Téma: Praskání při jízdě Transalp
7.8.2021 v 17:40
Zdravím všechny,
nedávno jsem si pořídil Transalpa 600 r.v. 1999. Dnes jsem se vyrazil projet a po chvilce jízdy jsem začal pozorovat mírné cvakání při přidání plynu. Cvakání nebylo konstantní, resp. sem tam to cvaklo. Jakmile jsem ubral plyn, tak to přestalo. Po chvilce jízdy to ustalo i při zrychlování. Postupně se to ale objevovalo čím dál častěji, až jsem se dostal do bodu, kdy to cvakalo prakticky pořád. Když jsem potom zastavil a důkladně to prohlížel, tak jsem si všiml, že je docela ometená rozeta z vnitřní strany a i na řetězu to bylo znát viz. foto. Kontroloval jsem napnutí řetězu a i stejnoměrnou polohu napínáků. Vše OK. Původně jsem si pomýšlel na špatné ložisko rozety, což jsem ale po rozebrání vyloučil. Odšrouboval jsem tedy kryt malého kolečka a co jsem nenašel. Kromě hromady bordelu mělo kolečko šílenou vůli. Stav kolečka a hřídele opět na foto.
Proto se chci zeptat. Kolečko na hřídeli drzí akorát ta podložka s ozubením na dvou šroubkách? Tudíž je správně, že kolečko může kus cestovat po hřídeli? Páč to moje nejen, že cestovalo, ale i se značně naklápělo. Je to tak správně? Nějak se mi to nezdá. Nahrál jsem i krátké video té vůle.
Díky za rady a názory
Naposledy editováno 04.02.2022 10:25:28
nedávno jsem si pořídil Transalpa 600 r.v. 1999. Dnes jsem se vyrazil projet a po chvilce jízdy jsem začal pozorovat mírné cvakání při přidání plynu. Cvakání nebylo konstantní, resp. sem tam to cvaklo. Jakmile jsem ubral plyn, tak to přestalo. Po chvilce jízdy to ustalo i při zrychlování. Postupně se to ale objevovalo čím dál častěji, až jsem se dostal do bodu, kdy to cvakalo prakticky pořád. Když jsem potom zastavil a důkladně to prohlížel, tak jsem si všiml, že je docela ometená rozeta z vnitřní strany a i na řetězu to bylo znát viz. foto. Kontroloval jsem napnutí řetězu a i stejnoměrnou polohu napínáků. Vše OK. Původně jsem si pomýšlel na špatné ložisko rozety, což jsem ale po rozebrání vyloučil. Odšrouboval jsem tedy kryt malého kolečka a co jsem nenašel. Kromě hromady bordelu mělo kolečko šílenou vůli. Stav kolečka a hřídele opět na foto.
Proto se chci zeptat. Kolečko na hřídeli drzí akorát ta podložka s ozubením na dvou šroubkách? Tudíž je správně, že kolečko může kus cestovat po hřídeli? Páč to moje nejen, že cestovalo, ale i se značně naklápělo. Je to tak správně? Nějak se mi to nezdá. Nahrál jsem i krátké video té vůle.
Díky za rady a názory
Naposledy editováno 04.02.2022 10:25:28
Nebo tohle
https://www.motorkar...p;pgr=0#goto10030226
nebo tohle
https://www.motorkari.cz/tema/?t=214738
Naposledy editováno 07.08.2021 18:37:11
https://www.motorkar...p;pgr=0#goto10030226
nebo tohle
https://www.motorkari.cz/tema/?t=214738
Naposledy editováno 07.08.2021 18:37:11
U TA/AT to je bezny stav, pokud má motorka najeto furu km - ohlodana výstupní hridel. Tohle najede klidně dalších pade, pokud budeš častěji měnit malé kolečko, jen to bude dělat bordel. Prodávající se to asi pokoušel zamaskoval tou červenou sragorou, která se po chvíli vymackala.
2 reakcí na tento příspěvek Praskání při jízdě Transalp
Tak jsem to prozatím vyřešil takhle trochu "na prasáka". Potřebuju s tím ještě kousek dojet. Když jsem dal podložky a zkusil vůli, tak je značně menší. Jenom ještě podotýkám, že se to podle všeho naštěstí neprotočilo. Jen to dělalo bordel po cestě. Líbí se mi to řešení na celou délku hřídele. Zkusím někde pohledat. Jen pro info, ta výstupní hřídel je rozměrově stejná s AT?
