prostě kouká akorát průser.
Takže pokud si nedokážeš zvednout položenou mašinu, tak na ni nelez a sežeň si to co zvládneš. Anebo se to nauč, je to jen o technice . I 50kg ženská zvedne 400kg mašinu.
Anebo se tu mašinu bude muset dotyčný naučit zvládat, zvedat a vše okolo. Stejně jako by měl naučit toho čokla poslouchat pokud ho chce mít.
Ale to platí pro obě pohlaví.

A k tématu..
Do budoucna se to dá vyřešit jinou mašinou, snížením motorky, sedla, naučit se sesedávání na půlprdel (na stehno) a podobně. Případně úplné sesednutí jak je to na jednom profláklém videu .

Naposledy editováno 23.08.2021 12:35:41

(reakce na) Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 12:57 | Nahoru | #21
Yura> Breva váží 4x víc než já, nejsem žádnej příznivce fitka nebo zvedání železa či jiného zdravého pohybu a zvednu jí v klidu..
Spíš to chce ten cvik než dost výkonu..

(reakce na) Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 13:03 | Nahoru | #22
b0b4n> Zvednu ji v případě nouze, ale proč bych se vysilovala a trápila?! To nemá s emancipací vůbec nic společného A ještě do toho začni tahat politiku a covid a jsi úplně OT...

A zakladatelka teprve ZAČÍNÁ a vy ji hned po pár pádech posíláte nejlépe na elektrokolo...

1 reakcí na tento příspěvek Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 13:08 | Nahoru | #23
hele nechci se ji zastavat, ale zajimalo by me kolik mistnich silaku zvldane poklopit motorku ve stoje, ze sedla , o vic nez 10-12°od kolmice.. vono treba zvedat to ze zeme je neco uuuplne jinyho

Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 13:11 | Nahoru | #24
Chce to klídek, mne je 60 a jsem rád že se na motorce vůbec udržím....několikrát se to převáží pak přijdeš na to jak, jak motorku při manipulaci nenaklánět...lehké posilování není na škodu...hlavně to nevzdávej.....

Pokud máš doma JINOU motorku, kterou zvládáš, není nutné jezdit na kawasaki, existuje možnost schválit tvojí vlastní motorku jako výcvikovou a celý výcvik i zkoušku absolvovat na ní....musí to být oficiální včetně záznamu do TP, v autoškole jistě poradí jak na to..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 13:17 | Nahoru | #25

Hančaa píše: To je ale dost středověký názor.. Vždy se dřív či později objeví pomoc, která ráda zvedne a optá se, jestli je vše ok. Když na autě nebude vědět, jak otevřit ani hauptnu, tak si ho taky nemá pořídit? Od toho jsou na světě právě ti normalní lidi kolem, že bez keců a blbých poznámek pomohou


Nedávno manželka brzy ráno složila Afriku přímo před barákem, když nasedala a chtěla odjet do práce. Prostě jak zvedla motorku z bočáku, pravou nohou blbě došlápla na hranu obrubníku, takže motorku přehodila na druhou stranu a zůstala pod ní. Protože tady máme středověk , tak než aby volala či troubila o pomoc nebo si jinak udělala v ulici ostudu, tak se z pod motorky nějak vysoukala. No a než aby mě šla vzbudit, což moc brzy ráno nemám rád, tak se s tím nějak poprala, zvedla ji sama a práskla to na sebe až při večeři.
Ale je pravdou, že když asi týden před porodem jela pánovi tvorstva nakoupit nějaké zásoby potravin, aby nezůstal o hladu, než se vrátí z porodnice, tak se jí při parkování chytla nohavice za stupačku a flákla s tím na parkovišti před obchodem. Aby nemusela rodit hned tam, tak od padající motorky raději zbaběle utekla a nechala si ji zvednout od někoho, kdo zrovna šel kolem. Dotyčný si ten náběh na kýlu přivodil i přes to, že vzhledem k pokročilé fázi gravidity mu bylo jasné, že je druhej a tady by mu pšenka ještě dlouho nepokvetla, takže dělat ramena nepřinese kýžený efekt v ulovení samičky.

Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 14:07 | Nahoru | #26
to je moudrých rad (a není náhoda že se tyhle moudré hlavy setkali právě...)
...a kozenky nebudó? už i ta komunita není co dysy bévalo

(reakce na) Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 14:23 | Nahoru | #27
vilemx> Su přesně ten typ, co bude čekat věky než jí někdo pomůže Jenže ejhle, nečekám nikdy dlouho...asi jiný vesmír a ano taky si ju zvednu sama... ale raději tu energii pak vynaložim na něco jiného

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 14:53 | Nahoru | #28

kerut píše: hele nechci se ji zastavat, ale zajimalo by me kolik mistnich silaku zvldane poklopit motorku ve stoje, ze sedla , o vic nez 10-12°od kolmice.. vono treba zvedat to ze zeme je neco uuuplne jinyho



Samozřejmě že je to něco jiného.
Já to s náklonem přehnal jednou, protože byl vedle cesty odvodňovací žlab, kterého jsem si nevšiml. V té době jsem ještě neměl padák..
No, takže namožená záda, rameno a stehenní sval.
A jak jsem to rval v tom nízkém posedu pákou za řídítka, tak praskla horní klema (nebo můstek podle toho jak tomu kdo říká) na řídítkách.
Jo, málem jsem se z toho podělal. I z toho leknutí. Měl jsem zatraceně co dělat. A to nejsem zrovna chudinka.
Ale motocykl jsem zachránil.

Jo, tohle je jeden z důvodů proč nedoporučuju páčit mašinu při zvedání za řídítka. Ta páka je tam hodně velká. A pokud není na řídítkách hrazda, odserou to dost často řidítka nebo horní klema riserů.

Naposledy editováno 23.08.2021 14:55:43

2 reakcí na tento příspěvek Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 15:04 | Nahoru | #29
Motorku, kterou nezvedneš a neudržíš v náklonu si nekupuj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka

23.8.2021 v 16:01 | Nahoru | #30

doktorM píše: Motorku, kterou nezvedneš a neudržíš v náklonu si nekupuj.



Čau, nebuď taký škaredý. To, s tým náklonom je veeeeľmi ošemetné. Záleží aký náklon. Moje enduro HQ 449 váži cca 115 kg a hocikedy s tým spadnem , stačí blbá situácia, a ...ležím. Výšku mám 183 cm a váhu 110 kg. Teda myslím v teréne, no stalo sa mi to aj pri výjazde na hlavnú, trošku svah zle som stál a smiešne spadol, normálne som až urobil kotúľ vzad.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 12 21.4.2024 v 17:32 Pavel500
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist