bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM 1190 Adv - umírá na senzor stojánku (asi)
6.8.2021 v 19:21
Po několika dnech jízdy v dešti mi KTM 1190 Adv. (2016) začala během jízdy na velice krátké intervaly nepravidelně vynechávat, nebo úplně zdechala. Někdy šla okamžitě nahodit, pak třeba zase ne.
Zastavil jsem a koumal jsem o co by mohlo jít. 7ídná chybová hláška nevyskakuje.
Zařazený neutrál, vše OK, zařadím a zdechne - jasně senzor stojánku.
A protože to dělalo nepravidelně, přišlo mi to spíš jako problém v kontaktech.
Třepu s drátama kam došáhnu a nic - žádná reakce.
Senzor je zalitý, vedou do něj tři dráty a na stojanu je magnet - očistil podotahoval - nic.
Rozhodil jsem přívodní konektor, proklemoval - dvě kombinace vyhazovaly chybu, třetí OK.
Pár startů, krátká projížďka a problém se projevil opět - tedy zde to asi není - nejspíš někde výš.
Pak to zase 60 km jelo bez problému, pak zase no a ve finále už to ani nehleslo, tak kamarád, vozík a pojďme.
V KTM mi na telefon řekli, že senzorem to nejspíš nebude, to se prý nekazí.
Než to odmašlím a půjdu kontakt po kontaktu a budu to čistit, je nějaký nápad co by to ještě mohlo být?
Nerad bych se uchlácholil, že je to "asi" OK a pak to zase řešil někde mezi polama. Je možné, že jak to bude pár dnů stát, bude se to chovat OK.
Nebo je někdo v okolí Vsetína s měřákem a elektro-znalostma, který by na to u mě mrkl? (placená služba)
Do Brna na vozíku se mi to fakt zase smýkat nechce.

Naposledy editováno 06.08.2021 19:34:10

KTM 1190 Adv - umírá na senzor stojánku (asi)

6.8.2021 v 22:44 | Nahoru | #1
Já bych ještě zkusil kabely k baterce , utažení , ale i stav. Mě to podobně blblo ,když byl uklepaný mínus kabel cca na polovinu těsně za očkem.

Naposledy editováno 06.08.2021 22:45:07

KTM 1190 Adv - umírá na senzor stojánku (asi)

7.8.2021 v 07:54 | Nahoru | #2
Tohle chování by mohlo způsobovat taky čidlo kliky.

KTM 1190 Adv - umírá na senzor stojánku (asi)

7.8.2021 v 21:28 | Nahoru | #3
Díky pánové. Na kabel od aku se podívám, ale momentálně motka startuje na drc a jakmile zařadím zdechne. Se zařazeným kvaltem ani omylem.
Tedy se mi to ale moc nepozdává.
Čidlo kliky, tak to jsem úplně mimo. O tom nemám ani páru.

1 reakcí na tento příspěvek KTM 1190 Adv - umírá na senzor stojánku (asi)

8.8.2021 v 06:56 | Nahoru | #4
Čidlo spojky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 1190 Adv - umírá na senzor stojánku (asi)

8.8.2021 v 09:30 | Nahoru | #5
mira008> Tím myslíš spínač v spojkové páčce? Ale to by přece nešlo nastartovat ani na neutrál ne ? Testnu

KTM 1190 Adv - umírá na senzor stojánku (asi)

8.8.2021 v 10:22 | Nahoru | #6
tak tohle sem měl na SV taky , nakonec to byla KO DIODA v tom logickym okruhu - čidlo stojanku - spínač neutralu - čidlo spojky , ale to byl pravěk elektroniky a dioda šla vidět pouhým okem že je nějaká černá

(reakce na) KTM 1190 Adv - umírá na senzor stojánku (asi)

8.8.2021 v 12:06 | Nahoru | #7

Krleš70 píše: mira008> Tím myslíš spínač v spojkové páčce? Ale to by přece nešlo nastartovat ani na neutrál ne ? Testnu

na neutralu jo, dej kvalt a zkus startovat se spojkou a zavrenym stojanem

KTM 1190 Adv - umírá na senzor stojánku (asi)

10.8.2021 v 21:26 | Nahoru | #8
Tak jen pro info.
Něco jsem nastudoval a znovu jsem odpojil konektor senzoru stojanu, proklemoval ty dva piny, nicméně jsem tam vložil odpor 2,2 kOhmu a motka i s kvaltem nastartovala.
Vyblokování stojanu pouhým propojením těchto pinů nestačí.
Objednávám nový senzor a uvidíme jak se to bude chovat pak.
Nazdar

KTM 1190 Adv - umírá na senzor stojánku (asi)

11.8.2021 v 09:28 | Nahoru | #9
jen doplnění k čidlům stojánku

první byly jednoduché mechanické - většinou přikostření - tam stačilo ty dva dráty spojit a bylo hotovo - vše fungovalo
další jsou čidla s halovou sondou tj. reagují na magnetické pole - vedou tma 3 dráty - +,-,signál - tam už jednoduché spojení drátů nefunguje - řeší se to napětovým děličem nebo odporem mezi + a signálem
no a poslední verze se nedají oblbnout jednoduchým přivedením napětí na signál, ale vyžadují trochu sofistikovanější přístup - řeší se to eliminátorem - kde je časovač a co posílá řídíc jednotce impulzy, že je vše v pořádku

každopádně u KTM ještě může být jeden problém - např. u 690/701 apod. je na bočáku ten signálový plech (tj. ten co jde k čidlu) přišroubovaný - a díky tomu s ním lez hýbat a pokud je i jen pohnutý jinam tak čidlo signál nedá a nejede to. Stačí s tím pohnout, aby to přesně krylo čidlo a motorka jede.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Vybíjení baterie KTM 1190 Adventure [1, 2] KTM 1190 Adventure tomas21 33 7.4.2024 v 20:09 Vita-Repa
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 63 6.4.2024 v 16:37 pepe100
Hledá se parťák - Gruzie 4 až 5 týd... KTM 1190 Adventure Kruháč 23 1.4.2024 v 12:17 temor
Driblování řídítek KTM 1190 Adventure Fichtloš 23 21.3.2024 v 12:23 Guzo


TOPlist