1 reakcí na tento příspěvek Praskání při jízdě Transalp
Taky jsem zjistil, že mi to kolečko volně chodí. Nejsem odborník, ale neměl by ho ten šroub dotáhnout? Podle dílenského manuálu tam nic nechybí.
https://youtube.com/...act5T4?feature=share
https://youtube.com/...act5T4?feature=share
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praskání při jízdě Transalp
chazka1859> Výstupní hřídel je záměnná mezi XRV 750 a TA 650 a VT 750. Bohužel s šestistovkou ne.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praskání při jízdě Transalp
X-Blade> To je taky TA 600?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praskání při jízdě Transalp
chazka1859> Podle mého názoru ti tam hapruje sto tisíc km.
Hridel seženeš jediné jako originál díl buďto u dealerů Hondy nebo třeba na Partsdepot. A levná fakt není. Případně použitou z bazaru. Zatím jsem nenašel, ze by někdo vyráběl druhovyrobu.
Problém je, ze musíš komplet rozpůlil motor, což znamená další prachy za díly (gufera, ložiska, kroužky, těsnění), které by sice ješte fungovaly, ale rozpůlením, složením a novým zajetím se opotrebi a výrazně vzroste riziko nutnosti jejich výměny krátce po složení motoru.
Hridel seženeš jediné jako originál díl buďto u dealerů Hondy nebo třeba na Partsdepot. A levná fakt není. Případně použitou z bazaru. Zatím jsem nenašel, ze by někdo vyráběl druhovyrobu.
Problém je, ze musíš komplet rozpůlil motor, což znamená další prachy za díly (gufera, ložiska, kroužky, těsnění), které by sice ješte fungovaly, ale rozpůlením, složením a novým zajetím se opotrebi a výrazně vzroste riziko nutnosti jejich výměny krátce po složení motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praskání při jízdě Transalp
chazka1859> Těma podložkama si posunul kolečko mimo správnou polohu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praskání při jízdě Transalp
dave-lister> Nechci to takhle nechat. Bylo to nouzové řešení kvůli pár km. ale díky za radu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praskání při jízdě Transalp
chazka1859> Pokud dáš nové kolečko, tak s největší pravděpodobností se vůle na nějaký čas zmenší do ještě přijatelných mezí. Zároveň to většinou chce i novou zajišťovací podložku, protože jak se kolečko mele, tak se velice rychle vymačkávájí zuby na podložce.
Nebo jdi do některého z nabízených řešení širšího či jinak upnutého kolečka. Něco nabízejí Italové, jeden člobrda to vyrábí i u nás.
Nebo jdi do některého z nabízených řešení širšího či jinak upnutého kolečka. Něco nabízejí Italové, jeden člobrda to vyrábí i u nás.
Když jsem měl ještě Alpa, měl jsem tu hřídel úplně ko. Takže sem musel jít cestou rozbory motoru. Hřídel stála něco kolem 4 tisíc, ale to kolem! Všechny těsnění, když už tak řetězy, gufera atd, myslím že jsem skončil na 12 . A to jsem to dělal sám servis by byl úplný nesmysl.
Takže tedy ideálně třeba tuhle sadu a mohl by být nějakou dobu klid...?
https://www.kkbike.i...600650700-89-12.html
https://www.kkbike.i...600650700-89-12.html
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praskání při jízdě Transalp
vilemx> A nemáš kontakt na toho člověka, co to vyrábí tady u nás?
1 reakcí na tento příspěvek Praskání při jízdě Transalp
Já našel jen tohle:
Kolečko Itálie
Kolečko Itálie
dave-lister> Já taky, ale asi bych rovnou vzal celou sadu... Bylo by to asi nejlepší řešení. Než abych dával nové kolečko na starou řetězovku... Sice ta moje na tom není ještě úplně nejhůř, ale těžko říct, jestli by to nebylo horší, než lepší...
1 reakcí na tento příspěvek Praskání při jízdě Transalp
Nechybí tam náhodou nějaký distanční kroužek mezi tím pastorkem a kroužkem ložiska? Obvykle zároveň utěsňuje i výstupní hřídel, jelikož je tam gufero. To kolečko by se pak správně mělo o ten kroužek opřít a nemělo by se tak hýbat. Ale je možné, že je to tu jinak, jen nabízím tip.
Naposledy editováno 08.08.2021 13:31:28
Naposledy editováno 08.08.2021 13:31:28
chazka1859 píše: vilemx> A nemáš kontakt na toho člověka, co to vyrábí tady u nás?
myslím, ze to inzerovat na českém FB AfricaTwin. Ale TA má oproti XRV jiné drazkovani! Tak mu napiš, jestli umí i TA.
Naposledy editováno 08.08.2021 14:43:24
1 reakcí na tento příspěvek Praskání při jízdě Transalp
Tenkrát to český kolečko bylo k na bazosu.. já jsem vzal ale nakonec toho Itala..to řešení mi přišlo nejlepší...určitě výměn celou sadu...je škoda, aby sis to drahy kolečko kurvil starým řetězem...
To kolečko byť stojí 41€ je nejlevnější oprava. Měnit celou hřídel u takto staré motorky se ti nevyplatí. Oprava bude stejně drahá jako jiná motorka. Takže vyměň kolečko, řetěz, rozetu a dál jezdi.
Naposledy editováno 08.08.2021 21:42:15
Naposledy editováno 08.08.2021 21:42:15
2 reakcí na tento příspěvek Praskání při jízdě Transalp
podla vasho nazoru
nepomohlo by znizit opotrebovanie
keby sa namazalo drazkovanie ako sa maze na kardane?
ked to ludia pravidelne nemazu mazivami co vydrzia vysoke zatazenie
drazkovanie sa rychlo znici
mozno by taketo namazanie pomohlo znizit opotrebovanie drazkovania
aj na hriadeli
neotiera sa suchy kov o kov ale mazivo vyplni miesto medzi
dvoma drazkovaniami a znizi opotrebovanie
samozrejme musi to byt specialne mazivo
https://www.goldwing...-spline-lube.385425/
https://goldwingdocs...iewtopic.php?t=28064
tu je drazkovanie riadne zlikvidovane
https://goldwingdocs...m/viewtopic.php?t=77
https://www.goldwing...571130/#post-4062354
http://www.st-riders...dex.php?topic=3478.0
https://goldwingdocs...iewtopic.php?t=22258
jedno z mnohych vhodnych maziv
https://www.liqui-mo...-lm-48-p597/?cid=389
dalej
Honda HN 08798-9010 MOLY PASTE (M77
Honda Moly 60 Paste
Had sticky splines on an 1150GS at 100,000 and then again at about 150,000kms, tried the Honda product and all is fine at 223,000. The price is insignificant compared to the time taken to strip the thing down, and one tube's worth should be enough to lubricate about 270 years' worth or riding
tu odporucaju mazat aj pri vylepseni uchytenia
http://www.texasadve...untershaft-sprocket/
nepomohlo by znizit opotrebovanie
keby sa namazalo drazkovanie ako sa maze na kardane?
ked to ludia pravidelne nemazu mazivami co vydrzia vysoke zatazenie
drazkovanie sa rychlo znici
mozno by taketo namazanie pomohlo znizit opotrebovanie drazkovania
aj na hriadeli
neotiera sa suchy kov o kov ale mazivo vyplni miesto medzi
dvoma drazkovaniami a znizi opotrebovanie
samozrejme musi to byt specialne mazivo
https://www.goldwing...-spline-lube.385425/
https://goldwingdocs...iewtopic.php?t=28064
tu je drazkovanie riadne zlikvidovane
https://goldwingdocs...m/viewtopic.php?t=77
https://www.goldwing...571130/#post-4062354
http://www.st-riders...dex.php?topic=3478.0
https://goldwingdocs...iewtopic.php?t=22258
jedno z mnohych vhodnych maziv
https://www.liqui-mo...-lm-48-p597/?cid=389
dalej
Honda HN 08798-9010 MOLY PASTE (M77
Honda Moly 60 Paste
Had sticky splines on an 1150GS at 100,000 and then again at about 150,000kms, tried the Honda product and all is fine at 223,000. The price is insignificant compared to the time taken to strip the thing down, and one tube's worth should be enough to lubricate about 270 years' worth or riding
tu odporucaju mazat aj pri vylepseni uchytenia
http://www.texasadve...untershaft-sprocket/
hondaman1> Přesnou příčinu nevíme, pokud bude spoj namazaný možná to vydrží déle, možná ne. Takové teorie byly také u Transportérů, Sharanů a dalších kde se něco podobného stává u pravé dlouhé poloosy. Podle mě je příčina v nekvalitním kolečku, které je měkké a pak zničí také hřídel, která také není moc kvalitní.
Naposledy editováno 09.08.2021 06:33:35
Naposledy editováno 09.08.2021 06:33:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp | gryzli | 12 | 19.1.2024 v 18:51 Pedl |